Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Turboboost » ma jun 20, 2005 21:26

Toch vraag ik me af of de 205 cup nog wel zo populair is. Het zijn oude modellen auto's die sterk aan populariteit inleveren.

Volgens mij is het aantal deelnemers al 3 jaar redelijk stabiel. En wel ieder jaar nieuwe aanwas erbij. En toch een aantal ex 205cup rijders die nu een leuke auto rijden ( Broekhuizen, Tichelaar, en straks Van Beek). 8)

Dat de auto's minder aantrekkelijk zijn om te sponseren dan een nieuwe kalos, oke dat is een feit, maar Tekampe wordt bv. wel mooi even 14e algemeen in de Reconsales rallysprint met zo'n oud modelletje. :lol:

Ik zie trouwens geen enkel voordeel in de Hyundai Getz t.o.v. de Kalos.... :?. Volgens mij is ondersteuning van de importeur al heel wat! 8)

Overigens zijn die plannen die ik vernomen heb geen colt-cup, maar denk dat degene die ermee bezig over een poosje zelf wel naar buiten komt met zijn bolide. :D
Turboboost

Berichtdoor DEEF » ma jun 20, 2005 21:28

[In de kalos challenge heb je hoe dan ook toch weer die mensen rijden, die we in alle cup's terugkomen. Corne Damen, en ik gun hem natuurlijk best de eer, heeft toch eigenlijk niets meer te zoeken in een opstapklasse. In elke cup waar hij opduikt rijd hij vooraan en wordt wel weer kampioen. Zo stoot je nieuwkomelingen af. Als nieuwkomer maak je tenslotte toch geen enkele kans tegen o.a Corne Damen. En dan komt daar ook nog een bij dat hij de auto heeft helpen ontwikkelen. Is niet echt eerlijk t.o.v de nieuwkomers. Bij Fiat was dat niet zo. Die auto was al ontwikkeld door Abarth.[/quote]

>>>
Marcel ,

Buiten het raaskallen van jou ,gedurende dit gehele item, spreek je eindelijk een waarheid als een koe, wat betreft Damen.
Zet dan een paar gelijkwaardigen tegenover elkaar.
>OF beginners OF gevorderden. Geen appels met peren vergelijken.Damen weet ook dat hij zich mag schamen als hij met zijn ervaring en know how door een rookie volledig zoek wordt gereden. Dat houd de mens scherp. Lijkt me een fijne gewaarwording :wink:
DEEF

Re: Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 20, 2005 21:33

Doctor Cinquecento schreef:
Toch vraag ik me af of de 205 cup nog wel zo populair is. Het zijn oude modellen auto's die sterk aan populariteit inleveren.

Ach, je kunt je misschien afvragen of de 205 nog populair is, maar de 205 cup volgens mij wel. En dan nog, die 205 cuppers kunnen in ieder geval rally's en sprint rijden.

Beter iets dan niets!!
Ton Van Spanje

Berichtdoor Gast » ma jun 20, 2005 21:34

Wolter schreef:Om een cup bij het publiek populair te maken is het volgens mij van groot belang dat er een mooi geluid in zit. In mijn beleving maakte de fiatjes toen ter tijd een heel mooi geluid, voor auto's die relatief ''langzaam'' waren. Het kan aan mij liggen en dat ik meer aan de rally ben gewend, maar een rally kalos klinkt niet super veel anders dan een straatversie. (correct me if i'm wrong)
btw: die hyundai getz... maken ze zelf geen reclame ervoor met de slogan ''a ladies car'' ? Rally auto's moeten niet schattig zijn, maar bruut en stoer!

Leuke uitspraak, bruut en stoer.

Misschien zit er ook wel iets in dat het geluid van een rallyauto goed moet zijn om aan te sprekend. Ik vindt het geluid van een kalos ook veel aansprekender dan het geluid van een 205. Daar komt dan ook nog eens bij dat de kalos er veel beter uitziet dan een 205 in rallytrim.

Na mijn mening is het uiterlijk van een cup auto wel een van de meest bepalende factoren voor de populariteit. Vooral die modellen die veel gekocht worden door jonge mensen (en dan niet een 205 omdat die erg goedkoop zijn geworden door de loop der tijd) zijn potentiele cup wagens.
Gast

Berichtdoor Maarten » ma jun 20, 2005 21:49

Wolter schreef:Het kan aan mij liggen en dat ik meer aan de rally ben gewend, maar een rally kalos klinkt niet super veel anders dan een straatversie. (correct me if i'm wrong)

Dit klopt in elk geval absoluut niet. Toen wij achter Corné Damen in de rij stonden overstemde het geluid van die Kalos alles, zelfs ons eigen motorgeluid...
B.t.w. wij hebben wel de 205 met het minste geluid en dan klinkt dat gewoon minder indrukwekkend. :roll:
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor ExTaxi » ma jun 20, 2005 21:53

ExTaxi schreef:ik vind Cup D wel wat! :)

Al weer iemand die erg groot denkt

de D van diesel......
ExTaxi

Re: Nieuwe cup's binnen de rallysport.....

Berichtdoor Götz » ma jun 20, 2005 22:30

[Beter iets dan niets!![/quote]

IK vermaak me wel ........ :lol: :lol: :lol: :lol: V :lol: :lol: :lol: :lol:

Strijd is er maar ook omnderling het gunnen! Wat wil je nog meer!
Götz

Berichtdoor Campos » ma jun 20, 2005 22:56

Doctor Cinquecento schreef:Misschien zit er ook wel iets in dat het geluid van een rallyauto goed moet zijn om aan te sprekend. Ik vindt het geluid van een kalos ook veel aansprekender dan het geluid van een 205. Daar komt dan ook nog eens bij dat de kalos er veel beter uitziet dan een 205 in rallytrim.

Na mijn mening is het uiterlijk van een cup auto wel een van de meest bepalende factoren voor de populariteit. Vooral die modellen die veel gekocht worden door jonge mensen (en dan niet een 205 omdat die erg goedkoop zijn geworden door de loop der tijd) zijn potentiele cup wagens.

Wat mij opvalt is de snelheid van de Kalos in rallytrim. Of ze er leuker uitzien is persoonlijk, maar feit is dat ze de snelheid van een 205 bij lange na niet halen! Terwijl een cup-Kalos qua pk's niet veel onder zou moeten doen voor een standaard 205, er Proflexen onder zitten, Kumho's, etc etc
De snelste Kalos verloor ruim 2 minuten na 4 proeven tijdens de afgelopen Reconsales Rallysprint en 1 minuut na 3 proeven RAM. Tuurlijk is het 'maar' een 1.4, maar als je bijv. de Micra's ziet, die gaan een stuk sneller!

En dan heb je de keuze tussen 25k voor een seizoen Kalos, of <10k voor een seizoen 205 :?
Campos

Berichtdoor Gast » di jun 21, 2005 7:38

Wat mij opvalt is de snelheid van de Kalos in rallytrim. Of ze er leuker uitzien is persoonlijk, maar feit is dat ze de snelheid van een 205 bij lange na niet halen! Terwijl een cup-Kalos qua pk's niet veel onder zou moeten doen voor een standaard 205, er Proflexen onder zitten, Kumho's, etc etc
De snelste Kalos verloor ruim 2 minuten na 4 proeven tijdens de afgelopen Reconsales Rallysprint en 1 minuut na 3 proeven RAM. Tuurlijk is het 'maar' een 1.4, maar als je bijv. de Micra's ziet, die gaan een stuk sneller!

En dan heb je de keuze tussen 25k voor een seizoen Kalos, of <10k voor een seizoen 205 :?

De kalos is inderdaad langzamer dan de 205. Voor mij dus duidelijk de betere opstapper. Als je geen of nauwelijks ervaring hebt in de rallysport, moet je in mijn ogen ook niet meteen een auto rijden die de snelheden haalt van de cup 205.

In de periode dat we reden met de cinq's wisten we dat we achteraan het wedstrijdveld zouden rijden, maar door het grootte aantal deelnemende equipes in de Trofeo was dat zeker geen negatief beinvloedende factor. Ook de onderlinge verstandhouding tussen de nieuwkomers was super te noemen. :D

Met name Pim Kistjes en Andre Schonewolf hebben deze cup zo succesvol gemaakt. Zonder hen waren er nooit 30 van deze veldvullers in Nederland onderweg geweest. Deze twee personen zijn ook diegenen die de cup naar Nederland haalden, en naar mijn mening niet voor eigen roem, maar om de rallysport in Nederland sterker en aantrekkelijker te maken. De totaalformule van de Trofeo had dit zeker in zich. :wink:
Gast

Berichtdoor Campos » di jun 21, 2005 8:05

Doctor Cinquecento schreef:De kalos is inderdaad langzamer dan de 205. Voor mij dus duidelijk de betere opstapper. Als je geen of nauwelijks ervaring hebt in de rallysport, moet je in mijn ogen ook niet meteen een auto rijden die de snelheden haalt van de cup 205.

In de periode dat we reden met de cinq's wisten we dat we achteraan het wedstrijdveld zouden rijden, maar door het grootte aantal deelnemende equipes in de Trofeo was dat zeker geen negatief beinvloedende factor. Ook de onderlinge verstandhouding tussen de nieuwkomers was super te noemen. :D

Met name Pim Kistjes en Andre Schonewolf hebben deze cup zo succesvol gemaakt. Zonder hen waren er nooit 30 van deze veldvullers in Nederland onderweg geweest. Deze twee personen zijn ook diegenen die de cup naar Nederland haalden, en naar mijn mening niet voor eigen roem, maar om de rallysport in Nederland sterker en aantrekkelijker te maken. De totaalformule van de Trofeo had dit zeker in zich. :wink:

Wat dat betreft zou de Kalos dus wel vergelijkingen hebben met de Cinq. (of was vroeg-ah alles beter..;))
Ik vind persoonlijk de cup-markt redelijk verzadigd in NL. Mocht er ooit een cup besluiten niet verder te gaan, dan zie ik nog het meeste in een vergelijkbare cup als de ADAC Junior cup of de Suzuki Ignis cup in Duitsland. Dat zijn N2 auto's met jongens die in Sulingen gewoon top 10 tijden draaien in een deelnemersveld van 96 auto's.
Campos

Berichtdoor Hein » di jun 21, 2005 8:23

ExTaxi schreef:
ExTaxi schreef:ik vind Cup D wel wat! :)

Al weer iemand die erg groot denkt

de D van diesel......

Oooh, die cup. Ik had al een potlood klaarliggen als toelatingstest :mrgreen:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Gast » di jun 21, 2005 8:30

Campos schreef:
Doctor Cinquecento schreef:De kalos is inderdaad langzamer dan de 205. Voor mij dus duidelijk de betere opstapper. Als je geen of nauwelijks ervaring hebt in de rallysport, moet je in mijn ogen ook niet meteen een auto rijden die de snelheden haalt van de cup 205.

Wat dat betreft zou de Kalos dus wel vergelijkingen hebben met de Cinq. (of was vroeg-ah alles beter..;))
Ik vind persoonlijk de cup-markt redelijk verzadigd in NL. Mocht er ooit een cup besluiten niet verder te gaan, dan zie ik nog het meeste in een vergelijkbare cup als de ADAC Junior cup of de Suzuki Ignis cup in Duitsland. Dat zijn N2 auto's met jongens die in Sulingen gewoon top 10 tijden draaien in een deelnemersveld van 96 auto's.

De kalos challenge vertoont in vele opzichten grote gelijkenissen met de Cinquecento Trofeo van 10 jaar geleden. Ik denk alleen wel dat de kracht van de trofeo voor een groot deel schuil ging in de Europese formule. In bijna alle landen binnen Europa was er wel een trofeo. Anderzijds is dit concept natuurlijk erg effectief gebleken.

En of alles vroeger echt wel zoveel beter was is ook nog maar de vraag. Wel ben ik er van overtuigd dat iets dergelijks als de Cinquecento Trofeo nooit meer van de grond komt, wanneer grote importeurs en/of fabrikanten daar niet aan meewerken.
Gast

Berichtdoor mantaboy » di jun 21, 2005 9:01

Campos schreef:

De kalos challenge vertoont in vele opzichten grote gelijkenissen met de Cinquecento Trofeo van 10 jaar geleden. Ik denk alleen wel dat de kracht van de trofeo voor een groot deel schuil ging in de Europese formule. In bijna alle landen binnen Europa was er wel een trofeo. Anderzijds is dit concept natuurlijk erg effectief gebleken.

En of alles vroeger echt wel zoveel beter was is ook nog maar de vraag. Wel ben ik er van overtuigd dat iets dergelijks als de Cinquecento Trofeo nooit meer van de grond komt, wanneer grote importeurs en/of fabrikanten daar niet aan meewerken.

Voor je verder gaat met een heel betoog moet je eerst de economie stimuleren. Dan komen er weer officials bij en kan er ook weer geinvesteerd worden door een importeur.

Voor het geval dat je het nog niet in de gaten hebt: Vele automerken schrijven al een tijdje rode cijfers en het is nog maar de vraag wie de volgende is na Rover.

Wat betreft de officials: ARC heeft ongeveer 140 leden. Om de BHV te organiseren hebben we nu nog maar 50 aanmeldingen.
mantaboy

Berichtdoor Super 1600 » di jun 21, 2005 9:06

Ik denk dat we best mooie cups rond hebben rijden in Nederland.
De Micra Challenge en de Fiat Trofeo's waren succesvol, maar vergeet niet dat de Kalossen pas aan hun eerste volle seizoen bezig zijn.
Als je dan zo graag iets met de Fiat's wil doen, zet dan zelf iets op zou ik zeggen. Alhoewel ik me afvraag waar de meeste cinquecento's en seicento's zijn gebleven.
Vind het allemaal een beetje kort door de bocht om de trofeo's de hemel in te prijzen en de kalossen te langzaam te vinden en dergelijke.
Wees blij dat de Kalos cup er is gekomen!
Super 1600

Berichtdoor Niels2 » di jun 21, 2005 10:19

Waren de Seicento's wel zo'n succes?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden