Conrad Euregiorally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor kraats » di nov 07, 2006 22:03

StevenK schreef:
J E Rietman schreef:
StevenK schreef:
Wolter schreef:Om even in te haken op het gevaarlijk staan van mensen met een hesje:
Ik vond op 1 punt dat de offocials (en ook het publiek) veel en veel te dicht op het gravel van KP1-4-7 stonden. De officials stonden gewoon echt vlak naast/op de weg en deden geen stap achteruit!

Oh, jawel; ik heb er genoeg zien rennen. (Ik kwam vol in 5 aan, toen ik erachter kwam dat dat geen gewoon gravel was, maar meer knikkers op een ijsbaan...)

Vol in 5 met een Evo 6 mwah das toch snel richting 170km/h en dat op gravel

Steven je bent een held, echt super!!!

Hard rijden op een rechte weg, of 't nu asfalt is of gravel, kan iedereen, zelfs ik.

Toch denk ik dat je een heel behoorlijke rally hebt gereden, Steven!
De kleine foutjes horen er toch wel een beetje bij helaas, maar dat krijg je als je steeds dichter bij een limiet gaat rijden. Ik vond dat je je foutje op zaterdagavond, waar je bij de hairpin R rechtdoor ging, prima oploste en minimaal tijd verloor. Ziet er steeds beter uit.....
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor erik van vliet » di nov 07, 2006 22:30

Heb dit jaar voor het eerst deelgenomen aan de euregio rally sprint met een terreinwagen uit het off road racing kampioenschap en moet zeggen dat ik het een geweldig evenement vind.
De opzet , de organisatie en het publiek.
Heb enorm genoten , en nog veel meer geleerd , dit is absoluut iets heel anders dan onverhard rijden.
Hoop zeker volgend jaar weer deel te nemen , en dan wel op weg banden ipv terrein banden....
erik van vliet

Berichtdoor ExTaxi » di nov 07, 2006 23:45

Shit, ben ik vergeten te vragen waar die engelse camera-dame haar oorwarmers vandaan had :-(
ExTaxi

Berichtdoor supermario » wo nov 08, 2006 8:26

ExTaxi schreef:
John B schreef:
KitCar schreef:Is er al wat meer bekend over Hans weijs?
Of hun niks hebben enzo en of er nog wat over is van
die dikke Blauwe?
Zonde dat het al zo snel fout ging met ze.

Patrick
motor geploft.

Motorbrand zelfs hoorde ik.

Afbeelding
supermario

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 9:13

Ik snap niet dat andere mensen zich zo druk maken om de plek waar de pers staan. Deze mensen zijn oud (en in bijna alle gevallen wijs) genoeg om zelf op te letten of ze niet geraakt worden/ gevaarlijk staan langs/ op een proef. Zo lang ze de auto's niet hinderen/ niet omver gereden worden is er in naar mijn inzicht niets aan de hand. Pers staat nou eenmaal altijd korter bij en op andere plekken dan publiek, dan kan er nou eenmaal meer gevaar voor eigen leven zijn. Maar dit betekend niet dat dit altijd het geval is (Uitzonderingen daargelaten)
Joost

Berichtdoor sebas » wo nov 08, 2006 9:21

Wij hebben 3x het geval gehad op een proef dat wij vol door een bocht kwamen en dat er 200meter verderop nog ff fijn publiek oversteekt...niet zo'n prettig gevoel heb je dan want je schrikt je rot...
als zo iemand struikelt ofzo dan kan je nooit optijd remmen of uitwijken.

Verder was het een leuke wedstrijd :)
sebas

Berichtdoor StevenK » wo nov 08, 2006 9:22

Meest verwarrend vond ik dat er op één van de avondproeven een official in het verlengde van de proef stond, met zijn lichten aan. Het was op een stuk van 650 m, voor een haaks rechts. Dan zit je toch even te kijken 'wat is dat ?'
StevenK
Site Admin

Berichtdoor sebas » wo nov 08, 2006 9:25

StevenK schreef:Meest verwarrend vond ik dat er op één van de avondproeven een official in het verlengde van de proef stond, met zijn lichten aan. Het was op een stuk van 650 m, voor een haaks rechts. Dan zit je toch even te kijken 'wat is dat ?'

Ja dat kan ik me ook wel voorstellen Steven...

Maar je schrikt echt om zulke dingen
sebas

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 9:28

Dit zijn misschien weer dingen wat er meegenomen kan worden bij een overleg of vergadering bij een marshall vereniging. Waar ik mij aan stoorde was dat er een marshall publiek "wegjaagde" samen met een hond die hij uit zijn auto toverde. Ok, het publiek mocht zich niet op die plek bevinden maar om dan gelijk een hond aan te lijnen en er op af te gaan...
Joost

Berichtdoor StevenK » wo nov 08, 2006 9:29

Joost schreef:Dit zijn misschien weer dingen wat er meegenomen kan worden bij een overleg of vergadering bij een marshall vereniging. Waar ik mij aan stoorde was dat er een marshall publiek "wegjaagde" samen met een hond die hij uit zijn auto toverde. Ok, het publiek mocht zich niet op die plek bevinden maar om dan gelijk een hond aan te lijnen en er op af te gaan...

Als ik op een publiekspunt zou staan, zou ik ook mijn honden meenemen. Groot, zwart en veel herrie op commando.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 9:32

hehe, deze was bruin, leek mij op een kruizing tussen een herder en nog iets....
Maar wat ik al zei, om er met een hond achteraan te gaan vind ik iets te overdreven.

edit:

De mensen kwamen vanaf een andere kant, waar mensen op een hoge wal zaten. De mensen wouden naar de andere kant en liepen dwars door een afgezet industrie terrein. Dit mocht zeker weten niet, daarom liepen er een aantal marshalls op af, en 1 met een hond.
Joost

Berichtdoor Berto » wo nov 08, 2006 9:55

StevenK schreef:Meest verwarrend vond ik dat er op één van de avondproeven een official in het verlengde van de proef stond, met zijn lichten aan. Het was op een stuk van 650 m, voor een haaks rechts. Dan zit je toch even te kijken 'wat is dat ?'

Dat was inderdaad k*t.
We verremden ons bijna hierdoor, ik merkte dat Götz twijfelde aan de door mij gegeven notes, gelukkig hadden we als rempunt de inrit van de boerderij daarvoor, het was ook een smal weggetje waar je in moest net na die boom aan de rechterkant en die zie je dan haast niet.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor mantaboy » wo nov 08, 2006 9:59

Joost schreef:hehe, deze was bruin, leek mij op een kruizing tussen een herder en nog iets....
Maar wat ik al zei, om er met een hond achteraan te gaan vind ik iets te overdreven.

edit:

De mensen kwamen vanaf een andere kant, waar mensen op een hoge wal zaten. De mensen wouden naar de andere kant en liepen dwars door een afgezet industrie terrein. Dit mocht zeker weten niet, daarom liepen er een aantal marshalls op af, en 1 met een hond.

Perfect gedaan dan van deze official!! Echt, petje af voor deze man!

Ik weet uit ervaring dat je op bepaalde stukken land niet mag komen omdat de eigenaar dit niet wil hebben. Dat is al een paar keer voorgevallen in de Euregio. Nu zie ik hier weer mensen afgeven op officials en weer weten ze de achtergrong niet of kijken niet naar een verboden voor publiek bord.

Geloof mij, als een official zegt dat je ergens niet langs mag of mag gaan staan, ook al vind je het zelf nog zo veilig, dat heeft vaak een hele andere reden!

Voor wat betreft pers, we zitten op een vervolg van Valkenburg te wachten, Ron in de container en het geval Jongmans, ben ik niet vergeten. Hier mogen de heren fotograven ook wel eens aan terug denken. Ik heb wel het vermoeden dat die gevallen te lang geleden zijn voor sommige fotograven ofdat ze het niet bewust meegemaakt hebben.
mantaboy

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 10:05

Ik zeg ook niet dat het publiek daar had moeten blijven staan, het was verboden voor publiek dus ze mochten daar helemaal niet lopen. Terecht dus dat ze daar weg gestuurd werden. Maar vind de actie om met een hond achter het publiek aan te gaan niet gepast. Dit had ook gedaan kunnen worden zonder hond, want er liepen wel 5-6 marshall op dat punt.

Begrijp mij niet verkeerd, de marshalls stonden compleet in hun recht (zoals in 99% van de gevallen wanneer ze iemand wegsturen) maar de hond kan in mijn ogen gewoon niet.
Joost

Berichtdoor StevenK » wo nov 08, 2006 10:08

Joost schreef:Begrijp mij niet verkeerd, de marshalls stonden compleet in hun recht (zoals in 99% van de gevallen wanneer ze iemand wegsturen) maar de hond kan in mijn ogen gewoon niet.

Waarom kan die hond niet ?
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden