BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor kraats » ma jul 19, 2004 13:21

Theo.

Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen niet weten wat je bedoelt. Kun je voorbeelden of beschrijvingen geven?

Dat lukt jou wel!!!!!
============
nou ik ga niet overal gedetaileerd op in want dat is slecht voor mijn hart en jullie readability:D:D:D
Ik geef geen uitleg waar namen bij horen.

Schijnbaar waren er mooie proeven
schijnbaar was er niemand op de service,
echt leuk als je steeds minimaal 2 uur moet wachten op de auto.
schijnbaar vonden velen (?) het geweldig,
of zelfs dat niet? Jawel, toch? Volgens mij was er weinig publiek maarja hoe kun je daarover oordelen vanaf de service?
schijnbaar was de organisatie foutloos,
wie zwijgt stemt toe tijdens het krijgen van kritiek.
schijnbaar was er geen route boek voor de service,
En zo vlieg je door straten heen waar je geen service bussen doorheen wilt hebben. Want je rijd op een kaartje en volgt de plaatsnamen en zo gaat dat dan.
schijnbaar was het een zooitje bij de service indeling,
Er klopte helemaal geen zak van, men had het plan helemaal omgegooid. En kon het niet meer oplossen. En dan mag Kees het allemaal "even" gaan oplossen.
schijnbaar krijgen officials geen informatie,
zij wisten niet eens wanneer de service open zou gaan. En moesten in allerijl hekken plaatsen. kregen geen informatie over het nou wel of niet beschikbaar hebben van een service plaatsje.
schijnbaar durven rallyrijders niet meer in de regen te rijden,
zie bandenwissels uit de reply van dhr. Braat
schijnbaar kunnen ze dat niet eens (enkele toppers zeker niet)
schijnbaar zijn er levensmoeie officials,
ze springen voor aanrijdende auto's, moeten ze eens op de snelweg proberen, daar heb je meer kans van slagen.
schijnbaar is het te veel moeite om een frietkot oid op de service te zetten,
Niks te eten of te drinken te krijgen voor monteurs. Er was zelfs op de vrijdag een zeer dorstige official die ook niets kreeg van een collega. Maar ook niets te drinken voor rijder en navi.
schijnbaar zijn er 2 mega officials (echt waar)(pluimpje voor Bert en Kees. Van beide service terreinen.)
schijnbaar was het service terrein te klein in R'daal,
volgens de officials.
schijnbaar is er veel te veel geneutraliseerd,
(gokje) 15-20%?
schijnbaar is een wachttijd van 5 uur voor een service plaats heel normaal,
omdat de geplande serviceplaats niet gevuld mocht worden.
schijnbaar is een organisatie begonnen met teampje pesten,
en wij zijn niet de enigen die om 3 uur snachts de service op willen en geconfronteerd worden met een stelletje officials die je uiterst vriendelijk staan uit te kafferen omdat je moe bent.
schijnbaar stonden vele officials niet achter de domme regels van de organisatie,
verkregen uit verbale en non verbale communicatie.
schijnbaar meet de TC met vele maten,
Zoek de verschillen op onze auto en kijk welke auto's er wel mee mogen rijden (regelgeving Annex J of smaak TC lid?)
schijnbaar laat men een buitenlands service team veel te lang wachten op een service plaats,
en wordt dan ook nog 2 keer verplaatst. Volgens mij was het een Deen, (Nee huuf geen johan Deen maar een gewone deen:D:D:D)
schijnbaar wekken paarse kaarten ver gaande fustraties op,
je komt aan met een bus met ambulance met daarop een rallyauto maar omdat je een kaart niet hebt vraagt men simpelweg wat je komt doen..... En kom je er niet in. Hetzelfde om 3.00 uur snachts met kaart.
schijnbaar denken sommige officials dat ze bovenmenselijk zijn,
enkelen plaatsen zichzelf op een geweldig voetstuk en hebben met dat hesje ineens wat te vertellen en slaan helemaal door...
schijnbaar zijn scheldende officials heel normaal na het krijgen van een simpele vraag, zoals:"wat denk je dat ik hier kom doen met mij servicebus en die rare auto op de ambulance?"
schijnbaar werken de polsbandjes bij monteurs niet,
Bij het verlaten van de service moest je je polsbandje om hebben maar die gaat steeds kapot bij het uittrekken van je handschoenen. en de letters gaan eraf door het vet, olie, bloed zweet en tranen.
schijnbaar worden illegale serviceplaatsen toegestaan met vrije tijdstippen,
een regenbuitje en iedereen mag ineens illegaal servicen langs de weg om de slicks in te laten ruilen voor intermediates. Dit laat men doen door de servicemonteurs. vervolgens wordt de proef geneutraliseerd om het in de doofpot te frommelen.
schijnbaar mogen de trailers van de "kleine teams" niet naast die van de "toppers" staan,
onze ambulance mocht niet naast die toyota kar staan want die was van nummer 1 volgens een official.
schijnbaar begrijpen de officials dat wel,
Een andere official vroeg of ze gek geworden waren.
schijnbaar begrijpt de organisatie niet alles,
de organisatie weet ineens niet waar het over gaat.
schijnbaar zijn de organisatoren bankroet,
zie begin topic
schijnbaar betalen zij alles,
ook begin topic..... best zielig....
schijnbaar verdienen ze niks aan deze rally,
en slecht dat ze het hebben, misschien is een collecte op de service een idee
schijnbaar doen zij hun sponsoren tekort, schijnbaar krijg je wat geregeld als de westrijdleiding gaat vloeken, toen het te laat was had ik een service plaats
schijnbaar merken de "topteams" nergens wat van, die monteurs kunnen gewoon de service op en soms zonder paarse heiligheidsverklaring (toegangskaart voor service auto's)
schijnbaar de regionale teams ook niet, Ons kent ons, toch?

Ton, ga jij ook eens wat begrijpen nu?:D:D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jul 19, 2004 13:28

Kraats wrote:

===========================

Het is nu al een stuk duidelijker, dank je Theo.
Ton Van Spanje

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Holkers » ma jul 19, 2004 13:37

Kraats wrote:

ik weet wie er hier vakantie heeft :D
of vind de baas het goed dat je dat in zijn tijd tikt.... :D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor kraats » ma jul 19, 2004 13:39

Holkers wrote:

Kraats wrote:

=======
Nee de Koningin is ff boodschappen doen...:D
en? hoe bevalt de schoolvakantie?

[Edited by kraats on 07-19-2004 at 01:41 PM GMT]
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » ma jul 19, 2004 13:43

Ton van Spanje wrote:
Steven wrote:

En wat hebben onze sponsoren, of die van de organisatie, aan mensen die nog niet eens 20 gulden uit willen geven voor een middagje vertier ?

===========================

Was het nog maar 20 gulden, Steven.

8 euro is toch nog altijd minder dan 20 gulden ?
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Holkers » ma jul 19, 2004 13:47

Kraats wrote:
Holkers wrote:

Kraats wrote:

=======
Nee de Koningin is ff boodschappen doen...:D
en? hoe bevalt de schoolvakantie?

[Edited by kraats on 07-19-2004 at 01:41 PM GMT]

schoolvakantie? my a*s... :D
Volgende week weer beginnen :(
Holkers

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jul 19, 2004 14:06

[quote]Kraats wrote:
schijnbaar meet de TC met vele maten,
Zoek de verschillen op onze auto
------------------------------------

Jij bedoelt die ruitenfolie? Die jullie eerst wel hadden, en nu niet meer?

een regenbuitje en iedereen mag ineens illegaal servicen langs de weg om de slicks in te laten ruilen voor intermediates. Dit laat men doen door de servicemonteurs. vervolgens wordt de proef geneutraliseerd om het in de doofpot te frommelen.

-----------------------------------

Dan waren er natuurlijk een beetje teveel uitgevallen (lees: gediskwalificeerd)

Maar past in dit verhaal dan ook het verhaal dat ik hoorde dat er een equipe botweg twee proeven heeft overgeslagen, en toen gewoon weer in de rij is aangesloten? Of moet dat naar het rijk der fabelen verwezen worden?
Ton Van Spanje

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor kraats » ma jul 19, 2004 14:13

Jij bedoelt die ruitenfolie? Die jullie eerst wel hadden, en nu niet meer?
ga je verder voor de koelkast?

-----------------------------------

Dan waren er natuurlijk een beetje teveel uitgevallen (lees: gediskwalificeerd)

Maar past in dit verhaal dan ook het verhaal dat ik hoorde dat er een equipe botweg twee proeven heeft overgeslagen, en toen gewoon weer in de rij is aangesloten? Of moet dat naar het rijk der fabelen verwezen worden?

[/quote]
====================
Ja dat verhaal klopt ook,:D:D was getuige van een hele gave service van de buurman die veel te vroeg terug kwam met technische problemen en daardoor 2 proeven te laat weer in het reguliere rijtje kon inschuiven zonder te worden gevat door een opmerkelijke actie van de organisatie of official,:D:D
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Re: Re: Re: Re: Re: KP24 Perikelen

Berichtdoor thadon » ma jul 19, 2004 16:37

Eddepet wrote:
thadon wrote:

Probeer dit tooltje maar eens. Het is gratis en doet precies hetgeen jij nodig hebt. Foto's verkleinen dus.
http://www.showyourphotos.com/photoresizer.exe

Dank je Dennis, maar zweer al jaren bij Photoshop :)

Dat begrijp ik, persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van Paint Shop Pro (8). Maar ik las de teksten en dacht dat je misschien niet wist hoe of met welk stukje software en dan is zo'n los tooltje wat makkelijker uit te leggen.
Groet, Dennis Asselbergs
Afbeelding
thadon

Berichtdoor Martijn_Braat » ma jul 19, 2004 16:43

Toivonen wrote:
Hèhè, het avontuur zit erop. En meteen in het diepe gegooid.
Vrijdag heerlijk verkend in het zonnetje en alle proeven 2x gezien. Wel veel te lang moeten wachten bij de documentencontrole volgend jaar paar tafeltjes erbij) en bij de vekenning regelmatig heel hard voorbij gereden (eikels).
Zaterdag prima van start gegaan bij heerlijk weer. Goede tijden gezet en enkel op Halderberge 2 beetje schade gereden bij het in de tonnen glijden over grindtapijt in rechts 4. Halderberge 1 trouwens al spiegeltje kwijtgeraakt toen wij in de lucht hingen en de weg onder ons naar rechts aan het gaan was.
Vosdonk veel tijd verloren op de concurrentie door hopeloos onderstuurde auto. En toen begon het. Het leek wel een kernexplosie zoals zwarte wolken op de service kwamen afrollen. Heel lang gewacht met monteren van regenbanden omdat de wind gustig leek. Toen draaide de wind en moest in allerijl nog worden gewisseld in de stromende regen. Bleken vier van mijn vijf regenbanden lek te zijn (week geleden nog op getest en die ochtend op spanning gezet). Dus op slicks de regen in. Op de snelweg met 100 km/h al enkele malen bijna achterstevoren gegleden door permanente aquaplaning. Vosdonk 2 was gelukkig geneutraliseerd en daarna richting Zundert. Op de weg daarnaartoe bijna alle toppers wel ergens gezien op erven of bospaden om toch regenbanden te monteren. In de wachtrij voor Klein Zundert kwamen ze dan weer voorbij blazen, tja. De landelijke proeven daarna was overleven. Zo verradelijk, de ene meter was droog, de volgende kletsnat en de bochten gigantisch uitgereden. Enkele malen op de slicks heel goed weggekomen met als hoogtepunt een rechts 1 op Klein Zundert. Voor de kenners: betonplatenweg met na 500 meter een rechts 1 (totaal uitgereden)en daarna 300 meter chicane op zijweggetje. Ik stuur met 160km/h de rechts 1 in zonder liften en vol snijdend. Heb vervolgens 50 meter haaks op de weg gegleden, de volgende 30 meter weer haaks maar nu de andere kant op en had hem toen weer recht. Dit alles aan 160 km/h met rijtje oude eiken aan de buitenkant. Navigator liet er hoge kreetjes van; iets van "hoehoehoe".
Zaterdagavond veel proeven geneutraliseerd. Waarom weet ik niet want ik vond ze er nog redelijk bijliggen de eerste keer. Ik ken ook de redenen voor al deze neutralisaties niet maar het waren er wel heel veel. Je zult elke keer entree betalen en geen enkele rallyauto op snelheid zien passeren. Ik ga al twintig jaar bij elke Belgische rally kijken en kan me niet herinneren daar ooit vertraging te hebben meegemaakt.
Afijn, glibberend en glijdend door het donker in gevecht met Wawrzyniak, Piepers lag iets voor en Heutink was dus absoluut niet bij te houden.
's Avonds toch wat voorzichtig gedaan door de verkeerde banden en nog wat enge momentjes gehad maar helaas is het onverhard op Rijsbergen (kp 12)ons fataal geworden. Het lag er wel zo slecht bij. De auto maakte constant sprongen en toen is de schokdemper geploft. Op de service bleek ook een motorsteun voor 90% te zijn gescheurd en aangezien onze service door geldgebrek enkel is uitgerust met een schroevendraaier en een baco hebben wij helaas moeten stoppen.
Toch geweldig genoten en heel veel geleerd. Zón rally is toch iets anders dan een stukje hard rijden.
Grote dank aan de organisatie (hebben het niet makkelijk gehad) en iedereen die de rally weer mogelijk heeft gemaakt. Ik hoop nog Hellendoorn te rijden met een auto die heel blijft, een serviceteam en goede banden.
Heeft er iemand foto's gemaakt van de zilvergrijze Peugeot 306 nummer 60. Ik zou ze dolgraag ontvangen, mijn mail: martijnbraat@tiscali.nl
groetjes en tot in Hellendoorn,
Martijn Braat

Zag net dat het gevecht met Wawrzyniak waar ik het over had reuze meeviel. Hij lag namelijk toch wel redelijk voor. Komt voornamelijk omdat een of andere flapdrol heeft besloten kp 7 (waar ik met 8.30 twintig seconden op hem pak) eruit te halen.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Martijn_Braat

Berichtdoor thadon » ma jul 19, 2004 16:58

jeroen wrote:
Het zou beter zijn dat er een '100% verhard'- scenario zou zijn voor proeven met 'risicovol onverhard' er in....

Dit begrijp ik nog steeds niet helemaal. Waarom rijdt men rally's? Omdat je strakke binnen-buiten-binnen lijnen kan rijden? Omdat je graag bomen en koeien langs het circuit ziet? Gaat het niet juist om de combinatie van verhard, onverhard, omgeving, etc? Als er van een veld van ruim 100 verschillende typen auto's 1,2,3 of 4 auto's vast komen te zitten, moet dat toch geen reden zijn om te neutraliseren of om de "risicovolle" stukken eruit te halen? Als je schade of uitvallen wilt voorkomen is een puzzelrit op de zondag misschien een betere optie!

Dit is niet persoonlijk hoor, gewoon in het algemeen!!

Groet,
Dennis
Groet, Dennis Asselbergs
Afbeelding
thadon

Berichtdoor Marcel Vogels » ma jul 19, 2004 17:27

als ik dit allemaal hoor ben ik blij dat ik naar de monte ga ipv bhv, toch de juiste keuze gemaakt, daar rijden ze wel als het regend!
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Berichtdoor Martijn_Braat » ma jul 19, 2004 17:36

Waarom is kp 7 eruit gehaald.
Is niet zo leuk om elke bocht je leven te riskeren met een toptijd tot gevolg om daarna te horen dat alles voor niks is geweest.
Zou ook wel eens willen weten waarom alles werd geneutraliseerd. Stelletje flapdrollen mag mijn inschrijfgeld wel eens teruggeven.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Martijn_Braat

Berichtdoor nkroeze » ma jul 19, 2004 18:06

Martijn, hou toch op te blaten (sorry, was ff te makkelijk :))

Ik weet de redenen ook niet, maar reken er maar niet op dat een org. dit graag doet! Dus zeuren over t inschrijfgeld heeft geen enkel nut. Als t te duur is, rij je toch gewoon niet?
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor Holkers » ma jul 19, 2004 18:06

Kp 7: Klein zundert. volgens mij door een niet weg te slepen auto.
Kp 9: Hel. onverhard net na Achtmaal (puntje 5) onverhard, was helemaal uitgereden en daar kon niemand meer door heen.
Kp 13: Hel2. geneutraliseerd gereden volgens mij om nieuwe notes te maken.
Kp 22: Wouw. Dat is duidelijk.

Vooral op Zaterdag veel, door de regen veroorzaakte, neutralisaties
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden