Ik heb dat ongeval ook wel gezien op tv, maar het is zo lang geleden dat ik dacht dat het ergens in portugal of Italië gebeurt was, het publiek stond in de bocht toen de bocht ietwat te wijd genomen werd, weet nog goed dat een aantal mensen over de auto heen stuiterde, de auto ging vlot in de achteruit en weg was hij.
Van Toivonen weet ik dat het op een stuk was waarbij er geen toezicht was of publiek, het kan best zijn dat het zo gebeurt is zoals @Kraats omschrijft, ik heb wel gezien dat hij voorbij kwam en een tijdje daarna kwam een grote vuurbal vanuit de bergen zetten.
Dat ongeval met die RS200 weet ik ook, als het hetzelfde ongeval is moet hij op een recht stuk asfalt? (dacht ik) de macht zijn verloren en daarna in vlammen op zijn gegaan. Volgens mij raakte hij een wegmarkeringspaal en daarna *boem*, maar ik zal me wel vergissen.
Van al dit soort details zijn wel filmpjes te vinden op internet
Over lugubere details van monteurs in die tijd weet ik niks van, het verbaasd me niet als het wel zo zou zijn want je ziet nog wel in de oude filmpjes mensen met de handen vlakbij de voorbij razende auto komen, ik kan me wel voorstellen dat er altijd van die idioten bij zijn die de auto van hun idool aan willen raken.
Persoonlijk vind ik het jammer dat het verboden werd om te rijden met deze auto's, maar kan me wel voorstellen dat het in die tijd geen haalbare kaart meer was, een groep S die nog een tandje hoger ging zou alleen maar meer ellende gebracht hebben.
@Starkee: voor mij maakt het niets uit of het een Demo wordt of niet, dit soort auto's te zien en te horen rijden is altijd bijzonder, het blijft jammer dat dit nooit meer op volle snelheid zal zijn, maar als je het mij vraagt kan het niet anders, niet om coureurs van tegenwoordig te benadelen, maar ik ben van mening dat coureurs van die tijd in dat soort auto's een apart slag volk is, met name een manen als Röhl / Vatanen waren van dat soort hout gesneden die in zo'n auto het maximale uit durfden te halen, als je eentje van nu (een goede) in zo'n auto zou neer zetten zonder stuurbekrachtiging, traction control, launch control,....etc. denk ik dat hij na een tijdje een natte brandvrije onderbroek heeft.