Pagina 1 van 2

Lancia Fulvia ombouwen voor Gr YS (hist) rallies + HTP

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 0:18
door Henk Jan Vroom
Ik wil mijn Lancia Fulvia 1.3 s coupè uit 1969 (Period G1) geschikt maken voor deelname aan historische sport-rallies (geen regularity dus), zoals de Rally Elba Storico in sept 2010. Daarvoor heb ik een HTP nodig en moet de auto voldoen aan zijn homologatie en aan annexe K van de FIA ISC.

Wie heeft er ervaring met het ombouwen van een auto voor het verkrijgen van een HTP?
Voor ons geldt: meedoen is belangrijker dan... en ik wil tevens mijn budget in de gaten houden. Is het écht nodig om alle onderdelen te vervangen door state-of-the-art lichtmetalen ruimtevaarttechniek equivalenten? Ik heb liever een betrouwbare auto met wat minder PK, dan een raspaardje dat bij het minste de geest geeft.

Wij hebben deelgenomen aan de MonteCarlo Historique en aan de Wintertrial, dus de auto is redelijk up-to-date.

Overigens, wie er belangstelling heeft om mee te doen aan historische sportrallies in het buitenland, gelieve zich te melden, dan houd ik jullie op de hoogte!

re

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 0:38
door MartijnB
Neem eens contact op met Gotz Pfauder

die kan je vast verder helpen

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 15:09
door Ton Van Spanje
1600hf heeft veel ervaring met Fulvia's. Die kan je er alles over vertellen

Re: Lancia Fulvia ombouwen voor Gr YS (hist) rallies + HTP

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 16:21
door Roger en Jolanda
Henk Jan Vroom schreef:Ik wil mijn Lancia Fulvia 1.3 s coupè uit 1969 (Period G1) geschikt maken voor deelname aan historische sport-rallies (geen regularity dus), zoals de Rally Elba Storico in sept 2010. Daarvoor heb ik een HTP nodig en moet de auto voldoen aan zijn homologatie en aan annexe K van de FIA ISC.

Wie heeft er ervaring met het ombouwen van een auto voor het verkrijgen van een HTP?
Voor ons geldt: meedoen is belangrijker dan... en ik wil tevens mijn budget in de gaten houden. Is het écht nodig om alle onderdelen te vervangen door state-of-the-art lichtmetalen ruimtevaarttechniek equivalenten? Ik heb liever een betrouwbare auto met wat minder PK, dan een raspaardje dat bij het minste de geest geeft.

Wij hebben deelgenomen aan de MonteCarlo Historique en aan de Wintertrial, dus de auto is redelijk up-to-date.


Waren jullie ook niet op Furstenau in 2009 met de HF? en de lekkende Fiat
Hebben mijn monteurs u noggeholpen

Re: Lancia Fulvia ombouwen voor Gr YS (hist) rallies + HTP

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 17:31
door Henk Jan Vroom
Waren jullie ook niet op Furstenau in 2009 met de HF? en de lekkende Fiat
Hebben mijn monteurs u noggeholpen


Jaaa, dat waren wij!
Die Fulvia wil ik ombouwen en de Fiat houd ik nog aan voor mooie ritjes in de zomer..

Re: re

BerichtGeplaatst: zo maart 07, 2010 22:59
door Henk Jan Vroom
MartijnB schreef:Neem eens contact op met Gotz Pfauder

die kan je vast verder helpen


Heb je ook een mailadres van hem?

BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 0:52
door RallyeRichard

BerichtGeplaatst: ma maart 08, 2010 11:27
door 1600hf
Henk Jan,

Wij hebben deze twee weken geleden afgerond:
Afbeelding

De FIA papier vraag ik vandaag aan. Het is een 1.6hf en die homologatie is net iets anders dan de 1.3, maar als je niets gewijzigd hebt is er toch geen probleem? Stuur me even een prive emailtje naar pmadewit en dan hotmail. Dan lopen we er even doorheen.

Ik zou graag meerijden in de Elba. Mijn navigator woont in Italie en heb veel goede verhalen erover gehoord. Als je me op de hoogte kunt houden, graag!

Gr. Peter

(En dank Ton voor het me attenderen op deze post).

Tussenstand

BerichtGeplaatst: ma maart 15, 2010 23:03
door Henk Jan Vroom
Dag allemaal, hartelijk dank voor jullie enthousiaste tips!

Ik heb natuurlijk niet stilgezeten en gevoed door de expertise van oa Peter (waarvoor dank) ben ik voorlopig tot de volgende strategie gekomen:
- ik ga mijn perfect lopende Fulvia niet opofferen voor snelheidsrally's, maar ga op zoek naar een andere Fulvia 1.3, die welliswaar hard moet zijn, maar niet in "concoursstaat";
- deze andere Lancia wil ik dan geschikt maken voor snelheidsrallies volgens de "annexe K" normen met een gekietelde motor. (dat mag best een jaartje duren hoor)

In dat kader ben ik zondag in België naar een auto gaan kijken, die ik gezien had op Autoscout24: [url=http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lg3amc2griyv]

Een mooie doelmatig gerestaureerde auto, motortje liep goed, zag er leuk uit, maar wel een beetje duur. En dan te bedenken dat er nog flink geïnvesteerd moet worden om hem rallyklaar te maken...

Voordat ik een bieding kon uitbrengen, werd ik al gewezen op een héél ander occasionnetje, ik ga daar eerst eens serieus over nadenken, en houd jullie op de hoogte van het resultaat.

(kan iemand mij uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen?)

Nieuwe aanwinst!

BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 22:27
door Henk Jan Vroom
Zoals ik inmiddels al even geleden aankondigde heb ik een tweede Lancia gekocht voor de snelle rallies: een Fulvia Sport (Zagato) 1600 uit 1972.
De motor is echter een 1300 (818.302). Ik heb er ook een reserve 1300 motor bijgekocht en en passant een Beta Spider uit 1982!

De Zagato heeft 20 jaar stilgestaan, dus daar moet wel wat aan gebeuren...

Ik ga eerst eens kijken hoe de staat van de motoren is, en dan ga ik beslissen of en in hoeverre ik één van de twee motoren ga laten reviseren en tunen.

Ook ga ik me met een groep Nederlandse vrienden opgeven voor de Rally Tour de Corse Historique in oktober. Daar zal ik binnenkort een website over openen.

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 8:06
door O.F.R
Hallo Henk-Jan,
Leuk dat je een Lancia aan het opbouwen bent, dit is dan de tweede in de regio.
Wij zijn zelf bezig met het opbouwen van een Delta Intergrale voor Slowly Sideways.
De auto staat inmiddels bij Unger in Duitsland voor details.
Ga je ook meedoen aan Slowly Sideways ?

Slowly Sideways!?

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 21:26
door Henk Jan Vroom
Hallo Geert,
Slowly Sideways klinkt spannend!
Ik weet niet of die oude beestjes met voorwielaandrijving daar voor geschikt zijn, maar ik zal jullie site eens goed bekijken.

Groeten,
Henk Jan

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 21:47
door O.F.R
Slowly sideways is alleen maar voor de rallyauto's van toen.
Naast groep B wagens doen er nog meer "oude beestjes"mee.

16 en 17 juli is de mooiste wedstrijd in Duitsland.

Kijk maar eens op de site van de Eifel rally.

Geert

Boek over motortuning?

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 22:14
door Henk Jan Vroom
Zou iemand een boektitel voor mij weten, waar ik meer te weten kan komen over de tuningsmogelijkheden van mijn Lancia 1300?

Thanks,
Henk Jan Vroom

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 22:46
door Berto
O.F.R schreef:Hallo Henk-Jan,
Leuk dat je een Lancia aan het opbouwen bent, dit is dan de tweede in de regio.
Wij zijn zelf bezig met het opbouwen van een Delta Intergrale voor Slowly Sideways.
De auto staat inmiddels bij Unger in Duitsland voor details.
Ga je ook meedoen aan Slowly Sideways ?


Geert, heb je al contact gehad met Leon Meijers of Reinhard Klein?
Het is namelijk niet even een auto bouwen voor Slowly.
Er moet goedkeuring gegeven worden om mee te mogen doen en de eisen zijn behoorlijk aangescherpt.
Ik zou dus wel even contact zoeken met Leon, voordat je er een hoop tijd en geld in gaat stoppen.....
Wellicht kunnen we elkaar begroeten bij een evenement van Slowly, in ieder geval succes met de opbouw van de auto.