Conrad Euregio 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Conrad Euregio 2006

Berichtdoor Sevius » do feb 02, 2006 21:28

Uiteraard betekend dit tevens een aanpassing van het aantal KP's, om aan deze vraag te voldoen is de organisatie uitgeweken naar Duitsland waar minstens één proef op de deelnemers ligt te wachten.

(bron rally.pittalk.nl)

Sinds wanneer is dat toegestaan? Ik kan me een discussie herinneren waaruit bleek dat het niet mogelijk was een rally over meerdere landen te rijden...
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

Re: Conrad Euregio 2006

Berichtdoor Wolter » vr feb 03, 2006 11:03

Sevius schreef:Uiteraard betekend dit tevens een aanpassing van het aantal KP's, om aan deze vraag te voldoen is de organisatie uitgeweken naar Duitsland waar minstens één proef op de deelnemers ligt te wachten.

(bron rally.pittalk.nl)

Sinds wanneer is dat toegestaan? Ik kan me een discussie herinneren waaruit bleek dat het niet mogelijk was een rally over meerdere landen te rijden...

Historic rally's zijn ook rally's... die komen volgens mij ook wel door meerdere landen. Wel ietsjes anders natuurlijk, maar ze doen het wel. :wink:
Daarnaast is het euregio gedeelte (niet alleen bij de rally dus) nauw betrokken bij ieder evenement in die regio... zowel in Nederland als in Duitsland. Evenementen worden dan soms ook samen georganiseerd.

ps. Conrad Euregio rally dit jaar over 2 dagen verdeeld.
Wolter

Berichtdoor Werner » vr feb 03, 2006 16:22

Zouden ze de Euregiorally nog snel op de DRS-kalender kunnen zetten dan? Dat zou mooi zijn.

Het is vooral lastig om een proef in 2 gemeenten te houden had ik begrepen. daarom: leve de gemeentelijke herindelingen! Alhoewel ik het raar vind dat de organisatoren van wielerwedstrijden het wel kunnen...

Gaaf zou het zijn om een proef in 2 landen te houden. In 8-maal zou het kunnen denk ik (wat de wegen betreft dan natuurlijk)
Werner

Berichtdoor David Westenbrink » vr feb 03, 2006 18:19

Werner schreef:Zouden ze de Euregiorally nog snel op de DRS-kalender kunnen zetten dan? Dat zou mooi zijn.

Het is vooral lastig om een proef in 2 gemeenten te houden had ik begrepen. daarom: leve de gemeentelijke herindelingen! Alhoewel ik het raar vind dat de organisatoren van wielerwedstrijden het wel kunnen...

Gaaf zou het zijn om een proef in 2 landen te houden. In 8-maal zou het kunnen denk ik (wat de wegen betreft dan natuurlijk)

Oef, daar zitten inderdaad een paar hele mooie stukken slecht verhard bij ja.
David Westenbrink

Berichtdoor Peer » za feb 04, 2006 9:21

Werner schreef:Zouden ze de Euregiorally nog snel op de DRS-kalender kunnen zetten dan? Dat zou mooi zijn.

De BAC rally had vroeger een proef met start en finish in Nederland maar verder een groot gedeelte in Belgie, met o.a. de Reeenlaan voor de kenners, o.a. vd Marel kent die nog wel.

Ook de Limburgia rally had vroeger proeven in zowel Nederland als Duitsland.
Peer

conrad rally

Berichtdoor TWENGELTJE » za feb 04, 2006 9:33

Om proeven te maken die over de gemeentegrens lopen is niet zo moeilijk maar dit geeft een extra probleem omdat je dan ook een vergunning moet hebben van de provincie en omdat het al moeilijk genoeg is om van een gemeente een vergunning te krijgen (kopen!!!!) zou dit dus een extra lijdensweg betekenen die de meeste organisaties zich willen besparen
TWENGELTJE

Berichtdoor Werner » za feb 04, 2006 11:47

Ik geloof wel dat dat zo is, maar ik vind het wel raar. Is er tussen gemeenten dan een stukje niemandsland ofzo, waar de provincie over gaat?
Werner

Berichtdoor Niels2 » za feb 04, 2006 12:41

Nee geen niemandsland. Maar "grensoverschrijdende" projecten moet je dacht ik altijd naar de provincie.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Keer terug naar Wedstrijden