BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » di jul 11, 2006 8:31

Patmeister schreef:Heden avond had ik een zwaar teleurgestelde Martin Nortier aan de telefoon. Hij meldde mij dat hij vreselijk benadeeld zou zijn.
Op zijn tijdkaart had hij geschreven dat de equipe om 14:06 bij de volgende TC moesten zijn, aldaar keurig op tijd werd er 14:04 op zijn tijdkaart geschreven. Hier kwam hij pas later achter.(Volgende keer niet Martin !! altijd kijken !!) na de equipe's voor hem geraadpleegd te hebben
kwam hij er achter dat zij gewoon 14:04 en 14:05 hadden, dit geeft aan dat er wel duidelijk een misser is gemaakt bij de tijdcontrole. Martin heeft dit voor de definitieve uitslag bekend gemaakt aan de wedstijdleiding maar daar is tot op heden nog nog niks uit gekomen, wel is duidelijk dat zijn rijder nu als een baksteen naar beneden valt in het voor hem zo goedgeklasseerde 205-cup klassement.

Verder heb ik nog enkele navigatoren gesproken die soort gelijke problemen hebben ondervonden.

Kortom : blijf scherp ook de volgende rally !

Als je dit ontdekt voor dat je moet starten op de zelfde proef kun je je ook nog melden bij de proevenchef, hij kan dit ook altijd nog aanpassen
TWENGELTJE

Berichtdoor Turboboost » di jul 11, 2006 8:35

Dit is echt balen voor Götz. :?

Met een beperkt aantal wedstrijden in een kampioenschap telt ieder puntje dat je kan pakken. Zeker gezien het feit dat hij het gewoon verdient heeft ( lekke band, brandstofpomp defect (goede ruil een body ruilen tegen een brandstofpomp :wink: :lol:), enz.).

Overigens denk ik dat Martin een zeer goede navigator is zoals ik hem heb mogen ervaren het afgelopen weekend. Jammer dat dit hem moet overkomen. :?
Turboboost

Saxo

Berichtdoor Elies » di jul 11, 2006 8:40

Zijn er nog foto's gemaakt van de afgeschreven Saxo van Marco Huvers (startnummer 46)? En is er eigenlijk wel iemand die de crash heeft zien gebeuren?

Alvast bedankt!!
Elies

Re: Saxo

Berichtdoor Holkers » di jul 11, 2006 8:42

Elies schreef:Zijn er nog foto's gemaakt van de afgeschreven Saxo van Marco Huvers (startnummer 46)? En is er eigenlijk wel iemand die de crash heeft zien gebeuren?

Alvast bedankt!!

Niet zien gebeuren, wel de auto gezien nadien. Zat best in elkaar.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: .

Berichtdoor nkroeze » di jul 11, 2006 8:55

Franky schreef:
SeBass schreef:
Franky schreef:Binnen de 205cup heeft dit zelfs de stand voor een stukje bepaald.
Er is onterecht een straf uitgedeeld aan Gotz Pfauder ondanks protest ben zonder controle van loglijsten van de ofiicials aldaar.

We controleren in de rekenkamer altijd de loglijsten. We hebben bij deze tijd gekeken naar de tijd geschreven in tijdenboekje en naar de tijd op het logboek. Deze tijd was hetzelfde en we konden dus niet anders constateren dat de equipe 2 minuten te vroeg was in geklokt. Of dit een fout van de equipe is, of een fout van de official is, kan ik niet zeggen.
Reglementair is het wel de fout van de equipe. Deze is zelf verantwoordelijk voor de notering van de juiste tijd (art. 17.1 SRR). Alleen met een officieel schriftelijk protest hadden de Sportcommissarissen misschien anders kunnen beslissen (art. 17.6 SRR).

Zoals Patrick al zei, let goed op welke tijd er geschreven wordt op de tijdkaarten. Mocht de official een foutje maken, blijf rustig en vraag hem dan vriendelijk de juiste tijd te noteren. Agresief worden of gaan vloeken tegen de official heeft geen zin en kan alleen maar averechts werken (onsportief gedrag).

Dan zou ik toch adviseren even verder te kijken.
De conclusie die je maakt is niet juist. Denk logisch na.
de loglijst word in volgorde opgeschreven.

dan zie je x om 04 vervolgens stijn jansen om 05 en vervolgens gotz weer om 04. Is gewoon een stomme schrijffout.
Er is niemand ingehaald in het tijdcontrole gebied en er zijn er ook geen 2 tegelijk in dezelfde minuut ingeklokt. Anders zou je Stijn Jansen ook nog effe moeten disqualificeren wegens inhalen in het tijdcontrolegebied.

Alles wijst erop dat daar dus de fout gemaakt is en met een beetje navraag van de post erachter kom je daar ook achter. Dat dit misschien wel eens een kampioenschap moet beslissen lijkt me bijzonder ongepast.

Frank, dan nog kan je alleen iets doen door een schriftelijk protest te overhandigen met het bijbehorende bedrag aan cash....

Iedereen weet, zeker mensen die langer meegaan, hoe het spelletje gaat en gespeeld wordt, dus ik verwacht van jou wel wat meer tact eigelijk.

Een foutje is menselijk, ook van de official, de equipe is ten alle tijde verantwoordelijk wat er op de tijdkaart staat, zo simpel is het.

Ow en inhalen in het controlegebied? Waar staat dat het niet mag?
nkroeze

Berichtdoor TWENGELTJE » di jul 11, 2006 9:02

Inhalen in een controlegebied is niet toegestaan dit staat in het algemeen reglement

artikel 18.8 van het SRR
TWENGELTJE

Berichtdoor Götz » di jul 11, 2006 10:28

Dames, Heren,

Even de situatie schetsen zoals dit volgens ons gebeurd is.

Wij klokken netjes om .06 in. Op tijdkaart wordt door de betreffende dame .04 genoteerd. Ons is dit niet opgevallen ;-). De voor ons startende equipe heeft op .05 ingeklokt. Na ons op .07. De startvolgorde op de KP was ook cfm op inklokvolgorde. Als je alle loglijsten en tijkkaarten erbij zou pakken zou je tot de conclussie moeten komen dat er een verschrijving heeft plaatsgevonden of dat de voor ons startende equipe ons in het controle gebied heeft ingehaald. Dat laatste is zeker niet het geval.

Na een geweldige inhaalrace werden we op het podium als 3e binnen gehaald. Zo'n 1 minuut achterstand om nr 2 en zo'n 5 minuten op nr 1.

Niet de voorlopige uitslag afgewacht maar nadat het park-ferme geopend was de auto eruit gehaald en huiswaarts vertrokken. Uiteindelijk toch nog tevreden met de 3e plek ondanks onze lekke band die ons zo'n 5.30 minuten heeft gekost.

Onderweg naar huis kreeg ik net voor 20.00 uur een telefoontje dat wij op een 5e plek geklasseerd waren. We hadden 2 minuten tijdstraf gekregen. Meteen de organisatie gebeld en gereclameerd. Op de rekenkamer schijnt men e.e.a. uitgezocht te hebben en men bleef bij de conclussie dat de tijdstraf terecht is uitgedeeld. Dat ik het hier niet mee eens ben mogen jullie gezien het bovenstaande begrijpen. Ik ben op dit moment van mening dat niet alle van belangzijnde gegevens voldoende zijn gecontroleerd en we voelen ons een beetje "bestolen"van de 3e plek.

Misschien ten overvloede dient nog opgemerkt te worden dat de voorlopige uitslag om 19.45 uur gepubliceerd is. De definitieve om 20.15 uur. Onze telefonische reclamatie heeft dus binnen het half uur plaatsgevonden.

Dat ik dit incident niet zomaar kan accepteren mogen duidelijk zijn. Middels deze post probeer ik anderen te waarschuwen want op deze manier wordt een kampioenschap werl heel erg nadelig beinvloed.

Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is hoe je in deze moet omgaan met de protesten. Graag gefundeert met de artikelen uit het autosprt jaarboek. Let wel: binnen een half uur hebben wij nl. de ommissie kenbaar gemaakt maar de organisatie heeft in onze ogen niet het juiste gedaan door e.e.a. te corrigeren.

Verder is mijn voorstel om dit onder een andere topic verder te vervolgen omdat dit eigenlijk weinig m.i. te maken heeft met de BHV maar meer een algemeen probleem kan zijn tijdens alle wedstrijden

Ik ben nu bezig de onderste steen boven te krijgen. Wordt dus vervolgd.

Gr, Götz
Götz

Berichtdoor bemmelen » di jul 11, 2006 10:55

Ik zou zeggen kom een avond naar Hengelo en wij laten alles zien wat er op papier is gebeurd want we hebben alle tijdkaartjes en logboeken mee naar huis genomen om eventuele problemen op te lossen.
Hoewel er al wel een definitieve uitslag licht.

Uitsag verwerking Rallytiming.
bemmelen

Berichtdoor Götz » di jul 11, 2006 10:58

bemmelen schreef:Ik zou zeggen kom een avond naar Hengelo en wij laten alles zien wat er op papier is gebeurd want we hebben alle tijdkaartjes en logboeken mee naar huis genomen om eventuele problemen op te lossen.

Aanbod neem ik met liefde aan. Hoe kan ik je bereiken?

Gr, Götz
mob 06-51181957
Götz

Berichtdoor pipo » di jul 11, 2006 11:12

Is toch allemaal te laat nu ...
pipo

Berichtdoor SylviaVisser » di jul 11, 2006 11:23

Heeeeeeeeeeeeee, u leeft nog :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor RoMa75 » di jul 11, 2006 11:29

Zo blijkt maar weer altijd goed opletten of de desbetreffende official de goede tijd noteert.
Ikzelf had het op Wouw, ik moest 27 hebben en kreeg 37, ter plekke nog laten veranderen door de official en zijn paraaf laten zetten.
Maar waar ik me wel toch heel erg over verbaasd heb is dat je eerder mag starten dan je ideale tijd, dit gebeurde mij namelijk tweede keer op Rucphen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, want we hadden nog twintig minuten dus lekker ergens rustig aan de kant stil gestaan en gewacht tot een paar minuten van tevoren en mocht je ineens eerder starten.
RoMa75

Berichtdoor nkroeze » di jul 11, 2006 11:31

Dit gebeurt wel vaker, de officials/proevenchef krijgen dan opdracht van de wedstrijdleider om de equipes eerder naar binnen te roepen, zo kan immers verloren tijd weer goed gemaakt worden of de gaten (als een proef heeft stil gelegen) weer verkleind of weggewerkt worden...
nkroeze

Berichtdoor whemink » di jul 11, 2006 11:34

Götz schreef:
bemmelen schreef:Ik zou zeggen kom een avond naar Hengelo en wij laten alles zien wat er op papier is gebeurd want we hebben alle tijdkaartjes en logboeken mee naar huis genomen om eventuele problemen op te lossen.

Aanbod neem ik met liefde aan. Hoe kan ik je bereiken?

Gr, Götz

Heb je ze van Almere dan ook nog??? :wink: :wink:
whemink

Berichtdoor whemink » di jul 11, 2006 11:35

Zie nu ineens dat er in d elinkerkolom een getalletje veranderd is, de waarheid is hard....
whemink

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden