Le Dakar 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor YellowLeonVT » za dec 16, 2006 19:57

Ik ga dus echt niet meer naar de dakar pre-proloog.Veel te weinig actie gezien na de middag.. Schijtweer en veel te lange "pauzes" en dan niets te zien. Als ze dan een keer langs kwamen was het gaaf om te zien maar overall gezien geen topdag.. Er kan veel meer uit de pre-proloog gehaald worden,materiaal is top om te zien maar voor mij gewoon te weinig actie.
YellowLeonVT

Berichtdoor Biturbo » za dec 16, 2006 21:51

Ik heb ook de gok van een lange rit in combinatie met pokkeweer maar genomen.

Net voor de finale van de motorrijders aangekomen. Mooi op tijd om niet te ver te verkleumen en toch van alles een beetje te zien :wink:
De verkenningsronde van de vrachtwagens was in ieder geval het indrukwekkenste.
En wat een spectaculair rijden van oa Stacey en G de Rooy! Je schrikt er zo wat van hoever ze overhellen op het asfalt :shock:

De finale ronde van Stacey heb ik gemist, maar inderdaad; het gejuich was zeer ver nog te horen!

Pre-proloog Dakar; mooi om een keer te zien, maar volgend jaar weer live? Ik weet het nog zo niet...
Biturbo

Berichtdoor Wim Salabim » za dec 16, 2006 21:53

Waar/wanneer komt het op de buis? Of heb ik dat al weer gemist?
Wim Salabim

Berichtdoor antoine » za dec 16, 2006 21:55

Wim Salabim schreef:Waar/wanneer komt het op de buis? Of heb ik dat al weer gemist?

Meestal eerste kerstdag dacht ik.
antoine

Berichtdoor Biturbo » za dec 16, 2006 21:56

31 december om 5 uur en op 6 januari om .. (?) uur.
Biturbo

Berichtdoor antoine » za dec 16, 2006 22:08

op rtl 7 :wink:
antoine

Berichtdoor Paperclip » za dec 16, 2006 23:36

Hier enkele mini-foto's van mijn kant:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

De grotere afmetingen en de rest van deze selectie kun je hierzo vinden :)
Paperclip

Berichtdoor Hansie » zo dec 17, 2006 0:15

Gemengde gevoelens ook hier: natuurlijk hielp het weer niet mee maar veel teveel tijd tussens de starts deed weinig goeds.
Blijf ook respect houden voor de motorrijders, moet er niet aan denken om dat hele rotstuk op zo'n 1 pitter te doen.

Wel goed blijven de truckers, zo spelen met zo'n flatgebouw en de power!
Heb ook het Gerard vast zien zien zitten en ondanks ons spreekkoor : "PAPA HELP!!" bleef hij lachen en pakte zelfs de schop en begon wat te scheppen, goede aktie! Dat Stacey uberhaupt nog starte om de 1.5meter diepe moddersporen te bevechten had ik niet verwacht maar dat hij er toch "op karakter" maar zeker ook door goed de baan te lezen er toch door kwam,pfff, kersen op de inmiddels koude taart.

Wel zat ik later het "voordeel" van de Da...Ginaf's onafhankelijke voorwielophaning te bekijken. Bij inveren/erg zachte grond hapt het centrale (vaste) deel veel eerder dan de starre as welke mee opveert. Laat nu half Afrika uit zacht zand bestaan...De voordelen op verhard door veel lager onafgeveerd gewicht zijn er natuurlijk ook.

Met andere woorden : is de Rooij al kansloos door een verkeerde keuze van de wielophanging?
Hansie

Berichtdoor gofastfreddy » zo dec 17, 2006 8:12

Rallyfanaat schreef:wij zijn er ook geweest,

leuke dag gehad maar zoals door andere al gezegt slecht weer,
en ga nooit in de buite bocht staan!!! kwam orangje buggie en toen kregen we hele spray over ons heen!!! maarjah hoort er een beetje bij.....
volgend jaar weer!!

was deze freddy loix :wink: :lol:
gofastfreddy

Berichtdoor mmrizio » zo dec 17, 2006 13:32

YellowLeonVT schreef:Ik ga dus echt niet meer naar de dakar pre-proloog.Veel te weinig actie gezien na de middag.. Schijtweer en veel te lange "pauzes" en dan niets te zien. Als ze dan een keer langs kwamen was het gaaf om te zien maar overall gezien geen topdag.. Er kan veel meer uit de pre-proloog gehaald worden,materiaal is top om te zien maar voor mij gewoon te weinig actie.

Ach, m'n kleren zijn alweer droog en ik heb toch best mooie actie gezien. Hiervan hoop ik heel januari na te genieten als ik de dames en heren met hun materieel op tv naar Dakar zie stomen.

Volgens mij was het met name bedoeld als tv-opname dag. Het leek wel alsof de timing daarop aangepast was, met genoeg tijd tussen de auto/vrachtwagen deelnemers om een interview te doen meteen na de rit. Dat had best vlotter gekund. Ook het terrein had beter benut kunnen worden.

Hopelijk raakt ook de organisatie onder de indruk van het enthousiasme van het publiek: 8000 man opkomst in de stromende regen! En zien zij ook dat die bezoekers best wat meer vermaak mogen krijgen.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor antoine » zo dec 17, 2006 13:53

De dag is niet voor niks georganiseerd door rtl 7. :wink:
Het is bedoelt om alle teams voor te stellen. Rtl doet dit al een aantal jaren, het is pas 2 jaar nu dat er ook publiek bij aanwezig kan zijn.

Over het lange wachten: vroeger wel eens bij het achteruitrijden of caravan race wezen kijken? toen kon je pas lang wachten. Ik vermoed ook dat ze het schema hebben aangepast gisteren. Als er een auto al 5 keer op en neer moet voor 1 berg dan kan het zijn dat je lang moet wachten op de volgende ja.
antoine

Berichtdoor Niels2 » ma dec 18, 2006 23:15

Ook weer opgedroogd, niet zo veel foto's gemaakt.

Afbeelding
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor YellowLeonVT » di dec 19, 2006 19:23

antoine schreef:De dag is niet voor niks georganiseerd door rtl 7. :wink:
Het is bedoelt om alle teams voor te stellen. Rtl doet dit al een aantal jaren, het is pas 2 jaar nu dat er ook publiek bij aanwezig kan zijn.

Over het lange wachten: vroeger wel eens bij het achteruitrijden of caravan race wezen kijken? toen kon je pas lang wachten. Ik vermoed ook dat ze het schema hebben aangepast gisteren. Als er een auto al 5 keer op en neer moet voor 1 berg dan kan het zijn dat je lang moet wachten op de volgende ja.

IDD, het was goed georganiseerd en kan niet beter. :shock: :shock: :o :?

Heb zelden zoveel mensen tijdens een evenement zien vertrekken.. Het weer speelde mee maar ook het gebrek aan actie... Respect voor de deelnemers maar de organisatie (RTL7) krijgt van mij geen pluim :!:
Laatst bijgewerkt door YellowLeonVT op di dec 19, 2006 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.
YellowLeonVT

Berichtdoor rally for ever » di dec 19, 2006 19:47

IDD, het was goed georganiseerd en kan niet beter. Heb zelden zoveel mensen tijdens een evenement zien vertrekken.. Het weer speelde mee maar ook het gebrek aan actie... Respect voor de deelnemers maar de organisatie (RTL7) krijgt van mij geen pluim.

?????????????????????????
Snap het niet :?
rally for ever

Berichtdoor YellowLeonVT » di dec 19, 2006 20:25

rally for ever schreef:
IDD, het was goed georganiseerd en kan niet beter. Heb zelden zoveel mensen tijdens een evenement zien vertrekken.. Het weer speelde mee maar ook het gebrek aan actie... Respect voor de deelnemers maar de organisatie (RTL7) krijgt van mij geen pluim.

?????????????????????????
Snap het niet :?

Sarcasme ? Zie mijn 1e post over dit onderwerp. Zal het iets duidelijker maken :oops:
YellowLeonVT

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden