Paradigit ELE rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » vr jun 10, 2005 18:01

Mr.T schreef:De nokkenas van de Ragnotti kan alleen in combinatie met de hiervoor ontwikkelde ECU gebruikt worden, dit heeft niets met de uitvoering van de gasklep te maken. In de homologatie van de Ragnotti wordt deze ECU ook beschreven in de homologatie van de fase 1 & 2 niet.

Indien je deze nokkenas zal toepassen met de "Standaard" ECU zal dit schade aan de motor toe brengen, m.a.w. de kans dat je zuigers of kleppen verbranden is groot. (bron Alpine Renault Sport)

Ik denk dat we allebei een andere versie van de homologatie voor ons hebben; in de versie die ik heb voor de Phase 1 was toch echt sprake van een Renault Sport ECU en van een nokkenasspecificatievel dat identiek was aan dat van de Ragnotti.

En aangezien ik die papieren origineel via de KNAF heb gehad, voor de Ragnotti gehomologeerd was, kan het niet zo zijn dat de vorige eigenaar een foutief homologatievel ertussen heeft gefabriceerd.

En aangezien de motor technisch ook identiek is, zie ik niet helemaal in op welke manier er problemen zouden moeten ontstaan ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Mr.T » vr jun 10, 2005 19:27

StevenK schreef:Ik denk dat we allebei een andere versie van de homologatie voor ons hebben; in de versie die ik heb voor de Phase 1 was toch echt sprake van een Renault Sport ECU en van een nokkenasspecificatievel dat identiek was aan dat van de Ragnotti.

En aangezien ik die papieren origineel via de KNAF heb gehad, voor de Ragnotti gehomologeerd was, kan het niet zo zijn dat de vorige eigenaar een foutief homologatievel ertussen heeft gefabriceerd.

En aangezien de motor technisch ook identiek is, zie ik niet helemaal in op welke manier er problemen zouden moeten ontstaan ?

Steven, zoals je zelf al aangeeft, jij heb de homologatie van een fase 1 (nr. N-5616) en wij die van een Ragnotti (nr. N-5659). :idea:
Mr.T

Berichtdoor StevenK » vr jun 10, 2005 19:40

Mr.T schreef:Steven, zoals je zelf al aangeeft, jij heb de homologatie van een fase 1 (nr. N-5616) en wij die van een Ragnotti (nr. N-5659). :idea:

Nee, ik heb het over het feit dat niet alleen de gehomologeerde motor technisch identiek is, maar dat ook de homologatie van de nokkenas identiek is. Alledrie de homologaties hebben identieke getalletjes bij de nokkenas staan, en dat is ook niet zo vreemd, omdat de originele nokkenas, waar de homologatie, zoals jij weet, op gebaseerd is, dezelfde is in alle drie de motoren.

In ieder geval kan ik in de getalletjes van de nokkenassen geen verschillen ontdekken; de ontwikkeling van de grN (uitlaat) nokkenas vindt tenslotte *binnen* die getalletjes plaats, gebruik makend van de opgegeven toleranties.

Frappant is ook dat de andere nokkenasleveranciers maar één type groep N nokkenas leveren voor alledrie homologaties. Alleen al in België zijn er drie die een eigen nokkenas maken, waarvan, naar ik heb begrepen, één het in ieder geval heel erg goed doet.

Overigens las ik dat jullie bak de olie eruit had gegooid ? Ging dat via de ontluchting ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Mr.T » vr jun 10, 2005 20:16

De olie kwam niet via de ontluchting uit de bak. Het lager (kopelingszijde) van de secundaire-as had geen zin meer :oops: , hierbij is de as het koppelingshuis binnen gekomen :shock: .
Mr.T

Berichtdoor StevenK » vr jun 10, 2005 20:34

Mr.T schreef:De olie kwam niet via de ontluchting uit de bak. Het lager (kopelingszijde) van de secundaire-as had geen zin meer :oops: , hierbij is de as het koppelingshuis binnen gekomen :shock: .

Ouch; ik vroeg 't omdat bij ons in de ZZR (en daarna ook nog tijdens de proefrit met de Bulgaren) de olie er langs die weg uit kwam. Bleek dat het uiteinde van het slangetje waar het potje op staat verschoven was en precies in een oliespoor hing.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Paperclip » vr jun 10, 2005 22:47

Ik weet niet of het al ergens gemeld is, maar ook op de officiele site van de Paradigit ELErally staat nu een filmpje!

En ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind hem zeer geslaagd (op het geluid na dan) en ik krijg er gelijk weer heimwee door. Heimwee naar vorige week :wink:
Paperclip

Berichtdoor MartijnS » za jun 11, 2005 1:34

Wat is er mis met het geluid dan? :)
Martijn Schouten
MartijnS

Filmpje ELE

Berichtdoor Timpreza » za jun 11, 2005 6:08

Gaaf filmpje...en met het geluid is inderdaad niks mis.
Zeker vergeten de boxen op 10 te zetten..??!?
Timpreza

Berichtdoor antoine » za jun 11, 2005 6:11

Helemaal niets. :wink: Leuk filmpje. Zoals een rally filmpje moet zijn , zonder muziek. :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Paperclip » za jun 11, 2005 12:57

Nou toch vind ik het geluid nogal vreemd klinken.
Heel anders dan in het echt in ieder geval.
Maar verder heb ik eigenlijk niet zo veel op het geluid aan te merken ofzo hoor.

Ik denk dat ik er volgend jaar ook met video-camera bij ben, want filmpjes zijn eigenlijk wel supertof verder! 8)
Paperclip

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden