WRC Deutschland 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor tiemen » zo aug 13, 2006 21:52

Niels2 schreef:Hij was weer lekker!

Nu zonder pers voor m'n neus op de Panzerplatte. Weer viel gelukkig mee, zal zo even wat foto's online plempen.

Nederlanders gingen ook wel lekker, jammer van de beide "toppers". vEldik en Wevers gingen op het eerste gezicht wel lekker (hoor je later dat ze beide toch problemen hadden). Vossen weer als snelste N aan de streep, Junior was ook erg goed bezig, jammer van de Vrijdag.

@tiemen, makkelijk hè van achter de computer, als je terplekke was geweest had je wel wat respectvoller gesproken over Wevers.

Groet'n uut Maarkel.

Beste Niels,

Iedereen mag zijn mening hebben, toch? Daar is toch een forum voor?
Ik ga al 15 jaar naar rally's in binnen en buitenland, denk dat ik toch een beetje recht van spreken heb.

Je hoort mij niet zeggen dat IK het beter zou doen als Wevers, maar mijn mening blijft staan dat hij een kleurloze wedstrijdt heeft gereden.

Ondanks wat Steven zegt ben ik van mening dat rallyrijden ook inhoud dat je (gecalculeerde) risico's wilt/kunt nemen.
Dat de heren Heuvel en Bijvelds veel risico nemen is duidelijk, dat uitvallen hierbij hoort is dan ook evident.
Wanneer je rijdt voor de overwinning, kan ik mij goed voorstellen dat je de derde dag niet meer van start gaat, wat valt er dan nog te winnen?

Rijden alleen maar om mee te doen (Eckhaus) is niets voor de heren Bijvelds en Heuvel, dit getuigt ook van een sportersmentaliteit.

Dat Steven anders rijdt, zijn goed recht én begrijpbaar. Met alle respect voor Erik en Steven (Kroesb.) zij hebben niet de capaciteiten om zich te kunnen meten met de absolute top, de eerdere genoemde personen hebben dit wel, en daar horen risico's bij.

Vegelijk de tijden van Erik maar eens met die van Poulsen, meestal trager. Vergelijk de tijden van Erik maar eens met die van Kahle, meestal trager. Ik kan me nog voor de geest halen dat een zekere Tsjoen hem met de Toyota rijles gaf!!!

Uiteraard heb ik respect voor Wevers, net zoals voor iedere rallyrijder, immers dankzij deze mensen kan ik al jaren met veel plezier kijken!!
tiemen

Berichtdoor briljant » zo aug 13, 2006 22:02

Erik schreef:Zijn er vannacht meer mensen zwetend wakker geworden na een nachtmerrie over Pirelli-toeters.....? :?
Nee maar wel van de Pirelli toeters op de camping bij de Bostalsee om +/-3 uun afgelopen nacht.
En je hoorde geen rally auto meer langskomen op bepaalde punten door al die toeters erg jammer
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Pierre Brouwer » zo aug 13, 2006 22:20

Ook vanavond teruggekomen van 4 dagen Deutschland!
Donderdagmiddag vertrokken richting een klein plaatsje tussen Bostalsee en Trier , waar we met 20 man (NL-rijders/navigatoren , organisatie , officials en een fotograaf ;) ) in een gezellig klein hotelletje zaten.

Muti verzorgde ons weer goed en zorgde elke avond voor een lekker stukje vlees met aardappeltjes of friet!

Donderdag 2 proeven gezien. Moet wel zeggen dat die Tjechen wel een kabaal kunnen maken....allemachtig....en om 10u in de ochtend al met brandende fakkels daar langs de proef , prachig gezicht!
Eind van de dag de service weer bezocht en doordat iemand van ons speciale kaarten had geregeld konden we mooi dicht bij de teams komen.
(daardoor ook nog een portretje samen met Gardemeister voorelkaar gekregen :lol: )

Dag 2 Panzerplatte 1 + 2 gekeken en daarna Bosenberg. Aansluitend weer service en daarnaar door naar onze geliefde Muti voor onze avondmaaltijd met veel halve liters bitburger bier! :wink:
En om half 12 Eurosport...

Dag 3 Freisen/Westrich bij de start gekeken en de 2e maal alle deelnemers opgewacht bij de SF.

Kortom leuk weekend! Volgend jaar op herhaling!!

* Alleen erg jammer van het uitvallen van Jasper en Peter. Had nog een leuke strijd geweest tussen bij heren en ik denk dat 1 van de 2 de Gr.N absoluut had gewonnen!
Pierre Brouwer

Berichtdoor Niels2 » zo aug 13, 2006 22:43

tiemen schreef:

Nu zonder pers voor m'n neus op de Panzerplatte. Weer viel gelukkig mee, zal zo even wat foto's online plempen.

Nederlanders gingen ook wel lekker, jammer van de beide "toppers". vEldik en Wevers gingen op het eerste gezicht wel lekker (hoor je later dat ze beide toch problemen hadden). Vossen weer als snelste N aan de streep, Junior was ook erg goed bezig, jammer van de Vrijdag.

@tiemen, makkelijk hè van achter de computer, als je terplekke was geweest had je wel wat respectvoller gesproken over Wevers.

Groet'n uut Maarkel.

Beste Niels,

Ik ga al 15 jaar naar rally's in binnen en buitenland, denk dat ik toch een beetje recht van spreken heb.

Je hoort mij niet zeggen dat IK het beter zou doen als Wevers, maar mijn mening blijft staan dat hij een kleurloze wedstrijdt heeft gereden.

Ondanks wat Steven zegt ben ik van mening dat rallyrijden ook inhoud dat je (gecalculeerde) risico's wilt/kunt nemen.
Dat de heren Heuvel en Bijvelds veel risico nemen is duidelijk, dat uitvallen hierbij hoort is dan ook evident.
Wanneer je rijdt voor de overwinning, kan ik mij goed voorstellen dat je de derde dag niet meer van start gaat, wat valt er dan nog te winnen?

Rijden alleen maar om mee te doen (Eckhaus) is niets voor de heren Bijvelds en Heuvel, dit getuigt ook van een sportersmentaliteit.

Dat Steven anders rijdt, zijn goed recht én begrijpbaar. Met alle respect voor Erik en Steven (Kroesb.) zij hebben niet de capaciteiten om zich te kunnen meten met de absolute top, de eerdere genoemde personen hebben dit wel, en daar horen risico's bij.

Vegelijk de tijden van Erik maar eens met die van Poulsen, meestal trager. Vergelijk de tijden van Erik maar eens met die van Kahle, meestal trager. Ik kan me nog voor de geest halen dat een zekere Tsjoen hem met de Toyota rijles gaf!!!

Uiteraard heb ik respect voor Wevers, net zoals voor iedere rallyrijder, immers dankzij deze mensen kan ik al jaren met veel plezier kijken!!

To finish first, first you got to finish.

Kun je wel hard gaan maar als je elke dag weer uit valt schiet het 0,niets op.

En jij mag vinden wat je wil, ik vind dat jij er weinig van kan zeggen aangezien jij er niet bij was en dus de nodige info mist.

En vergelijken met Kahle slaat als een tang op een varken, enige met wie je 'm kon vergelijken was Poulsen, en idd vaak was die sneller. Maar, die had ook wat goed te maken, Wevers kon alleen nog verliezen.

En waarom je de GTR 2004 er nu bij sleept.... Poulsen werd op zijn beurt vorig jaar weer geklopt. Als rallysport toch eens zo'n simpel rekensommetje was.....

En je post beginnen met je "ervaring" te vermelden maakt echt weinig indruk.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor leor888 » zo aug 13, 2006 23:59

V.D.G Rally team schreef:
mr_nice_guy73 schreef:
V.D.G Rally team schreef:
Super 1600 schreef:Weer even terug naar de topic!
Een verdiende overwinning voor Loeb en toch opvallend dat die Xsara het zo fantastisch doet. Jammer dat Sordo teamorders kreeg, maar het is ........flinke pak schade. De groep-N rijders lieten zich goed zien helaas gaan finish voor Bijvelds en van de Heuvel.

Hoezo eldik ........dan kijk volgend seizoen nog maar eens een keer kijken wat je er dan van vind.

je mag idd wat meer verwachten van Mark van Eldik. Als je zo'n nieuwe gespecificeerde sub hebt met zoveel ondersteuning dan mag je de lat zeker wel wat hoger leggen. De groep N moet je toch op zijn minst voorblijven dacht ik of niet?

Je hebt het hier wel over een andere auto dan een groep N .
En dan de proeven we zijn er met de personen wagen overheen geweest daaris het wel wat ander dan hier in NL.

Hallo,

Was Van de Gevel vroeger geen rallyrijder?
Is tie nu de beste stuurlui?
Of doet ie nu nog steeds mee? Ik heb hem de laatste jaren niet meer gezien.

Iemand meer info?
leor888

Berichtdoor leor888 » ma aug 14, 2006 0:15

tiemen schreef:

Nu.....................computer, als je terplekke was geweest had je wel wat respectvoller gesproken over Wevers.

Groet'n uut Maarkel.

Beste Niels,

Hallo Tiemen,

Natuurlijk ben je onder de indruk van de over the edge acties van Jasper en Peter,

maar zoals je zelf al verraad is over the edge meestal ook over the hedge. En dus niet gecalculeerd, maar stom te veel risico nemen!

Dus net niet zeg maar.

Dat je Erik daarmee aftekent als een modale rijder gaat me net te ver.

Ook als ik op het foto topic lees dat juist Erik de hoogste jumps maakt, geeft mij het beeld dat jouw commentaar een vooroordeel is en niet meer dan dat.

Bovendien moet Erik, door het deelnemen laten zien dat mede coureurs bij hem terecht kunnen voor goed materieel/materiaal. Dus daar hoort geen slap rijden bij. En dat heb ik ook niet gezien. Dat Poulsen (met materiaal van Erik) meestal sneller is zie ik ik niet terug in de stand. En niet de individule SS'es scoren, maar de totaaltijd zoals je als sporter weet.
En daar staat toch echt Erik als hoogst gekwalificeerde Nederlander.

Dus op alle fronten ben ik het niet met je eens!

En ja, ook ik ga al een aantal jaren mee in het ralycircuit...
leor888

Berichtdoor tiemen » ma aug 14, 2006 0:41

Hallo Tiemen,

Natuurlijk ben je onder de indruk van de over the edge acties van Jasper en Peter,

maar zoals je zelf al verraad is over the edge meestal ook over the hedge. En dus niet gecalculeerd, maar stom te veel risico nemen!

Dus net niet zeg maar.

Dat je Erik daarmee aftekent als een modale rijder gaat me net te ver.

Ook als ik op het foto topic lees dat juist Erik de hoogste jumps maakt, geeft mij het beeld dat jouw commentaar een vooroordeel is en niet meer dan dat.

Bovendien moet Erik, door het deelnemen laten zien dat mede coureurs bij hem terecht kunnen voor goed materieel/materiaal. Dus daar hoort geen slap rijden bij. En dat heb ik ook niet gezien. Dat Poulsen (met materiaal van Erik) meestal sneller is zie ik ik niet terug in de stand. En niet de individule SS'es scoren, maar de totaaltijd zoals je als sporter weet.

Dus op alle fronten ben ik het niet met je eens!

En ja, ook ik ga al een aantal jaren mee in het ralycircuit...

Mooi, diss., wanneer deze niet op de persoon zijn zijn goed!!
Iedereen mag zijn mening hebben, no problem!
Je kunt een rijder niet alleen beoordelen op de einduitslag, de snelheid van een rijder zie je mede aan de tijden per proef, en in deze is Erik 'gewoon' de mindere!
Wanneer je eens bij de Duitslandsrally hebt gekeken, en de jump van 'dikke Bertha' hebt gezien zul je met mij van mening zijn dat de toppers daar niet het hoogste scoren/springen, de reden......je kunt de rally daar niet winnen, wel verliezen. Ik weet zo niet meer wie, maar één van de toppers gaf toe te hoog (lees hard) gesprongen te hebben.
Dus om nu te beoordelen dat dáár de snelheid in zit, lijkt me niet.

Één ding, ik geniet altijd van het rijden van Wevers, omdat hij spectakel geeft daar waar Bijvelds dat vaak niet doet! Dus geen enkel 'iets' tegen Wevers, alleen mist hij m.i. de snelheid van de anderen.
En......je weet pas waar de grens ligt wanneer je deze bent gepasseerd! (dus óver de edge) Dit hoort bij het rijden op de limiet.
Volgens mij verhuurd ook Heuvel auto's, dus ook hij/zij zullen willen laten zien dat zijn auto's behoren tot de top.

Maar goed, verschil van mening mag in dit land, dus we hoeven het ook niet eens te zijn! Mooi toch :wink:

Iedereen heeft waarschijnlijk wel een rijder die hij/zij supported, en in mijn geval is dit Heuvel jr. Dat een ander dit heeft bij Wevers, oke.
tiemen

Berichtdoor tiemen » ma aug 14, 2006 0:45

Niels2 schreef:
tiemen schreef:

Groet'n uut Maarkel.

Niels, ik hoef geen indruk te maken, is niet nodig, dat je dit zo ervaart, so be it.
Waar het mij om gaat is dat iedereen vanuit een andere perceptie kijkt naar de sport en sportmannen/vrouwen.
Uiteraard moet je eerst de finish bereiken voordat je eerste wordt!
En de vergelijking met Kahle slaat niet als een tang op een varken, immers Tsjoen was sneller dan Kahle met een Toyota en Wevers is duidelijk trager. Maar ook voor dit geld: we hoeven het niet eens te zijn.

En........je weet mijn bronnen/informatie niet, dus hierover kun je niet oordelen!
Eens worden zullen we het wel niet, dit hoeft ook niet zoals ik al eerder vermelde!
M.vr.gr.

Beste Niels,

To finish first, first you got to finish.

Kun je wel hard gaan maar als je elke dag weer uit valt schiet het 0,niets op.

En jij mag vinden wat je wil, ik vind dat jij er weinig van kan zeggen aangezien jij er niet bij was en dus de nodige info mist.

En vergelijken met Kahle slaat als een tang op een varken, enige met wie je 'm kon vergelijken was Poulsen, en idd vaak was die sneller. Maar, die had ook wat goed te maken, Wevers kon alleen nog verliezen.

En waarom je de GTR 2004 er nu bij sleept.... Poulsen werd op zijn beurt vorig jaar weer geklopt. Als rallysport toch eens zo'n simpel rekensommetje was.....

En je post beginnen met je "ervaring" te vermelden maakt echt weinig indruk.
tiemen

Berichtdoor Campos » ma aug 14, 2006 1:12

Holkers schreef:
V.D.G Rally team schreef: En de beste rijders staan langs de kant.

hahahahaha

Heeft ie gelijk, ga jij 'm uitlachen! :mrgreen: :wink: :wink:
Campos

Berichtdoor kolkie » ma aug 14, 2006 1:54

Eerste WK-rally voor mij :D en ik heb me goed vermaakt. Desondanks viel het me een klein beetje tegen qua spektakel versus kosten. Typisch Nederlandse reactie (dat van de kosten) natuurlijk en deels toe te schrijven aan beginnersfoutjes (wk-rally verdient m.i. een iets andere aanpak dan een NL-rally) maar kort gezegd heeft het er mee te maken dat ik als toeschouwer een beetje ben uitgekeken op asfaltrally's ( :o ). Da's puur persoonlijk (en 'n tikkie debiel) want om te rijden lijkt het me echt fe-no-me-naal. Alleen 'werkt' een asfaltrally voor mij om naar te kijken niet meer. Volgende wk-rally die ik dus ga bezoeken wordt dus finland of GB :P . Tweede tegenvallertje was het niveau van de rijders. Ik kwam samen met m'n maatje tot de conclusie dat zowel in de formule 1 als in de rally de échte top heel smal is. Overtuigend waren loeb, sordo en gardemeister. Vooral de laatste was echt aan het dansen bij de 6 hairpins heuvelop. Bij diezelfde heuvel viel overigens Gronholm mij echt tegen. Verloor daar zichtbaar tijd doordat ie niet echt lekker door de bochtjes gleed. Overigens was v. Eldik daar de enige van alle doorkomsten liet spinnen en afslaan maar hij had hoorbaar een remprobleem (continue een geluid wat klonk als zo'n el cheapo mountainbike met van die piepremmen). Edit: dit moment dus:

Afbeelding (ik stond zelf bij de 6e hairpin overigens)

En zo waren er gedurende de eerste 2 dagen wel meer mensen met technische problemen waardoor in feite de stand vertekent is (maar da's met rally altijd zo :wink: ). Poulsen: pech gehad. Wilson: misschien geen toptalent maar kwam op 1 van de proeven op de vrijdag ook hobbelend voorbij met de knipperlichten aan. Dan kun je roepen dat Wevers sneller is aan het einde van de rit en in feite heb je dan gelijk maar dan moet je wel het hele plaate erbij pakken. Neemt niet weg dat ik zijn doorkomsten zeker als netjes zou willen typeren. Je kunt gewoon zien dat die gast er schik aan heeft 8) en dat is ook volgens mij zijn insteek van rallyrijden. Je MOET gewoon respect hebben dat zo'n kerel dat zo voor elkaar heeft :) . Nog even inhakende op de discussie snelheid versus betrouwbaarheid: ik persoonlijk zou voor de max. gaan als je nog ambities hebt. Eigenlijk moetje dan als team zorgen dat je een auto hebt die die punishment gewoon aankan want in mijn ogen mag de betrouwbaarheid van een auto de rijderskwaliteiten niet belemmeren(!) In het geval van vd Heuvel en het verhuren van auto's zou ik trouwens nog willen toevoegen: nummer 1 en nummer 2 groep N kwamen niet uit hun schuur en kwamen BEIDE bij dezelfde andere preparateur weg (naam even kwijt). Zet je ook aan het denken :wink: .
Neemt overigens niet weg dat als je als coureur weet dat je over de limiet zit qua betrouwbaarheid je toch bij jezelf te rade moet gaan of je niet liever wat meer km's draait want in het geval van sommigen zijn het toch dure rallykm's te noemen :shock: .
Laatste puntje van kritiek op de rally zelf: mensen met veel te grote vlaggen! Enthousiasme is leuk (vooral de czech-fans waren zeer overtuigend aanwezig als fans zijnde) maar als ze precies met hun 3 vlaggen aan 1 stok gaan lopen zwaaien neemt dat gewoon een flinke hap uit je gezichtsveld :? . Daarentegen vind ik die toeters dan wel weer wat hebben tot op zekere hoogte 8) . Ben ze zelf alleen misgelopen waardoor ik de Nederlanders niet even kon aanmoedigen :) .

Dan het positieve gedeelte: MOOIE proeven! Ik mag mijzelf een gelukkig man noemen daar ik sinds vanmiddag een kamer heb in Trier en echt in een fe-no-me-nale rij-omgeving kom te wonen, 8) . Volgens is er geen plek ter wereld waar er meer km's asfalt per vierkante km te vinden zijn dan in die buurten :o :D . Ten tweede: sfeer is veel uitgelatener dan hier in NL en dat is soms even wennen. Mis wat vaker het uitlaatgeluid maar in die vallei (6 hairpins en later op de proef kwamen ze een stuk hoger nogmaals langs) was het echt kippevel hoor :) . Ook leuk: de classics en dan in het bijzonder die gast die op St. Wendel tot 2x toe z'n porsche voor de chicane in de donut te gooien. Maak me gek :lol: . Machtig mooi spul trouwens. Laatste pluim mag wel naar de organisatie gericht zijn: TOP! Alles was echt per-fect aangegeven en ook qua parkeren was het eigenlijk nergens behelpen 8) . Wat ik wel lullig vind is parkeergeld vragen als mensen such as myself al een superticket a raisson 62 euro betaald hebben maar dat zijn op de totale kosten van zo'n weekendje peanuts dus dat vergeef ik ze 8) .
kolkie

Berichtdoor Harry37 » ma aug 14, 2006 10:21

tiemen schreef:Hallo Tiemen,

Dus net niet zeg maar.

Helemaal mee eens waar zijn DE TALENTEN NOU!!!!!!!!!!!!!!, het is niet alleen talent wat je nodig hebt maar ook gezond verstand om een wedstrijd uit te rijden.

Shapo voor WEVERS!!!!!!!!!!!
Harry37

Berichtdoor Holkers » ma aug 14, 2006 11:32

Campos schreef:
Holkers schreef:
V.D.G Rally team schreef: En de beste rijders staan langs de kant.

hahahahaha

Heeft ie gelijk, ga jij 'm uitlachen! :mrgreen: :wink: :wink:

op wie doel jij? ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor riesjaar » ma aug 14, 2006 13:35

Heeft iemand de uitzending van eurosport van de zaterdag
digitaal opgenomen (op een DVD) want dit is bij mij fout
gegaan.
Ik ben er zelf ook naar de Duitsland rally geweest, en de
andere dagen heb ik wel op DVD alleen de zaterdag niet.
Als iemand dit heeft laat me het ff weten of stuur het via
de e-mail..
riesjaar

Berichtdoor Werner » ma aug 14, 2006 14:04

erikjan schreef:Trouwens,

de uitzending van vanavond op Eurosport is wel iets om met een slaapzak te gaan kijken;

ze beginnen nu eerst met Champcar (live), daarna een tennisfinale (live)...

de planning is dat de WRC om 00.45 begint, maar ik vrees het ergste...

zoals het er nu voor staat, stop ik om 00.30u een videoband van 240 minuten in m'n recorder :wink:

Hij was ook vanochtend (maandag) op tv. om 8.30, kon ik mooi tijdens mijn ontbijt kijken.
Werner

Berichtdoor riesjaar » ma aug 14, 2006 14:19

Nee, vanmorgen hebben ze de herhaling van zondagavond
uitgezonden dus de 3e wedstrijddag
riesjaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden