7.5 Wielen en banden
De complete wielen zijn vrij, onder voorwaarde dat zij binnen de originele carrosserie kunnen worden aangebracht; dit betekent dat het
bovenste gedeelte van het wiel, verticaal boven de hartlijn van het wiel gemeten, binnen de carrosserie moet liggen. Wielbevestiging door
middel van bouten mag worden gewijzigd naar wielbevestiging d.m.v. tapeinden en moeren.
Het gebruik van banden bedoeld voor motorfietsen is verboden. Velgen moeten verplicht van gegoten aluminium zijn gemaakt.
- Voor onverharde rallies zijn alleen 6.5” x 15” velgen toegestaan.
- Wanneer aangegeven in het Bijzonder Reglement van het evenement (zoals sneeuwrallies) zijn alleen 5 x 16” velgen toegestaan.
- Voor asfalt rallies zijn alleen 8” x 18” velgen toegestaan.
- Het aanbrengen van lucht-extractors aan de wielen is verboden (01-01-2007).
Daarnaast mag er vanalles bijgehomologeerd worden op een groep, waardoor het, behalve de restrictor, nergens meer op een groep N lijkt.
7) AUTO’S MET EEN GECORRIGEERDE CILINDERINHOUD GROTER DAN 2 L.
De volgende artikelen zijn alleen van toepassing op auto’s met een gecorrigeerde cilinderinhoud groter dan 2l.
7.1 Motor
7.1.1) Motor vliegwiel
Het zal mogelijk zijn om een vliegwiel te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant.
7.1.2) Koelsysteem
Het zal mogelijk zijn om leidingen te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant
7.1.3) Data opname
Een data opnamesysteem is toegestaan zelfs wanneer de standaard auto daar niet mee is uitgerust.
Het mag uitsluitend zijn aangesloten op:
- de sensoren die standaard aanwezig zijn
- de volgende sensoren welke mogen worden toegevoegd: watertemperatuur, olie temperatuur, oliedruk en motor toerental
Elke uitwisseling van data met de auto via een methode anders dan een kabelverbinding of een geheugenkaart is verboden.
7.1.4) Anti-lag systeem
Een schakelaar en een elektrische kabelboom mogen worden toegevoegd met als enig doel het activeren van het anti-lag systeem.
7.2 Transmissie
7.2.1) Koppeling
Het zal mogelijk zijn om de drukgroep voor het koppelingsmechanisme alsook de bediening te gebruiken, gehomologeerd in groep N als
Optie Variant.
7.2.2) Versnellingsbak bediening
Het zal mogelijk zijn om de bediening te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant.
7.2.3) Voor en achterdifferentieel
Alleen differentiëlen met beperkt mechanisch slipvermogen met platen (mechanische platensperdifferentiëlen) zijn toegestaan.
Mechanische platensperdifferentiëlen moeten:
- ofwel afkomstig zijn uit het standaard model
- ofwel gehomologeerd zijn in groep N als Optie Variant
“Differentieel met beperkt mechanisch slipvermogen” betekent enig systeem dat puur mechanisch werkt, dat wil zeggen zonder enige
hulp van een hydraulisch of elektrisch systeem.
Een visco koppeling wordt niet beschouwd als een mechanisch systeem.
Enig systeem met elektronisch beheer is verboden.
Het aantal en het type platen zijn vrij.
7.2.4 Smering
Een toegevoegd smeer- en oliekoel apparaat is toegestaan op voorwaarde dat het gehomologeerd is als Optie Variant.
7.3 Wielophanging
7.3.1 Bovenste wielophangingsplaat
Het zal mogelijk zijn om bovenste wielophangsplaten te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant.
7.3.2 Stabilisatorstangen
Het zal mogelijk zijn om stabilidatorstangen te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant.
7.4 Remmen
7.4.1 Remschijven
Het zal mogelijk zijn om remschijven te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant.
7.4.2 Remcilinders
Het zal mogelijk zijn om remcilinders te gebruiken, gehomologeerd in groep N als Optie Variant.