Ik ga toch een reactie plaatsen in deze discussie omdat er nu toch echt dingen worden geroepen die niet kloppen.
Fiona schreef:Volgorde van start kp4:
Langenakens startnummer 20
De Jong startnummer 11
Van Leeuwen startnummer 12
Van Leeuwen krijgt wel gereden tijd, de Jong zou neutralisatietijd krijgen, terwijl hij eeder dan Van Leeuwen binnen had moeten komen en dus de mogelijkheid heeft gehad om een niet geneutraliseerde tijd weg te zetten. Dus het heeft niet eens te maken met het regelement, maar gewoon met de volgorde van hoe er gestart is en vanaf welke deelnemer pas de rode vlag getoond is.
Allereerst klopt het niet dat de Jong op kp 4 eerder dan van Leeuwen langskwam, dus wat hierboven staat is dan niet meer relevant.
Ik was ter plekke bij de rode vlag situatie, probleem is dat de officials zelf ook niet echt wisten hoe te handelen en ze de equipes "doorstuurden" ipv stil te zetten....
Ook vind ik de conclusie van Niels niet passend want de officials stuurden de wagens niet door, de wagens reden zelf door. De een deed dat door de vlag compleet te negeren en vol gas door te rijden, de ander stopte wel even, maar reed even later gewoon verder. Als official laat je je neem ik aan niet onderrijden door een rallyauto, dus er pal voor blijven staan wil dan ook niet. Ja, er was paniek bij de betreffende post na het onverhard, maar wanneer iedereen gewoon was gestopt voor de rode vlag, dan was er, zoals Arjan Beelen ook aangeeft, niets aan de hand geweest. Dat sommigen dan tijdens die rode vlag ook nog vlak daarna gaan inhalen of zelfs een wagen van de organisatie die op de proef stond negeren, tsjah...