BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Maarten » zo jul 10, 2005 20:33

Oef... de Nacht redelijk kunnen doorstaan en de slijtageslag overleefd tot en met KP17 want op KP18 een gebroken remschijf, geen remdruk en rechtdoor de sloot in helaas :(
Zonde, want op dat moment hadden we met de 3e plek 205 Cup veel punten kunnen pakken :(
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor ExTaxi » zo jul 10, 2005 20:38

DEEF balen man, ik vond jullie op Vosdonk opvallend hard gaan.

En over die flitsers, ik zag er 1 op de weg van Klein Zundert naar Roosendaal en heb 'm meteen gemeld bij Flitsservice. Vergeet dat niet!! Zie je bij de rally een flitser, meld 'm dan zodat de mensen die de moeite nemen om via GPRS even te checken voor flitsers ze ook weten te staan.

Die flitser die wij zagen stond echt verdekt opgesteld........denk dat 90% geflitst werd.
ExTaxi

Berichtdoor ExTaxi » zo jul 10, 2005 20:41

Maurice, jij schrijft wat ik denk........
ExTaxi

Berichtdoor Maarten » zo jul 10, 2005 20:41

Net buiten Wernhout in de richting van Zundert stond er ook 1. Daar mag je maar 60.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor Holkers » zo jul 10, 2005 21:03

Ton Van Spanje schreef:Zowel deelnemers als bezoekers dus. Welke gevolgen kan dat, uitslagtechnisch, nog hebben voor de deelnemers?

Meende dat ze 225,= euro boete van de organisatie bovenop de politie boete krijgen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jul 10, 2005 21:12

Holkers schreef:
Ton Van Spanje schreef:Zowel deelnemers als bezoekers dus. Welke gevolgen kan dat, uitslagtechnisch, nog hebben voor de deelnemers?

Meende dat ze 225,= euro boete van de organisatie bovenop de politie boete krijgen.

Okee, dat is dus ter verrijking van de kas, maarrrrrrrrrr mijn vraag was wat het voor gevolgen in de uitslag heeft gehad. Als ik lees dat er:

A. snelheden van meer dan 50 km te hard zijn gemeten

B. dat het overgrote deel van de wegen, 80km wegen of nog lager zijn

C. er over 725 bekeurden wordt gesproken, en er hier dus ook nog wel eens deelnemers tussen zouden kunnen zitten

dan lijkt mij dat er in het belang van de sport ook nog wel eens andere maatregelen getroffen hadden kunnen worden. En die zie ik dan uitslagtechnisch (lees: uitsluiting)
Ton Van Spanje

Berichtdoor Maarten » zo jul 10, 2005 21:35

Turboboost schreef:Positief :D :
- Dat er daadwerkelijk overal toegangscontrole's waren, zodat een ieder inderdaad betaald.
- De voorrijder in de bmw. :D
- Vriendelijke bewoners.
- Mooi specktakel van de vele rijders.

Nog een positief puntje...... namelijk rijders die zonder vrees een stel regenbanden uitlenen 8) Jouter, bedankt :D
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor mantaboy » zo jul 10, 2005 22:15

ExTaxi schreef:DEEF balen man, ik vond jullie op Vosdonk opvallend hard gaan.

En over die flitsers, ik zag er 1 op de weg van Klein Zundert naar Roosendaal en heb 'm meteen gemeld bij Flitsservice. Vergeet dat niet!! Zie je bij de rally een flitser, meld 'm dan zodat de mensen die de moeite nemen om via GPRS even te checken voor flitsers ze ook weten te staan.

Die flitser die wij zagen stond echt verdekt opgesteld........denk dat 90% geflitst werd.

De weg van Zundert naar Rucphen bij de paters bedoel je? Mobilofoon is zeer handig tijdens zo'n weekend.

Juha: Stond je bij de officials in een grijze Corsa diesel op Rucphen? Zo ja, ik was met die blauwe C3.

Steven: Heb nog eten uitgedeelt bij jullie op de proef in die C3. Jammer dat er 30 pakketten besteld waren en ik er dus naar later bleek 5 tekort kwam.

Weg van Roosendaal naar Achtmaal via de Lange Schouw (voormalige steenfabriek) stond ook een flitser zeer verdekt. In een zone 60.
Vandaag heb ik er ook 3 gezien op de verbindingsritten.

Ik heb gelukkig weinig klachten gekregen van de officials. We hebben onze best gedaan om ze iedere dag een warme maaltijd en drinken te geven en ik hoop zeker dat Stay Okay goed bevallen is. Ondanks dat ik ze daar de 1ste keer om half 3 en de 2de keer om half 4 wakker moest bellen omdat de sleutels niet functioneerde alleen maar positieve geluiden gehoord. We mogen in BOZ in ieder geval terug komen.

Ik heb op een paar minpuntjes na een hele goede gezellige en vooral leuke rally meegemaakt. Zo, en nu weer alles opruimen. :roll: :wink:
mantaboy

Berichtdoor kraats » zo jul 10, 2005 22:37

Na de vorige editie van de BHV ExpoGroep rally was ik ronduit negatief op dit forum over de organisatie van deze rally. In het “schijnbaar verhaal” van een toenmalige posting heb ik toen alle ellende van dat weekeinde geprobeerd onder woorden te brengen. Dat lukte, ook zoals ik het nu nog lees. Want het was, vanuit ons oogpunt, 1 groot drama.

But life goes on….
Want we zijn nu een jaar verder, en wanneer je vind, dat je een negatieve posting naar eer en geweten kunt c.q moet posten, vind ik dat je dat ook moet doen wanneer een organisatie zich weet te veranderen in positieve zin.

Vorig jaar ging het bij aankomst bij het serviceterrein al helemaal mis, terwijl we dit jaar hartelijk werden ontvangen. Er werden handen geschud en alles ging gewoon zoals dat hoort te gaan. Kortom; wederzijdse vriendelijkheid alom. Erg prettig, ook wanneer er blijkt dat er wat menselijke foutjes zijn gemaakt wordt dat gezamenlijk opgelost, en kunnen we er allemaal om lachen. Zo begon de rally waar ik tegenop zag, echt leuk. Het leek wel of we met onze hobby bezig waren…
Mooi service terrein daar bij het RBC stadion, goede toilet voorziening en dergelijke.

En zo ging het eigenlijk de hele rally door, zo bekrompen als het vorig jaar soms ging, was het nu allemaal een stuk gemoedelijker en was iedereen een stuk vriendelijker voor elkaar. Na een foutje van onze kant, dat de organisatie oploste, zijn we van start gegaan en verliep alles op rolletjes.

Ook de weergoden deden een duit in het zakje wat ook zijn positieve bijdrage had. Onder andere bij de verplaatsing van de service naar het BHV terrein dat wel weer zonder routekaart of routeboek moest gebeuren. Daar zagen we overigens nog een Evo deelnemer van de weg gehaald worden door een motoragent, wat ook weer goed afliep door een mazzeltje. :lol: Daar aangekomen waren de service plaatsen niet al te ruim maar door het al redelijke aantal uitvallers konden we ook daar met wat overleg lekker ruim ons werk doen.
Al later op de avond kregen we het bericht van een andere deelnemer dat “onze” rallyauto in een sloot lag maar dat er voldoende publiek was om te helpen. Wij hoopten dat ze dat dan ook zouden doen. En ja hoor, met een mooi beetje rijdbare schade konden we echt aan de bak want er waren nogal wat zaken onbruikbaar na het uitstapje. Dat geklaard vertrok ons troetelkind, weer voorzien van de inzittenden, voor de volgende boucle, … Maar ook daar lopen sloten langs de weg, waarvan er 1 de auto met open armen ontving… Nu was het toch echt einde oefening, een kromme voorwielophanging en redelijk wat blikschade was doorrijden niet meer te doen, als je al uit de sloot zou kunnen komen.

Helaas was het resultaat dus niet geweldig maar kon ik, met de vorige editie in mijn achterhoofd, toch met een redelijk gevoel huiswaarts keren.
Ik wil de organisatie dan ook feliciteren met de grote stap die zij in positieve zin, voorwaarts hebben gemaakt. Ik wil ook alle officials die hieraan hebben bijgedragen bedanken.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor luckyluck » ma jul 11, 2005 1:27

Holkers schreef:

Als ze een extra boete krijgen is dit van de sportcommissarren en niet van de organisatie, en gaat dit geld naar de Knaf. Zie ASJ.

Als de politie alleen bekeuringen uitschrijft en niet bij de organisatie meldt, gebeurd er rallytechnisch dus niets. Heb hier niets van gehoord en er is volgens mij dus ook niets bij de organisatie gemeld.
Laatst bijgewerkt door luckyluck op ma jul 11, 2005 2:50, in totaal 1 keer bewerkt.
luckyluck

Berichtdoor luckyluck » ma jul 11, 2005 2:18

mmrizio schreef:
Tsja, is dit de toekomst van de rallysport? Als toeschouwer hoop ik van niet, het kost een stuk meer en je krijgt hetzelfde. Wat de rijders en teams er van vinden weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat de sponsors ook niet blij zijn. Ze bereiken een veel kleiner publiek. Blijft rallysport op deze wijze nog wel de autosport voor het grote publiek?

Verder:
De publieksinfo bestond uit 1 boekje. Het zag er er leuk uit, als een 'Driver Magazine'- de opvolger van RallyXS. Geen petje, ander tijdschrift of tasje. En het boekje had 0,0 inhoud, alleen advertenties en wat persberichten die al waren betaald door de teams. De enige inhoudelijke info, naast de kaart, was de tabel met tijden. Juist ja, die had dus achter op de toegangskaart (iig. de weekendkaart) moeten staan, net als bij de marshalls. Hadden ze meteen ook die omhangpasjes kunnen nemen, zodat je 'm ook weer gemakkelijk terug kunt vinden. Moet toch kunnen voor 35 Euro?

Maurice

Is dit de toekomst van de rallysport?

Nee, dit is de huidige rallysport waar nederland achterlicht en met een inhaalslag bezig is waar de BHV als eerste mee begonnen is, en door de andere organisaties nauwlettend gevolgd wordt. Houdt er maar rekening mee dat je over max 4 of 5 jaar in heel nederland overal entree moet betalen, zoals in alle ons omliggende landen al een eeuwigheid de normaalste zaak van de wereld is. Ik weet nog goed dat ik ongeveer 15 jaar geleden in belgie al 1800 frank oftewel toendertijd ongeveer honderd gulden betaalde voor een weekendkaart.

Als je Loeb en Solberg in nederland wil zien rijden in 1 rally tegen elkaar, dan kan dit waarschijnlijk nog niet eens omdat ze al een volle agenda hebben. Zou het toch te realiseren zijn, moet om hun te kunnen bekostigen, aan entreeprijzen van honderd euro of meer gaan denken.

Als ik moest kiezen tussen Theo of Peter aan de start, geef mij dan maar de sutuatie van dit weekend, wel Theo en geen Peter. En dit is nog niet eens ivm de WRC-auto. Theo is de meest ondergewaardeerde rijder van Nederland. Heeft dit jaar moeite om aan de Sub te wennen, maar is in de basis met iedere wagen supersnel als hij hem eenmaal kent. We hadden geen echte topper die er met kop en schouders boven uit stak, maar in de breedte een heel mooi en sterk veld, met een honderdvijtigtal deelnemers in totaal met 7 nationaliteiten. Het is jaren geleden dat er in nederland nog ergens zoveel aan de start gestaan hebben.

Als laatste wil ik nog kwijt dat je voor je zelf eens een rekensommetje moet maken wat een rally kost. Kijk eens rond op een rally wat je allemaal ziet, en schat daar overal de kosten eens van in. Ik zal je op gang helpen met wat punten waar je aan moet denken, want als de entree alleen voor de toegangskaartjes en het infoboekje nodig was zouden we met een kwart van de entreeprijs al ruim voldoende hebben.

1700 helpers die allemaal moeten eten en drinken, een lunchpakketje met broodjes een paar blikjes en wat lekkers er bij in, en een warme hap met een drankje er bij. Ongeveer 300 overnachtingen erbij met ontbijt voor de mensen die twee of soms zelfs drie dagen helpen.
Een ploeg die twee weken aan het bouwen en afbreken zijn, kun je ook niet laten verhongeren.

Bouwhekken en dranghekken
Tijdregistratie en andere materialen om een proef op te bouwen.
Drukwerk voor deelnemers, helpers en publiek.
Verzekeringen, vergunningen (precariorechten e.d.)
Rijdend marerieel om alles op te bouwen en op te ruimen.
Voorrijauto's e.d.
Tenten en Podium.
Omlijstend gebeuren op proeven en Markt.

Ik zal nog een paar bedragen noemen die het mij als fanatiek medewerker persoonlijk gekost heeft in drie dagen tijd, en wat ik dus niet declareer bij de organisatie(ook ik krijg alleen een lunchpakket en een warme hap). 2 tanks diesel aan meer dan een euro per liter, een gsm telefoonrekening die zoals ieder jaar weer ergens tussen de 80 en 100 euro zal liggen voor twee dagen bellen.
Laatst bijgewerkt door luckyluck op ma jul 11, 2005 2:53, in totaal 2 keer bewerkt.
luckyluck

Berichtdoor luckyluck » ma jul 11, 2005 2:48

kraats schreef:Na de vorige editie van de BHV ExpoGroep rally was ik ronduit negatief op dit forum over de organisatie van deze rally. In het “schijnbaar verhaal” van een toenmalige posting heb ik toen alle ellende van dat weekeinde geprobeerd onder woorden te brengen. Dat lukte, ook zoals ik het nu nog lees. Want het was, vanuit ons oogpunt, 1 groot drama.

But life goes on….
Want we zijn nu een jaar verder, en wanneer je vind, dat je een negatieve posting naar eer en geweten kunt c.q moet posten, vind ik dat je dat ook moet doen wanneer een organisatie zich weet te veranderen in positieve zin.

Vorig jaar ging het bij aankomst bij het serviceterrein al helemaal mis, terwijl we dit jaar hartelijk werden ontvangen. Er werden handen geschud en alles ging gewoon zoals dat hoort te gaan. Kortom; wederzijdse vriendelijkheid alom. Erg prettig, ook wanneer er blijkt dat er wat menselijke foutjes zijn gemaakt wordt dat gezamenlijk opgelost, en kunnen we er allemaal om lachen. Zo begon de rally waar ik tegenop zag, echt leuk. Het leek wel of we met onze hobby bezig waren…
Mooi service terrein daar bij het RBC stadion, goede toilet voorziening en dergelijke.

En zo ging het eigenlijk de hele rally door, zo bekrompen als het vorig jaar soms ging, was het nu allemaal een stuk gemoedelijker en was iedereen een stuk vriendelijker voor elkaar. Na een foutje van onze kant, dat de organisatie oploste, zijn we van start gegaan en verliep alles op rolletjes.

Ook de weergoden deden een duit in het zakje wat ook zijn positieve bijdrage had. Onder andere bij de verplaatsing van de service naar het BHV terrein dat wel weer zonder routekaart of routeboek moest gebeuren. Daar zagen we overigens nog een Evo deelnemer van de weg gehaald worden door een motoragent, wat ook weer goed afliep door een mazzeltje. :lol: Daar aangekomen waren de service plaatsen niet al te ruim maar door het al redelijke aantal uitvallers konden we ook daar met wat overleg lekker ruim ons werk doen.
Al later op de avond kregen we het bericht van een andere deelnemer dat “onze” rallyauto in een sloot lag maar dat er voldoende publiek was om te helpen. Wij hoopten dat ze dat dan ook zouden doen. En ja hoor, met een mooi beetje rijdbare schade konden we echt aan de bak want er waren nogal wat zaken onbruikbaar na het uitstapje. Dat geklaard vertrok ons troetelkind, weer voorzien van de inzittenden, voor de volgende boucle, … Maar ook daar lopen sloten langs de weg, waarvan er 1 de auto met open armen ontving… Nu was het toch echt einde oefening, een kromme voorwielophanging en redelijk wat blikschade was doorrijden niet meer te doen, als je al uit de sloot zou kunnen komen.

Helaas was het resultaat dus niet geweldig maar kon ik, met de vorige editie in mijn achterhoofd, toch met een redelijk gevoel huiswaarts keren.
Ik wil de organisatie dan ook feliciteren met de grote stap die zij in positieve zin, voorwaarts hebben gemaakt. Ik wil ook alle officials die hieraan hebben bijgedragen bedanken.

Beide rally's waren qua organistatie bijna identiek, dus helaas geen enorme stap voorwaarts, maar vorig jaar heel veel tegenslag, en dit jaar liep alles zoals je zelf ook al zei alles op rolletjes. Met name op het punt van entree natuurlijk wel sterk verbeterd, alle begin is moeilijk.
Het grootste verschil zat hem gewoon in het feit dat vorig jaar bijna alles fout ging, dan raken mensen ook sneller geirriteerd, wat ik niet goed wil praten maar wel een feit is en een slechte menselijke eigenschap.En dit jaar liep alles op rolletjes zonder noemenswaardige problemen.

Ben blij dat je genoten hebt, want dat is waar we het voor doen een heel jaar lang, iets moois wegzetten waar zowel publiek als deelnemers met genoegen aan terugdenken.

De voorbereidingen voor de editie 2006 zijn al weer gestart dus ik zou zeggen tot volgend jaar en vertel het rond dat je je vermaakt hebt. We streven ieder jaar naar een rally als dit jaar, maar ook wij krijgen wel eens met tegenslagen te kampen, net als de deelnemers, en dan wordt vaak de ene tegenslag op de andere gestapeld en heb je een evenement als vorig jaar. Maar ik verzeker je dat wij daar nog meer van balen dan de deelnemers en het publiek.

De organisatie zal serieuse aangedragen aandachtspunten altijd bekijken. Maar zal uiteraard alle belangen tegen elkaar af moeten wegen. Dit zij buiten het publiek natuurlijk ook de deelnemers, politie, gemeentes en natuurlijk op de eerste plaats die van de omwonenden. Als we namelijk de laatste groep tegen ons krijgen, dan is de rally ten dode opgeschreven. Deze laatste groep ligt ook ten grondslag aan de plaatsen waar we geen publiek wilden hebben. Namelijk het beschermen van kwetsbare gewassen e.d. Alle voors en tegens worden dan op een rijtje gezet en wordt er een weloverwogen beslissing genomen, die niet altijd voor de buitenwacht duidelijk is, en soms achteraf natuurlijk ook wel eens helaas fout blijkt te zijn, of voor verbetering vatbaar is.
luckyluck

Berichtdoor David Westenbrink » ma jul 11, 2005 9:14

Super evenement!

Zeker vermaakt! Zoals vrijdagavond op de oude markt, dat moeten ze bij elke grote rally doen! Echt supergezellig. Faciliteiten bij RBC stadion waren ook top!

Ik kan werkelijk niks negatiefs bedenken.

Tsja 1 dingetje: Konden ze die zon niet wat zachter zetten? :)
David Westenbrink

Faciliteiten

Berichtdoor Elies » ma jul 11, 2005 9:53

Waar ik, als vrouw, helemaal blij was, waren de goede toiletvoorzieningen. :D Zeker bij het RBC-Stadion. Maar ook de rent-a-plee's bij de BHV-service. Daar ben ik al heel blij mee. Als je namelijk kijkt naar de service Best tijdens de ELE, daar staat helemaal niks en geloof me... da's niet fijn.
Elies

Berichtdoor Niels2 » ma jul 11, 2005 9:58

Niets negatiefs?

Vond de kaartjes anders echt bagger, zelfs een startende rallysprint (Reconsales, niet kleinerend naar deze sprint bedoeld, die hadden dit gewoon goed voor elkaar) had dit 100x beter voor elkaar. Detail kaartjes van een proef horen niet op de zelfde schaal als de overzichtskaart. Wegen waar je niet in mag om de proef te bekijken hoor je aan te geven zodat je niet een half uur aan het zoeken bent naar die eene weg waar je dan wel in mag. En waarbij je dan een kwartier mag lopen naar de proef.

Overall vond ik het wel een vette rally, proefen zijn mooi, sfeer is goed jammer dat ik nu de blaren in m'n nek heb staan.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden