1e Circuit Short Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Testdag en rallysprint op Zandvoort

Poll eindigt op wo dec 15, 2010 21:18

Ja - Zowel test als rallysprint
109
77%
Ja - Alleen een testdag
3
2%
Ja - Alleen een rallysprint
18
13%
Nee - Er is geen behoefte aan een testdag en rallysprint
11
8%

Totaal aantal stemmen : 141

Berichtdoor Roy S. » ma feb 07, 2011 16:51

mantaboy schreef:Niet voor alle partijen Roy. :wink:

ff denken rijders sneeuw verhoogd kans op schade geen sneeuw minder risico
officials geen sneeuw aangenaam wel sneeuw minder aangenaam
publiek geen sneeuw hogere snelheid
wel sneeuw lagere snelheden dus minder actie
+ koud in de sneeuw

dus zie jou punt ff nie :P:P:P
Roy S.

Berichtdoor RallyeRichard » ma feb 07, 2011 17:29

In de sneeuw kom je zonder winterbanden de helling van het Scheivlak niet eens op. En zie nu nog maar eens aan een setje wintersloffen in de juiste maat te komen...

Hunzerug naar beneden en dan op tijd vertragen voor Hugenholz wordt dan ook nog best spannend! Nee, in de sneeuw wordt het een optocht van glibberende auto's.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor Han » ma feb 07, 2011 17:45

RallyeRichard schreef:In de sneeuw kom je zonder winterbanden de helling van het Scheivlak niet eens op. En zie nu nog maar eens aan een setje wintersloffen in de juiste maat te komen...

Hunzerug naar beneden en dan op tijd vertragen voor Hugenholz wordt dan ook nog best spannend! Nee, in de sneeuw wordt het een optocht van glibberende auto's.

Wees gerust je gaat niet in de sneeuw rijden we hebben namelijk mooi weer besteld, trouwens jij kan beter je zwembroek meenemen :oops:
Han

Berichtdoor Lejan » ma feb 07, 2011 18:21

erikjan schreef:op de Ring heeft men toch ook wel eens een evenement in de sneeuw georganiseerd ?

klopt, dat was de ringmeister rally georganiseert door een groep engelsen.

de rijder met de dikste auto ( Rocco Theunissen) was ook een van de weinige die sneeuwbanden bij had en dus ook de winnaar.

de rest moest door de sluitwagen ( een landrover) vlot worden getrokken.
Lejan

Berichtdoor Jaccoooo » ma feb 07, 2011 19:02

RallyeRichard schreef: Nee, in de sneeuw wordt het een optocht van glibberende auto's.

jij snapt het tenminste, ik lees op dit forum vaak reacties van mensen die denken dat een sneeuwrally in NL spektakel oplevert, maar de meeste teams zullen geen banden hebben die ook maar een beetje grip hebben in de sneeuw, en de directie van circuit zandvoort zit al helemaal niet te wachten op iemand die met spikes/studs aan komt zetten
Jaccoooo

Berichtdoor michel uit berg » ma feb 07, 2011 19:07

ik wil niet veel zeggen maar op een setje straat snowtracjes kom je een heel eind denk ik.

(waar bemoei ik me ook eigenlijk mee, heb er helemaal geen verstand van :wink: )
michel uit berg

Berichtdoor Jaccoooo » ma feb 07, 2011 19:33

jij zult wel uit ervaring spreken,maar ik bedoelde eigenlijk dat je geen taferelen kunt verwachten als in het WRC tijdens een sneeuwevenement, zulke snelheden ga jij niet halen op je snowtrac's :wink:

nu we het er toch over hebben hoe doen gravelbandjes/shotters het in de sneeuw?
Jaccoooo

Berichtdoor michel uit berg » ma feb 07, 2011 19:57

Jaccoooo schreef:jij zult wel uit ervaring spreken,maar ik bedoelde eigenlijk dat je geen taferelen kunt verwachten als in het WRC tijdens een sneeuwevenement, zulke snelheden ga jij niet halen op je snowtrac's :wink:

nu we het er toch over hebben hoe doen gravelbandjes/shotters het in de sneeuw?

niet! die lossen niet en zijn veel te hard. maar snowtracjes doen het wel serieus goed. heb er eens een hele rally op gereden omdat ik geen spikes had. en toen ik de 2e dag er een paar heb kunnen kopen heb ik na 4 proeven de snowtracjes er weer op gelegd :D en die snelheden uit het wrc haal ik idd niet met m'n corsa :lol: (ik mis dan toch een paar pk's en talent)
michel uit berg

Berichtdoor erikjan » ma feb 07, 2011 20:44

en behalve Snowtracjes heeft m'n werkgever ook nog wel wat snellers in het assortiment ;-)

als we tenminste nog voorraad hadden :oops:
erikjan

Berichtdoor mantaboy » di feb 08, 2011 8:36

Is op winterbanden best te doen. Ik had de winterbanden in september besteld en de circuit auto heeft nu winterbanden er onder. Een rijder die echt zijn auto kent komt in zulke omstandigheden echt voor in het veld uit en geeft leuk gecontroleerd spektakel voor het publiek.

Dus leuk voor de bewuste rijder(s) en leuk voor publiek. Denk maar eens terug aan Spa in de sneeuw. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor antoine » di feb 08, 2011 8:38

Erikjan, nog steeds bij vredestein.nl? :)
Afbeelding
antoine

Berichtdoor erikjan » di feb 08, 2011 10:36

ja, al sinds '95
erikjan

Berichtdoor Niek CPZ » di feb 08, 2011 12:20

RallyeRichard schreef:In de sneeuw kom je zonder winterbanden de helling van het Scheivlak niet eens op. En zie nu nog maar eens aan een setje wintersloffen in de juiste maat te komen...

HEt circuit heeft sneeuwschuivers en als het echt nodig is kan er ook gestrooid worden!!! Dus no problems
Niek CPZ

Berichtdoor Götz » di feb 08, 2011 12:58

[quote= HEt circuit heeft sneeuwschuivers en als het echt nodig is kan er ook gestrooid worden!!! Dus no problems[/quote]

Sinds wanneer zijn rallyrijders mietjes..... Weer of geen weer; rijden voor wat je waard bent.

Afgelopen jaren tijdens de Boucle de Spa ook op winterbanden gereden en daar heb je pas echte bulten :lol: :lol: :lol:
Götz

Berichtdoor ferry bakker » di feb 08, 2011 13:11

Götz schreef:[quote= HEt circuit heeft sneeuwschuivers en als het echt nodig is kan er ook gestrooid worden!!! Dus no problems

Sinds wanneer zijn rallyrijders mietjes..... Weer of geen weer; rijden voor wat je waard bent.

Afgelopen jaren tijdens de Boucle de Spa ook op winterbanden gereden en daar heb je pas echte bulten :lol: :lol: :lol:[/quote]

Kijk dat zijn uitspraken,,,, :!: stelletje wijven :wink:
ferry bakker

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden