rallysprint Kasterlee

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor pipo » vr jul 30, 2004 17:21

Allez word tijd dat hollanders in Belgie komen rijden hier in Belgie is een goede leerschool al is een sprint maar 1 kp en is het een rondkoers .
Tof van de 205 die in Belgie zou willen rijden dat word een harde strijd
Wils tof jij kent Belgie toch al ...
Laat maar komen !!!!!
pipo

Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor bosje » vr jul 30, 2004 17:48

Interessant onderwerp, ik heb nog wat vragen klaarstaan.

Filip wrote:
Er is ook een mogelijkheid om deel te nemen als piloot, met de zelfde procedure maar mits voorlegging van een attest (slipcursus)van een door VAS erkende slipschool. De piloot mag dan enkel rijden met een wagen minder dan 1600cc in de Divisie 1 en 2 (standaard en Groep N). Kan hij echter 3 uitslagen voorleggen met een -1600cc wagen, dan mag hij met een zwaardere wagen rijden.

- Als copiloot kan je dus zo meedoen (na medische controle) in eender welke wagen?
- Die uitslagen die je kan voorleggen, kunnen er dat ook met 1 dags licenties zijn? En staat er een soort van tijdslimiet op?

Nu komt het voor jullie: Wij vragen de Nederlandse deelnemers om een KNAF vergunning voor te leggen, enkel en alleen omdat wij dan weten dat ze wedstrijdervaring hebben en dat ze een medische keuring hebben ondergaan. Zij hoeven dan ook niet langs de dokter te passeren. Een dagvergunning bevat eenzelfde dekking als een gewone vergunning.
Nederlanders die zich aanbieden zonder vergunning krijgen alleen een dagvergunning voor copiloot en moeten wel langs onze dokter passeren.

Is dit hetzelfde voor Britse teams?
bosje

Berichtdoor pipo » vr jul 30, 2004 18:31

De uitslagen moeten behaald zijn in een bepaalde periode en een daglicentie bestaat niet in het buiteland ,dat is dus uitgesloten !
pipo

Berichtdoor digilife » vr jul 30, 2004 18:40

pipo wrote:
Tof van de 205 die in Belgie zou willen rijden dat word een harde strijd

Ach Geert, dan zie je Martijn en mijzelf (Peter) ook weer eens :-)
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife

Berichtdoor pipo » vr jul 30, 2004 18:58

Werd tijd !
En Anna ???
pipo

Berichtdoor digilife » vr jul 30, 2004 19:56

pipo wrote:
Werd tijd !
En Anna ???

Die gaat geloof ik ook mee :-)
digilife

Berichtdoor Filip » vr jul 30, 2004 20:16

reactie van de organisatie (3): Onze secretaris Kris Peeters heeft in de loop van de week gesprekken gehad met zowel KACB als met Daniél Verschaeve, voorzitter van VAS. Het is inderdaad zo dat een buitenlandse deelnemer die deelneemt aan een provinciale wedstrijd niet WA gedekt is door zijn nationale vergunning (voor Nederland KNAF) Er is onlangs nog een proces uitgesproken over een luxemburger die met z'n nationale vergunning aan een klimkoers deelnam en een ongeval had. Hij zou niet WA verzekerd zijn.
Het is dus noodzakelijk om een WA verzekering bij af te sluiten: De oplossing is de "Dagvergunning". Deze bevat (zoals eerder al vermeld) een WA verzekering en is perfect legaal (ook voor KNAF).
Wat de prijs betreft kon niet onderhandeld worden omdat het volledige bedrag (€37)bestemt is voor de verzekering.
Wat betekent het nu concreet en wat gaat uw deelname allemaal kosten:
Zowel de piloot als copiloot nemen bij de inschrijvingstafel een Dagvergunning, die wordt u overhandigd na vertoon van uw KNAF licentie (waarom heb ik al eens uitgelegd)en betalen 2x €37 = €74 + inschrijvingskosten: €109 = totaal €184.(nog altijd goedkoper dan in Nederland)

Het is ook mogelijk om een vriend(in) of sponsor als copiloot mee te nemen. Die persoon moet dan ook nog wel even naar de dokter (die ter plaatse aanwezig is)voor een kleine medische controle. Hij/zij mag in geen enkel geval het stuur over nemen.
Wat de wagen betreft: zorg dat u al de boorddocumenten van de wagen kan voorleggen evenals een copie. voor Technish reglement zie www.VAS.be.
Vorig jaar hadden we een zevental Nederlandse teams aan de start, dit jaar hopen we minstens op het dubbel. Ik had hier graag reacties gelezen van Nederlandse deelnemers van verleden jaar, misschien stimuleerd dit de anderen.
Hopelijk mag ik jullie begroeten op 29 augustus.
Voor verdere vragen kan u altijd terecht bij mij: Filip Dierckx 0032-014/85.09.54 , filipdierckx@pi.be of bij de secretaris en tevens wedstrijdleider Kris Peeters : 0032-014/67.20.67 , kris@titanic.be
Filip

Berichtdoor digilife » vr jul 30, 2004 20:23

Filip wrote:
reactie van de organisatie (3

Ik had van Kris Peeters gehoord dat de daglicentie voor een navigator 27.50 was. Maar ach.. maakt ook niet uit.
digilife

Berichtdoor StevenK » vr jul 30, 2004 20:45

Ik heb dat weekeinde verplichtingen bij een sponsor, dus het wordt lastig.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor bosje » vr jul 30, 2004 21:04

pipo wrote:
een daglicentie bestaat niet in het buiteland ,dat is dus uitgesloten !

Ik bedoel of dit systeem op dezelfde manier werkt voor Britten die hier willen komen rijden.
bosje

Berichtdoor pipo » vr jul 30, 2004 21:37

Britten ,Irakezen of Afghanen maakt niks uit !
een dagvergunning en vlammen maar !
pipo

Berichtdoor John » vr jul 30, 2004 23:11

Geert ook wij hebben een daglicentie, moet je alleen voora bij de KNAF aanvragen. Degene waar het om gaat moet dn worden gekeurd en een positive bijdrage leveren aan de rallysport in het algemeen.

Cya John
John

Berichtdoor pipo » za jul 31, 2004 8:10

Bedankt John voor de info !
dit is het eerste wat ik hier van hoor tof
pipo

Berichtdoor StevenK » za jul 31, 2004 8:36

john wrote:
Geert ook wij hebben een daglicentie, moet je alleen voora bij de KNAF aanvragen. Degene waar het om gaat moet dn worden gekeurd en een positive bijdrage leveren aan de rallysport in het algemeen.

Cya John

Met als gevolg dat alleen beroemdheden en sponsoren van de grotere teams in aanmerking lijken te komen.

Ik vind 't Belgische systeem veel mooier, omdat je daarmee de drempel om kennis te maken met de sport veel lager maakt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor pipo » za jul 31, 2004 8:48

Zeer goede opmerking Steven !
pipo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden