WRC Deutschland 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

wevers > v. eldik

Berichtdoor mark brinks » di aug 15, 2006 18:25

Ambitie van Mark is niet om de reguliere WK coureurs te laten zien wat rallyrijden is. Het team wil ervaring opdoen op WK niveau. Hierbij wil Mark zich meten aan regerend Nederlands kampioen Erik Wevers met zijn Toyota Corolla. stukje menmrally.nl.
Nou v. eldik ut was een mooie strijd met wevers hoor. (na de 2e dag al op 5.30 min haha
atjo
mark brinks

Berichtdoor Sevius » di aug 15, 2006 18:58

TWENGELTJE schreef:
Sevius schreef:
TWENGELTJE schreef:
TWENGELTJE schreef:
Sevius schreef:Compilatiefilmpje van 12 minuten online! Ook beelden van de Nederlanders, de historics, en de auto's die wat meer achteraan rijden!

Mooi filmpje Martin vooral het commentaar van de beste stuurlui

En mister Rallyfan de Duitslandrally telt niet mee voor het DRS

Welk commentaar? Ik praat niet tijdens het filmen :?:

Ik zeg ook niet dat jij dat bent!!! :wink: :wink:

Ah, oke :) Had ik het even verkeerd opgevat :wink: Begon me al af te vragen wat je bedoelde hahaha :D
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Re: wevers > v. eldik

Berichtdoor Patmeister » di aug 15, 2006 21:06

mark brinks schreef:Ambitie van Mark is niet om de reguliere WK coureurs te laten zien wat rallyrijden is. Het team wil ervaring opdoen op WK niveau. Hierbij wil Mark zich meten aan regerend Nederlands kampioen Erik Wevers met zijn Toyota Corolla. stukje menmrally.nl.
Nou v. eldik ut was een mooie strijd met wevers hoor. (na de 2e dag al op 5.30 min haha
atjo

ja haha.... appels met peren vergelijken heet dat !
Jammer dat mensen zo vergelijken.

A Erik reed Deutschland (voorheen Hunsruck) toen jij nog 8 was
Mark zijn eerste
B Erik rijdt al bijna 2 jaar met zijn co
Mark zijn eerste
C Erik rijdt al jaren in zijn WRC
Mark zijn tweede
D Erik heeft geen normtijd gehad (1 x laatst geklaseerde tijd:Ekstrom)
Mark wel.

1,9 sec per km is best wel wat, maar is echter ook te achterhalen en
Erik reed inderdaad een puike wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Patmeister op di aug 15, 2006 21:37, in totaal 2 keer bewerkt.
Patmeister

Berichtdoor erikjan » di aug 15, 2006 21:31

erikjan schreef:om nog eens na te genieten:

Eurosport dinsdag 15 augustus:

23:30 RALLY: WK Duitsland Terugblik (00:30)

wel even in de gaten houden dat er een finale met heel veel ballen op een groene tafel voor zit....

dus die begintijd staat niet zo heel erg definitief.
erikjan

Berichtdoor JM Scooby » di aug 15, 2006 22:02

Wees blij dat er zoveel Nederlanders meedoen, dit is toch uniek voor onze rallysport in Nederland en gaat dan geen dingen vergelijken die geheel verschillend zijn. Wevers al eerder gereden, rijd dit jaar Duitsland en van Eldik zijn tweede westrijd in deze WRC. Dit verglijken en oordelen kan je doen als beide heren een Nederlands wedstrijd rijden, Wevers in GTR??
JM Scooby

Berichtdoor admin » di aug 15, 2006 22:15

Patmeister schreef:
mark brinks schreef:Ambitie van Mark is niet om de reguliere WK coureurs te laten zien wat rallyrijden is. Het team wil ervaring opdoen op WK niveau. Hierbij wil Mark zich meten aan regerend Nederlands kampioen Erik Wevers met zijn Toyota Corolla. stukje menmrally.nl.
atjo

Mark zijn eerste
Mark zijn eerste
Mark zijn tweede
Mark wel.

Die normtijd is niet meegeteld want het verschil na drie dagen met die ene norm tijd is 11:43,7.

Het klopt wel dat het appels met peren vergelijken is want je dient er wel een paar keer vaker te hebben gereden om een beetje mee te kunnen doen. Daar in tegen heeft Erik met zijn auto ook wel problemen gekend waardoor hij niet max kon gaan...

Maar we zullen het zien in de GTR waar beide heren al vaker hebben gereden.
admin
Site Admin

Berichtdoor bosje » di aug 15, 2006 22:41

erikjan schreef:
erikjan schreef:om nog eens na te genieten:

Eurosport dinsdag 15 augustus:

23:30 RALLY: WK Duitsland Terugblik (00:30)

wel even in de gaten houden dat er een finale met heel veel ballen op een groene tafel voor zit....

dus die begintijd staat niet zo heel erg definitief.

Het begint... NU! :lol:
bosje

Berichtdoor Werner » wo aug 16, 2006 8:54

Patmeister schreef:
atjo

Mark zijn eerste
Mark zijn eerste
Mark zijn tweede
Mark wel.

Die vergelijking is wel degelijk terecht, immers van Eldik maakt hem zelf op zijn eigen site. Kennelijk was hij nog iets te ambitieus. In de GTR zal hij het Wevers vast moeilijker maken.
Werner

Berichtdoor Patmeister » wo aug 16, 2006 9:26

Waarom in de GTR wel dan en in Duitsland niet ?
Patmeister

Berichtdoor Armand » wo aug 16, 2006 10:26

Hmmm, ik denk dat het woord "meten" wel verkeerd geinterpreteerd wordt. Het was wat anders geweest wanneer er "de strijd aangaan" had gestaan. Nu heeft Mark de lat er naast gelegd en gezien en ondervonden dat er op dat niveau een hoop te leren valt. Heb gisteren de samenvatting gezien en ik geef je het te doen. Een rally met zoveel variabelen en weersveranderingen. Je zag dat zelfs de toppers als Gronholm er een echte kluif aan hadden, en hoeveel WK rally's heeft hij gereden. Dan lijkt mij een 24ste plek in zijn tweede WK rally, wat toch echt wat anders is dan een Nederlandse rally een mooie prestatie.

Nu ben ik misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik vind iemand uitlachen of onderuithalen om zijn prestaties "not done". Hoe goed of slecht ze ook mogen zijn. Eerst zelf wat presteren en dan heb je misschien recht van spreken. En dan nog, iemand uitlachen. Hmmm

Vergeet niet dat Mark en Michel deels er voor zorgen dat het voor ons toeschouwers nog leuker is om naar een rally in Nederland te gaan kijken. Dus een beetje respect voor de rijders graag. Voor elke rallyrijder en navi trouwens, maar dat terzijde...
Armand

Berichtdoor StevenK » wo aug 16, 2006 10:45

Armand schreef:Nu ben ik misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik vind iemand uitlachen of onderuithalen om zijn prestaties "not done". Hoe goed of slecht ze ook mogen zijn. Eerst zelf wat presteren en dan heb je misschien recht van spreken. En dan nog, iemand uitlachen. Hmmm

Vergeet niet dat Mark en Michel deels er voor zorgen dat het voor ons toeschouwers nog leuker is om naar een rally in Nederland te gaan kijken. Dus een beetje respect voor de rijders graag. Voor elke rallyrijder en navi trouwens, maar dat terzijde...

Goed gesproken, Armand. Maar de realiteit is een Nederlander over het algemeen een azijnpisser is, zeker wanneer het over de prestaties van landgenoten gaat :( Dat is ook de reden waarom Nederlanders nooit internationaal doorbreken. Wanneer een gesprek over Verstappen gaat, weet je tenslotte zeker dat binnen vijf zinnen het woord 'grindbak' gebruikt is, terwijl de namen van zijn sponsoren, als ze al ter sprake komen, veel later komen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor JoostS » wo aug 16, 2006 11:56

Wat een supermooi persbericht trouwens van Subaru over het opnieuw opbouwen van de auto van Solberg :!:
JoostS

Berichtdoor SWRT » wo aug 16, 2006 13:00

ik ben het ook met armand eens. Mark heeft goed gereden daar in duitsland. Wel anders dan wat wij als nederlanders hier gewend zijn,maar dat is logisch. Ik denk ook dat Mark het Erik hier in de GTR knap lastig gaat maken. Het zal een rally worden voor mijn gevoel waar Erik elke proef VOL moet gaan om Mark voor te blijven
Rally is not A Crime 8) :evil:
SWRT

Berichtdoor Berto » wo aug 16, 2006 13:21

Ik denk dat iedereen die een rol van betekenis wil spelen in de GTR meteen vol aan de bak moet.

Zelfs al is de vrijdag avond er niet, het blijft een Rally waar je meteen van voren moet zitten.

(sorry, hoort eigenlijk in het GTR topic)

Iedereen moet direct bij de les zijn. Binnen één uur heeft men bijna 50 kilometer klassementsproef achter de rug. De eerste proef van 15 km., daarna eentje van bijna 25 kilometer en direct erna nog eentje van 15 km. Helm afzetten hoeft niet.
(bron goldentuliprally.com)
Laatst bijgewerkt door Berto op wo aug 16, 2006 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Hein » wo aug 16, 2006 13:40

JoostS schreef:Wat een supermooi persbericht trouwens van Subaru over het opnieuw opbouwen van de auto van Solberg :!:

Het is wel behoorlijk bewerkt Joost. In de originele tekst is het een chronologische opsomming van gebeurtenissen. Maar het geeft perfect weer hoeveel werk er in gestoken is om Petter aan de start te krijgen.

Des te meer sneu vindt ik het dat de motor het dan begeeft. :cry:

edit: ik zie net dat op Walter's site de originele engelse tekst staat. Kijk en vergelijk zou ik zo zeggen.
Be yourself, there are too many others
Hein

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden