Pagina 17 van 19

BerichtGeplaatst: ma nov 23, 2009 11:19
door Talin
rellie kel schreef:Hallo,
Wie van jullie zegt de 71-UG-15 iets?
Het is een '76 GT/E en in '78 op kenteken gezet.
Deze schijnt ook rally's gereden te hebben in die periode.
Bvd Dennis


Voertuigsoort personenauto
Merk opel
Handelsbenaming KADETT GTE
Brandstof benzine
APK
Vervaldatum APK 19-03-2010
Registratie
Datum aanvang tenaamstelling 22-04-1994 (15,6 jaar)
BPM Niet geregistreerd
Kleur(en) geel / zwart
Massa leeg voertuig 918 kg
Datum eerste toelating 04-03-1978 (31,7 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 22-04-1994 (15,6 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 04-03-1978 (31,7 jaar)
Wacht op keuren Nee



van:

http://www.vwe.nl/default.aspx

lijkt me een orginele boot.

Meer over Kadett GT/E 71-UG-15...

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 18:46
door Mart
Hallo!

Ik heb het originele kentekenbewijs gezien. Daar staat naast datum 1e toelating onder 'bijzonderheid': bouwjaar 1976.

Vandaag contact gehad met RDW Veendam; daar geven ze aan dat als de auto eerst in het buitenland geregistreerd was geweest, men niet de datum 04-03-1978 had genoteerd, maar de datum 1e toelating in het buitenland...

Enfin, lang verhaal, maar het zou er dus op kunnen duiden dat deze GT/E echt tussen bouwjaar 1976 en 1e toelating als rallye auto is ingezet. Kan natuurlijk ook dat'ie 2 jaar bij een dealer heeft gestaan?
D'r zit een (originele?) rolkooi in, dus dat spreekt voor rallye-verleden.

3 Vraagjes:
* heeft iemand een idee hoe je een originele kooi kunt herkennen?
* zijn er andere herkenningspunten voor auto's die voor rallye zijn ingezet?
* is er een manier om obv chassisnummer bij Opel NL of Opel DE iets uit te vinden over de historie '76-78??

Alvast bedankt!
+ Groet uit Rotterdam,
Martin

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 19:10
door P2000
3 Vraagjes:
* heeft iemand een idee hoe je een originele kooi kunt herkennen?

Wat is origineel? goeie vraag,er waren destijds alle meerdere fabrikanten en types.Rust het achter gedeelte op de wielkuipen? op de hoedenplank?
Rollkooi was destijds ook wel een gewild item in straat GT/E's.
Meest gangbare kooi in die tijd kwamen van de firma's Matter of Safety device.

* zijn er andere herkenningspunten voor auto's die voor rallye zijn ingezet?

Ook moeilijk te zeggen.Als het een groep 1 wagen geweest zou zijn dan hoef je er niet veel aan te zien omdat dat een standaard klasse was.
Bij een rallywagen is de bodem zo her en der wel eens beschadigt/gedeukt.Draadboom uitgebreid voor extra verlichting,tekenen dat er verbreders op gezeten hebben,gat in dak voor antenne etc etc
Dat zijn dingen waaruit je kan herleiden of het een rally auto geweest zou zijn.


* is er een manier om obv chassisnummer bij Opel NL of Opel DE iets uit te vinden over de historie '76-78??

Geef je weinig kans,bij Opel D zelf hoef je niet aan te kloppen want dat boeit ze toch niks,daar word je niks wijzer van.
Een Dealerteam Holland auto is het ook niet geweest want die hebben dat kenteken nooit gebruikt.

Kortom: Het zal moeilijk worden om na te gaan of en van wie het een rally auto was.Miscchien dat er hier iemand opduikt die meer weet of'm in zn archief heeft.Er zijn hier een aantal mensen actief die best een uitgebreid archief hebben.

Succes.

rolkooi...

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 21:15
door Mart
Hallo,

lijkt er op dat de kooi op de achterste wielkasten staat; zit sowieso 'niet in de weg' bij het instappen.
zie ook bijgaande foto
http://picasaweb.google.nl/mcsmartin/KadettGTE#5407765039067640882

Vond op het forum ook een foto van Jan Lammers in een GT/E (in '77 trouwens zelf life aan het werkt gezien op Hockenheim...).
Die GT/E heeft geen kenteken lijkt het... Klopt het dat er GT/E's ingezet zijn op circuits zonder kenteken???

Merci + Groet,
Martin

[kan (nog) geen html, dus maar url-links naar foto's!]

foto Jan Lammers: http://picasaweb.google.nl/mcsmartin/KadettGTE#5407765038041464818

Re: rolkooi...

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 22:07
door A.H.S
Mart schreef:Hallo,

lijkt er op dat de kooi op de achterste wielkasten staat; zit sowieso 'niet in de weg' bij het instappen.
zie ook bijgaande foto
http://picasaweb.google.nl/mcsmartin/KadettGTE#5407765039067640882

Vond op het forum ook een foto van Jan Lammers in een GT/E (in '77 trouwens zelf life aan het werkt gezien op Hockenheim...).
Die GT/E heeft geen kenteken lijkt het... Klopt het dat er GT/E's ingezet zijn op circuits zonder kenteken???

Merci + Groet,
Martin

[kan (nog) geen html, dus maar url-links naar foto's!]

foto Jan Lammers: http://picasaweb.google.nl/mcsmartin/KadettGTE#5407765038041464818


Hier kun je veel kadett c info(foto's folders) vinden:
Misschien heb je er wat aan.
http://www.kadett.icsnetworks.at/lit.htm
Bij werbung->coupé zitten ook wat nl foto's die ik hem gestuurd had.
http://www.kadett-groupe4.fr/index_EN.htm
De rolkooien van de groep 2 en 4 zaten alleen achter de voorstoelen
Ik kan momenteel niet bij mijn kadett-c rallyfoto verzameling omdat ik net een nieuwe pc heb en nog niet alles heb overgezet op windows 7.

Re: rolkooi...

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 23:15
door TWENGELTJE
Mart schreef:
Vond op het forum ook een foto van Jan Lammers in een GT/E (in '77 trouwens zelf life aan het werkt gezien op Hockenheim...).
Die GT/E heeft geen kenteken lijkt het... Klopt het dat er GT/E's ingezet zijn op circuits zonder kenteken


De meeste auto`s op het circuit hebben geen kenteken
Jan heeft idd voor het DOTH in 1976/77 op het circuit gereden, er staat ook nog wel een foto op zijn site www.janlammers.com

Re: rolkooi...

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 23:39
door Ton Van Spanje
TWENGELTJE schreef:
De meeste auto`s op het circuit hebben geen kenteken



Klopt,


Kwestie van geen kenteken aanvragen en dus geen BVB, nu BPM, afdragen.

Re: Meer over Kadett GT/E 71-UG-15...

BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 23:45
door Ton Van Spanje
Mart schreef:Hallo!

Ik heb het originele kentekenbewijs gezien. Daar staat naast datum 1e toelating onder 'bijzonderheid': bouwjaar 1976.

Vandaag contact gehad met RDW Veendam; daar geven ze aan dat als de auto eerst in het buitenland geregistreerd was geweest, men niet de datum 04-03-1978 had genoteerd, maar de datum 1e toelating in het buitenland...




Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is de term "1e toelating" op een kenteken in gebruik sinds men van het oude systeem van deel 1, deel 2 en deel 3 is afgestapt. Daarvoor werd er onder bijzonderheden inderdaad de term "bouwjaar ....."gebruikt als het om een importauto ging of een auto waarvan er een nieuw kenteken was aangevraagd ivm bijvoorbeeld verlies of diefstal.

BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 14:38
door rellie kel
1977 Rallye San Martino di Castrozza
Kuno Messman - Alfred Gruber

Afbeelding





Afbeelding


Elba Rallye 1977 mit W.P. Pitz auf Kadett GT/E Gr.4
Afbeelding
Afbeelding






Afbeelding



warmbold, acropolis rally 1978
Afbeelding

kullang, ?
Afbeelding

?, acropolis rally 1978
Afbeelding

kullang/berglund, ?
Afbeelding

?, rac 1975
Afbeelding


1980 Tour d’Europe

Afbeelding


15th International Taurus Rallye Hungary 1976

7 Russling-Shurek

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 15:00
door A.H.S
rellie kel schreef:
?, rac 1975
Afbeelding

Afbeelding



1 Tony Pond 4e plaats RAC 1975 (zie ook foto eigenschappen) :wink:
2 Achim Warmbold (zie foto op stenen brug ook no 10) :D

BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2010 9:29
door Jaccoooo
staat te koop op RCFS, crossflow engine :!: kost een paar centen(80.000,- :oops: ),maar dan heb je ook wat.
Als ik zoveel te besteden had ging ik wel op zoek naar een mk2 bda of een 400...............of een M3 E30

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 21:17
door rellie kel
Hallo,

Ben mijn ex-rally Kadett aan het demonteren en stuitte op dit onderdeeltje waarvan ik zijn functie niet van kan herleiden.
Al aan een voormalig GT/E coureur uit Duitsland gevraagd, hij wist het ook niet.

Het gaat om het rubberen lusje en het foam rechts van de blauwe gordel.
Deze zat aan de linker kant onder de achterbank verstopt...
Weet iemand waarvoor deze gediend kan hebben?

Afbeelding
Afbeelding

Bvd Dennis

BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 17:56
door Gijs G
eindelijk begonnen met demontage...
ben benieuwd wat je er van gaat maken,

Jouw kennende vast een heel erg mooi apparaat.

Heel jammer is alleen dat deze waarschijnlijk nooit meer op de rallypaden te vinden zal zijn????

Groetjes G

BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 19:09
door A.H.S
Deze achterbankfoto zat bij mijn verzameling.
Brian Culchet's de engelse groep 1 kadett met een "helm-houder" in 1978
Afbeelding

BerichtGeplaatst: di mei 11, 2010 21:03
door rellie kel
Dat heb je goed Gijs, deze zal op geen enkele weg meer te vinden zijn.
Mijn andere daarintegen wel, maar niet op de rally paden inderdaad.
Maar wordt wel weer een Gr1 auto, dat dan weer wel 8)

Aan bevestiging voor helmhouder had ik ook al gedacht. Maar dit lusje zit in het midden en maar aan één kant. De achterbank zat er ook nog eens overheen, zit ook geen gat in om bij die lus te kunnen komen...
Mooie foto trouwens!

Gr Dennis