ERC 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor lunteraan » vr mei 07, 2010 11:26

denk dat hengelo ook niet kan voor van Eldik omdat die rally de Tenerife ook in de buurt is
weet alleen niet wanneer de rally van Tenerife is?
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Berichtdoor jordysport » vr mei 07, 2010 12:43

mastersevius schreef:kunnen ze beter de eifel rally doen is veel goedkoper dan WRC.

Lijkt me ook een goeie optie. Mooie proeven leuke wedstrijd en gelijk een mooie test voor de WRC duitsland.
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor addicted to AUDI » vr mei 07, 2010 14:14

Hengelo is ook geen optie want die valt samen met de Condroz en dus moet van Eldik in Belgie aan de bak. Naar verwachting van RR zou Mark het RDO laten schieten.

Met 3 kampioenschappen rijden, komen er natuurlijk ook gewoon knelpunten. Zou het 2e schapresultraat zijn voor Mark in het RDO.
addicted to AUDI

Berichtdoor Wim » vr mei 07, 2010 16:14

Hoezo moet van Eldik de Condroz rijden? Tegen dan is hij geen titelkandidaat meer. We weten van 2008 dat Dennis en René Kuipers er totaal niet aan te pas kwamen in de Condroz met hun WRC's. Anders vraag je maar aan Hans Weijs jr. hoe moeilijk de Condroz is voor een buitenlander. :wink:

Gert: Er zijn gelukkig geen schrapresultaten meer in het Nederlands kampioenschap.
Wim

Berichtdoor Wolter » vr mei 07, 2010 16:22

Natuurlijk moet van Eldik niets. Hij rijdt een rally gewoon waar ie zin in heeft (en dat doet iedereen). Dus daar heb je gelijk in.
En dat het een lastige rally is, geloof ik graag.
Maar om nou te zeggen dat je daarom bij voorbaat niet moet starten... Als dat het idee is kan je net zo goed het competitie-element eruit halen en een kampioenschap afschaffen, want uiteindelijk is er maar 1 die die titel kan krijgen.
Wolter

Berichtdoor Wim » vr mei 07, 2010 16:26

Ik zeg niet dat van Eldik bij voorbaat niet moet starten. Hij is van harte welkom, maar hij gaat in november die rally in Tenerife opnieuw rijden, dus ik verwacht hem niet aan de start in de Condroz.
Wim

Berichtdoor Jorick » vr mei 07, 2010 17:49

Inderdaad heeft RTL RallyReport gevraagt aan van Eldik, of het Belgisch Kampioenschap Rally zijn voorkeur heeft.
Ik denk ook zeker dat het een lichte voorkeur heeft bij van Eldik, daar zijn namelijk mooiere klassementsproeven.
Toch hoop ik (samen met veel anderen) dat hij het Nederlands Kampioenschap Rally ook nog volledig gaat rijden.

Ik denk dat van Eldik kijkt hoe hij er op dat moment voor staat in Nederland en Belgie.
En dan gaat kiezen voor of de Rally du Condroz (BE), of de Conrad Euregio Rally (NL).

De Euro Rally Challenge gaat zeker niet veel meespelen.
Dat is namelijk alleen een echte strijd tussen ERIK & van Eldik.
Hopelijk in 2011 (als er dan nog een ERC bestaat) meer deelnemers.
KolmanSport.com | Canon EOS 7D
Jorick

Berichtdoor leor888 » vr mei 07, 2010 18:37

De meeste proeven in Belgie zijn mooier en ook allemaal relatief dichtbij.
En dan bedoel ik niet alleen voor Mark maar eigenlijk voor heel Nederland. Het enige nadeel is de bereikbaarheid van de proeven voor het publiek, maar dat geldt in bijna alle landen buiten het dicht bewegde Nederland.

Ja, referentiekaders zijn aan voortschrijdend inzicht onderhavig!
Volgende week SSR, slechts een kleine 400 km hier vandaan.. ;)
leor888

Berichtdoor addicted to AUDI » vr mei 07, 2010 21:34

Ja Wim, schrapresultaat is inderdaad niet het juiste woord. Ik weet ook dat die dit jaar zijn afgeschaft. Ik bedoelde eigenlijk dat Hengelo zondermeer de 2e wedstrijd na de Tank S is waarin hij geen punten zal pakken als Mark wil gaan voor het BRC.
addicted to AUDI

Berichtdoor ZZR Fan » za mei 08, 2010 9:54

Officieel zijn de schrapresultaten afgeschaft, maar officieus kun je nog steeds een wedstrijd laten schieten. Zie Ten Brinke.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor tommeke_B » za mei 08, 2010 12:53

leor888 schreef:De meeste proeven in Belgie zijn mooier en ook allemaal relatief dichtbij.
En dan bedoel ik niet alleen voor Mark maar eigenlijk voor heel Nederland. Het enige nadeel is de bereikbaarheid van de proeven voor het publiek, maar dat geldt in bijna alle landen buiten het dicht bewegde Nederland.

In Tielt zijn de proeven toch héél goed bereikbaar? Net zoals in heel West-Vlaanderen? In Wallonië (West-Vlaanderen ligt niet in Wallonië !!) is het gewoon iets minder vlak en zo zijn er ook minder toegangswegen, maar dan valt het nog heel goed mee ivgl met andere landen (bvb de Deutschland Rallye, Eifel Rally, rally's in Tsjechië, Z-Frankrijk etc.)
tommeke_B

Berichtdoor Wim » vr mei 21, 2010 12:19

lunteraan schreef:denk dat hengelo ook niet kan voor van Eldik omdat die rally de Tenerife ook in de buurt is
weet alleen niet wanneer de rally van Tenerife is?

Die rally van Tenerife is een week later dan de Condroz en Hengelo, zie zijn eigen site waar zijn kalender netjes staat. :wink:
Wim

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden