Deelnemers aan de Monte Carlorally

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Franed rally » ma nov 24, 2008 14:45

Was de kadett met de Jong, een fabrieks auto ? Lijkt mij van wel met zo een startnummer.

Mooie om te leren zo een rally geschiedenis
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Kempjes Autosport » ma nov 24, 2008 14:45

Als verzamelaar van alle Renault Rally Monte Carlo modellen heb ik in ieder geval een Renault 16 staan met Gerard van Lennep en Jaap dik. Voor de rest wist ik ook van Henk Vossen een routinier is. Als ik meer tegenkom melden we het even ;-)
Kempjes Autosport
 
Berichten: 253
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 6:50
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor hans vermeer » ma nov 24, 2008 15:18

@Laurent, de auto van Kullang / de Jong was een officieuze fabrieksdeelname met steun van GM- Nederland.

Groet,
Hans

n.b. ik zal het hele artikel over de voorbereidingen op de 47e "Monte" nog wel even scannen en hier publiceren.
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor joostkusters » ma nov 24, 2008 17:46

in 1953 is deze rally gewonnen door een nederlander. Maus Gatsonides, beter bekend als de uitvinder van de Gatsometer oftewel de flitspaal.
Het enige wat ik effe niet weet, is wie de bijrijder toen was, Ik heb Maus goed gekend, maar hij had het altijd over Dries Jetten (oom van andre jetten) Ik denk dat ie later pas bij hem ingestapt is.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Robert W » ma nov 24, 2008 18:22

joostkusters schreef:maar hij had het altijd over Dries Jetten (oom van andre jetten) Ik denk dat ie later pas bij hem ingestapt is.


Dries is een neef van Andre en heeft inderdaad naast Gatsonides gezeten, o.a. in een Triumph, weet niet of hij ook bij de Monte naast hem heeft gezeten. Ik heb nog een boek van Gatsonides op kantoor liggen, zal daar eens kijken morgen, anders zal ik Dries eens een mail sturen met deze vraag.
Robert W
 
Berichten: 10
Geregistreerd: di aug 26, 2008 16:54

Berichtdoor Rene Markus » ma nov 24, 2008 18:31

1977 slotemaker -jetten

Afbeelding


en ????

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rene Markus op vr nov 28, 2008 21:25, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Henk Vossen 1992

Berichtdoor exjumbo » ma nov 24, 2008 18:32

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Henk Vossen in 1992 in de sneeuw prachtig
Zijn er geweest in 1992 met een clubje van Raco ....
Groeten Peter www.kramerfotografie.nl
exjumbo
 
Berichten: 85
Geregistreerd: di jul 03, 2007 19:26
Woonplaats: Veldhoven

Berichtdoor Madwilly » ma nov 24, 2008 19:15

Voor zover ik weet in 84 of 85 het echtpaar Wim en Els Sintenie met een Manta i200 Grp B
Madwilly
 
Berichten: 122
Geregistreerd: za nov 29, 2003 15:31
Woonplaats: Wormer

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma nov 24, 2008 19:15

rally for ever schreef:
Ton Van Spanje schreef:Ik heb hier in de boekenkast nog een boek staan dat verhaald over de Monte van voor de WO II. Het verhaal gaat over 2 jongens uit Noord Holland die het avontuur hebben beleefd in de jaren 30. Zij hebben met een klein Fiatje Topolino deelgenomen.


edit
Even een recentie opgezocht van Het grote rallye-avontuur, door Anthonie van Kampen

Dit in 1943 (dus midden in de Duitse bezettingstijd) verschenen boek van de auteur Anthonie van Kampen vertelt het schitterende verhaal zoals het is: een heftig spannend jongensboek. Het verhaal gaat over de jonge twintigjarige werkloze Jan ten Have uit Den Helder, die in de crisisperiode van de jaren dertig van de vorige eeuw maar geen baantje kan vinden in het beroep dat hem het leukste beroep ter wereld toeschijnt; dat van journalist. Maar dan, in een bui van opperste wanhoop, komt "het Wonder" langs Jan's woning.
En wel in de vorm van zijn evenoude vriend en automonteur Kees. Kees heeft een wel heel wild plan; hij wil met een oeroud en aftands Fiatje (waarschijnlijk een Topolino 500) van zijn baas deelnemen aan de beroemde Rally Monte Carlo! En daarvoor heeft hij nog een bijrijder en co-piloot/kaartlezer nodig. Jan maakt de afspraak met een plaatselijke hoofdredacteur van een lokale krant dat hij continu een zo volledig mogelijk verslag van de rally zal uitbrengen. Misschien dat er na de rally dan een baantje als journalist van hem inzit? Hoe dan ook, het plan wordt uitgevoerd en wat volgt is een uiterst boeiend en spannend verslag van deelname aan een Rally Monte Carlo in de jaren dertig. Ademloos huiver je mee bij de ontmoeting met wolven in Polen, griezel je wanneer de kleine FIAT langs peilloze afgronden rijdt en je vóelt gewoon de uitputting en vermoeidheid die de jonge mannen ten deel worden na de zoveelste hellerit door sneeuw en ijs bij temperaturen van - 24 graden! Maar na veel hachelijke avonturen finishen ze tenslotte inderdaad in Monte Carlo, waar ze als helden worden ingehaald. Nog groter eerbetoon valt hen ten deel in hun woonplaats Den Helder, waar hen nóg grotere beloningen wachten; Jan krijgt dan eindelijk zijn zo felbegeerde baan als journalist en Kees wordt bevorderd tot eerste monteur bij zijn baas.
Een zeer lezenswaardig aanbevelenswaardig jongensboek!


Héé ja, dat boek heb ik, volgens mij, in ver verleden ook gelezen, hoe heet het ook al weer?
Zal eens kijken of ik het nog heb



Hoe het heet?

Staat boven de quote.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma nov 24, 2008 19:17

Madwilly schreef:Voor zover ik weet in 84 of 85 het echtpaar Wim en Els Sintenie met een Manta i200 Grp B


Als ik me goed herinner daarvoor ook nog met de Kadett GTE
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor A.H.S » ma nov 24, 2008 20:34

Deze van 1977 kwam ik nog tegen :wink:
Afbeelding
Net uitgebracht een nieuw model 1/43 Carlsson/de Jong Monte Carlo :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door A.H.S op ma nov 24, 2008 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Re: Henk Vossen 1992

Berichtdoor Franed rally » ma nov 24, 2008 20:59

exjumbo schreef:Henk Vossen in 1992 in de sneeuw prachtig
Zijn er geweest in 1992 met een clubje van Raco ....
Groeten Peter www.kramerfotografie.nl


Aangezien het landschap, ik denk dat deze is genomen in kp Saint Bonnet le Froid
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Rene Markus » ma nov 24, 2008 22:33

Afbeelding

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/4HImtW69nPwxnG69HACmRA

Volgens de tekst is dit Carlson. Weet iemand of dit klopt?
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor GérardWRM » ma nov 24, 2008 22:42

MartijnS schreef:Wat Cinquecento's zijn daar geweest. Fassbender en Deen denk ik sowieso?


Marc Wams / Marcel van Vliet 2 jaar !

ja en verder staat hier een archief vol met informatie !! :)
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor Rene Markus » ma nov 24, 2008 23:08

Henk Vossen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rene Markus op zo nov 30, 2008 14:04, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten