Hallo Wim Westerneng,
Volgens mij heb je het te druk, daarom mail ik je in ieder geval onze overwegingen voor plaatsing van deze foto.
Het beleid van de redactie is om geen slachtoffers van ongelukken in beeld te brengen.
Waarom dan toch deze foto?
a)Het slachtoffer is nauwelijks zichtbaar en door de helm in ieder geval onherkenbaar
b)De nieuwswaarde van de foto: dit was vanuit journalistiek oogpunt de beste foto die we ter beschikking hadden van het ongeval.
Voor alle duidelijkheid: we hadden de foto NIET geplaatst als het slachtoffer er herkenbaar op had gestaan.
c)We besloten tot plaatsing nadat ons aan het eind van de maandagmorgen duidelijk was dat het slachtoffer niet (meer) in levensgevaar was.
Naar ons idee hebben we dus een weloverwogen beslissing genomen. Dat neemt niet weg dat deze mail (en nog een tweede) aanleiding is om in het vervolg nog zorgvuldiger te zijn in onze fotokeuze.
Met hartelijke groet,
Wim Vonk
chef redacteur
( 0342- 494225
( 06-53199062
Ê 0342-494240
?
w.vonk@bdu.nl
? postbus 67, 3770 AB Barneveld
De Barneveldse Krant is een dagblad voor de
Gelderse Vallei en Veluwe en wordt uitgegeven
door de Koninklijke BDU in Barneveld.
-------------------------------------------------------------------------
website Barneveldse Krant:
www.barneveldsekrant.nl
hallo iedereen ,
heb vandaag ook via de telefoon uitleg gehad over de foto maandag in de krant.
en zo als je in de mail kunt lezen [hebben ze de foto geplaatst]
maar een volgende maal zal dit niet meer gebeuren!!!!!
dit is wat ik er over kan melden.
de chef redacteur schrok er van dat joop nog steeds in het ziekenhuis verkeerd in deze toestand!!!!
goed ik heb mijn best gedaan voor onze sport en zekers joop meer kan ik niet doen??!!
o ja nog 1 advies laat een ieder ook in de laatste rally please brandvrije pakken draagen!!!!
ook de 5 min auto en de 0 en ook de dubbel 00!!!!
meer niet te melden hier dus ga er van door.
reacties goei ze in de box en ook de b.d.u zal ze onder oogen nemen.
met vr grt wim.