BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 13:54

Ik geloof niet dat het merendeel de hele dag de rally volgt, maar een of twee proeven zal gaan bekijken. Als ik naar mezelf kijk de laatste keer dat ik hier in Barneveld ging kijken (niet rijden) was ik zelf de enige die alles ging bekijken, maar familie en kennissen pikten hooguit 2 proeven mee en gingen dan weer naar huis.
==================
Dan is het maar goed dat je niet met ons mee gaat want dan zou je het niet halen de eind van de dag. Want een BHV levert toch echt meer dan 5 proeven op die je kunt zien per dag. Dus wij zouden zeker betalen als de bedragen normaal zouden zijn. dus kom je op 43€ p/p. En dus als jij denkt dat er minder geld opgebracht wordt door deze entree heffingen dan 880.000 guldentjes weet je het zelf ook wel beter.

Vraag anders eens aan de heren die op dit moment niet te zien zijn hoeveel publiek er vorig jaar is geweest, en hoeveel dat opgebracht heeft, als zij eerlijk antwoorden ben jij ook wereldkundig.

Andere jaren organiseerden zij ook een rally en nu moet er ineens een paar miljoen euri bij? Laat de organisatie dan eens vertellen wat er ineens zo duur is geworden.
Zij hebben ze sponsoren aangehouden dus ga ik ervan uit dat die voldoende betalen. Wordt er nu een sponsor gezocht in de vorm van de melkkoe als zijnde het publiek?

Of hebben ze de contractbesprekingen met die sponsoren niet geheel volgens de juiste inzichten afgesloten. Vertel het maar, want dit begint voor mij op werken te lijken.:D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 13:57

Steven wrote:
Waar ik trouwens wel stevig van baal: net zoals vorig jaar is de keuring op vrijdagavond, tijdens de verkenningen, terwijl de wedstrijd pas op zaterdag rond het middaguur start.

Dat houdt in dat òf de monteurs een dag eerder moeten komen (met overnachtingskosten etc), en dat nog mits je de keuring door je monteurs mag laten doen of dat je een stuk van de verkenningen op moet offeren.

Dan vind ik het schema bij de ELE en GTR een heel stuk prettiger.
Ik lees net in de reglementen (http://www.bhvexpogroeprally.com/pdf/REGLEM3m.pdf) dat de rijders zelf moeten gaan keuren. Verkenning is van:
- vrijdag 16 juli 2004, 08.30 – 21.00 uur en
- zaterdag 17 juli 2004, 08.00 – 10.30 uur.
Keuring is 16 juli 2004, 20.00 – 24.00 uur
volgens individueel tijdschema. Een overlapping van een uur dus... Je mag zelfs zonder straf een half uur te laten komen bij de keuring. Dan heb je in het meest ongunstige geval dus een half uur overlapping van keuring en verkenning...
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 14:03

jeroen wrote:
Steven wrote:
Waar ik trouwens wel stevig van baal: net zoals vorig jaar is de keuring op vrijdagavond, tijdens de verkenningen, terwijl de wedstrijd pas op zaterdag rond het middaguur start.

Dat houdt in dat òf de monteurs een dag eerder moeten komen (met overnachtingskosten etc), en dat nog mits je de keuring door je monteurs mag laten doen of dat je een stuk van de verkenningen op moet offeren.

Dan vind ik het schema bij de ELE en GTR een heel stuk prettiger.
Ik lees net in de reglementen (http://www.bhvexpogroeprally.com/pdf/REGLEM3m.pdf) dat de rijders zelf moeten gaan keuren. Verkenning is van:
- vrijdag 16 juli 2004, 08.30 – 21.00 uur en
- zaterdag 17 juli 2004, 08.00 – 10.30 uur.
Keuring is 16 juli 2004, 20.00 – 24.00 uur
volgens individueel tijdschema. Een overlapping van een uur dus... Je mag zelfs zonder straf een half uur te laten komen bij de keuring. Dan heb je in het meest ongunstige geval dus een half uur overlapping van keuring en verkenning...

Ja, dat was vorig jaar ook zo en ik vond het toen ook al niet erg praktisch dat ik me van de verkenning, via de plek waar de auto stond, naar de keuring moest haasten.

En ook vond ik het redelijk jammer dat ik niet met m'n auto kon verkennen, omdat ik 's ochtend met de oprijwagen naar Roosendaal moest komen.

Daarnaast is het ook vaak erg prettig als je monteurs er bij de keuring bij zijn, omdat het soms nodig is dingen te repareren/aan te passen.

En voor sommige turbo-auto's is het zelfs noodzakelijk monteurs mee te nemen, omdat de halve auto ontmanteld moet worden om bij de restrictor te kunnen.

De positieve kant is natuurlijk dat het hardstikke gezellig is daar in het centrum van Roosendaal.

[Edited by Steven on 05-26-2004 at 02:10 PM GMT]
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 14:06

Je moet de financiën niet over één jaar bekijken, bij een evenementen-stichting (want daar hebben we het toch over) heb je altijd sterk wisselende kosten en inkomsten en een beetje reserves zijn dan nooit weg.
=================
Vroeger niet dus want toen was entree geld niet nodig wat is er veranderd aan het begrip stichting?

En een beetje heeft niemand moeite mee maar om nu per jaar daar enkele miljoenen verschil in aan te brengen duidt op andere zaken.

Hoe kunnen andere organisaties wel een rally organiseren zonder dit soort belachelijke Entreegelden?

Hebben die dan een "oude" stichting?
Jij schijnt te weten hoe dat zit, en ik niet dus maak mij eens wijzer?

Nou voorlopig weer vragen genoeg, denk ik?
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 14:12

kraats wrote:
Je moet de financiën niet over één jaar bekijken, bij een evenementen-stichting (want daar hebben we het toch over) heb je altijd sterk wisselende kosten en inkomsten en een beetje reserves zijn dan nooit weg.
=================
Vroeger niet dus want toen was entree geld niet nodig wat is er veranderd aan het begrip stichting?

Zie andere opmerking: 'vroeger' waren er leden van de organisatie die zelf het budget aanvulden
En een beetje heeft niemand moeite mee maar om nu per jaar daar enkele miljoenen verschil in aan te brengen duidt op andere zaken.

Hoe kunnen andere organisaties wel een rally organiseren zonder dit soort belachelijke Entreegelden?

Hebben die dan een "oude" stichting?
Jij schijnt te weten hoe dat zit, en ik niet dus maak mij eens wijzer?

Nou voorlopig weer vragen genoeg, denk ik?

Als het verschil daadwerkelijk zo groot is als jij met verve illustreert, dan is er, in mijn optiek, geen enkel zinnig argument te verzinnen :)

Dan kunnen we alleen nog maar hopen dat het batig saldo gebruikt wordt om enkele NL talenten in het EK of WK te promoten.

Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken.

[Edited by Steven on 05-26-2004 at 02:15 PM GMT]
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 14:14

kraats wrote:
Dan is het maar goed dat je niet met ons mee gaat want dan zou je het niet halen de eind van de dag. Want een BHV levert toch echt meer dan 5 proeven op die je kunt zien per dag.
Ik hoop ze alle 24 (?)toch wel allemaal te zien als deelnemer eigenlijk! ,-)

Al is de BHV sprint van 2 jaar geleden wel het enige evenement waar ik ben uitgevallen ooit.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 14:19

Zie andere opmerking: 'vroeger' waren er leden van de organisatie die zelf het budget aanvulden.
=================
Oh dus die vulden die miljoenen aan?
-----------------
Als het verschil daadwerkelijk zo groot is als jij met verve illustreert, dan is er, in mijn optiek, geen enkel zinnig argument te verzinnen :)
=================
is mijn rekensom niet goed dan? Ik wil best om, hoor, als mijn visie niet juist is zeg je het maar.
-----------------
Dan kunnen we alleen nog maar hopen dat het batig saldo gebruikt wordt om enkele NL talenten in het EK of WK te promoten.
=================
Oja......
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 14:22

Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken
======================
Oja dan blijven er dus inderdaad zoveel thuis?
Of denk je dat er niet meer zijn geweest vorig jaar? Als je dat denkt vraag ik me af van welke planeet jij komt...:-)
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 14:25

er gaat iig één voordeel bijkomen, de proefmappen enzovoorts kunnen op het internet gezet worden. NEt zoals in België. Want nu komt het geld binnen via de dagkaarten, niet meer door de publiekinfo's.
=================
Dat is nog eens een zinvolle posting.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 14:33

kraats wrote:
Overigens, Theo, verwacht ik niet dat de organisatie meer dan 2500 of 3000 betalende toeschouwers zal weten te trekken
======================
Oja dan blijven er dus inderdaad zoveel thuis?

Ja, dat denk ik. Als je namelijk naar de behoorlijke kosten kijkt, in combinatie met de toch wat minder dan optimale economische situatie verwacht ik niet dat mensen zoveel geld uit willen geven.

Nu heb ik geen flauw idee over de bezoekersaantallen van de betaalde proeven vorig jaar, maar ik begrijp uit andere berichten dat het op die proeven ook niet druk was.
Of denk je dat er niet meer zijn geweest vorig jaar? Als je dat denkt vraag ik me af van welke planeet jij komt...:-)

Zie boven: vanuit de auto is het lastig te zien hoe druk het op de publieksproeven was, maar ik weet wel dat ik niet de indruk had dat het vorig jaar druk was op die proeven.

Ook de erg beperkte startlijst zal hier debet aan zijn geweest.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 14:39

Ik zou bij deze een verzoek willen doen aan de organisatie. Ik denk dat het hen zou sieren om nu eens openheid van zaken te geven. Tevens denk ik dat dit soort discussies niet in hun doelstelling passen.

Want ik ga er nog steeds vanuit dat er in het verhaal iets niet klopt.
Ik schat een aantal mensen binnen de organisatie van deze rally een stuk slimmer in dan dat deze topic nu aangeeft.
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 14:43

Zie boven: vanuit de auto is het lastig te zien hoe druk het op de publieksproeven was, maar ik weet wel dat ik niet de indruk had dat het vorig jaar druk was op die proeven.
================
Het was er zeer rustig.
Dus zouden ze beter moeten weten....
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Holkers » wo mei 26, 2004 14:49

corne wrote:
er gaat iig één voordeel bijkomen, de proefmappen enzovoorts kunnen op het internet gezet worden. NEt zoals in België. Want nu komt het geld binnen via de dagkaarten, niet meer door de publiekinfo's.

nee joh, daar vragen ze ook nog even 8 euri voor. (tevens ook een bedrag dat steeds omhoog gaat. toegeven dat er steeds meer in zit qua goodies)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor nkroeze » wo mei 26, 2004 15:07

Holkers wrote:
corne wrote:

nee joh, daar vragen ze ook nog even 8 euri voor. (tevens ook een bedrag dat steeds omhoog gaat. toegeven dat er steeds meer in zit qua goodies)

En wat te denken van verkenningen als de proeven allemaal al bekend zijn? Nee, laat die maar lekker gewoon te koop!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 26, 2004 17:01

Hmmm lees het net allemaal. Ben zeker niet tegen entree heffen. Maar dit is allemaal wel ERG veel geld voor een dagje rally kijken.

Hiermee jagen ze niet alleen de dagjesmensen weg...

En vergeet niet dat we in Nederland zitten. En ja we kennen allemaal de 'typisch Nederlandse' reactie. Mensen die geen verstand van zaken hebben maar toch altijd wat te zeuren moeten hebben. Deze komen op zo'n rally en ja dan moeten ze ineens gaan betalen: "WAT BELACHELIJK.. WAT EEN GELDKLOPPERIJ DIE RALLYSPORT", wordt er dan gezegd...

Men komt er wel achter...

Er zijn vast andere oplossingen. Ik vind trouwens ook de organisaties de rijders bij dit soort zaken moeten gaan betrekken. Het is tenslotte ook onze sport.
David Westenbrink

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden