Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
nkroeze schreef:Berto schreef:nkroeze schreef:TWENGELTJE schreef:Vanavond was de persconferentie en hier mocht Erik Wevers zelf kiezen welk startnummer hij wou, dit omdat hij vorig jaar heeft gewonnen Letterlijk zij hij `` Ik wil winnen dus neem ik 2``
Op deze persconferentie zij Dennis Kuipers dat de 207S2000 klaar was en hij werd maandag getest
Om even op het verhaal Slowly Sideways terug te komen, de organisatie heeft wel degelijk begin dit jaar kontakt gezocht met Dhr Klein maar tot op heden is er geen antwoord uit Duitsland gekomen
We gebruiken deze naam om het beestje een naam te geven omdat``voorrij-auto`s`` toch een andere invulling heeft ( 000 of 00 )
Je kan contact opnemen en inderdaad niks horen, denk je dan het toch verstandig is die naam te gebruiken!?!?!? Veel mensen linken dit meteen naar de "echte Slowly Sideways". Ben overigens heel benieuwd hoe alles verzekeringtechnisch etc. geregeld is, want ik zie zelfs bestuurdersnamen staan van mensen zonder licenties... En erger nog, zonder ervaring...
Niels,
In deze club heb je geen licentie nodig en de organisatie heeft wel een verzekering, daarnaast hebben de rijders zelf de auto verzekerd.
Wat ervaring betreft: het was niet zomaar dat ik naast Mike in de 205 zat en het was ook niet zomaar dat Renaldo naast Henk in de Manta zat.
Daar is wel rekening mee gehouden.
Je hebt wel een punt wat betreft de licenties: je bent niet verzekerd via de KNAF, ondanks dat ik een licentie heb, omdat dit een demo is en geen wedstrijdelement heeft.
Er worden ook geen tijden geklokt.
Welke club heb je het over als ik vragen mag? Want de organisatie geeft zelf al aan helemaal geen banden te hebben met "Slowly Sideways". Ik weet uit eigen ervaring dat Reinhard zijn mensen ontzettend nauwkeurig selecteert. Maar wie bepaald in dit geval welke mensen wel/niet kwalificeren? Je weet zelf ook dat je de auto verzekerd hebt, het een demo evenement is, maar nog altijd op afgesloten wegen..... Wel of niet geklokt, wel of geen wedstrijdelement, maakt in de basis niet uit.
Tuurlijk, jij bent ervaren als navi.... Maar wil dat garanderen dat er niks fout gaat?
Nogmaals, Reinhard selecteerd de mensen echt met beleid, vandaar mijn vragen, ik (be)oordeel verder niet.....

manta-sport schreef:Nog een positiefe reacties op de “slowly Siteways”, ik, ik hoop meerdere rally bezoekers, vindt het wel leuk dat er oudere (replica)Rally auto’s als demo meerijden. En dat niet alle auto’s tot in de puntjes nagebouwd zijn zal me een zorg zijn, niet idereen kan €50.000- tot €120.000 uitgeven om een replica te bouwen. Als ze maar duidelijk herkenbaar zijn als replica’s of iets speciaal zijn, of bv. de trabant nou wel of geen wk’s heeft gereden heeft,(ik heb het niet uitgezocht) ik vond het in ieder geval leuk om te zien (jammer van de schade die ze opliepen in Barneveld). Ik vond de auto’s die deelname aan de SLSW aardig gevarieerd en allemaal leuk om te zien en hoop dat nog meer deelnemers zich aanmelden zodat de keus nog groter wordt.
En wat betreft de euregio, gewoon rijden en bedenk dat er altijd fans zijn die het wel waarderen dat jullie meerijden.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.SylviaBos schreef:Begrijp me goed, ik heb niets tegen de club, maar wel tegen de regels die er bij de Twente Rally voor gemaakt zijn...
Zonder licentie ....... in mijn ogen bijna te bizar voor woorden, in een rally auto met kooi![]()
het publiek wat ze aanmoedigd ?? Ik moet de eerste rijder nog tegenkomen die zich niet enigzins laat opjutten door publiek of voorgangers op een KP.
Berto schreef:nkroeze schreef:Berto schreef:nkroeze schreef:TWENGELTJE schreef:Vanavond was de persconferentie en hier mocht Erik Wevers zelf kiezen welk startnummer hij wou, dit omdat hij vorig jaar heeft gewonnen Letterlijk zij hij `` Ik wil winnen dus neem ik 2``
Op deze persconferentie zij Dennis Kuipers dat de 207S2000 klaar was en hij werd maandag getest
Om even op het verhaal Slowly Sideways terug te komen, de organisatie heeft wel degelijk begin dit jaar kontakt gezocht met Dhr Klein maar tot op heden is er geen antwoord uit Duitsland gekomen
We gebruiken deze naam om het beestje een naam te geven omdat``voorrij-auto`s`` toch een andere invulling heeft ( 000 of 00 )
Je kan contact opnemen en inderdaad niks horen, denk je dan het toch verstandig is die naam te gebruiken!?!?!? Veel mensen linken dit meteen naar de "echte Slowly Sideways". Ben overigens heel benieuwd hoe alles verzekeringtechnisch etc. geregeld is, want ik zie zelfs bestuurdersnamen staan van mensen zonder licenties... En erger nog, zonder ervaring...
Niels,
In deze club heb je geen licentie nodig en de organisatie heeft wel een verzekering, daarnaast hebben de rijders zelf de auto verzekerd.
Wat ervaring betreft: het was niet zomaar dat ik naast Mike in de 205 zat en het was ook niet zomaar dat Renaldo naast Henk in de Manta zat.
Daar is wel rekening mee gehouden.
Je hebt wel een punt wat betreft de licenties: je bent niet verzekerd via de KNAF, ondanks dat ik een licentie heb, omdat dit een demo is en geen wedstrijdelement heeft.
Er worden ook geen tijden geklokt.
Welke club heb je het over als ik vragen mag? Want de organisatie geeft zelf al aan helemaal geen banden te hebben met "Slowly Sideways". Ik weet uit eigen ervaring dat Reinhard zijn mensen ontzettend nauwkeurig selecteert. Maar wie bepaald in dit geval welke mensen wel/niet kwalificeren? Je weet zelf ook dat je de auto verzekerd hebt, het een demo evenement is, maar nog altijd op afgesloten wegen..... Wel of niet geklokt, wel of geen wedstrijdelement, maakt in de basis niet uit.
Tuurlijk, jij bent ervaren als navi.... Maar wil dat garanderen dat er niks fout gaat?
Nogmaals, Reinhard selecteerd de mensen echt met beleid, vandaar mijn vragen, ik (be)oordeel verder niet.....
Ik heb het over de club mensen die het leuk vinden het publiek te vermaken met auto's die lijken op auto's van weleer.
Tuurlijk kan het mis gaan, maar daar heb je als navi 100% de hand in om dat te voorkomen.
Ik heb bij Mike bijv. heel duidelijk gesteld dat hij op 60% mocht gaan rijden, halverwege de proef zag ik dat het goed ging en heb ik hem iets harder de bochten uit laten komen.
Een man als Götz kun je gewoon vol laten gaan, maar ook wij hebben de afspraak: bij twijfel gas los, het is immers geen wedstrijd en het gaat nergens over.
nkroeze schreef: Volgens mij is de rallysport in Nederland prima geregeld, en kan je met zeker 80% van de hier bedoelde ingeschreven auto's ook gewoon in een rally starten..... Wel of geen replica..... Geen discussie over ervaring/toelating.... Geen vraagtekens bij de verzekering....
SylviaBos schreef:Begrijp me goed, ik heb niets tegen de club, maar wel tegen de regels die er bij de Twente Rally voor gemaakt zijn...
Zonder licentie ....... in mijn ogen bijna te bizar voor woorden, in een rally auto met kooi![]()
het publiek wat ze aanmoedigd ?? Ik moet de eerste rijder nog tegenkomen die zich niet enigzins laat opjutten door publiek of voorgangers op een KP.

Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.Berto schreef:nkroeze schreef: Volgens mij is de rallysport in Nederland prima geregeld, en kan je met zeker 80% van de hier bedoelde ingeschreven auto's ook gewoon in een rally starten..... Wel of geen replica..... Geen discussie over ervaring/toelating.... Geen vraagtekens bij de verzekering....
Eh.....nee.
Wat dacht je van: (ook bij Klein)
-uitgehomologeerde:
*stoelen
*gordels
*overalls
*helmen
-geen brandblusinstallatie
-geen brandvertragend ondergoed
-geen gehomologeerde handschoenen
-geen werkende (buiten) hoofdstroomschakelaar
-geen gehomologeerde banden, remmen, velgen e.d.
enz. enz.
nkroeze schreef:Berto schreef:nkroeze schreef: Volgens mij is de rallysport in Nederland prima geregeld, en kan je met zeker 80% van de hier bedoelde ingeschreven auto's ook gewoon in een rally starten..... Wel of geen replica..... Geen discussie over ervaring/toelating.... Geen vraagtekens bij de verzekering....
Eh.....nee.
Wat dacht je van: (ook bij Klein)
-uitgehomologeerde:
*stoelen
*gordels
*overalls
*helmen
-geen brandblusinstallatie
-geen brandvertragend ondergoed
-geen gehomologeerde handschoenen
-geen werkende (buiten) hoofdstroomschakelaar
-geen gehomologeerde banden, remmen, velgen e.d.
enz. enz.
En dat ga je nu als pluspunten noemen? Is dat niet de wereld op z'n kop draaien?!?!?
ps. Stephen Davies is trouwens door Reinhard Klein gevraagd om de coordinatie voor UK op zich te nemen."I have heard of Reinhard Klein and Slowly Sideways but what is Slowly Sideways (UK)?"
There is only one Slowly Sideways and Reinhard Klein runs that. The suffix (UK) is just a term given to the register of its UK participants prepared by Stephen Davies.
actionmedia4all.com schreef:Ik denk dat de standpunten nu wel duidelijk zijn. Een goed initiatief om oude rallyauto's in Hengelo te laten rijden. Daar lijkt iedereen het wel eens over te zijn.
Dat het kiezen van de naam niet de schoonheidsprijs verdient is mij nu ook wel duidelijk. Het gebruik van de naam Slowly Sideways is juridisch niet "verstandig"(lees, zeer onverstandig). Zoals al aangegeven is de officiële organisatie "Slowly Sideways" begin dit jaar benaderd voor het gebruik van de naam en er is niet gereageerd. Dit betekent dat er geen schriftelijke toestemming is om de naam te gebruiken. Het principe van "niet reageren is toestemmen" gaat hier echter niet op. Op de officiële website van Slowly Sideways kun je het volgende lezen:ps. Stephen Davies is trouwens door Reinhard Klein gevraagd om de coordinatie voor UK op zich te nemen."I have heard of Reinhard Klein and Slowly Sideways but what is Slowly Sideways (UK)?"
There is only one Slowly Sideways and Reinhard Klein runs that. The suffix (UK) is just a term given to the register of its UK participants prepared by Stephen Davies.
Toch blijf ik positief. Ik ben blij dat het initiatief ondernomen is om deze autos over de proeven te laten rijden. De organisatoren zijn nu eenmaal autoliefhebbers en geen waarschijnlijk geen juristen.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn vrienden en ik komend weekeinde zeker naar de Euregio zullen gaan om daar mooie foto's te maken (is onze hobby!). Ook van de "langzaam zijwaards"rijdende auto's natuurlijk. Wij gaan zeker genieten van al die mooie auto's.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast