Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Holkers schreef:Een rallyauto staat volgens mij wel zo goed afgesteld dat de uitstoot van schadelijke, onverbrande gassen miniem is.
official No. 27768 schreef:Holkers schreef:Een rallyauto staat volgens mij wel zo goed afgesteld dat de uitstoot van schadelijke, onverbrande gassen miniem is.
hmm,....dat neem ik aan van wel maar die zwarte wolken die ik soms achteruit zie komen.....en vlammen uit de uitlaat betekent dat daar in ieder geval ook onverbrande benzine in zat.
Holkers schreef:De onverbrande benzine komt dan in de uitlaat tot verbranding en dat zorgt voor de zwarte rook...
Biturbo schreef:Ik weet niet of het 100% klopt bij rallymotoren maar dat moet bijna wel; veel hoogvermogende motoren vervuilen intern enorm als ze beneden een bepaald toerentalgebied komen; bougies slaan vol met lood,
StevenK schreef:Biturbo schreef:Ik weet niet of het 100% klopt bij rallymotoren maar dat moet bijna wel; veel hoogvermogende motoren vervuilen intern enorm als ze beneden een bepaald toerentalgebied komen; bougies slaan vol met lood,
Lood ?
Biturbo schreef:StevenK schreef:Biturbo schreef:Ik weet niet of het 100% klopt bij rallymotoren maar dat moet bijna wel; veel hoogvermogende motoren vervuilen intern enorm als ze beneden een bepaald toerentalgebied komen; bougies slaan vol met lood,
Lood ?
Ja Lood oftewel Pb...
Zoals het er boven al bij staat, ik weet niet of het klopt voor de rally, maar ik werk met motoren waar nog echt gelode brandstof in gaat. Daarom wordt het ook graag gebruikt in andere niet-luchtvaartmotoren, en zou het mij ook niet verbazen als het in race-rally brandstoffen zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten