kadett c coupe rally uitvoering

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor mantaboy » ma dec 01, 2008 11:25

Theo Dage schreef:
Dit is inderdaad een ingekorte 24V motor die nooit gehomologeerd is in een C kadett :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Sterker nog, een aantal jaren geleden deze discussie bij de Youngtimers op het circuit gevoerd en de betreffende persoon mog niet meer met deze motor rijden. :shock: :oops: :roll:


O die discussie. :wink: :lol:

Ging toch over het feit dat er wel een 2 liter 16v in de kadett gebruikt is?
Maar dat deze motor dus niet dezelfde was?

Of herinner ik me het nu niet goed?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Jan Kamphuis » ma dec 01, 2008 11:38

Jaccoooo schreef:
A.H.S schreef:
Jaccoooo schreef:die van Hans Poortman lijkt mij meer op een ingekorte 24v :?

Van motoren heb ik geen verstand :oops:


ik ook niet,maar ik doe altijd net alsof :wink:


Nooit gemerkt, je lijkt wel een expert :wink:
Jan Kamphuis
 
Berichten: 155
Geregistreerd: za jun 03, 2006 19:56
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Theo Dage » ma dec 01, 2008 12:12

mantaboy schreef:
Theo Dage schreef:
Dit is inderdaad een ingekorte 24V motor die nooit gehomologeerd is in een C kadett :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Sterker nog, een aantal jaren geleden deze discussie bij de Youngtimers op het circuit gevoerd en de betreffende persoon mog niet meer met deze motor rijden. :shock: :oops: :roll:


O die discussie. :wink: :lol:

Ging toch over het feit dat er wel een 2 liter 16v in de kadett gebruikt is?
Maar dat deze motor dus niet dezelfde was?

Of herinner ik me het nu niet goed?


Ging over het feit of een 2 liter 16V motor ooit gehomologeerd was voor de Kadett C :?: Niet, dus :shock: Onder toenmalige annex J (1975) was het mogelijk om een ander type cilinderkop toe te passen dan gehomologeerd was. Vanaf de annex J van 1976 is dit niet meer mogelijk :!: Opel heeft de 16V cilinderkop voor de Kadett C nooit gehomologeerd vanwege de eerder genoemde betrouwbaarheids problemen :oops: :oops:

Ford heeft toen de DBA motor wel laten homologeren vandaar dat deze er wel mee mogen rijden.



Maarja, ook ik heb er geen verstand van :wink:


Voor de ongelovige onder ons
:( http://homepage.ntlworld.com/david.jack ... v_head.htm
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor Jaccoooo » ma dec 01, 2008 16:48

het was niet mijn bedoeling om hier een discussie op te starten over wat nou wel of niet gehomologeerd is,daar hebben we een andere Theo voor,dus laten we die maar niet wijzer maken als dat hij al is,voordat er gezeik van komt,en ik weer als aanstichter aangewezen word.
ik was alleen maar nieuwsgierig wat voor 16v er in de cqp ligt.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor P2000 » ma dec 01, 2008 20:30

Er valt gewoon niks over te zeggen,het is gewoon niet gehomologeerd.

in duitsland mag het wel maar daar hebben ze de groep h,een aparte soort vrije klasse.die schrijft wel voor dat het op basis van een cih onderblok is.
kop is vrij maar moet wel van opel zijn.

In de youngtimer trophy mag het inderdaad niet omdat het niet overeen komt met de toemalige homologatie.
De 400 kop mag wel gebruikt worden omdat die grotedeels overeen komt met de oorspronkelijke 16V kop(verschillen zijn heel minimaal) maar uitsluitend op een 2 liter onderblok.
(ook wegens gebrek aan "echte" koppen wordt eigenlijk een oogje toe geknepen)

Zal van de week wel ff het homologatie blad posten van de originele 16 v kop,gehomologeerd voor groep 4 & 5 (toerwagen/circuit)
P2000
 
Berichten: 387
Geregistreerd: wo mei 07, 2008 20:30
Woonplaats: Sleeuwijk

cih 16v

Berichtdoor Hans Poortman » ma dec 01, 2008 21:08

Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Re: cih 16v

Berichtdoor P2000 » ma dec 01, 2008 21:24

Hans Poortman schreef:hoezo geen homologatie, http://www.cg-racing.de/homologationsbl ... ttCGTE.pdf :D :D


Dank je hans dat homologatieblad bedoelde ik.

maar nu een vraag aan jouw,puur intresse en niet om je aan te vallen.
Hoe kan het dat jij met zo'n ingekorte kop mag rijden,dat is niet origineel.
maken ze hier een uitzondering of is het zo dat de toemalige homologatie zegt dat de kop vrij is?
P2000
 
Berichten: 387
Geregistreerd: wo mei 07, 2008 20:30
Woonplaats: Sleeuwijk

Berichtdoor zpoint » za dec 06, 2008 11:46

Even iets opdiepen uit de oude doos.
Kreeg gister een mail of deze auto nog bestaat en zo ja waar die nu is?
Ik heb een gegadigde ervoor...............


zpoint schreef:Hi Guus,

look, this is DX 58 HS , 6 years ago. In 2000 I had interest in this GT/E. DX 58 HS was the car
which was driven by J. v d Marel / Bob de Jong in the dutch championship in 1980, after that,
I think it was used also in the netherlands on smaller events.
When I looked the car , the bodyshell was nearly dead, the engine was not working, it had a 4 speed
gearbox. The car was completly " at the end " in a bad condition !!. The price was intersting, 10000 DM ( 5000 ,- Euro ).
Short after that we found our GT/E !
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
zpoint
 
Berichten: 175
Geregistreerd: vr jun 20, 2003 12:04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Berichtdoor P2000 » za dec 06, 2008 16:01

guus je hebt pb :wink:
P2000
 
Berichten: 387
Geregistreerd: wo mei 07, 2008 20:30
Woonplaats: Sleeuwijk

Berichtdoor antoine » za dec 06, 2008 17:11

Heeft er iemand foto's van Torben Sorensen's GTE, waarmee hij in 1978 en 1979 heeft gereden in Nederland? ( Dit zijn 2 verschillende auto's waarschijnlijk) Ik heb wel eens foto's gekregen van iemand :oops: maar ben die op 1 of andere manier kwijt geraakt.

Het is de bedoeling dat ik de foto's ga gebruiken voor een artikel op mijn website. Dus graag zelf gemaakte foto's. :wink:
De foto's mogen gestuurd worden naar info @r5at.com.
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 06, 2008 17:39

Antoine

Kan ook zijn dat er met twee Kadetten eentje van Sörensen wordt bedoelt en de ander die van John Hoes. Beide met (ondermeer) K2 sponsoring
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor antoine » za dec 06, 2008 18:02

In het volgende verhaal staat dat ze in 1979 een andere GTE bestuurde, een 2000 cc.

De rally bleef op Torben echter een onweerstaanbare aantrekking kracht uitoefenen en in 1977 kreeg hij zijn kans.Samen met rallyveteraan Kees Baks (navigator) nam hij met een Opel Kadett GTE deel aan een aantal rally’s.’Van Baks heb ik erg veel geleerd’ zegt Torben nu.’We kwamen tot steeds betere resultaten. Toen we na 2 rally’s in ons tweede seizoen een goede kans leken te maken op het nationale kampioenschap, voelde ik er veel voor daar ook een serieuze gooi naar te doen. Kees wilde eigenlijk alleen maar voor het plezier mee blijven doen. Op dat moment heeft Jessi zijn plaats als navigator ingenomen. In dat jaar, 1978, zijn we dan ook inderdaad Nationaal Rally Kampioen van Nederland geworden, het geen ons recht gaf op deelname aan het internationale Nederlandse Rally Kampioenschap (INRK).’ Jessi en Torben kochten in 1979 hun tweede wagen, opnieuw een Opel, maar nu met een 2000 cc motor.


http://www.r5at.com/sorensen/sorensen.html
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 06, 2008 18:09

Okee, weer wat wijzer geworden :)

In die tijd was ik wel erg druk met de sport maar dat was hoofdzakelijk op de service. Tijdschriften uit die periode heb ik (naar nu blijkt helaas ) niet bewaard en foto's nemen was er ook niet bij.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Co Voorty » za dec 06, 2008 18:16

heeft iemand toevallig nog foto's van Henk van der Lee met de C kadett op de zijkant stond "Andrews "
Co Voorty
 
Berichten: 40
Geregistreerd: za dec 06, 2008 17:47

Berichtdoor A.H.S » za dec 06, 2008 18:39

antoine schreef:Heeft er iemand foto's van Torben Sorensen's GTE, waarmee hij in 1978 en 1979 heeft gereden in Nederland? ( Dit zijn 2 verschillende auto's waarschijnlijk) Ik heb wel eens foto's gekregen van iemand :oops: maar ben die op 1 of andere manier kwijt geraakt.

Het is de bedoeling dat ik de foto's ga gebruiken voor een artikel op mijn website. Dus graag zelf gemaakte foto's. :wink:
De foto's mogen gestuurd worden naar info @r5at.com.


Ik had er al een paar geplaatst bij oude rallyfoto's :roll:
Zal ze hier ook wel even bij zetten :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Zelfgemaakte foto's hiervan heb ik niet :oops:
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron