Mr.T schreef:De nokkenas van de Ragnotti kan alleen in combinatie met de hiervoor ontwikkelde ECU gebruikt worden, dit heeft niets met de uitvoering van de gasklep te maken. In de homologatie van de Ragnotti wordt deze ECU ook beschreven in de homologatie van de fase 1 & 2 niet.
Indien je deze nokkenas zal toepassen met de "Standaard" ECU zal dit schade aan de motor toe brengen, m.a.w. de kans dat je zuigers of kleppen verbranden is groot. (bron Alpine Renault Sport)
Ik denk dat we allebei een andere versie van de homologatie voor ons hebben; in de versie die ik heb voor de Phase 1 was toch echt sprake van een Renault Sport ECU en van een nokkenasspecificatievel dat identiek was aan dat van de Ragnotti.
En aangezien ik die papieren origineel via de KNAF heb gehad, voor de Ragnotti gehomologeerd was, kan het niet zo zijn dat de vorige eigenaar een foutief homologatievel ertussen heeft gefabriceerd.
En aangezien de motor technisch ook identiek is, zie ik niet helemaal in op welke manier er problemen zouden moeten ontstaan ?