Hellendoorn Rally 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor official29111 » vr sep 10, 2010 10:04

Ja, dat is een mooie gelegenheid voor de sterke arm der wet om wat extra inkomen te genereren, al die knaapjes in hun GTItjes en GSItjes en CRXjes
Wat de rijders betreft, die kunnen natuurlijk allemaal hun notes erop aanpassen. Ik snap wel dat het niet prettig is om met een WRC van 8 ton met halve asfalt-afstelling zo'n onverharde weg vol kuilen te moeten rijden, maar het hoort er wel een beetje bij
official29111

Berichtdoor tommeke_B » vr sep 10, 2010 10:09

En dat is enkel erg voor de piloten die met een WRC rijden? Hoeveel kosten die WRC's in verhouding tot wat ze hebben (budget)? En hoeveel kost die wagen met startnummer 90 in verhouding tot hoeveel geld hij in bezit heeft? :wink:
tommeke_B

Berichtdoor WRC fan » vr sep 10, 2010 10:16

Wat is er nog rally aan door het zand rijden? Een beetje gravel is wel oké maar de proef Ligtenberg van vorig jaar was meer voor de rallycross fans. Daar zijn rallyauto's niet voor gemaakt. Hans Weijs is om die stage zelfs gestopt met de rally omdat hij zijn auto niet kapot wilde maken met het uitzicht op rally Spanje.
WRC fan

Berichtdoor MartijnS » vr sep 10, 2010 10:20

Red_Spike schreef:Hey Das goed nieuws, kan ik beide body's even onder hande laten nemen;)

Max 1 pp ;)

KLIK
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor tommeke_B » vr sep 10, 2010 10:22

Reinig dat gewoon zelf... :P
tommeke_B

Berichtdoor Red_Spike » vr sep 10, 2010 10:22

MartijnS schreef:
Red_Spike schreef:Hey Das goed nieuws, kan ik beide body's even onder hande laten nemen;)

Max 1 pp ;)

KLIK

Tis toch wel te zien dat ik met zen 2en ben;)
Zal wel kijken wat ik kan regelen
Red_Spike

Berichtdoor Jan Willem » vr sep 10, 2010 10:25

Ah ik had automatisch de link al gelegd maar ze zeggen niets over de rally (ze sponsor(d)en toch ook een Hammer team?). Hopelijk zijn ze zich er van bewust dat er die dag vanuit het hele land nogal veel fotoapparatuur richting Den Ham en omstreken wordt verscheept :D
Jan Willem

Berichtdoor Sjeik1981 » vr sep 10, 2010 10:28

Alleen wanneer je na de zaterdag nog wil laten reinigen heb je wel een probleem, omdat het dan alleen in Den Haag is.
Sjeik1981

Berichtdoor MartijnS » vr sep 10, 2010 10:29

Ja, daarom zei ik dus ook vrijdag ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Red_Spike » vr sep 10, 2010 10:29

Laat ik nou in de buurt wonen van Den Haag;)

Ben alleen nog tot zondagavond in de omgeving van Hellendoorn te vinden. Zondag nog een klus daar in de buurt
Red_Spike

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr sep 10, 2010 10:38

official29111 schreef:Ik snap wel dat het niet prettig is om met een WRC van 8 ton met halve asfalt-afstelling zo'n onverharde weg vol kuilen te moeten rijden, maar het hoort er wel een beetje bij

Dat is jouw mening... Tijden veranderen!
Mark Verhoeven

Berichtdoor Berto » vr sep 10, 2010 10:39

WRC fan schreef:Wat is er nog rally aan door het zand rijden? Een beetje gravel is wel oké maar de proef Ligtenberg van vorig jaar was meer voor de rallycross fans. Daar zijn rallyauto's niet voor gemaakt. Hans Weijs is om die stage zelfs gestopt met de rally omdat hij zijn auto niet kapot wilde maken met het uitzicht op rally Spanje.

Ik vond het nog wel meevallen op die proef.
En wij kwamen daar echt niet als één van de eerste overheen.
Zelfs nog een top van 176 km/h gehaald op één van de rechte stukken.

Het gat bij de boerderij op de beuzeberg was erger, daar hebben we een flinke stuiter gemaakt en de auto behoorlijk beschadigd.

Onverhard hoort wel bij rally vind ik, net zoals klinkers, groene klinkers, gravel, kinderkopjes en asfalt.
Rallyrijden is toch onder alle omstandigheden zo hard mogelijk kunnen gaan? Dan pas kun je laten zien wat je als rijder in huis hebt.
En dat men dat niet wil omdat de auto's daarvoor te duur zijn vind ik flauwekul, "vroeger" werd daar ook geen rekening mee gehouden.
Berto

Berichtdoor Jan » vr sep 10, 2010 10:42

Daarbij zou ik in deze "discussie"ook graag zien dat je niet alleen met je voet (zo hard mogelijk op dat gaspedaal stampen) moet rijden, maar ook met je je verstand.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen om als een dolle over alle hobbels en kuilen te schieten in de hoop dat je er overheen vliegt met als gevolg dat je jezelf afschiet, of je kunt iets beter nadenken en gaan rekenen waar je nu uiteindelijk de meeste tijd pakt...
Jan

Berichtdoor Berto » vr sep 10, 2010 10:45

Jan, dat bedoel ik nu ook met "zo hard mogelijk"
Berto

Berichtdoor dalenbart » vr sep 10, 2010 10:45

Berto schreef:Onverhard hoort wel bij rally vind ik, net zoals klinkers, groene klinkers, gravel, kinderkopjes en asfalt.
Rallyrijden is toch onder alle omstandigheden zo hard mogelijk kunnen gaan? Dan pas kun je laten zien wat je als rijder in huis hebt.
En dat men dat niet wil omdat de auto's daarvoor te duur zijn vind ik flauwekul, "vroeger" werd daar ook geen rekening mee gehouden.

Helemaal mee eens.
Persoonlijk vind ik dat rallyrijden rijden onder moeilijke en steeds verschillende omstandigheden. Dus zoals Berto al zei over verschillende ondergronden maar ook met wisselende weersomstandigheden spelen erbij mee.
Hierbij natuurlijk veiligheid op de eerste plaats maar dat lijkt me logisch.

Edit:

Startlijst staat ook online
http://www.hellendoornrally.eu/uploads/bestanden/Startlijst_2010.pdf
dalenbart

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden