43e Paradigit ELE Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » za mei 26, 2007 2:00

Stuk weg open op een industrieterrein is niet erg hoor. Was toen in de Waalhaven ook gaaf :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor V.D.G Rally team » za mei 26, 2007 12:37

MartijnS schreef:Stuk weg open op een industrieterrein is niet erg hoor. Was toen in de Waalhaven ook gaaf :D

Ze zijn langs de weg bezig met werkzaam heden.
V.D.G Rally team

Berichtdoor RallyCenter » za mei 26, 2007 16:01

:? mischien geen wevers hoor ik , zou het jammer vinden , maarja wel te begrijpen opzich , de regeltjes zijn in mijn ogen gewoon te gek voor woorden , als je een post mist met je wagen terwijl je ook verkeerd bent ingelicht door de organisatie via het routeboek dan wordt je gediskwalificeert , Rallysport gaat om tijden rijden op een proef als wevers alle proefen heeft gereden en zijn tijden noteert en als conclusie een tweede plek dan moet dat blijven staan , hij heeft er eervol voor gereden en heeft volgens mij zich gehouden aan de service tijden en tja dat dit zo moest gaan door de organisatie van hulst vindt ik gewoon slecht maarja regeltjes bah naar woord!!! :)
Bestel hem nu het Jaar Overzicht 2009 , meer info op Rallycenter.nl!!!!
RallyCenter

Berichtdoor StevenK » za mei 26, 2007 16:12

RallyCenter schreef::? mischien geen wevers hoor ik , zou het jammer vinden , maarja wel te begrijpen opzich , de regeltjes zijn in mijn ogen gewoon te gek voor woorden , als je een post mist met je wagen terwijl je ook verkeerd bent ingelicht door de organisatie via het routeboek dan wordt je gediskwalificeert , Rallysport gaat om tijden rijden op een proef als wevers alle proefen heeft gereden en zijn tijden noteert en als conclusie een tweede plek dan moet dat blijven staan , hij heeft er eervol voor gereden en heeft volgens mij zich gehouden aan de service tijden en tja dat dit zo moest gaan door de organisatie van hulst vindt ik gewoon slecht maarja regeltjes bah naar woord!!! :)

Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Rally rijden is meer dan alleen zo hard mogelijk over een proef stampen.

Maar in deze situatie vind ik de straf in geen enkele relatie staan tot het vergrijp, zeker aangezien hij lang niet de enige was die hier in de fout ging.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor RallyCenter » za mei 26, 2007 16:20

StevenK schreef:
RallyCenter schreef::? mischien geen wevers hoor ik , zou het jammer vinden , maarja wel te begrijpen opzich , de regeltjes zijn in mijn ogen gewoon te gek voor woorden , als je een post mist met je wagen terwijl je ook verkeerd bent ingelicht door de organisatie via het routeboek dan wordt je gediskwalificeert , Rallysport gaat om tijden rijden op een proef als wevers alle proefen heeft gereden en zijn tijden noteert en als conclusie een tweede plek dan moet dat blijven staan , hij heeft er eervol voor gereden en heeft volgens mij zich gehouden aan de service tijden en tja dat dit zo moest gaan door de organisatie van hulst vindt ik gewoon slecht maarja regeltjes bah naar woord!!! :)

Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Rally rijden is meer dan alleen zo hard mogelijk over een proef stampen.

Maar in deze situatie vind ik de straf in geen enkele relatie staan tot het vergrijp, zeker aangezien hij lang niet de enige was die hier in de fout ging.

Als er meedere zijn , waarom krapt de organisatie zich niet even achter de oren van wat kan hier mis zijn gegaan voordat men een diskwalificatie gaat uitdelen!! Als het routeboek niet klopte en aantoonbaar is zit Erik niet fout!
RallyCenter

Berichtdoor YellowLeonVT » za mei 26, 2007 16:26

StevenK schreef:Maar in deze situatie vind ik de straf in geen enkele relatie staan tot het vergrijp, zeker aangezien hij lang niet de enige was die hier in de fout ging.

Je hebt gelijk dat rally rijden meer is dan alleen maar zo snel mogelijk over een proef jakkeren. Maar als het bovenstaande waar is zou dit wel erg bedenkelijk zijn.. Ben je hier wel zeker van...
YellowLeonVT

Berichtdoor RallyCenter » za mei 26, 2007 16:31

YellowLeonVT schreef:
StevenK schreef:Maar in deze situatie vind ik de straf in geen enkele relatie staan tot het vergrijp, zeker aangezien hij lang niet de enige was die hier in de fout ging.

Je hebt gelijk dat rally rijden meer is dan alleen maar zo snel mogelijk over een proef jakkeren. Maar als het bovenstaande waar is zou dit wel erg bedenkelijk zijn.. Ben je hier wel zeker van...

Zeker niet , maar als er meedere rijders zijn die op die plek de fout zijn ingegaan is het wel bedenkelijk dat er iets niet deugde of in het routeboek of iets anders.
RallyCenter

Re: Almera - Noorwegen

Berichtdoor Luijbregts » za mei 26, 2007 17:27

Ned rally schreef:
Luijbregts schreef:
Luijbregts schreef:Heb idd de Almera te koop gezet om nu eindelijk serieus met een Fiesta aan de slag te gaan. Helaas druk met werk om te kunnen rijden met de Almera. Werk nu voor Ford in Noorwegen dus alles is dadelijk wat makkelijker te combineren. De intentie om in NL te komen rijden nadat we een andere auto hebben is er 100% maar dat wordt niet meer dit jaar.... Van de Nijhof - Moan transactie weet ik niets af. Weet wel dat het een hele gave Fiesta is :-)

Veel plezier tijdens de ELE, zal m via internet volgen met een beetje heimwee !!!!

mvrgrt,
Rob Luijbregts

Sorry, bedoelde Allert - Moan (niet Nijhof)

Dus als we het goed begrijpen rob, heb jij de fiesta gekocht van allert....

Nee Maarten, helaas... Heb de Almera vandaag verkocht en we gaan nu met onze sponsors aan tafel zitten hoe we een laat seizoen hier in Noorwegen in elkaar kunnen draaien en vervolgens in 2008 het noors kampioenschap + evt. ELE Rally en Barneveld te rijden. Dat is iig de intentie! We proberen om een nieuwe Fiesta N3 te kopen of zelf te bouwen. Mijn baas heeft ook nog een 2003 Focus WRC in de stal staan dus wie weet....... :-)

Grt, Rob Luijbregts
Luijbregts

Berichtdoor SeBass » za mei 26, 2007 17:55

Als Wevers niet zou rijden, zou ik jammer vinden. Ik ben wel benieuwd wat hij kan met de Fabia.

[offtopic]
Ik weet niet of er fouten in het routeboek zat, of dat meerdere equipes de zelfde fout hebben gemaakt in Hulst.
Feit is wel dat de rallysport een regelmatigheids sport is. Je moet je op tijd melden bij elke tijdcontrole. Elke minuut te laat (15+) of te vroeg wordt bestraft. Je moet je volgens de reglementen ook bij elke controle melden, en op de juist wijze de controle aanrijden (achteruit rijden, voorbij rijden mag niet).
De official ter plekke heeft een fout van de equipe Wevers geconstateerd en dit gemeld bij de wedstrijdleiding. De wedstrijdleider heeft op basis hiervan een straf uitgedeeld. De equipe Wevers is wel bij de wedstrijdleiding en sportcommissarissen geweest om op heldering te vragen, en dit is daar ook zeker besproken met enkele getuigen (waaronder Van Eldik). Maar zover ik weet is er nooit een officieel protest ingediend, of waren ze te laat. (correct me if I'm wrong). Daarnaast hadden de Sportcommissarissen de fout van Wevers ook gezien.
Naar mijn mening: Als er een duidelijk fout in het routeboek zat, had Wevers hierop een geldig protest op kunnen indienen. Hadden andere equipes dezelfde fout als Wevers gemaakt, dan had Wevers of andere deelnemers een goede basis voor een protest. Daarnaast vind ik het ook een beetje dom om controle-borden te missen (als je deze ziet staan rem je toch af?, of als andere deelnemers daar staan te wachten?)
[/offtopic]
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
SeBass

Berichtdoor TWENGELTJE » za mei 26, 2007 18:18

Ik ben er niet bij geweest maar ik heb begrepen dat het in het tweede boucles is gebeurt en dan is het wel degelijk een rijders/navigatorfout want dan stond die controle de eerste boucles er ook al
TWENGELTJE

Berichtdoor RallyCenter » za mei 26, 2007 18:34

:D Laten we maar hopen dat Erik start aankomend weekend , het zou jammer wezen voor de nog resterende nederlandse wedstrijden als hij niet meer gaat rijden zie hem graag de strijd aangaan met van eldik de skoda kan nog veel sneller geloof ik , en met zijn rij kwaliteiten komt het helemaal goed als alles mechanisch ook mee zit!
Laatst bijgewerkt door RallyCenter op za mei 26, 2007 18:36, in totaal 1 keer bewerkt.
RallyCenter

Berichtdoor ChrisZW » za mei 26, 2007 18:36

De grote vraag is of deze ophef allemaal ook zou zijn ontstaan als iemand uit (met alle respect) de 205 cup of de volvo cup gediskwalificeerd zou zijn.

Het hoort er gewoon bij. Dus leer van je fouten en knallen met die handel.
ChrisZW

Berichtdoor Jan » za mei 26, 2007 18:39

Het ging er in principe om of Wevers zou starten of niet, gaan we weer een andere discussie overnieuw doen... :?
Jan

Berichtdoor Holkers » za mei 26, 2007 19:00

Jan schreef:Het ging er in principe om of Wevers zou starten of niet, gaan we weer een andere discussie overnieuw doen... :?

Welke discussie?

Wellicht handig voor de discussie hierboven dat deze gehouden wordt door mensen die alle feiten weten. Dat zijn dus de heren van Wevers Sport en de mensen waar het protest o.i.d. loopt. Iedere rijder zal vroeg of laat inzien dat, als ze willens en wetens iets verkeerds gedaan hebben, fout zitten. Een onbewuste fout is helaas gemaakt, maar de redenen waarop, waarom, wie nog meer en hoe daarmee om gegaan is roept vragen op. Ik hoop dat ik volgende week Erik aan het werk kan zien (ook al is het maar door een heel klein gaatje van m'n camera ;)) maar de tijd zal dat leren.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Mark Verhoeven » za mei 26, 2007 20:11

Holkers schreef:
Jan schreef:Het ging er in principe om of Wevers zou starten of niet, gaan we weer een andere discussie overnieuw doen... :?

Welke discussie?

Wellicht handig voor de discussie hierboven dat deze gehouden wordt door mensen die alle feiten weten. Dat zijn dus de heren van Wevers Sport en de mensen waar het protest o.i.d. loopt. Iedere rijder zal vroeg of laat inzien dat, als ze willens en wetens iets verkeerds gedaan hebben, fout zitten. Een onbewuste fout is helaas gemaakt, maar de redenen waarop, waarom, wie nog meer en hoe daarmee om gegaan is roept vragen op. Ik hoop dat ik volgende week Erik aan het werk kan zien (ook al is het maar door een heel klein gaatje van m'n camera ;)) maar de tijd zal dat leren.

Inderdaad, alleen als je alle details weet, kan je (in mijn ogen) hier over oordelen.

Waarbij ik met Steven eens ben, de straf is zwaar, maar dat is wel de straf die er staat voor het missen van een controlepost!

Ik heb zelf zoiets meegemaakt tijdens de Welfenrally in 1990, de eerste dag was er één proef die we gereden hebben, daarna een controle post gemist... Toen konden we dus met het hele team naar huis, ruim 400 km verderop. Dus voor één proefje ALLE moeite gehad. Dat was zuur, maar er was volgens de regels gewerkt.

P.S. Waarbij ik wel moet opmerken dat dit absoluut onze fout was en er dus niks fout was aan het routeboek of iets anders! Hoe dit in Hulst was, weet ik niet, want ik heb daar niet gereden.
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden