Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Bjorn17 schreef:Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?
Ned rally schreef:Bjorn17 schreef:Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?
mss artikel 16.3 Meer dan 15 minuten te laat aan start etappe of sectie = uitsluiting!
Han schreef:Ned rally schreef:Bjorn17 schreef:Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?
mss artikel 16.3 Meer dan 15 minuten te laat aan start etappe of sectie = uitsluiting!
U gaat door voor de koelkast.
Ned rally schreef:Han schreef:Ned rally schreef:Bjorn17 schreef:Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?
U gaat door voor de koelkast.
Han, waar is die koelkast op te halen? Doe anders maar een terrasverwarmer, dan heb ik het de komende editie warmer.....
mikek schreef:hierbij wat foto's van de testdag van vandaag.
De ochtend sessie was niet echt heel druk maar in de middag heb ik toch wel genoten van een leuke testdag.
meer foto's zijn te vinden op www.mkrallypics.nl
RallyeRichard schreef:Ondanks dat liet ik de laatste proef slechts 9 seconden op de A6 Citroen C2 liggen(???)
RallyeRichard schreef:mikek schreef:hierbij wat foto's van de testdag van vandaag.
De ochtend sessie was niet echt heel druk maar in de middag heb ik toch wel genoten van een leuke testdag.
meer foto's zijn te vinden op www.mkrallypics.nl
Aha, hier was m'n bak dus al geploft! De rook is van de bakolie op de uitlaat.
Bocht uit, Hunzerug op naar de chicane, dacht ik dat ik wielspin had. Maarnee, dat was de koppeling die slipte nadat de inhoud van de bak erover werd uitgestort.
Dus na 1,5 ronde op de testdag kon ik me al naar de paddock laten slepen. Meteen naar het thuisfront, de jongens van Bas Koeten Racing, gebeld met het verzoek of hun kans zagen een andere bak te scoren. Na enige tijd, waarin ik een pitbox had geregeld en begonnen was de bak eronder vandaan te sleutelen, kwam een verlossend telefoontje en kon ik in de auto springen om een bak op te halen in de buurt van Hoorn. Terug gekomen in Zandvoort verder gegaan met sleutelen en toen ik de bak er bijna onderuit had, viel mij een verschil op tussen beide bakken...
Gloeiende, gloeiende! Verkeerde bak! Weer in de telefoon geklommen en godzijdank, de broer van teamlid Mike (held!) had nog een passende bak van een straatauto liggen. Zonder sper en met lange overbrengingen, maar ik moest en zou zaterdag rijden. En zo arriveerde Mike in de loop van de avond met een prachtige, ranzige, baggervette bak in Zandvoort en kon ik het spul weer gaan monteren. Kwart over twaalf 'snachts kon dan eindelijk de motor weer gestart worden om de bak eens even aan de tand te voelen. Nee!! Ondanks het schoonmaken met de inhoud van 2 bussen remmenreiniger, slipte de koppeling al in de derde versnelling vanaf zo'n 3000 toeren. Toen had ik het even helemaal gehad en wilde ik alleen nog maar slapen. Maar niet voordat monteur Peter (held!) mij ervan had verzekerd dat hij wel kans zag de koppeling de volgende dag weer leven in te blazen.
Dus na een te korte, onrustige nacht ging ik verkennen terwijl de jongens met de Golf een rustig weggetje opzochten om de koppeling eens even lekker te mishandelen en via een opening in het bakhuis te besproeien met remmenreiniger. Met resultaat! Volgens Peter was de koppeling nu 80%, maar alleen tijdens de eerste KP heeft hij maar één keer heel even geslipt. Dus kon ik me helemaal op het rijden gaan focussen, waar dankzij navi/coach Jur een mooie progressie in zat. Oké, ik heb heel eventjes onbedoeld het duinstruweel opgezocht (oh ja, zonder wieldruk doet het stuur niet zoveel) en volgens Jur kan het veel harder/beter, maar voor m'n gevoel ging het best lekker. Totdat...
...in de wachtrij voor de TC na KP 6 m'n bak vastsloeg terwijl ik de auto gewoon met ingetrapte koppeling liet uitrollen. Néé hè?! Met wat voor- en achteruit rollen en rommelen met pook en koppeling kon ik uiteindelijk toch op eigen kracht door de TC en naar de service. Daar bevestigden rammelende en ratelende geluiden mijn vrees. Deze bak leed aan het bekende KlinknagelSyndroom en was ook aan het afsterven. Dus besloot ik de laatste 2 proeven maar met de knippers aan en goed in de spiegels kijkend, op een toeristentempo af te ronden. Ondanks dat liet ik de laatste proef slechts 9 seconden op de A6 Citroen C2 liggen(???)
Tot zover de avonturen van RaceRachid (RallyeRichard op het circuit) tijdens de Circuit Short Rally Zandvoort.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast