antoine schreef:Wat was het druk en klote weer. Ik ben na de auto's naar huis gegaan.
Jammer, want het echt geweldige spektakel moest toen nog beginnen!
Allereerst gingen de trucks verkennen, wat een erg gaaf gezicht was hoe die kollonne reuzen zich een weg baanden over het motorcros-circuit, achter de safetycar aan. Toen al kreeg Frits Kiggen (Ginaf Rally Power) problemen. De motor viel uit en hij kon niet meer verder, en stond ook nogal gevaarlijk.
Gele vlag op de baan, shovel erbij die niets kon betekenen, en uiteindelijk kwam Wuf van Ginkel de truck wegslepen naar een veiligere plek.
Nu konden de trucks beginnen en zoals ik het al graag wilde zien reden Gerard de Rooy en Hans Stacey de snelste tijden. Die mochten dus nog een rondje om te strijden voor de 1e plek.
De Rooy jr reed lekker door en bijna vanzelfsprekend spatte het spektakel er weer vanaf bij hem. Totdat ie op het motorcross-circuit de heuvels op moest en de verkeerde sporen inreed. Hij haalde de heuvel niet (waarschijnlijk ook door de gladde modder die inmiddels was ontstaan) en moest dus achteruit rijden om het opnieuw te proberen met nog wat meer power. Tevergeefs. Dit probeerde hij nog zo'n tien keer totdat ie zelfs vast zat!
Toen kwam de grote servicetruck van de Rooy aangereden, met pa de Rooy erin. Ook die leek bijna vast te zitten maar toch heeft hij de Rooy jr eruit getrokken. Ze gaven het op maar daarmee was nog niets gezegd want ook Stacey kon daar vast komen te zitten natuurlijk.
Stacey startte lekker, en ook hij reed zeer spektaculair en zette de MAN in iedere bocht flink dwars, wat vele monden open deed vallen. Ook hij naderde de bocht/heuvel waar de Rooy vaststond, en ook Stacey haalde hem niet. Ook hij probeerde het daarna nog waarna hij even stil bleef staan. Niemand kwam eruit, waarschijnlijk hebben ze daar in die truck zitten overleggen. Ineens kwam hij in beweging en reed hij achteruit om een aanloop te nemen zodat hij het nogmaals probeerde.
Nu haalde hij het wel en reed hij over een droger stukje naar boven, en wat er toen met het publief gebeurde was echt zóó vreselijk mooi.....
Iedereen juichte, klapte, schreeuwde, en rende langs het parcours mee met Hans. Geweldig hoe die kudde joelende mensen over die heuvel stormde, achter die rode vrachtwagen aan
Tot zover mijn verslagje, de foto's volgen zeker nog!