Golden Tulip Rally 16 en 17 september 2005.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 28, 2005 14:57

StevenK schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't als toeschouwer ook leuk om dikke auto's te zien rijden, maar de Nederlandse rallysport is er primair voor en door de deelnemers, niet voor het publiek. Want voor de sponsoren maakt dat publiek echt geen ruk uit (ze kijken tenslotte alleen naar de eerste 15 auto's) en voor de uitstraling naar de omgeving (denk vergunning, kijk naar het aantal snelheidsovertredingen in de omgeving van de BHV) is het publiek in grote mate negatief.

Precies!!!!! Ik heb het al eens eerder gemeld, maar ik heb de laatste jaren sterk de indruk dat het niet meer om de deelnemers draait. Die fungeren in mijn ogen alleen nog maar als gereedschap om geld te genereren.:-(
Ton Van Spanje

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 28, 2005 15:04

Gert schreef:
Je moet niet vergeten dat het publiek over het algemeen alleen maar komt voor de grote namen en die moet je als organisatie ook hebben voor de vaste sponsors of om nieuwe sponsors over de streep te trekken
en laten we eerlijk zijn de fans kijken alleen maar de eerste 15 de rest is veldvulling en weinig spektakel op sportief gebied

Zo "Gert"

Leuke binnenkomer op dit forum!!!! :-(

De rest is dus "vullis"? Dat mag wel thuisblijven, dat mag niet starten? Ik denk dat je vooral respect moet hebben voor de mensen die achter in het veld rijden. Die vaak geen eigen bedrijf hebben, die vaak geen ruime financièle middelen hebben. Ja, okee, dan kun je misschien zeggen, "dan rijden ze maar niet". En daar zou dan nog een kern van waarheid in kunnen zitten. Maar aan één ding ga je echter voorbij. Je ziet bij iedere rally of sprint van de laatste tijd, dat op het moment de deelnemerslijsten bekend worden, iedereen klaagt dat het er te weinig zijn.
Ton Van Spanje

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 15:13

erikjan schreef:ik hoop trouwens dat het randgebeuren de feestgangers dit jaar een beetje van de proeven houdt; liever bierglazen op de Hofmansweide dan op Luttenberg :wink:

En ook de strartnummers 15 t/m 100 (of hoger) mogen op mijn warme belangstelling rekenen; per slot van rekening zie ik liever een lekker driftende Ascona 400 (proef Marle 2004, 2x steken :wink: ) dan een dozijn EVO's (sorry, Steven :oops: )

see you in the GTR

Een dozijn ? Een legioen :D, als ik goed kon sturen was ik wel op het aanbod een M3 te huren ingegaan, maar als middelmatige veldvulling moet je het doen met het materiaal waar iedereen mee rijdt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo aug 28, 2005 15:19

StevenK schreef:
maar als middelmatige veldvulling moet je het doen met het materiaal waar iedereen mee rijdt.

Nee hè!!! Nee, jij mag klagen met zo'n EVO!!! :-P
Ton Van Spanje

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 15:31

Ton Van Spanje schreef:
StevenK schreef:
maar als middelmatige veldvulling moet je het doen met het materiaal waar iedereen mee rijdt.

Nee hè!!! Nee, jij mag klagen met zo'n EVO!!! :-P

Mij hoor je niet klagen, maar ik heb er alle begrip voor dat mensen zo'n ding als weinig spektaculair zien: geen bijzonder geluid (afgezien van wat geknetter), geen uitzonderlijke uitstraling, een wegligging die makkelijk tweemaal zoveel vermogen kan verwerken en ook al geen werkende handrem (alleen de VII en nieuwer mogen in grN met een hydraulische uitgerust worden, in de oudere modellen is het nog echt een parkeer-rem)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jan » zo aug 28, 2005 15:50

Zag zojuist deze afbeelding van de Luttenbergring.

Leuk gedaan... :wink:
Jan

Berichtdoor mafiabaas101 » zo aug 28, 2005 16:29

erikjan schreef:ik hoop trouwens dat het randgebeuren de feestgangers dit jaar een beetje van de proeven houdt; liever bierglazen op de Hofmansweide dan op Luttenberg :wink:

En ook de strartnummers 15 t/m 100 (of hoger) mogen op mijn warme belangstelling rekenen; per slot van rekening zie ik liever een lekker driftende Ascona 400 (proef Marle 2004, 2x steken :wink: ) dan een dozijn EVO's (sorry, Steven :oops: )

see you in the GTR

behalve dan Jasper in een evo die weet er wat van te maken
mafiabaas101

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 16:36

mafiabaas101 schreef:

see you in the GTR

behalve dan Jasper in een evo die weet er wat van te maken

Ja, zeker weten :)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor antoine » zo aug 28, 2005 16:55

Gert schreef:
StevenK schreef:
Turboboost schreef:In hoeverre is zoiets geloofwaardig, als er een aantal maanden terug nog een flink tekort aanwezig was bij de organisatie? :roll:

Van de Belgen is bekend dat ze de buitenlanders serieuze incentives geven om te starten; wanneer ze dan toch naar Nederland gaan, ben ik toch wel geneigd om enige geloofwaardigheid te lezen in dat bericht.

Maar ja, het is makkelijk praten, zolang organisatoren geen openheid van zaken geven aan de deelnemers. Als deelnemer betalen we met meer of minder morren dik 600 euro om mee te mogen doen, maar als ik zie wat er allemaal om de wedstrijd heen georganiseerd wordt, heb ik het idee dat het randprogramma al meer kosten dan de inschrijfgelden opleveren en voor mij geldt nog steeds dat ik het hele concept dat de mindere rijders, zoals ondergetekende, moeten betalen ook deel te mogen nemen, terwijl de grote namen dat niet hoeven of zelfs geld toe krijgen nog steeds slecht vind voor de sport.

Je moet niet vergeten dat het publiek over het algemeen alleen maar komt voor de grote namen en die moet je als organisatie ook hebben voor de vaste sponsors of om nieuwe sponsors over de streep te trekken
en laten we eerlijk zijn de fans kijken alleen maar de eerste 15 de rest is veldvulling en weinig spektakel op sportief gebied

Wanneer ik op een proef vertrek staan er meestal nog maar weinig auto's geparkeerd, dit zegt toch al genoeg. Wanneer je alleenmaar de eerste 15 wilt zien kan je net zo goed rr kijken. Dan hebben degene die graag alles willen zien ook de ruimte om te kijken en foto's te maken. :wink: :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor rustynail » zo aug 28, 2005 17:01

ben ik het helemaal mee eens ik blijf de meeste proeven elk jaar gewoon afkijken!! maar eerst ff naar amsterdam :)
rustynail

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 17:01

antoine schreef:Wanneer ik op een proef vertrek staan er meestal nog maar weinig auto's geparkeerd, dit zegt toch al genoeg. Wanneer je alleenmaar de eerste 15 wilt zien kan je net zo goed rr kijken. Dan hebben degene die graag alles willen zien ook de ruimte om te kijken en foto's te maken. :wink: :D

Dat laatste mag alleen als je Caaz niet in de weg staat ;)

Er staat in de laatste RCH nieuws een column waarin Caaz nogal afgeeft op de fotografen die niet in de officiële media publiceren. Hierbij gaat 'ie er klaarblijkelijk aan voorbij dat die officiële, authentieke om niet te zeggen anachronistische, media maar aan enkele deelnemers aandacht kunnen schenken, terwijl er inmiddels een aantal fotografen is, zoals Walter, Clemens, Martijn, Dré en Dick, die werkelijk top materiaal produceren, niet alleen van de grote jongens, maar werkelijk van elke deelnemer. Op zich heeft 'ie zeker gelijk dat het aantal onvoorzichtige fotografen te groot is, maar het argument dat daarom alleen maar de vertegenwoordigers van genoemde media een perskaart zouden moeten krijgen vind ik slecht, ik zou eerder zeggen: zorg voor een dusdanige verdeling dat je niet alleen de grote media bereikt, want daar heb je maar drie of vier fotografen voor nodig, maar ook alle andere deelnemers aan bod komen. En dat dit op specifieke fotosites gebeurt, komt primair door het ontbreken van een overall coverage via Internet.

Overigens, ondanks dat ik onlangs ook een fototoestel vast hield voel ik me niet aangesproken, al is het alleen maar omdat dat toestel primair heb om fotootjes van de kleine te maken en de kwaliteit van mijn platen niet eens in de buurt komt van die van de mensen die ik hiervoor noemde, maar ik vond de uitspraak ronduit beledigend voor die mensen, die juist met mindere apparatuur toch heel goede foto's maken. Ik weet niet veel fotografie, maar ik heb wel geleerd dat de apparatuur niet de foto maakt, maar de fotograaf. Het is veel meer de compositie die de kwaliteit bepaalt dan het aantal pixels of de sluitertijd en van een 81-velden AF systeem wordt die compositie echt niet beter of slechter.
Laatst bijgewerkt door StevenK op zo aug 28, 2005 17:20, in totaal 2 keer bewerkt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor n'Troos » zo aug 28, 2005 17:12

wevers gaat winnen
Laatst bijgewerkt door n'Troos op ma aug 29, 2005 19:33, in totaal 1 keer bewerkt.
n'Troos

Berichtdoor antoine » zo aug 28, 2005 18:05

Cursus, lees de kleine letters bij stevenk. :D

Is er iemand jaloers omdat er andere mensen zijn die misschien nog wel mooiere foto's maakt dan hemzelf.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor MartijnS » zo aug 28, 2005 18:11

Ik voel me niet aangesproken btw, ik heb een krantje waar ik na elke rally/rallysprint een artikel + foto voor lever.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 18:14

MartijnS schreef:Ik voel me niet aangesproken btw, ik heb een krantje waar ik na elke rally/rallysprint een artikel + foto voor lever.

Maar staat dat krantje wel in het 'Handboek van de Nederlandse Pers' ?
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden