RallyPro Amsterdam Rallysprint 05-09-2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Cinq-Power » ma sep 06, 2010 16:57

Brullo schreef:
Damian schreef:Weijs wilde een auto inhalen. Heeft deze geraakt. Daarop werd er gevlagd. De rest weten jullie...

Beste Damian,
Weijs haalde helemaal niemand in, hij werd door nr 28 van de weg gereden die veeeel te laat remde.

zie verder bericht geving op de wedsite van autosportief

Ook jij hebt het niet bij het rechte eind Brullo, Hans werd niet van de weg gereden door nr 28, deze equipe heeft naderhand uitgelegd dat de remmen volledig dienst weigerden.

Door deze actie is er nog meer leed voorkomen in mijn ogen, wat was er gebeurd als Hans deze auto niet geraakt had?

Hoe hard reed de auto?
Hoever was die anders doorgeschoten?
Hoe snel was hij bij het einde van de remzak?
Kon het publiek dan nog wel wegkomen?

Is misschien een rare gedachte, maar ik denk dat er dan meer mensen gewond waren geraakt dan deze ene ongelukkige official.
Cinq-Power

Berichtdoor JoostS » ma sep 06, 2010 17:11

http://www.youtube.com/watch?v=j8elb0vfyM0&hd=1
Hier mijn shot van de crash van Weijs en Gros, ik stond een bochtje verder, maar je ziet aan de zijkant van de Lancer wel goed dat het een flinke impact was.
Ik stond er ook bij toen de Gros naar Weijs liep en hij gaf inderdaad aan dat hij geen enkele remdruk meer had, ook niet door pompend te remmen etc..
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Wim Salabim » ma sep 06, 2010 17:34

JoostS schreef:http://www.youtube.com/watch?v=j8elb0vfyM0&hd=1
Hier mijn shot van de crash van Weijs en Gros, ik stond een bochtje verder, maar je ziet aan de zijkant van de Lancer wel goed dat het een flinke impact was.
Ik stond er ook bij toen de Gros naar Weijs liep en hij gaf inderdaad aan dat hij geen enkele remdruk meer had, ook niet door pompend te remmen etc..

Als men problemen met de remdruk heeft, komt dit niet spontaan op, maar wordt dit geleidelijk steeds erger.
Dus mij lijkt dat hij dat al eerder in de proef had moeten merken.

En dan bestaat er ook nog de kans dat de remzuigers van de schijven gaan door de G-krachten in de snelle bochtencombinatie over het spoor. Dus dat je de remmen even op moet pompen voordat je weer wil gaan remmen.

Maar al met al een vervelende gebeurtenis. Als dit niet gebeurd was, zou een hoop ellende voorkomen zijn.
Wim Salabim

Berichtdoor JoostS » ma sep 06, 2010 17:41

Ja, daar weet ik dan allemaal niets van. Citeer alleen de rijder. :D
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor Biturbo » ma sep 06, 2010 17:52

Gisteren ook weer afgereisd naar Amsterdam om weer ouderwets een dagje te genieten van de rallysport.

Het nieuws van het ongeluk was even schrikken. Maar gelukkig kwam dan toch het bericht dat het letsel enigzins mee viel. We wensen haar vooral een spoedig herstel toe.

Onder het schitterde najaarsweer toch ook nog kunnen genieten van een spectaculair rijdende vd Marel, Smits, Abbring, etc. (Het blijft kippevel geven, die Lancer WRC!!! :D ) En wat een bommetje, die mini. Die mag wel vaker ingezet worden!

Het leek trouwens wel alsof er dit jaar opvallend veel auto's uitvielen op 4 & 6.

PS Een cursus banden wisselen kan geen kwaad voor van Deijne jr... :wink: Dat was nog wel voor wat verbetering vatbaar...
Biturbo

Berichtdoor vwrallying » ma sep 06, 2010 18:15

Wim Salabim schreef:

Als men problemen met de remdruk heeft, komt dit niet spontaan op, maar wordt dit geleidelijk steeds erger.

En dan bestaat er ook nog de kans dat de remzuigers van de schijven gaan door de G-krachten in de snelle bochtencombinatie over het spoor. Dus dat je de remmen even op moet pompen voordat je weer wil gaan remmen.

Maar al met al een vervelende gebeurtenis. Als dit niet gebeurd was, zou een hoop ellende voorkomen zijn.

en wat nu als er een remslang o.i.d. losschiet dan gaat alle druk toch daar naartoe maargoed het is spijtig wat er is gebeurt. ik wens ze in ieder geval veel beterschap toe.
vwrallying

re

Berichtdoor MartijnB » ma sep 06, 2010 18:34

Wim Salabim schreef:

Kan je je speculaaspoppen aub terug de kast instoppen.......

Je was er niet bij je zat er niet naast je hebt het niet gezien van binnenuit en je hebt het niet meegemaakt........

Blabla over G krachten en rem zuigers van de schijven drukken ....
Dan heb je wel enorme *** remmen en ben je niet helemaal wijs om er rally mee te gaan rijden.
Enige wanneer remzuigers van een schijf gedrukt kunnen worden is als een wiel los zit en de schijf tussen de naaf en het wiel gaat slingeren.
Maar dat was dus niet het geval...

En ja ik weet wel een groot deel van de toedracht aangezien mijn beste maatje en vaste navi naast Adri zat!
Laatst bijgewerkt door MartijnB op ma sep 06, 2010 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.
MartijnB

Berichtdoor Jacques81 » ma sep 06, 2010 18:44

Schoten wel opvallend veel rijders rechtdoor dit jaar....
Jacques81

Berichtdoor Jaccoooo » ma sep 06, 2010 18:48

als je wiellagers te veel speling hebben,kunnen de schijven in de bochten gaan wringen en de zuigers terugduwen,gevolg:geen remdruk
ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar is wel degelijk mogelijk.

als jij toedracht wel weet, kun je het vertellen, misschien kunnen wij daar wat van leren
Jaccoooo

Berichtdoor rallyisnotacrime » ma sep 06, 2010 18:52

Hallo ik zit al een tijdje mee te lezen hier maar nu toch maar een reactie.
Wat er afgelopen zondag tijdens de sprint gebeurd is erg maar als je het filmpje ziet is er wel wat uit te leren.
Dat is namelijk dat je als official altijd moet opletten met waar en hoe je gaat staan, en dat je tijdens cursus dagen niet moet gaan zitten slapen.
Bij welke official cusses leer je namelijk dat je als official midden op de weg moet gaan staan vlaggen om deelnemers te waarschuwen.
En waarom bleef ze staan toen ze zag dat er iets fout ging toen de deelnemer in kwestie remde.
Zo heb je volgens mij ook geleerd dat je nooit moet proberen een auto voor te blijven maar moet ontwijken .
als ze al was weg gelopen toen het fout ging bij het aanremmen is duidelijk zichtbaar was dit waarschijlijk niet gebeurd.
Het klinkt wel hard maar dit is wel een les die we geleerd hebben.
rallyisnotacrime

re

Berichtdoor MartijnB » ma sep 06, 2010 18:52

Jaccoooo schreef:als je wiellagers te veel speling hebben,kunnen de schijven in de bochten gaan wringen en de zuigers terugduwen,gevolg:geen remdruk
ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar is wel degelijk mogelijk.

als jij toedracht wel weet, kun je het vertellen, misschien kunnen wij daar wat van leren

Dat wil ik best doen maar nu op dit moment even niet...

Ik zat er zoizo zelf niet in of ernaast ik deed alleen de service voor Adri en Frank, en dan vind ik het niet netjes om dan het verhaal te gaan vertellen.

Misschien is het beter als frank dat zelf verteld als hij tenminste zich eens gaat aanmelden op het forum :lol: )
MartijnB

Berichtdoor Jaccoooo » ma sep 06, 2010 18:58

rallyisnotacrime schreef:Hallo ik zit al een tijdje mee te lezen hier maar nu toch maar een reactie.
Wat er afgelopen zondag tijdens de sprint gebeurd is erg maar als je het filmpje ziet is er wel wat uit te leren.
Dat is namelijk dat je als official altijd moet opletten met waar en hoe je gaat staan, en dat je tijdens cursus dagen niet moet gaan zitten slapen.
Bij welke official cusses leer je namelijk dat je als official midden op de weg moet gaan staan vlaggen om deelnemers te waarschuwen.
En waarom bleef ze staan toen ze zag dat er iets fout ging toen de deelnemer in kwestie remde.
Zo heb je volgens mij ook geleerd dat je nooit moet proberen een auto voor te blijven maar moet ontwijken .
als ze al was weg gelopen toen het fout ging bij het aanremmen is duidelijk zichtbaar was dit waarschijlijk niet gebeurd.

als je goed gekeken hebt zie je de auto eerst de ene kant,en later de andere kant opglijden dus moeilijk te ontwijken
Jaccoooo

Berichtdoor WRC fan » ma sep 06, 2010 19:04

Bovendien sta je verlamd van schrik als je een auto op je af ziet komen.
WRC fan

Berichtdoor red devil » ma sep 06, 2010 19:08

WRC fan schreef:Bovendien sta je verlamd van schrik als je een auto op je af ziet komen.

Dat is voor iedereen anders..
red devil

Berichtdoor cvgn » ma sep 06, 2010 19:35

rallyisnotacrime schreef:
Hallo ik zit al een tijdje mee te lezen hier maar nu toch maar een reactie.

als je goed gekeken hebt zie je de auto eerst de ene kant,en later de andere kant opglijden dus moeilijk te ontwijken

Ik stond ook te kijken op dat punt. Nu een dag later ga je terug denken en het had waarschijnlijk allemaal voorkomen kunnen worden als ze een code 10 hadden uitgevaardigd op dat punt. Code 10 betekent: Kp versperd en takelwagen gewenst in dit geval.
Reden hiervoor: de auto van Weijs jr stond echt gevaarlijk. Als er daar iemand zijn rempunt had gemist was hij vol in de auto van Weijs geknald.
Ook het punt waarop zij stond te vlaggen was naderhand gezien te dicht op de situatie die was ontstaan door de crash van Weijs. En al helemaal mag je nooit op de weg gaan staan.

Al de aanwezige officials die er al dan niet in functie stonden zijn gelijk in aktie gekomen door oa publiek weg te sturen, andere equipes via een andere route weg te sturen en lint te spannen om het publiek op afstand te houden.

Maar dit is nu een dag later en zal er nog wel een tijdje door officials en het publiek dat stond te kijken nagepraat worden.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden