BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » di jul 12, 2005 15:43

Wout de Klerk schreef:
He Steven

waar stond je dan?

KP 10/13 (Rijsbergen), post 11, waar je na een snel stuk rechtsaf het gravel op ging.

Stond je in die R2 into R3, of wat verder bij die R1, wat een R2 bleek op snelheid, we hebben daar een keer of zes moeten corrigeren, tot voorbij die 2 flatjes die er achteraan kwamen.
Erg gaaf geworden, Rijsbergen.

Voor mijn gevoel was 't een R2 -> R2+ gravel; rechtdoor was een talud en daar stond ik op.
StevenK
Site Admin

Mannen

Berichtdoor Elies » di jul 12, 2005 15:55

nkroeze schreef:Hohoho Elise, niet te algemeen alles opvatten he 8)

Ik ben het hele weekend met een paar monteurs opgetrokken en dat was zoals gewoonlijk weer erg gezellig. Serieuze gesprekken afwisselen met een beetje ouwehoeren en over sex praten. Succes gegarandeerd! :lol:
Elies

Re: Mannen

Berichtdoor Humphrey » di jul 12, 2005 16:05

Serieuze gesprekken afwisselen met een beetje ouwehoeren en over sex praten. Succes gegarandeerd! :lol:[/quote]

Als je welk doel beoogt? ;)

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor SylviaVisser » di jul 12, 2005 16:06

Dus eigenlijk het al oude bier drinken en k*t roepen.... :lol: ...tja was er ook en het was zaterdag al (te) laat voor ik in mandje kon kruipen :?

Werkelijk een bere gezellig evenement daar.

Had zondag dan ook weer de nodige moeite om naar huis te gaan....zon, terras, verfrissing !!! :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Fotos BHV dag 2

Berichtdoor EdwinEddepet » di jul 12, 2005 17:13

Zo, ze staan er op. 400 nog wat fotos van dag 2. KP Wouwse Plantage en KP Steenbergen (onverhard). Inclusief het uitvallen en wegslepen van Jan van de Marel Sr.

Fotos in de Gallery op http://eddepet.modblog.com

Veel plezier er mee !

/me rust ff uit met een koud pilsje ... 600 zoveel fotos uploaden kost wat moeite met dit weer ;)
EdwinEddepet

Berichtdoor luckyluck » di jul 12, 2005 18:58

Ton Van Spanje schreef:
luckyluck schreef:
Als de politie alleen bekeuringen uitschrijft en niet bij de organisatie meldt, gebeurd er rallytechnisch dus niets. Heb hier niets van gehoord en er is volgens mij dus ook niets bij de organisatie gemeld.

Luc,

Maar hebben jullie als organisatie dan niet zo iets van:
"Laten we eens even bij oom agent gaan vragen wie dat geweest zijn, en de deelnemers dan in ieder geval nog even toespreken!!" ???

Er zullen er dan best nog wel tussen zitten die een plaat voor de kop hebben, en zich er niets van aantrekken. Maar stel dat er tussen degenen die meer dan 50 km te hard hebben gereden deelnemers waren en dat was ook nog op een plek waar je 80 (of misschien wel 60 km) mocht.........., zulke gasten moet je toch aan kunnen pakken? Voor zover ik wel eens heb begrepen hebben julie al moeite zat om de vergunningen rond te krijgen.

Tijdens het wedstrijd hebben we het te druk met de rally zelf dat het haalbaar is om daar zelf naar te informeren. Als er bij zijn die meer dan 50km te hard reden lost waarschijnlijk de rechter ons probleem voor volgend jaar op door hun rijbewijs af te pakken. Na het definitief worden van de uitslag kun je als organisatie niets meer doen. Wel kun je de gegevens verzamelen en volgend jaar voor de rally al een hartig woordje met de boosdoeners praten. De middelen zijn ook nog beperkt ivm privicy wetten. Politie moet ook nog uitkijken wat ze bekend maken en op welke manier om te voorkomen dat ook de justiciele molen niet ook nog lam gelegd wordt.
luckyluck

Re: Bac-Rally

Berichtdoor luckyluck » di jul 12, 2005 19:12

Elies schreef:Ik heb nu eenmaal een zwak voor de BHV rally. Weet niet beter dan de BAC rally en stond al vrij vroeg langs de kp's. Vind het steeds weer jammer om deze rally toch een beetje afgebrand zien worden terwijl ik weet hoeveel er geinvesteerd word door de vrijwilligers. Voor mezelf praat ik over ongeveer 140 liter benzine a 1,40€. En alle vrije tijd en weinig nachtrust niet te vergeten.

De Bac-Rally.... Het schijnt dat er een proef langs mijn huis liep vroeger. Maar ja, toen was ik nog een heel klein Eliesje. Wat zou het toch mooi zijn als die terug kon komen..... zucht....
Wat ik erover gehoord heb, was het een mooie rally. Iemand ervaring?[/quote]

Ik heb een klein beetje ervaring met de BAC-rally. Namelijk de laatste 3 jaren. 1983 kijken op KP Ruchpen die toen over de Ruchpense heide liep. Nu mag je er niet eens meer wandelen op grote stukken heide.
1984 hielp ik al op de Achtmaalse avondproeven waar ook de naam Nacht van Achtmaal vandaan komt. En 1985 de zogenaamde noodeditie, die nog uitsluitend in Zundert verreden werd. Van de editie 84 heb ik denk ik nog een oude betamax videoband liggen. In 1987 is de eerste editie van een zelfstandige rally verreden die uitgegroeid is tot de BHV rally die er nu staat.
luckyluck

Berichtdoor StevenK » di jul 12, 2005 19:29

luckyluck schreef:
Ton Van Spanje schreef:
luckyluck schreef:
Als de politie alleen bekeuringen uitschrijft en niet bij de organisatie meldt, gebeurd er rallytechnisch dus niets. Heb hier niets van gehoord en er is volgens mij dus ook niets bij de organisatie gemeld.

Luc,

Maar hebben jullie als organisatie dan niet zo iets van:
"Laten we eens even bij oom agent gaan vragen wie dat geweest zijn, en de deelnemers dan in ieder geval nog even toespreken!!" ???

Er zullen er dan best nog wel tussen zitten die een plaat voor de kop hebben, en zich er niets van aantrekken. Maar stel dat er tussen degenen die meer dan 50 km te hard hebben gereden deelnemers waren en dat was ook nog op een plek waar je 80 (of misschien wel 60 km) mocht.........., zulke gasten moet je toch aan kunnen pakken? Voor zover ik wel eens heb begrepen hebben julie al moeite zat om de vergunningen rond te krijgen.

Tijdens het wedstrijd hebben we het te druk met de rally zelf dat het haalbaar is om daar zelf naar te informeren. Als er bij zijn die meer dan 50km te hard reden lost waarschijnlijk de rechter ons probleem voor volgend jaar op door hun rijbewijs af te pakken.

Nee hoor. Meer dan 50 te hard bij staande houden betekent directe invordering van het rijbewijs en beslissing van de OvJ binnen 10 dagen of 'ie wel of niet een onvoorwaardelijke ontzegging gaat eisen.

Pas bij meer dan 70 te hard, of meer dan 30 (40 op de snelweg) te hard, wanneer de vorige OvJ overtreding minder dan een jaar geleden is betaald, kan er een onvoorwaardelijke ontzegging geëist worden.

Normaal gesproken is tot 70 te hard gewoon een dikke boete en hoef je niet eens voor te komen.
Na het definitief worden van de uitslag kun je als organisatie niets meer doen. Wel kun je de gegevens verzamelen en volgend jaar voor de rally al een hartig woordje met de boosdoeners praten. De middelen zijn ook nog beperkt ivm privicy wetten. Politie moet ook nog uitkijken wat ze bekend maken en op welke manier om te voorkomen dat ook de justiciele molen niet ook nog lam gelegd wordt.

En eigenlijk geef je hier aan wat we allemaal al wisten: die regels over uitsluiting bij een door de politie geconstateerde snelheidsovertreding zijn een wassen neus.

Overigens vind ik dit absoluut stuitend: juist dit soort gedrag, van zowel deelnemers als toeschouwers is funest voor het draagvlak voor een rally.

En wat het privacy-gedeelte betreft: daar is uitstekend een mouw aan te passen: je kunt in het reglement opnemen dat deelnemers toestemming geven voor het opvragen van gegevens betreffende verkeersovertredingen door hun, of hun teamleden, gepleegd tijdens een wedstrijd.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor bennie2000 » di jul 12, 2005 19:54

net op ned 2 bij "rij ik zo " was de radarcontrole te zien , wie de deelnemers in de gaten hield bij de bhv expo rally , de opnamens waren s'nachts.
ze gingen ervoor om pas te gaan bekeuren bij 50 kilometer te veel, en voor de rest alleen alles in de gaten te houden, de meeeste deelnemeres hielden zich aan de snelheid aldaar. (de verbindingsweg van de rally)
bennie2000

Berichtdoor bennie2000 » di jul 12, 2005 19:55

het is nog steeds bezig
bennie2000

Berichtdoor bennie2000 » di jul 12, 2005 19:56

het service terrein is ook volop in beeld
bennie2000

Berichtdoor erikjan » di jul 12, 2005 20:04

leuke beelden, ook van KP Luttenberg in 2004

grappig trouwens, dat de EO zoiets uitzend 8)
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Wolter » di jul 12, 2005 20:05

bennie2000 schreef:net op ned 2 bij "rij ik zo " was de radarcontrole te zien , wie de deelnemers in de gaten hield bij de bhv expo rally , de opnamens waren s'nachts.
ze gingen ervoor om pas te gaan bekeuren bij 50 kilometer te veel, en voor de rest alleen alles in de gaten te houden, de meeeste deelnemeres hielden zich aan de snelheid aldaar. (de verbindingsweg van de rally)

15, niet 50! Ze begonnen bij de 95 te bekeuren tov. 80. (dus 15 km)
Ik zag btw de laatste helft ofzo... maar wel mooi stukje luttenbergring!
Wel jammer dat de voice-over het de Tulpenrally noemde...
Maar verder heel leuk om te zien!
Wolter

Berichtdoor erikjan » di jul 12, 2005 20:13

Tulpenrally, of Golden Tulip Rally, what's in a name.

en trouwens, sluikreclame wordt bij de publieke omroep niet zo gewaardeerd...

Feit blijft dat de Tulpenrally in NL nog steeds een begrip is :lol:
erikjan

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jul 12, 2005 20:47

Luc Gommers, Willem Nuyten,

Bedankt voor de uitleg, maar de constatering van Steven K is in mijn ogen zeker waar :
En eigenlijk geef je hier aan wat we allemaal al wisten: die regels over uitsluiting bij een door de politie geconstateerde snelheidsovertreding zijn een wassen neus.
Ton Van Spanje

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden