BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » zo jul 10, 2005 10:32

Paul schreef:
erikjan schreef:Waardoor liep Van Eerd zo'n achterstand op ?

Lek gereden op KP Rijsbergen.

da's jammer, ik denk dat de wedstrijd er heel anders uitgezien had als dat niet was gebeurd...

op de site van de BHV staat trouwens nu ook een verslagje van de 1e dag.

zometeen ga ik maar even naar RR kijken, daar zouden al beelden te zien zijn van de zaterdag..
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Ascona » zo jul 10, 2005 10:41

stefan schreef:zoo, Thom de Jong gaat de tweede dag ook goed in. Als prive rijder doet hij het goed, voor(!!!) Edwin Abbring :o nou, wie weet wat er met van eerd is gebeurd? Hij klom zeer goed weer omhoog, grote klasse!!! hij staat gewoon alweer 6e. terwijl hij laatste hefet gestaan. dat zegt toch iets over zo'n rijder. Vind het wel een beetje jammer dat je zo veel geld moet betalen hoor :twisted: Als dat bij de GTR maar niet zo is.....

groet Stefan 8)

Als je de uitslagen bekijkt, kun je zien dat Abbring op KP7 bijna 12 minuten heeft verloren, ja dan zak je wel.
Ascona

Berichtdoor StevenK » zo jul 10, 2005 11:50

Paul schreef:Hey Steven hoe is het jullie bevallen als Official ? (Helemaal vanuit Hazeldonk :-) )

Ja, uitstekend. We stonden echt helemaal op de grens met België...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » zo jul 10, 2005 11:53

Zo vannacht weer terug gekomen na een lange dag mooie rallysport te hebben gezien.

Negatief:
- Marshals die hun "vak" (want dat is het toch wel!) niet verstaan.
- Orgainsatie die niet snapt hoe een publiekspunt in elkaar hoort te steken (geen meters hoge hekken plaatsen/ KP1.)
- Bijna aangereden worden door een bewoner? die pissig is omdat die niet bij haar woning kan komen.

Positief :D :
- Dat er daadwerkelijk overal toegangscontrole's waren, zodat een ieder inderdaad betaald.
- De voorrijder in de bmw. :D
- Vriendelijke bewoners.
- Mooi specktakel van de vele rijders.

Al met al weer prima vermaakt, helaas vandaag aan het werk, dus moet het nu ook via I-net volgen. :?
Turboboost

Berichtdoor StevenK » zo jul 10, 2005 12:31

Turboboost schreef:Positief :D :
- Dat er daadwerkelijk overal toegangscontrole's waren, zodat een ieder inderdaad betaald.

Nee, hoor; waar wij stonden werd niet gecontroleerd; wel hadden wij klagende bezoekers 'ik heb betaald, maar ik word overal weggestuurd'.

(overigens had iedereen die bij ons keek betaald)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » zo jul 10, 2005 13:15

Wij zijn op 1 punt wezen kijken, waar je nog geen kip op straat ziet.....en toch was er keurig een controlepost. 8)

Je kunt natuurlijk ook niet alles afdekken, maar vond dit echt prima geregeld.

Btw. Wat is die Frits van Eerd met een goede rally bezig zeg! top.
Turboboost

Berichtdoor Jan » zo jul 10, 2005 16:31

Het was zeker een geslaagde dag, heb me prima vermaakt. Wel een paar vreemde momenten mee gemaakt zoals Jouter al zei, maar wat wil je ook zo aan de Belgische grens :P (geintje :wink:)

De foto's komen morgenavond denk ik online. Ben nu nog even druk :D
Jan

Berichtdoor stefan » zo jul 10, 2005 17:52

Niels2 schreef:
stefan schreef:zoo, Thom de Jong gaat de tweede dag ook goed in. Als prive rijder doet hij het goed, voor(!!!) Edwin Abbring :o

Kerel, hoeveel fabrieksrijders hebben we hier in NL dan?? Alle rallyrijders (muv de Winkel) zijn 100% privé rijder.

Verder over de rally, vond de kaartjes vrij dramatisch. Verder wel erg mooie proefen.

jah, maar ik denk dat de rest van de rijders, de top iets meer geld te besteden heeft. Op de site van Thom stond dat namelijk ook een keer :x Frits van eerd is dus ook een prive rijder, maar heeft veel meer geld in eigen hand. vind het knap dat je dan 21e bent wanneer je uitvalt.... Ik weet niet wat hij had? magoed, ik vind het wel een goede prestatie van thom :roll:

groet Stefan 8)
stefan

Berichtdoor StevenK » zo jul 10, 2005 18:07

stefan schreef:
Niels2 schreef:
stefan schreef:zoo, Thom de Jong gaat de tweede dag ook goed in. Als prive rijder doet hij het goed, voor(!!!) Edwin Abbring :o

Kerel, hoeveel fabrieksrijders hebben we hier in NL dan?? Alle rallyrijders (muv de Winkel) zijn 100% privé rijder.

Verder over de rally, vond de kaartjes vrij dramatisch. Verder wel erg mooie proefen.

jah, maar ik denk dat de rest van de rijders, de top iets meer geld te besteden heeft.

Dat zegt heel weinig. Er zijn rijders met veel geld die heel krenterig zijn als het rallyrijden gaat, er zijn er ook genoeg die helemaal niet zoveel hebben, maar echt alles en dan ook echt alles wat ze hebben aan de sport uitgeven.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » zo jul 10, 2005 18:59

D'r is in ieder geval weer netjes gereden, stelletje idioten:
Afbeelding
StevenK
Site Admin

Berichtdoor erikjan » zo jul 10, 2005 19:07

Dus Koos Spee heeft overuren gedraaid dit weekend :roll:
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor antoine » zo jul 10, 2005 19:09

Onder de noemer:

Eigen schuld dikke bult

Hoe dom kan je zijn. :evil: Je weet toch van te voren dat ze tijdens dit soort dagen controleren. Dus geen medelijden met de personen. :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jul 10, 2005 20:07

Zowel deelnemers als bezoekers dus. Welke gevolgen kan dat, uitslagtechnisch, nog hebben voor de deelnemers?
Ton Van Spanje

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo jul 10, 2005 20:20

antoine schreef:Onder de noemer:

Eigen schuld dikke bult

Hoe dom kan je zijn. :evil: Je weet toch van te voren dat ze tijdens dit soort dagen controleren. Dus geen medelijden met de personen. :D

ach er zijn er twee die goed verdiend hebben dit weekend.
De organisatie met het intree en de overheid met de boetes.
V.D.G Rally team

Berichtdoor mmrizio » zo jul 10, 2005 20:23

Ik weet niet of de organisatie van de BHV nog een evaluatie gepland heeft, maar dit is alvast de input van een toeschouwer.

Van tevoren is veel gesproken over de (hoge) entreeprijzen. Inclusief plattegrond van de proeven 35 Euro voor een weekend. Vraag is natuurlijk wat je ervoor krijgt. Solberg vs. Loeb? Christijan Albers vs. Valentino Rossi? Demonstratie met 15 Group B auto's? Superspecial in het RBC stadion?

Was het een leuke rally? Ja, het was een mooie en goed georganiseerde rally, met prachtige proeven. Toch bood de rally de toeschouwer eigenlijk niets meer dan de andere Nederlandse rallies waar je misschien 10 Euro kwijt bent voor een setje publieksinfo en een enkele betaalde publieksproef. Hooguit had je als toeschouwer nu wat meer ruimte omdat het grote publiek werd afgeschrikt. Maar de toeschouwerspunten vond ik zeker niet beter dan andere rallies. Een aantal mooie plekken was zelfs afgesloten van publiek.

Was het deelnemersveld dan erg sterk? De Nederlandse top was er, inclusief de snelste Paradigit teams, maar zonder Bijvelds. Bijvelds vond het voorbereiden van de invasie van Chinese auto's belangrijker dan de BHV Rally. Na het bedankje van Tsjoen was de enige aansprekende buitenlandse naam Van Woensel. Deze kon nauwelijks het gemis van Bijvelds compenseren, zeker niet kwa tijden.

De vergelijking met de Deutschlandrally? Daar was ik vorig jaar 40 Euro kwijt voor 4 dagen spektakel op WK niveau. Dat is inclusief een zeker zo mooie en overzichtelijke kaart en een stevige toegangspas die ik om de nek kon hangen. Hier had ik voor 5 Euro minder een gewone NK rally. De toppers van het NK rijden daar in het middenveld.

Tsja, is dit de toekomst van de rallysport? Als toeschouwer hoop ik van niet, het kost een stuk meer en je krijgt hetzelfde. Wat de rijders en teams er van vinden weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat de sponsors ook niet blij zijn. Ze bereiken een veel kleiner publiek. Blijft rallysport op deze wijze nog wel de autosport voor het grote publiek?

Verder:
De publieksinfo bestond uit 1 boekje. Het zag er er leuk uit, als een 'Driver Magazine'- de opvolger van RallyXS. Geen petje, ander tijdschrift of tasje. En het boekje had 0,0 inhoud, alleen advertenties en wat persberichten die al waren betaald door de teams. De enige inhoudelijke info, naast de kaart, was de tabel met tijden. Juist ja, die had dus achter op de toegangskaart (iig. de weekendkaart) moeten staan, net als bij de marshalls. Hadden ze meteen ook die omhangpasjes kunnen nemen, zodat je 'm ook weer gemakkelijk terug kunt vinden. Moet toch kunnen voor 35 Euro?

Maurice
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden