Pagina 2 van 5

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 11:35
door denny
Götz schreef:tja, wel veel lol willen hebben maar weinig willen uitgeven.

Tijd voor een andere hobby.......... :lol:


haha daar gaat het niet om. Ik vraag me af of ik iets fout doe.
Niet om wat het mag kosten. Denk dat ik een van de duurste ax'en van nl heb staan momenteel :S dus tja daar bezuinig ik niet echt op zeg maar.

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 12:48
door whemink
Maar wat wil je dan? Testen, lol maken of hard rijden? Als je wilt testen moet je ook dezelfde banden gebruiken als in de wedstrijd, wil je hard rijden moet je de beste banden nemen. In beide gevallen vind ik 1 middag met een set banden heel knap. Normaliter zijn een setje nieuwe rallybanden wel op na zo'n 100 a 150 kilometer echt trappen. Dus dat je een setje oprijdt in 1 middag, zeker als je ook nog gebruikte banden neemt, is echt niet raar. Als je alleen voor de lol wilt rijden zou ik gewoon straatbanden nemen, gaan in elk geval lang mee. En goede straatbanden doen niet onder voor Colway of Indy banden.

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 13:15
door mantaboy
Gewoon de erg harde compount voor en iets zachtere variant achter. Die houden het een dag uit. Je moet niet verwachten dat je op zulke dagen de set maar half op rijd. Ik gebruik voor zulke gum dagen gewoon straatbanden. Meestal nog 2de hands ook.

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 13:26
door V.D.G Rally team
denny schreef:
Götz schreef:tja, wel veel lol willen hebben maar weinig willen uitgeven.

Tijd voor een andere hobby.......... :lol:


haha daar gaat het niet om. Ik vraag me af of ik iets fout doe.
Niet om wat het mag kosten. Denk dat ik een van de duurste ax'en van nl heb staan momenteel :S dus tja daar bezuinig ik niet echt op zeg maar.


Ik denk niet dat je de duurste ax hebt :wink:

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 13:34
door Götz
ligt eraan wat er voor betaald is.

M.i. gaat het toch om de beste :lol: :lol: :lol: (zeker in de autosport)

BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 11:15
door denny
@ van de Gevel. Maar rijd die maxi van je al dan?
Dat ding staat al 2 jaar in de schuur bij je volgens mij ;).


@ gotz, eerder wat de opbouw heeft gekost. Wat er voor betaald is ooit is niet zo veel ;). Maar dan denk ik dat die maxi hierboven wel meer heeft gekost denk ik.
Wat het belangrijkste is is dat je er lol mee beleeft.

BerichtGeplaatst: ma sep 27, 2010 15:52
door Franky
Zijn de Yokohama´s niet interresant als bandjes.
Kwalitatief veel beter dan de colway´s en indy´s en een berg grip meer.
Dichterbij een slick komen er weinig andere banden met E keurmerk.
Ben prins leverde die altijd.
De 048.

BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 9:42
door denny
zijn die beter als de kumho's die ik nu gebruik dan?

BerichtGeplaatst: di sep 28, 2010 18:01
door Franky
Ander soort band.
Prijs kwaliteit en levensduur van de yokohama liggen heel goed.
En veeeeeeeeeel beter dan de Indy en Colways.

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 11:58
door mantaboy
Smeren wel veel sneller dan een R888. Wat dat betreft kan er eigenlijk niets tippen aan de R888.

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 14:48
door denny
maar de r888 zijn er niet in de door mij gewenste maat (185-55-14) dus das jammer. ik kan de 048 yoko wel eens gaan proberen.

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 17:00
door V.D.G Rally team
denny schreef:@ van de Gevel. Maar rijd die maxi van je al dan?
Dat ding staat al 2 jaar in de schuur bij je volgens mij ;).


@ gotz, eerder wat de opbouw heeft gekost. Wat er voor betaald is ooit is niet zo veel ;). Maar dan denk ik dat die maxi hierboven wel meer heeft gekost denk ik.
Wat het belangrijkste is is dat je er lol mee beleeft.


Klopt precies wat je schrijft staat in de schuur onder een deken.
Jammer dat we er niet mee mogen rijden in NL.
We zijn ook nog de oude Gr A aan het opbouwen voor de fun.
Wat betreft banden we rijden op michelin dat werkt voor ons het beste.
je kunt ook veel doen met bande druk. En spoor breedte.

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 17:02
door Franky
mantaboy schreef:Smeren wel veel sneller dan een R888. Wat dat betreft kan er eigenlijk niets tippen aan de R888.


Toyo R888.
Met welke banden van Yokohama vergelijk je ze dan.

Overigens levert ook Leon Meijers tegenwoordig Yokohama´s.
Hij kan je perfect voorlichten welke de beste keuze zijn.

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 17:13
door denny
Franky schreef:
mantaboy schreef:Smeren wel veel sneller dan een R888. Wat dat betreft kan er eigenlijk niets tippen aan de R888.


Toyo R888.
Met welke banden van Yokohama vergelijk je ze dan.

Overigens levert ook Leon Meijers tegenwoordig Yokohama´s.
Hij kan je perfect voorlichten welke de beste keuze zijn.


leon heeft me al een PB gestuurd. id. Zal toch pas volgend seizoen zijn dat ik banden ga halen weer.

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 18:46
door Jaccoooo
Toyo's (r888) zijn beter geschikt voor circuitgebruik, Yokohama's (048) zijn weer geschikter voor rallygebruik,heb ik me laten vertellen (volgens mij door Leon)

dat de yoko's sneller gaan smeren zal wel komen dat ze bij circuitgebruik te warm worden.

heb zelf een wedstrijd op kumho's (v70) harde compound gereden, fijne band, totdat het begon te regenen..............