Michael Park overleden (Wales Rally GB 2005 )

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Huufke » zo sep 18, 2005 14:54

"...but by passion you completely forget the risk."

In mijn ogen een perfecte verwoording van Nicolas.
Overigens heeft Loeb bewust te laat ingeklokt bij de finish, zodat hij niet eerste, maar als derde finisht. Zo pakt hij nu ook niet de wereldtitel, uit respect voor Park.
Huufke

Berichtdoor MichSTI » zo sep 18, 2005 16:01

Heel netjes van Loeb.

Zwarte dag :(
MichSTI

Berichtdoor antoine » zo sep 18, 2005 16:33

sport.be schreef:Sébastien Loeb heeft de overwinning in de Rally van Groot-Brittannië, die hem zekerheid zou gegeven hebben over de wereldtitel, aan zich laten voorbijgaan uit respect voor de rouwende Markus Gronholm. Die trok zich terug uit de wedstrijd na de dood van zijn copiloot Michael Park.

De Fransman reed met zijn Xsara bewust twee minuten te snel het controlepark in Swansea binnen, zodat hij een straftijd van twee minuten kreeg en zo ook de wereldtitel misliep.

Loeb zal zo pas als derde in de eindstand worden opgenomen achter de Noor Petter Solberg (Subaru) en onze landgenoot François Duval.

Loeb stond soeverein op kop, toen de rally in de vijftiende special werd stopgezet wegens het ongeval van de Peugeot 307 van de Est Markko Martin, dat het leven kostte aan diens copiloot Michael Park. Lees verder

Gronholm werd uit respect uit de wedstrijd gehaald. De Fin stond derde op het moment van het ongeval. Door de opgave van Gronholm kreeg Loeb de wereldtitel in de schoot geworpen.

Nadat hij de toestemming had gevraagd van zijn werkgevers van Citroën Sport arriveerde de Fransman dus te snel en liet hij de zege aan Solberg. De Noor komt zo voor de vierde keer op rij op de erelijst van de Britse rally.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor larsjuhhh » zo sep 18, 2005 16:56

dit is gewoon niet te geloven, kom je net van een weekendje GTR waar je dan het verhaal hoort van leenmans dat ze bijna weer gingen en dat je een kalos uit de sloot hebt gevist op de luttenberg en wilt weten wat de stand is in de Rally of Wales. Slaat dit nieuws hard aan als je op Rally-live.com komt.

natuurlijk ook mijn medeleven aan de familie van Park, en natuurlijk ook Martin die nu brood nodig op zoek is naar een navigator voor de rest van zijn cariere (als hij niet stopt, want dan zou ik het aan de ene kant wel begrijpen en aan de andere kant ook wel weer heel erg zonde vinden)

en het is heel erg mooi dat loeb het zo heeft gedaan! klasse voor hem.

m.v.g

larsjuhhh
---->Rally 4 ever<---
Lars van Gastel
Steenbergen
larsjuhhh

Berichtdoor gschutten » zo sep 18, 2005 17:11

Even alle topics na lezen, kom ik deze tegen. Ik heb haast met tranen in de ogen dit gebeuren in me genomen. Erg tragisch voor Peugeot, Markko Martin en natuurlijk voor Park's zijn gezin. Een zwarte dag voor de rallysport!

Gertjan Schutten
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor Hein » zo sep 18, 2005 20:04

Ik heb zojuist op Teletekst het nieuws gelezen. Ik zat daarvoor de band van RR te kijken.

Ik vind dat het team van RR deze zaak uitermate correct heeft opgelost. Goede keus om het zo te doen, als je om kwart voor een op zender moet. Lof en hulde.

V.w.b. Loeb: alleen grote sporters doen zoiets. Ik heb veel respect voor Michael Park, maar ik vind de actie van Seb Loeb getuigen de passie die velen hebben voor deze geweldige sport. Eén voor allen en allen voor één, zelfs al kost je dat een wereldtitel. Top actie van Loeb en top van Citroen dat ze het toestaan.

Ik wens de nabestaanden van Michael Park en ook Markko Martin veel sterkte.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor joostkusters » zo sep 18, 2005 23:49

was erg indrukwekkend hoe het service terrein vanmorgen reageerde op de geruchten, wij kregen het door van het mitsubishi rallyart team, toen de kp al geneutraliseerd draaide, binnen 15 minuten wist iedereen t en was t wachten op de bevestiging. daarna werd t akelig stil, toen onze auto binnen kwam, was t nog niet officieel dat alle proeven gecanceled werden, maar voor iedereen was t al duidelijk.
Dit is een grote klap voor de rallysport vanwege t ongeval, maar zeker voor t gemis van michael park, hij was een grootheid en bijna zo populair hier als nicky grist.
joostkusters

Berichtdoor |EVO| » ma sep 19, 2005 16:24

RIP, je was een grootheid.. :(
|EVO|

Berichtdoor ErikvanH » ma sep 19, 2005 17:01

Klik op onderstaande link voor een aangrijpend in memoriam filmpje!(je hoeft niets te doen, filmpje opent vanzelf)

http://www.zone.ee/wrc05/beef-inmemorian-k2-zone.avi
Laatst bijgewerkt door ErikvanH op ma sep 19, 2005 19:28, in totaal 2 keer bewerkt.
ErikvanH

Berichtdoor A7 junkie » ma sep 19, 2005 18:43

................................................................................... :cry:
A7 junkie

Berichtdoor Wolter » ma sep 19, 2005 19:03

Corne schreef:
ErikvanH schreef:Klik op onderstaande link voor een aangrijpend in memorial filmpje!(je hoeft niets te doen, filmpje opent vanzelf)

http://www.zone.ee/wrc05/beef-inmemorian-k2-zone.avi

Zetten ze nou gewoon het dodelijke ongeluk op internet :?

Nee, wel de secondes ervoor. Wel een ''mooi'' filmpje. Natuurlijk heel erg triest wat er is gebeurd. Mijn medeleven gaat daarom ook uit naar de nabestaanden.
Wolter

Berichtdoor Robert Wolter » ma sep 19, 2005 20:46

Op <admin-knip> zijn foto's te vinden, genomen uit auto's van deelnemers direct na het ongeluk. Scroll op het forum omlaag.

Als de moderator het niet goed vindt dan mag hij dit bericht weghalen.

Robert
Robert Wolter

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 21:10

Robert Wolter schreef:Op <admin-knip> zijn foto's te vinden, genomen uit auto's van deelnemers direct na het ongeluk. Scroll op het forum omlaag.

Als de moderator het niet goed vindt dan mag hij dit bericht weghalen.

Robert

WOW dat markko martin hier heel is uit gekomen het hele dak is open gevouwen.

Ik vind dit echt heel erg wat hier is gebeurt.

Hoorde dat pegoet zich heeft terug getrokken uit het wk vind het erg goed van ze en een hele mooie actie van loeb om telaat in teklokken.

gr

Sascha
savrallying

Berichtdoor Renate » di sep 20, 2005 12:30

Ook ik zat met tranen in mijn ogen toen ik het trieste bericht op teletekst las dat Michael Park was omgekomen.

Mijn hart gaat uit naar Michael's familie, vrienden, collega's en natuurlijk ook naar Markko. Ik hoop dat hij toch weer de moed heeft om te gaan rijden.

Er is een condoleanceregister voor een ieder die zijn medeleven wil betuigen http://www.tdl.ee/~raxz/park/index.php?lk=27

:cry:
Renate

Berichtdoor Renate » di sep 20, 2005 13:02

Dit las ik op de Eurosport site

Grieving Markko Martin will not compete in the Rally of Japan after the death of his co-driver Michael Park, Peugeot said on Tuesday. Park died on Special Stage 15 of Rally GB after Martin's 307 WRC careered off the course and smashed into a tree, killing the Brit instantly.

"[Martin's] presence there is totally unthinkable," said Peugeot Sport director Jean-Pierre Nicolas on the Estonian driver's decision not to go to Asia. "What's happened is still too raw."

The French team have asked the FIA to extend the deadline for submitting their team for the rally - to be held between September 30 and October 2 - and for which they were expected to begin to familiarise themselves with the course from next week.

Peugeot have yet to decide how many cars will compete in Japan, with the possibility of drafting in a substitute for Martin, entering only Marcus Gronholm or withdrawing completely all potential outcomes.

But what is certain is that Martin - who, says Nicolas, "remembers nothing at all" about the accident - will not be going to Japan.

"Markko has been affected very much psychologically," said Nicolas. "Marcus too, like everyone. We're still in shock and we still can't get over what happened. We have to shake ourselves out of it to turn towards the future. It's very hard."

He added: "Markko has been to visit Michael Park's wife with Paul Turner, his manager. He also wanted to see the car and go back to the scene of the accident to try and understand what happened. He wants to know."

If Peugeot do replace Martin for the rally, Swede Daniel Carlsson or Finn Mikko Hirvonen are the most likely candidates to take the wheel of the 307 WRC.
Renate

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden