[Fotocompetitie] Vechtdal Rally

Fotocompetitie

Moderator: Holkers

[Fotocompetitie] Vechtdal Rally

Berichtdoor Codieo » zo jun 14, 2009 15:37

Vierde ronde : Vechtdal Rally

Afbeelding

Onderwerp: Organisatie van de rally
TER VERDUIDELIJKING, bijvoorbeeld: officials, veiligheidmensen/auto's en dergelijke (oftewel, alles en iedereen die de rally mede mogelijk maken)

DEADLINE

Foto's insturen tot zaterdag 27 juni 2009 24:00 uur naar fotocompetitie@live.nl


Extra opmerkingen:
- Er zal een voorselectie plaats vinden. Hierin zal de organisatie bepalen of de foto werkelijk iets met het thema te maken heeft. Indien een foto niet voldoet aan een van de eisen in het reglement, zal de foto uitgesloten worden van deelname. Indien deelnemers het noodzakelijk vinden een korte uitleg bij te voegen, zal deze alleen meegenomen worden in de 1e selectie. Uitgangspunt blijft dat de foto voor zichzelf moet spreken en de bijtekst zal dan ook niet in het forum geplaatst worden.
- Naast het thema moet uiteraard ook de foto iets met rally te maken hebben. Het gaat dus om de combinatie.
- Graag extra aandacht op het maximale formaat waarmee de foto ingestuurd wordt. De maximale dimensies zijn 800 x 600 of vice versa.


Reglement
1. Er is een ronde per evenement dat meetelt voor het Nederlands Rally- of Rallysprintkampioenschap
2. Per ronde wordt in de week voor het evenement een thema bekend gemaakt. De foto moet hierop aansluiten.
3. Iedereen is vrij om aan de competitie deel te nemen. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen professionele en amateur fotografen (voor en achter het lint)
4. Elke deelnemer mag maximaal met 1 foto deelnemen.
5. De resolutie waarop de foto geplaatst wordt dient 800 bij 600 pixels te zijn.
6. Nabewerking is toegestaan, zolang de foto’s maar niet worden gemanipuleerd.
7. Op de foto’s mogen geen verwijzingen geplaatst worden naar de fotograaf/site
8. Foto’s die niet voldoen aan de gestelde regels, worden uitgesloten van deelname van het betreffende evenement.
9. Deelnemende foto’s moeten verstuurd te worden naar fotocompetitie@live.nl. Dit kan en tot zeven dagen na finish van het evenement (tot 24:00 uur).
10. Na plaatsing van de foto’s op het forum kan er gestemd worden door alle forumgebruikers van rallysport.nl. Dit dient te gebeuren via een e-mail naar fotocompetitie@live.nl of via een persoonlijk bericht op het forum naar de organisatie. In deze mail/bericht dient een top-3 aangegeven te worden en dient de forum-nickname meegestuurd te worden. Stemmen kan tot 7 dagen nadat de foto’s geplaatst zijn.
11. In het topic met de foto's zal geen voorkeur van forum-gebruikers getolereerd worden, dit om een psychologisch voordeel uit te sluiten en om discussies over meningen/opvattingen uit te sluiten. Het topic zal dan ook gesloten worden en pas bij bekendmaking van de winnaar geopend worden voor dezelfde discussies.
12. Om verder enig psychologisch voordeel uit te sluiten is het tevens niet toegestaan om de foto die meedoet in de fotocompetitie op enige andere plaats op het internet te plaatsen totdat de stemmingen voorbij zijn.
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Codieo » ma jun 29, 2009 19:15

Afbeelding

Hierbij de deelnemers van de vierde ronde: Autosoft Vechtdal rally.

Het onderwerp was deze keer Organisatie van de rally

Zoals iedereen kan zien is het aantal deelnemers deze ronde erg laag. Laten we maar hopen dat de oorzaak ligt dat Ieper hetzelfde weekend was en dat de volgende ronde er weer meer inzendingen zijn!!!

Stemmen gaat als volgt:

Stuur een mailtje naar fotocompetitie@live.nl met daarin je top 3.
Vermeld in je mailtje je Forumnaam!!!

Let op, speciaal voor de luie mensen. Je kan ook stemmen door een persoonlijk bericht (PB) naar mij (Codieo) te sturen. (hierbij de direct link voor de hele luie mensen Wink http://forum.rallysport.nl/forum/privms ... ost&u=2427)

Stemmen kan tot en met volgende week zondag 5 juli 24:00 uur.

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding

Foto 6
Afbeelding

Foto 7
Afbeelding

Foto 8
Afbeelding

Foto 9
Afbeelding

Foto 10
Afbeelding

Foto 11
Afbeelding

Foto 12
Afbeelding[/img]
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Holkers » zo jul 05, 2009 13:55

Schopje
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Codieo » ma jul 06, 2009 18:01

And the winner is:

Afbeelding


Hierbij ook de resultaten:
Afbeelding


Hoop dat de volgende ronde we én meer foto's én meer stemmen mogen ontvangen.
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor briljant » ma jul 06, 2009 18:05

Foto 4
De junior met hesje aan is GEEN organisatie!
En ook zeker geen official!
Het is ook geen KNAF hesje.

Een official moet tenminste 16 jaar zijn.
Als er iets mis gaat met een kind onder de 16 met geel hesje aan wat voor het lint staat, dan kun je de vergunning voorgoed gedag zeggen.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Codieo » ma jul 06, 2009 18:08

Hierbij ook een reactie van de organisatie betreffende foto nummer 4:
(Zoals beloofd zou ik deze reactie plaatsen.)

Foto 4
De junior met hesje aan is GEEN organisatie! En ook zeker geen official!

Een official moet tenminste 16 jaar zijn. Als er iets mis gaat met een kind onder de 16 met geel hesje aan wat voor het lint staat,dan kun je de rally rondom Hardenberg voorgoed gedag zeggen.

Ik vind het op zich een leuke foto, maar hij zou niet in deze categorie mee mogen doen.



Hierbij tevens mijn reactie met de reden waarom de foto toch mee doet aan de wedstrijd:

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het volledig met je eens ben wat betreft dat het kind geen official kan/zou mogen zijn. Ik wil je reactie na afloop van de stemming dan ook zeker op het forum plaatsen om jullie mening als organisatie duidelijk te maken.

Wat betreft de competitie is het zo dat de fotografen een thema mee krijgen en alles wat ze zien en waarvan zij vinden dat het met het thema te maken heeft vast kunnen leggen op de gevoelige plaat en ermee mee mogen doen in de competitie. Daarmee geldt dus ook dat als er tijdens een evenement een jongetje in een hesje van de organisatie zit, dit voor hun meetelt als mogelijkheid voor de competitie. De fotografen zijn niet degene die moeten bepalen of iemand in een hesje van de organisatie ook werkelijk van de organisatie is of niet.

Dus ondanks dat ik je standpunt absoluut begrijp, laat ik de foto toch meedoen in de competitie. Ik hoop dat je begrip hebt voor m'n beargumentatie/beslissing.
Afbeelding

Rally en Meer, compleet verzorgde en op maat gemaakte rally's voor business events, bedrijfsuitjes, autoclubs, familiedagen en Meer
Voor meer informatie kijk op www.rallyenmeer.nl
Codieo
 
Berichten: 733
Geregistreerd: do maart 01, 2007 14:10
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor briljant » ma jul 06, 2009 18:16

sorry Remco ik was iets te snel.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Wolter » ma jul 06, 2009 18:42

Ik heb foto nr. 4 gemaakt.

Als deze jongen helpt met lintjes spannen en daarmee zijn vader helpt, helpt hij mee en kan hij aangezien worden als organisatie.
Eerlijk gezegd heb ik niet eens gezien (en er op gelet) of het een KNAF-hesje was. Moet je nagaan hoe verwarrend het dan kan zijn voor de gemiddelde bezoeker.

Maar als het geen organisatie is: Waarom staat hij dan voor het lint? (net zoals zijn vriendje en zusje?)
___________________________

En wat betreft het aantal foto's en stemmen; het thema sprak een aantal (semi) professionele fotografen niet aan... heb ik van enkelen langs de kp's gehoord.
Daartegen wil ik zeggen: Ik vond het thema prima; rallyfoto's kunnen ook zonder auto. Het ligt aan je eigen creativiteit en je competentie om goede foto's te maken.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor RG-Rallysport » ma jul 06, 2009 18:56

briljant schreef:Foto 4
De junior met hesje aan is GEEN organisatie!
En ook zeker geen official!
Het is ook geen KNAF hesje.

Een official moet tenminste 16 jaar zijn.
Als er iets mis gaat met een kind onder de 16 met geel hesje aan wat voor het lint staat, dan kun je de vergunning voorgoed gedag zeggen.


Er zijn meerdere officials die zonder knaf hesje staan maar met hesje van de eigen organisatie, ik vind dat een proevenchef hiervoor verantwoordelijk is. ( verbeter me als ik het niet goed zou hebben hoor )
RG-Rallysport
 
Berichten: 2217
Geregistreerd: ma apr 09, 2007 14:45
Woonplaats: Ermelo

Berichtdoor briljant » ma jul 06, 2009 18:58

Wolter schreef:Maar als het geen organisatie is: Waarom staat hij dan voor het lint? (net zoals zijn vriendje en zusje?)
Om te beginnen Wolter, vind ik het een leuke foto.
(waarom staat er soms publiek voor het lint?:wink: )
Waarom ze voor het lint staan moet je aan de ouders vragen.
Maar het is zeker niet op verzoek van de organisatie.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Achtrs » di jul 07, 2009 19:14

Wow had op voorhand niet verwacht dat ik de winnende foto zou hebben :). Zal waarschijnlijk ook liggen aan het lage aantal inzendingen, maar niet geschoten is altijd mis blijkt maar weer.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Achtrs
 
Berichten: 278
Geregistreerd: zo mei 06, 2007 13:27
Woonplaats: Wierden

Berichtdoor briljant » di jul 07, 2009 19:39

Achtrs schreef:Wow had op voorhand niet verwacht dat ik de winnende foto zou hebben :). Zal waarschijnlijk ook liggen aan het lage aantal inzendingen, maar niet geschoten is altijd mis blijkt maar weer.
gefeliciteerd met je overwinning.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor dalenbart » di jul 07, 2009 19:49

Zelf heb ik foto 3 gemaakt.
Dit was de 1e keer dat ik mee heb gedaan.
Ik vond eigenlijk dat ik geen mooie foto's had om in te zenden en heb toen maar deze gedaan en toch nog redelijk goed gegaan dus ben wel blij dat ik met mijn simpele digitale camera toch redelijk mee kwam.

gefeliciteerd aan de winnaar was een super foto
Avatar gebruiker
dalenbart
 
Berichten: 324
Geregistreerd: di sep 04, 2007 11:19
Woonplaats: Dalen

Berichtdoor rallyfan_17 » di jul 07, 2009 19:57

Had niet verwacht dat ik 2e zou worden met mijn foto
Had ook niet echt rekening gehouden met de competitie en toevallig deze nog gemaakt dus maar ingestuurd.. :)

Marcel gefeliciteerd met je overwinning :wink:
Avatar gebruiker
rallyfan_17
 
Berichten: 391
Geregistreerd: za maart 03, 2007 22:01
Woonplaats: Elburg


Keer terug naar Fotocompetitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast