47st Paradigit-ELE rally 27-28 Mei 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor uw official op stap » vr jun 03, 2011 19:38

r199 schreef:Ik heb nu verschijdene filmpjes gezien, en wat mij opvalt is dat Kevin in de x2 giga hard rondknalt, met gasten in de auto, maar naar mijn mening als je geen geoefende navi naast je hebt, rijd hij dan echt zo snoei hard op zicht????? echt diep respect

En als je dan weet dat een X auto maar op 70 % van zijn kunnen mag rijden..................................
uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » vr jun 03, 2011 19:43

En voor de liefhebbers om een stukje te lezen, hij is er weer: de column.
En hier kunt u hem lezen:
http://www.motorautosport.nl/newsbringe ... L5PnC6dwsW
uw official op stap

Berichtdoor hans van altena » vr jun 03, 2011 21:09

Leuk stukje Rinus, en voor wat betreft de veiligheid op de proeven heb je
gelijk !! Schud maar rustig eens een keertje aan de boom :D :D
Jullie staan er per slot van rekening boven op ! :!:
Containers :( :( :( ,vrachtwagen-combinaties :shock:
Volgens mij zijn er betere alternatieven :!:
hans van altena

Berichtdoor uw official op stap » za jun 04, 2011 6:56

Tuurlijk zijn er betere alternatieven, maar wie gaat dat betalen?
Je hebt prachtig mooie vangrails, boeren gebruiken vaak die grote legoblokken en zo kan ik nog wel ff door gaan, maar daar zit veel werk aan en die kosten geld, heb jij nog ergens een stapeltje daar van liggen?

We kunnen natuurlijk ook aan de rijders vragen of ze op de punten waar die dingen moeten komen te staan rustig aan willen doen, maar ik heb zo mijn twijfels of dat gaat lukken. :D :D :roll: :roll:
uw official op stap

Berichtdoor RG-Rallysport » za jun 04, 2011 11:42

Er zijn op diverse proeven van die grote legoblokken gebruikt, KP oirschot en Son bijvoorbeeld !!
RG-Rallysport

Berichtdoor rallyfan323 » za jun 04, 2011 14:43

Als die blokken gebruikt zijn kwamen deze waarschijnlijk van de maker/ sponsor af. Wiens bedrijf aan de proef ligt.
Officials Are Closer Than They Appear.
rallyfan323

Berichtdoor lange6 » za jun 04, 2011 16:44

op div proeven zijn de legioblokken van de firma jansen gebruikt daarom is t bedrijf een sponsor geworden, niet omdat t bedrijf op/aan de proef ligt
www.facebook.com/stevensrallysport
www.twitter.com/StevensRally
lange6

Berichtdoor uw official op stap » zo jun 05, 2011 8:20

Kijk, die had ik dus ff niet gezien. Maar het maakt mij wel nieuwsgierig.
Daarom ook via deze weg eens een oproep aan de rijders/navigatoren:
Natuurlijk wil iedereen gewoon veilig langs die dingen rijden. Iedereen wil aan de finish komen.
Maar wat zien jullie nu het liefste?
Er kleven van verschillende kanten verschillende bezwaren aan de gebruikte materialen.
Want waar heb je die dingen nodig? Een barriere tussen 2 rijrichtingen, daar mag natuurlijk geen beweging in te krijgen zijn. Dus een goede dichte vrachtwagencombinatie is wat dat betreft wel een goede optie. Alleen moet je iemand zo gek zien te vinden die zijn vrachtwagen daar neer wil zetten. En je moet er niet onder kunnen komen.
En zijn containers een goede optie? Als ik naar de video van Dirk Garvelink kijk van zijn crash in Etten Leur, dan zie ik die container heel ver om gaan. En had daar geen stoeprand gezeten, dan was die container waarschijnlijk nog veel verder om gegaan.
Die kun je dus eigenlijk ook niet op een dubbelpunt gebruiken. Je zult maar net aan de andere kant rijden........
Die legoblokken zijn wel mooi zwaar, maar behoorlijk arbeidsintensief om ze te plaatsen. En wat gebeurt daarmee als er iemand op klapt? Daar zul je waarschijnlijk op een dubbelpunt een dubbele laag neer moeten zetten. Dan zit er een verband in en is de barriere op zijn sterkst.
Maar dan heb je waarschijnlijk al een vrachtwagencombinatie vol nodig om 1 dubbelpunt te doen.
Vangrails zijn alleen een optie als je die vast kunt zetten. Dan hebben die dingen een beschermde factor. Staan ze niet vast, dan kunnen ze kantelen, scharnieren, allerlei dingen die je niet wilt hebben.
En wat denken jullie van bescherming langs water? En welke opties zijn er nog meer? Bigbags? Denk even aan kp 2 in Ede, het splitsingspunt.
Strobalen? Die geven ook een zooi als ze aan gort gereden worden en dan zijn ze hun kracht ook kwijt.
Of moeten we dan overal maar een chicane voor zetten, zodat je er met een lage snelheid langs komt?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » zo jun 05, 2011 9:04

Kijk, hier kunnen we wat mee.
Zojuist een reactie gehad van een navigator.
Die vraagt of er in het routeboek ook kan komen te staan wat er geplaatst gaat worden.
Het schijnt dat die dingen er in Oirschot en Best zomaar ineens stonden. Wel aangegeven door een kruisje, maar verder niks.
Nu weet ik niet waar ze stonden, maar je ziet zo vaak op de proeven zoveel verschillende materialen, ik kan mij deze vraag goed voorstellen.
Ik kan mij voorstellen dat je bij een pallet meer risico neemt dan bij een blok beton van een kleine 2 ton.
uw official op stap

Berichtdoor RG-Rallysport » zo jun 05, 2011 10:52

Tijdens de zaterdag ervoor stond er inderdaad nog niets , maar op de verkenning vrijdag's stonden alle beton blokken etc er wel als in de berm .
De blokken waren idd ook twee hoog opgestapeld in het "verband" maar denk dat het nie veel uit maakt wat je er neer zet, als equipe wil je tegen geen van allen aan botsen.
RG-Rallysport

Berichtdoor rallysport friesland » zo jun 05, 2011 13:27

Welk voorstel er ook wordt gedaan denk dat het overal stuit op de €. Misschien is het een idee om eens te kijken wat er van uit rijder/teams voor ideeen komen en zo een soort standaard afzetting te krijgen waar bijna iedereen zich in kan vinden. Misschien is het ook en idee om het verhaal van linten en officiaals dan mee te nemen. Heb voorbeelden gezien van uitremzone,s van ongeveer 5 meter na een lang stuk van bijna 1 km. Dan wordt er wel gezegd van dat je een uitremzone groter mag maken maar ik DENK dat als je standaard je uitremzone,s groter maakt en daar een standaart van maakt je problemen kunt voorkomen. Van mij mogen de linten wel verder van de proef staan. Ik DENK dat er best nog wel een aantal punten kunnen veranderen zowel voor de rijders als voor officiaals. Ik weet ook dat officiaals vaak de gebeten hond zijn maar als je zo in het rond kijkt kom je ook dingen tegen dat je zegt "dit kan niet of het zou toch iets anders moeten " En dit is geen schop richting officiaals , die volgen ook alleen het lintschema, maar misschien is het een idee om een soort van een proef op te bouwen en dan eens bv een camera in de rallyauto te zetten en dan de officiaals de beelden te laten terug zien van uit de ogen van de rijder. Misschien is het verhelderend.

En NEE het is niet om naar iemand te schoppen!!!!!
rallysport friesland

Berichtdoor JosWRX » zo jun 05, 2011 16:30

rallysport friesland schreef:Heb voorbeelden gezien van uitremzone,s van ongeveer 5 meter na een lang stuk van bijna 1 km.

Klinkt wel raar hoor. Bij mijn beste weten komen dergelijke remzones echt nooit in veiligheidsplannen voor en zijn ze altijd een heel stuk dieper. Zelfs al zou het een foutje zijn van de opbouwer(s), dan nog komen er een aantal veiligheidsmensen langs die dat nooit goed zouden vinden. En terecht.. ;)
JosWRX

Berichtdoor uw official op stap » di jun 07, 2011 21:28

Een aantal veiligheidsmensen?
Je bedoelt waarschijnlijk die voorrijauto's die proberen een snellere tijd neer te zetten dan de deelnemers?
Er was werkelijk niemand die mijn post gecontroleerd heeft en hij klopte toch echt niet volgens het veiligheidsplan.
En dat is dan weer het nadeel als alles al opgebouwd is en jij zelf zonder lint staat.
Ik zie zo vaak situaties waar ik op zijn zachtst gezegd grote vraagtekens bij heb. En ik ben zeker niet de enige.
Kun je mij dan daarom nog 1 keertje uitleggen wat deze mensen nou precies doen?
uw official op stap

Berichtdoor TWENGELTJE » di jun 07, 2011 21:44

Dat jij als ervaren official geen extra lint bij je hebt valt mij tegen rinus
TWENGELTJE

Berichtdoor Cinq-Power » di jun 07, 2011 22:02

Ben ook 3 keer langs geweest Rinus, je weet toch dat ik meestal wel een rolletje of 2 a 3 reserve bij me heb 8) .

@Twengeltje Rinus heeft nu auto van de zaak, dus vandaar dat daar geen (nog) rallyspullen inliggen.
Cinq-Power

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden