1e Circuit Short Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Testdag en rallysprint op Zandvoort

Poll eindigt op wo dec 15, 2010 21:18

Ja - Zowel test als rallysprint
109
77%
Ja - Alleen een testdag
3
2%
Ja - Alleen een rallysprint
18
13%
Nee - Er is geen behoefte aan een testdag en rallysprint
11
8%

Totaal aantal stemmen : 141

Berichtdoor Bjorn17 » zo feb 20, 2011 17:40

Ik heb gehoord dat Hans Jr uit de uitslag gehaald zou zijn? Weet er iemand meer?
Bjorn17

Berichtdoor lange6 » zo feb 20, 2011 18:37

mss omdat die teveel servicetijd heeft gehad door een probleem
lange6

Berichtdoor Bjorn17 » zo feb 20, 2011 18:39

Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?
Bjorn17

Berichtdoor Holkers » zo feb 20, 2011 18:47

niet meer dan 30 minuten per dag meende ik?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Ned rally » zo feb 20, 2011 18:52

Bjorn17 schreef:Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?

mss artikel 16.3 Meer dan 15 minuten te laat aan start etappe of sectie = uitsluiting!
Ned rally

Berichtdoor markie » zo feb 20, 2011 18:55

Holkers schreef:niet meer dan 30 minuten per dag meende ik?

Klopt per sectie niet meer als 15 minuten en per ettape niet meer als 30 minuten
markie

Berichtdoor Han » zo feb 20, 2011 19:12

Ned rally schreef:
Bjorn17 schreef:Is het normaal niet zo dat je hier gewoon straftijd voor krijgt? Of is de regelementering in Nederland anders hierover?

mss artikel 16.3 Meer dan 15 minuten te laat aan start etappe of sectie = uitsluiting!

U gaat door voor de koelkast.
Han

Berichtdoor Aart » zo feb 20, 2011 20:26

Bekers 3e plaats blijven wel in de familie...
Van Jr naar Sr
Aart

Berichtdoor Ned rally » zo feb 20, 2011 20:47

Han schreef:
Ned rally schreef:

Han, waar is die koelkast op te halen? Doe anders maar een terrasverwarmer, dan heb ik het de komende editie warmer.....
Ned rally

Berichtdoor Han » zo feb 20, 2011 20:59

Ned rally schreef:
Han schreef:
Ned rally schreef:

Han, waar is die koelkast op te halen? Doe anders maar een terrasverwarmer, dan heb ik het de komende editie warmer.....

Antwoord was niet compleet miste de juiste TC :wink:
Han

Berichtdoor Sevius » zo feb 20, 2011 22:15

Ook vanuit ons een stukje.

Allereerst complimenten aan de organisatie. Ik vond de proeven super om te rijden en er waren geen vertragingen. In zo'n korte tijd, een erg leuk evenement neergezet; respect aan de organisatie en de officials! Wij als deelnemers hebben genoten! Hopelijk volgend jaar weer!

Een kleine opmerking: het tijdschema van het keuren in combinatie met de documentencontrole was onhaalbaar...
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Berichtdoor RallyeRichard » zo feb 20, 2011 22:19

mikek schreef:hierbij wat foto's van de testdag van vandaag.

De ochtend sessie was niet echt heel druk maar in de middag heb ik toch wel genoten van een leuke testdag.

Afbeelding

meer foto's zijn te vinden op www.mkrallypics.nl

Aha, hier was m'n bak dus al geploft! De rook is van de bakolie op de uitlaat.

Bocht uit, Hunzerug op naar de chicane, dacht ik dat ik wielspin had. Maarnee, dat was de koppeling die slipte nadat de inhoud van de bak erover werd uitgestort.

Dus na 1,5 ronde op de testdag kon ik me al naar de paddock laten slepen. Meteen naar het thuisfront, de jongens van Bas Koeten Racing, gebeld met het verzoek of hun kans zagen een andere bak te scoren. Na enige tijd, waarin ik een pitbox had geregeld en begonnen was de bak eronder vandaan te sleutelen, kwam een verlossend telefoontje en kon ik in de auto springen om een bak op te halen in de buurt van Hoorn. Terug gekomen in Zandvoort verder gegaan met sleutelen en toen ik de bak er bijna onderuit had, viel mij een verschil op tussen beide bakken...

Gloeiende, gloeiende! Verkeerde bak! Weer in de telefoon geklommen en godzijdank, de broer van teamlid Mike (held!) had nog een passende bak van een straatauto liggen. Zonder sper en met lange overbrengingen, maar ik moest en zou zaterdag rijden. En zo arriveerde Mike in de loop van de avond met een prachtige, ranzige, baggervette bak in Zandvoort en kon ik het spul weer gaan monteren. Kwart over twaalf 'snachts kon dan eindelijk de motor weer gestart worden om de bak eens even aan de tand te voelen. Nee!! Ondanks het schoonmaken met de inhoud van 2 bussen remmenreiniger, slipte de koppeling al in de derde versnelling vanaf zo'n 3000 toeren. Toen had ik het even helemaal gehad en wilde ik alleen nog maar slapen. Maar niet voordat monteur Peter (held!) mij ervan had verzekerd dat hij wel kans zag de koppeling de volgende dag weer leven in te blazen.

Dus na een te korte, onrustige nacht ging ik verkennen terwijl de jongens met de Golf een rustig weggetje opzochten om de koppeling eens even lekker te mishandelen en via een opening in het bakhuis te besproeien met remmenreiniger. Met resultaat! Volgens Peter was de koppeling nu 80%, maar alleen tijdens de eerste KP heeft hij maar één keer heel even geslipt. Dus kon ik me helemaal op het rijden gaan focussen, waar dankzij navi/coach Jur een mooie progressie in zat. Oké, ik heb heel eventjes onbedoeld het duinstruweel opgezocht (oh ja, zonder wieldruk doet het stuur niet zoveel) en volgens Jur kan het veel harder/beter, maar voor m'n gevoel ging het best lekker. Totdat...

...in de wachtrij voor de TC na KP 6 m'n bak vastsloeg terwijl ik de auto gewoon met ingetrapte koppeling liet uitrollen. Néé hè?! Met wat voor- en achteruit rollen en rommelen met pook en koppeling kon ik uiteindelijk toch op eigen kracht door de TC en naar de service. Daar bevestigden rammelende en ratelende geluiden mijn vrees. Deze bak leed aan het bekende KlinknagelSyndroom en was ook aan het afsterven. Dus besloot ik de laatste 2 proeven maar met de knippers aan en goed in de spiegels kijkend, op een toeristentempo af te ronden. Ondanks dat liet ik de laatste proef slechts 9 seconden op de A6 Citroen C2 liggen(???)

Tot zover de avonturen van RaceRachid (RallyeRichard op het circuit) tijdens de Circuit Short Rally Zandvoort.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor briljant » zo feb 20, 2011 22:29

die klinknagels blijven een probleem bij VW.
En ze doen er niets aan omdat ze last van metaalmoeheid krijgen na de garantie periode. :roll:
(zo kun je later ook nog wat verdienen als fabrikant)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Cinq-Power » zo feb 20, 2011 22:33

Helemaal geweldig dat je het voor elkaar gekregen hebt de auto weer klaar te krijgen 's nachts.

Aan mentaliteit schort het niet bij jullie.

RallyeRichard schreef:Ondanks dat liet ik de laatste proef slechts 9 seconden op de A6 Citroen C2 liggen(???)

Die C2 ging nog langzamer van start dan jullie, als je achter hem gestart was had je em bijna nog in kunnen halen, deze reed totaal niet meer op snelheid.

Ik vermoedt ook ergens een probleem.

vd Marel jr heeft ook problemen gehad, turbo??

Reed op kp3 te weinig ronden en kp4 ook normtijd genomen.

Voor de rest even mijn dingetje.

Heb me prima vermaakt, weinig gezien, maar dat kon ook niet anders als starter op de even kp's.

3 schuivers gezien, kp2 equipe Stevens en Stevens, hadden net de volvo ingehaald en maakte een pirouette op de overhaaks links naar de start.
kp4 deed Will Bruins bijna precies hetzelfde, alleen met iets meer snelheid.
Kp6 probeerde Martin Nortier een mooie drift bocht te maken van hetzelfde punt als hierboven, was gelukt als hij em niet opgevangen had, was wel spectaculair geweest, lukte bijna.

Helaas de knal van Will Bruins en de schuiver van Wim Koeten net niet gezien, zat voor ons achter de vangrail verscholen.

@ Will Bruins, die camera voorop de bumper, staat die voor de start van een kp al aan of pas bij het aftellen?
Ben benieuwd of het duwtje tegen mijn knie er ook opstaat namelijk.
Cinq-Power

Berichtdoor metisse » zo feb 20, 2011 22:51

RallyeRichard schreef:
mikek schreef:hierbij wat foto's van de testdag van vandaag.

De ochtend sessie was niet echt heel druk maar in de middag heb ik toch wel genoten van een leuke testdag.

Afbeelding

meer foto's zijn te vinden op www.mkrallypics.nl

Aha, hier was m'n bak dus al geploft! De rook is van de bakolie op de uitlaat.

Bocht uit, Hunzerug op naar de chicane, dacht ik dat ik wielspin had. Maarnee, dat was de koppeling die slipte nadat de inhoud van de bak erover werd uitgestort.

Dus na 1,5 ronde op de testdag kon ik me al naar de paddock laten slepen. Meteen naar het thuisfront, de jongens van Bas Koeten Racing, gebeld met het verzoek of hun kans zagen een andere bak te scoren. Na enige tijd, waarin ik een pitbox had geregeld en begonnen was de bak eronder vandaan te sleutelen, kwam een verlossend telefoontje en kon ik in de auto springen om een bak op te halen in de buurt van Hoorn. Terug gekomen in Zandvoort verder gegaan met sleutelen en toen ik de bak er bijna onderuit had, viel mij een verschil op tussen beide bakken...

Gloeiende, gloeiende! Verkeerde bak! Weer in de telefoon geklommen en godzijdank, de broer van teamlid Mike (held!) had nog een passende bak van een straatauto liggen. Zonder sper en met lange overbrengingen, maar ik moest en zou zaterdag rijden. En zo arriveerde Mike in de loop van de avond met een prachtige, ranzige, baggervette bak in Zandvoort en kon ik het spul weer gaan monteren. Kwart over twaalf 'snachts kon dan eindelijk de motor weer gestart worden om de bak eens even aan de tand te voelen. Nee!! Ondanks het schoonmaken met de inhoud van 2 bussen remmenreiniger, slipte de koppeling al in de derde versnelling vanaf zo'n 3000 toeren. Toen had ik het even helemaal gehad en wilde ik alleen nog maar slapen. Maar niet voordat monteur Peter (held!) mij ervan had verzekerd dat hij wel kans zag de koppeling de volgende dag weer leven in te blazen.

Dus na een te korte, onrustige nacht ging ik verkennen terwijl de jongens met de Golf een rustig weggetje opzochten om de koppeling eens even lekker te mishandelen en via een opening in het bakhuis te besproeien met remmenreiniger. Met resultaat! Volgens Peter was de koppeling nu 80%, maar alleen tijdens de eerste KP heeft hij maar één keer heel even geslipt. Dus kon ik me helemaal op het rijden gaan focussen, waar dankzij navi/coach Jur een mooie progressie in zat. Oké, ik heb heel eventjes onbedoeld het duinstruweel opgezocht (oh ja, zonder wieldruk doet het stuur niet zoveel) en volgens Jur kan het veel harder/beter, maar voor m'n gevoel ging het best lekker. Totdat...

...in de wachtrij voor de TC na KP 6 m'n bak vastsloeg terwijl ik de auto gewoon met ingetrapte koppeling liet uitrollen. Néé hè?! Met wat voor- en achteruit rollen en rommelen met pook en koppeling kon ik uiteindelijk toch op eigen kracht door de TC en naar de service. Daar bevestigden rammelende en ratelende geluiden mijn vrees. Deze bak leed aan het bekende KlinknagelSyndroom en was ook aan het afsterven. Dus besloot ik de laatste 2 proeven maar met de knippers aan en goed in de spiegels kijkend, op een toeristentempo af te ronden. Ondanks dat liet ik de laatste proef slechts 9 seconden op de A6 Citroen C2 liggen(???)

Tot zover de avonturen van RaceRachid (RallyeRichard op het circuit) tijdens de Circuit Short Rally Zandvoort.

Respect voor je doorzettingsvermogen, Richard
Metisse (BeetleGrandDad :wink: )
metisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden