Tank S rally 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

re

Berichtdoor MartijnB » zo feb 07, 2010 0:51

weekend voor tanks
Rallye du Hannuit
een aanrader
250 euro voor 15 kp s
MartijnB

Berichtdoor SylviaVisser » zo feb 07, 2010 12:16

" "Dat klapt er in. even 2 wedstrijden rijden en je kunt bijna gelijk stoppen wat de kas is leeg. € 745,- euro,s voor 2 wedstrijden. Blijkbaar zit men niet op de sprinters te wachten. Je wordt weg gestopt bij het politieburo en je kas is gelijk leeg en dat voor 51 km proef." "

Wel vind ik dat als je de euro's voor 2 evenementen optelt, je dat ook moet doen met de km !!!
Reken dan een gemiddelde uit, of beter, begroot het hele seizoen aan inschrijfgeld en kijk dan of je kunt rijden.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de Tank S een 'koopje' is, maar rally is wel een 'dure' hobby.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Sponsor » zo feb 07, 2010 12:47

Wie gaat zijn beklag nu doen bij de organisatie van de TankS?? Lijkt me beter om daar je mening ook op tafel leggen.....het antwoordt (als je die al krijgt)zou ik graag hier openbaar zien.

[edit]zucht, quotes...[/edit]
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

Berichtdoor StevenK » zo feb 07, 2010 13:51

SylviaVisser schreef:" "Dat klapt er in. even 2 wedstrijden rijden en je kunt bijna gelijk stoppen wat de kas is leeg. € 745,- euro,s voor 2 wedstrijden. Blijkbaar zit men niet op de sprinters te wachten. Je wordt weg gestopt bij het politieburo en je kas is gelijk leeg en dat voor 51 km proef." "

Wel vind ik dat als je de euro's voor 2 evenementen optelt, je dat ook moet doen met de km !!!
Reken dan een gemiddelde uit, of beter, begroot het hele seizoen aan inschrijfgeld en kijk dan of je kunt rijden.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de Tank S een 'koopje' is, maar rally is wel een 'dure' hobby.

Precies: als je zoveel mogelijk kilometers wilt rijden, dan moet je al helemaal niet naar sprints kijken. Je weet dat de kosten bij een sprint per km veel hoger liggen dan bij een rally, maar daar staat tegenover dat de totale kosten door de beperkte tijdsbesteding en de beperkte slijtage (alles ten opzichte van een rally) voor de meesten een stuk lager zullen zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor ZZR Fan » zo feb 07, 2010 15:03

Ik kan me ook jaren herinneren dat de sprint van de TankS zeer weinig deelnemers had. Dan snijden de sprinters zich toch in eigen vingers, dat die dan duurder wordt?
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor RG-Rallysport » zo feb 07, 2010 15:59

Het is niet zo zeer dat ze zich in de vingers snijden maar als je inschrijfgelden gaat vergelijken met het aantal SS kilometers dan springt de TankS er in de negatieve zin uit, er zal vast een oorzaak voor zijn maar ik kan me de reactie's goed voorstellen.

Zelf vind ik hem ook erg aan de hoge kant en waarom kunnen andere org wel de kosten drukken ? zeg het maar ik weet ook dat het niet makkelijk is in deze tijd voor zowel deelnemers als organisaties om voldoende finaciele middelen te vinden om de sport mogenlijk te maken.

[edit]zucht, quotes...[/edit]
RG-Rallysport

Berichtdoor kraats » zo feb 07, 2010 17:38

Ik denk dat inschrijfgelden dit jaar in het algemeen een grote stap gaan maken in negatieve zin voor deelnemers. De sponsoring is daar deels de oorzaak van. Vervolgens zijn er dan mensen die roepen dat organisatoren kosten zouden moeten reduceren.

Maar ik kan voorspellen dat wanneer zij dit gaan doen er een kwalitatief minder evenement neergezet wordt. Gezien de kosten die aan het geheel hangen zijn toch wel van die mate dat dit mogelijk zal leiden tot minder rally's in aantal. En als de kwaliteit minder wordt zijn het dezelfde deelnemers die zich daarover uitten.

Het aantal wedstrijdkilometers wordt niet bepaald door budgetten, maar de aantallen officials. Zo konden er in het recente verleden 5 proeven tegelijk bemand worden, terwijl het er nu met grote moeite maar 4 zijn.
Vanzelfsprekend wordt het aantal wedstrijdkilometers afgewogen aan het inschrijfgeld, en andersom.

Maar één KP meer of minder heeft niet heel veel invloed op de budgetten en dus ook niet op de inschrijfgelden.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor briljant » zo feb 07, 2010 17:50

Ik ben het er niet helemaal mee eens Theo,

De Vechtdal rallysprint hanteert het zelfde inschrijfgeld als in 2009.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Sponsor » zo feb 07, 2010 18:38

Waarvoor respect en dank....want dat is tevens de mooiste van het jaar!

Als stijgende kosten de trend worden, zal dat een gevoelige klap worden voor de NL rally(sprint)sport. Het is niet onbekend dat vorig jaar al vele equipes dreigden om Duiste rallys te gaan rijden waar ze met open armen ontvangen worden(tegen zeer lage inschrijfgeld)...ik verwacht dat er dit jaar meer equipes dan ooit zullen uitwijken naar de oosterburen...

Met het uitblijven van sponsoring van de rallyevenementen geeft ook weer aan hoe moeilijk het is voor de rijders om sponsoren te vinden.Met het beleid om dan maar het inschijfgeld steeds te verhogen houd je straks niet veel rijders over.

Het wordt tijd dat de organisatoren van alle evenementen eens grondig gaan samenwerken (overkoepelend)om kosten te kunnen dekken.Dat TV aandacht een goede kans is om de NL rallysport in de schijnwerpers te zetten zou ook weer eens van de plank moeten komen.Al was het alleen maar om sponsoren te werven!
Gelukkig zijn er partijen die daar nu de schouders onder gaan zetten begin van het seizoen...met dank aan CarChannel en promotor Henk Biesheuvel.

Wat betreft het bemannen/vrouwen van de proeven tijdens evenementen door officials heeft niks van doen met de stijgende kosten van een Sprint tijdens een rally.Sterker...het is alleen maar makkelijker geworden als de sprint aansluitend de proef gaat rijden na de rally of voor de rally.Het afzetten en uitzetten en bemannen/vrouwen duurt hoogstens iets langer maar dat zal geen invloed hebben op de kosten. Daarmee is dus nog niet duidelijk waarom een sprint (tijdens een rally) duurder moet zijn dan een rally en al helemaal niet waarom dat inschrijfgeld percentage meer is gestegen dan de rally.
http://www.hetgroenerallyteam.nl ......bezoek onze NIEUWE RALLYSITE...en geef je url door voor de LINK pagina
Sponsor

re

Berichtdoor MartijnB » zo feb 07, 2010 18:43

stop dan eens met dreigen

en doe het eens een keer net als wij...............
(tevens een goeie leerschool de meeste sprinters hebben elke wedstrijd al wel een keer of 3 - 5 gereden)

Eep is al om die gaat ook grotendeels Belgie en Duitsland rijden
MartijnB

TankS Rallykrant

Berichtdoor Walter Geuzebroek » zo feb 07, 2010 18:50

Net als voorgaande jaren wordt er voorafgaand aan de komende TankS Rally een informatiekrant uitgegeven die in een oplage van zo'n 120.000 exemplaren onder anderen lokaal verspreid wordt maar ook in de infotassen te vinden zal zijn.

Voor die krant kunnen teams die meerijden kopij, voorzien van een foto indien voorradig, over hun eigen verrichtingen laten plaatsen. De deadline voor het inleveren van de berichten - via persdienst@tanksrally.nl- staat op 1 maart aanstaande.
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor kraats » zo feb 07, 2010 19:05

briljant schreef:Ik ben het er niet helemaal mee eens Theo,

De Vechtdal rallysprint hanteert het zelfde inschrijfgeld als in 2009.

Dit zegt ook helemaal niks.
Mogelijk waren in 2009 de inschrijfgelden reeds van het niveau van 2010.... Of. Indien sponsorcontracten gewoon doorlopen ga je daar in de lopende periode niet veel van merken. Tot er een periode komt waarin je op zoek moet naar nieuwe sponsoren.

Het leuke in de discussie's die hierover gevoerd worden, buiten dit forum, is dat rijders over het algemeen helemaal niet heel veel kijk hebben op hetgeen er buiten het rijden plaatsvindt tijdens een rally, en al helemaal niet in combinatie met een rallysprint. Ik denk dat niemand ze dat kwalijk neemt.
Wanneer rijders er voor kiezen massaal in het buitenland te gaan rijden, kan iedereen zelf invullen wat dit zal doen met de nederlandse rallysport. Het zou mogelijk voor de organisaties, van de al niet talrijke rallysprints, het einde betekenen. En als je dat als doelstelling hebt.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: re

Berichtdoor Sponsor » zo feb 07, 2010 19:08

MartijnB schreef:stop dan eens met dreigen

en doe het eens een keer net als wij...............
(tevens een goeie leerschool de meeste sprinters hebben elke wedstrijd al wel een keer of 3 - 5 gereden)

Eep is al om die gaat ook grotendeels Belgie en Duitsland rijden

Is geen dreigen Martijn...meer een voorspelling :wink: ...en het pleiten is niet voor mij bedoelt maar voor alle sprinters en rallyrijders(met minder budget) Ik wil juist de rijders in NL houden...neemt niet weg dat ook ik dit jaar in het buitenland te vinden zal zijn.....buiten de geplande NL rally(sprints)
Dat Eep en aanhang uitwijkt naar het buitenland is ook een gevolg van het beleid in NL...en zo zullen er meer gaan volgen ben ik bang.
Sponsor

Berichtdoor RallyeRichard » zo feb 07, 2010 21:21

Uit het Bijzonder Reglement Tank S Rally 2010:
10.3 Het is niet toegestaan de deelnemende auto en de persoonlijke veiligheidsuitrusting door een
vervanger ter keuring aan te bieden.

Waarom? Is dit nieuw? Ben het nooit eerder tegengekomen.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor henk » zo feb 07, 2010 21:28

toch is het niet nieuw hoor.
henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden