TankSrally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Bartrallyfan » wo maart 21, 2007 20:20

staat er geen film of foto van op internet? dan weten we het zo!
Bartrallyfan

Berichtdoor TWENGELTJE » wo maart 21, 2007 20:25

Volgens mij was het ongeluk van van de marel op een van de friese proeven , Bantega volgens mij en daar zijn we nu niet geweest, maar kan het mis hebben, die weggetjes lijken allemaal op elkaar in die polders
TWENGELTJE

Berichtdoor Berto » wo maart 21, 2007 20:26

Ik kan me de beelden nog herrinneren, volgens mij deed ik toen ook mee en was dit een andere proef.
Het was een proefje van een paar kilometer met alleen maar lange rechte halen.
Na de start iets van 1200 meter rechtuit, haakslinks, 800 meter rechtuit, haaklinks en 1200 meter rechtuit met halverwege een flauwlinks (vol).

Volgens mij zijn Jan en Nancy v/d Marel er daar toen afgegaan.
Het was een megaklapper op volle snelheid.

De bocht waar hier de ascona eraf gaat lijkt me er niet 1 die je vol in 5 (of 6) neemt, dus denk ik dat het een andere is.

edit: dit was in mijn Micra tijd, dus 2000.
(1999 haalden we de start niet en 2001 was Martin verhinderd)
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo maart 21, 2007 20:32

Bartrallyfan schreef:staat er geen film of foto van op internet? dan weten we het zo!

In één van de jaaroverzicht (1998?) video's van Frank Verhoeven kun je de beelden terug zien.Als ik tijd heb zal ik hem wel eens bekijken.
Ton Van Spanje

Berichtdoor TWENGELTJE » wo maart 21, 2007 20:45

Keek even op de kaart en volgens mij was het tjerkgaast
TWENGELTJE

Berichtdoor VDH » wo maart 21, 2007 20:53

Het is inderdaad het proefje bij Tjerkgaast, daar is de afgelopen jaren in ieder geval niet meer gereden.
VDH

Re: tanksrally 2007

Berichtdoor antoine » wo maart 21, 2007 21:05

Van de Brug schreef:De proef waar van der Marel zijn WRC afschreef in 1998 was een heel kort proefje die volgens mij amper 3 km lang was, met 2 haakse bochten en hooguit 3 flauwe situaties. En ik dacht dat deze proef al vele jaren niet meer verreden wordt.

Ja klopt, ik heb het stukje ff terug gekeken op video. Toch een andere bocht. :)
antoine

Berichtdoor Jan 36,7 » wo maart 21, 2007 21:17

Was volgens mij de 2e keer dat die proef werd gereden, de eerste proef wezen kijken bij de haaks links voor de finish en toen besloten naar een andere proef te gaan kijken. Later hoorden we dat de volgende keer dat die KP werd verreden Van de Marel op die proef zwaar was gecrasht!

De bocht waar de Ascona van Meijers in de sloot ligt is op KP 12 Kamperveen. Was vlak voor mijn neus (en de lens van mijn fotocamera). Ik heb nog wel geholpen met de bus te duwen die ook geen grip kon vinden bij het slepen.
Jan 36,7

Berichtdoor wimo » wo maart 21, 2007 21:55

Als je het dan toch over die bus begint.
Vroeg me af of deze proef ook geneutraliseerd was???

Of is hij gewoon tijdens de proef er op gekomen om te helpen??????
Want mag dit of kan dit dan eigenlijk wel?
wimo

Berichtdoor Jan 36,7 » wo maart 21, 2007 22:12

Hoe het officieel is geregeld weet ik niet. Ik weet wel dat toen de bus op de bewuste plek ging staan om te slepen, er eerst nog wel een paar deelnemers langs kwamen, zoals ook te zien is op de foto's elders op het forum. Ze werden wel een eindje van te voren gewaarschuwd uiteraard.
Volgens mij is toen ook de proef even stilgelegd, want het duurde na het uitslepen weer even voor de volgende auto's kwamen.
Jan 36,7

Berichtdoor JosWRX » do maart 22, 2007 0:42

SylviaBos schreef:
JosWRX schreef:Bij ons (KP6/10) liepen ook een paar maal mensen rond in die bewuste jassen, maar die behoorden op dat moment toch echt tot het publiek..

Geen misverstanden Jos, maar snap je mijn punt......

Jazeker. Mijn betoog sloeg op de omgekeerde, maar eigenlijk net zo verwarrende situatie. Hesjes zijn de enige echte herkenningspunten. Ook bij fotografen gaan we uit van het hesje, en niet van een willekeurige witte jas.
JosWRX

Berichtdoor Wout de Klerk » do maart 22, 2007 20:25

wimo schreef:Als je het dan toch over die bus begint.

Tijdens de Hessen rally vorig jaar maakten wij dit ook tijdens een proef mee, je kan vlaggen wat je wilt, maar hier hou je geen rekening mee als je aankomt.
Volgens mij mag het niet, en anders moet het ook niet kunnen, die bus staat toch op de proef.
Wout de Klerk

Berichtdoor Jan » do maart 22, 2007 20:56

Laatste keer dat ze daar reden was 2001, toen werd de proef zelfs nog geneutraliseerd ivm een boze boer die de tijdklok had gesabboteerd als ik het goed heb :wink:
Jan

Berichtdoor Erik de Wild » do maart 22, 2007 21:59

Wout de Klerk schreef:
wimo schreef:Als je het dan toch over die bus begint.

Tijdens de Hessen rally vorig jaar maakten wij dit ook tijdens een proef mee, je kan vlaggen wat je wilt, maar hier hou je geen rekening mee als je aankomt.
Volgens mij mag het niet, en anders moet het ook niet kunnen, die bus staat toch op de proef.

Wout,

Helemaal mee eens, die bus hoort niet op de proef zolang er auto's rijden! Ondanks een evt. gele vlag. Ik hoop toch niet dat de betreffende bus van een official of organisatie is, anders lijkt me een evaluatie wel op zijn plek. Kolder gewoon!

Groet Erik
Erik de Wild

Berichtdoor Berto » do maart 22, 2007 22:55

Volgens mij moet je wachten op de sluitwagen en als je het handig speelt kan die er niet langs voordat je weer op de proef staat met de rallyauto.

In ieder geval wachten tot de laatste deelnemer voorbij is gekomen.
(taak van de officials)
Als rijder wil je natuurlijk zo snel mogelijk verder, dus ik snap wel wat hier is gebeurt.
Zou ik ook proberen.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden