Ik ben bezig om mijn camera in de rallyauto te monteren,
Niet te zwaar, veilig en makkelijk! Dat wil ik, maar hoe.........
Ik hoor het graag!
Groeten Mark.
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Subaru Rullezzz!!! schreef:Wat ik vaak zie is dat ze de camera monteren achter de stoelen in het kruis van de rolkooi.
En het vastmaken opzich kan met klitteband of met een paar tie-strips.
Maar goed dat jij geen camera's inbouwt.
Gerrit Euverman schreef:Mark, je kunt hem ook niet met klemmen de onderplaat waarop je de cam wilt zetten vastklemmen om de buis?
De jongens van rallyonboard hebben de onderplaat vlgs mij gelast op de buis en vandaaruit schroeven ze de cam er op.
Ascona schreef:Gerrit Euverman schreef:Mark, je kunt hem ook niet met klemmen de onderplaat waarop je de cam wilt zetten vastklemmen om de buis?
De jongens van rallyonboard hebben de onderplaat vlgs mij gelast op de buis en vandaaruit schroeven ze de cam er op.
Lijkt me niet verstandig iets aan de buis vast te lassen. Een rolkooi moet professioneel worden gemaakt, en om dan er zelf iets aan vast te bakken....
embee64 schreef:Je kunt wel via de fabrikant van je kooi nog een camerasteun op je kooi laten lassen. Dit wordt dan ook gewijzigd in de papieren die bij je kooi horen en is daarmee volstrekt legaal.
De doe-het-zelf manier is een steun dmv. slangklemmen op een buis vast te zetten. Of dit wordt goedgekeurd hangt van de betreffende TC'er af.
Bij mij werd het afgekeurd met als reden de mogelijke insnoering van de buis bij een crash. Moest 't er ter plaatse afhalen, terwijl een Cosworth met nummer 1 of 2 op de deur meer dan 10 slangklemmen om de kooi had en goedgekeurd werd.
Je ziet dan ook dat deelnemers de camera pas monteren, nadat ze zijn goedgekeurd.
Wil je dit laatste niet doen, moet je een schriftelijke toestemming voor een camera bij de organisatie aanvragen en evt. bij de keuring overleggen.
StevenK schreef:embee64 schreef:Je kunt wel via de fabrikant van je kooi nog een camerasteun op je kooi laten lassen. Dit wordt dan ook gewijzigd in de papieren die bij je kooi horen en is daarmee volstrekt legaal.
De doe-het-zelf manier is een steun dmv. slangklemmen op een buis vast te zetten. Of dit wordt goedgekeurd hangt van de betreffende TC'er af.
Bij mij werd het afgekeurd met als reden de mogelijke insnoering van de buis bij een crash. Moest 't er ter plaatse afhalen, terwijl een Cosworth met nummer 1 of 2 op de deur meer dan 10 slangklemmen om de kooi had en goedgekeurd werd.
Je ziet dan ook dat deelnemers de camera pas monteren, nadat ze zijn goedgekeurd.
Wil je dit laatste niet doen, moet je een schriftelijke toestemming voor een camera bij de organisatie aanvragen en evt. bij de keuring overleggen.
De uitleg van de Nederlandse technische commissie is dat slangenklemmen juist wel mogen, maar uitlaatklemmen niet.
En volgens mij staat er in het ASJ tegenwoordig een regel dat op rijden met een camera zonder toestemming uitsluiting staat ? Of ben ik heel erg in de war ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast