Peer schreef:kraats schreef:je hebt helemaal gelijk maar ik probeerde alleen uit te leggen waarom het zo lang duurde voordat lancia als eerste na Audi met een 4wd kwam.
En wat te denken van Peugeot!!!
Peer schreef:De enige groep S waar ik (tot vandaag) van gehoord head was Opel Kadett. Opel heeft hem toen de groep S eenmaal ten dode opgeschreven was naar de rallycross gepromoveerd en daar heb ik hem nog in actie gezien met John Welch aan het stuur.
Ton Van Spanje schreef:Even een vraagje tussendoor.
Hoe zit het met de rechten van de foto's die ik (of iemand anders) hier plaatst?
Ik krijg net van een bekende weer een bericht dat zijn foto is gebruikt door een rallyteam en dat ze de brutaliteit hebben gehad zijn logo er af te knippen.
Ik heb het zelf onlangs nog gehad in de klassieke rallysport. Ik had ca. 200 foto's op een forum gezet waar veel klassieke auto's ter sprake komen. En dan zie ik mijn eigen foto verdorie terug in een maandblad. Zonder bronvermelding, zonder ook maar een simpele vraag of ik er ja de nee bezwaar tegen had.
kraats schreef:Peer schreef:De enige groep S waar ik (tot vandaag) van gehoord head was Opel Kadett. Opel heeft hem toen de groep S eenmaal ten dode opgeschreven was naar de rallycross gepromoveerd en daar heb ik hem nog in actie gezien met John Welch aan het stuur.
Dat de Kadett 4x4 ooit als Groep S ontwikkeld werd heb ik nooit geweten.
Wel weet ik dat deze auto's nog gebruikt werden in de rallyraid wedstrijden. Rijders waren daar volgens mij GuyColsoul en Erwin weber.
mantaboy schreef:Nog een paar toevoegingen om het verhaal compleet te maken...
De Lancia Delta S4 was in 1986 ongekend snel. Tijdens een kp op het circuit van Estoril reed Toivonen zo snel rond dat als hij meegedaan zou hebben met de kwalificatie voor de formule 1 in dat jaar hij op de 6de plaats zou staan! Dat feit vind ik persoonlijk nog het meest treffend voor de ongekende snelheid die in de groep B wagens zat.
mantaboy schreef:Ook het bericht dat Audi in de eerste rally van 1986 naar de werkplaats in Duitsland stuurde was rondweg ontzagwekkend te noemen. Ze kregen de opdracht een motor te maken die minimaal 1000pk moest leveren. Of het waar is weet ik niet, deze motor zou wel ooit gebruikt zijn voor testdoeleinden. Er zijn er hier vast op het forum die daar meer van weten.
mantaboy schreef:...Verhaal van de Kadett is niet helemaal compleet, Opel was eerst bezig een succesvolle opvolger te maken van de Ascona en Manta 400. Dit probeerden ze door een D-Kadett 400 te maken. Helaas is dit ook niet van de grond gekomen. Volgens mij heeft Peter den Ottelander er ooit 1 gehad maar ik weet niet wat er verder van is gekomen....
Ook het bericht dat Audi in de eerste rally van 1986 naar de werkplaats in Duitsland stuurde was rondweg ontzagwekkend te noemen. Ze kregen de opdracht een motor te maken die minimaal 1000pk moest leveren. Of het waar is weet ik niet, deze motor zou wel ooit gebruikt zijn voor testdoeleinden. Er zijn er hier vast op het forum die daar meer van weten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast