Oude Manta's en Ascona's - waar zijn ze gebleven ?

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor red devil » ma maart 08, 2010 22:06

ik kwam pas op marktplaats deze auto tegen:
Afbeelding
Afbeelding

Van wie is deze manta geweest ??
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Jaccoooo » ma maart 08, 2010 22:23

niet van een rallyrijder in ieder geval,je kunt er wel een sticker van de Hellendoornrally op plakken,maar daardoor word het nog geen rallyauto :wink:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor TWENGELTJE » di maart 09, 2010 9:20

Als je hem op marktplaats tegenkomt staat er ook een naam bij
Het zou om een slalomauto kunnen gaan ( raalte e.o)
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor red devil » di maart 09, 2010 9:39

wat ik begrepen heb , was het een rally auto.
maar de huidige eigenaar had hem als straat auto gebruikt :?
en toen dus een boom geraakt.
red devil
 
Berichten: 477
Geregistreerd: di jul 12, 2005 13:48
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Turboboost » di maart 09, 2010 16:40

niet van een rallyrijder in ieder geval,je kunt er wel een sticker van de Hellendoornrally op plakken,maar daardoor word het nog geen rallyauto


Nog leuker is dan; je laat hem gewoon 'bruin', plakt er geen stickers op en gaat er rally mee rijden. :wink: :lol:
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor official No. 27768 » vr apr 02, 2010 10:29

Nou zag ik laatst weer die Manta in rallytrim (incl. kooi, stoelen, gordels enz.) hier in Zutphen. Helaas geen foto want het ging te snel.
Niemand die er iets vanaf weet?
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
Avatar gebruiker
official No. 27768
 
Berichten: 2934
Geregistreerd: wo feb 15, 2006 16:47
Woonplaats: Zutphen

Berichtdoor mantaboy » di apr 06, 2010 9:41

Wat is het kenteken? Kan de oude HTS Manta zijn. Die is voor zover mij bekend die kant op gegaan. :roll:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor CoupeetjeJr » di apr 06, 2010 10:51

ik heb hem zelf nog nooit gezien die manta maar een paar jongens uit mijn klas zeiden ook al dat er een manta in rallytrim reed in zutphen en die zouden een keer een foto maken als ze hem weer zagen dus als ik een foto heb zal ik hem wel even op het forum zetten.
HOE DWARSER HOE MOOIER

http://www.renotuning.nl
Avatar gebruiker
CoupeetjeJr
 
Berichten: 150
Geregistreerd: zo feb 15, 2009 8:55
Woonplaats: Eefde

Berichtdoor rellie kel » za sep 04, 2010 12:49

FedOC Rally rit 26 september 2010!

We nodigen jullie uit om mee te doen aan een rally die qua opzet vergelijkbaar zal zijn met rally's die worden verreden voor het Nederlands Kampioenschap Historisch Rallyrijden, met dien verstande dat er wel rekening wordt gehouden met het feit dat de meeste auto's geen bijzondere apparatuur aan boord hebben, zoals nauwkeurige afstandsmeters, kompassen enzovoort: een kilometerteller / dagteller zal voldoende zijn om de rally uit te rijden. Ook zullen geen 'geniepige trucjes' in de rally worden opgenomen.


Tenslotte zal het voor velen van jullie de eerste keer zijn dat je met een dergelijke rally meedoet. Echter...er is wel degelijk sprake van een wedstrijdelement. De rally wordt opgedeeld in een aantal etappes die worden verreden met gebruikmaking van verschillende navigatiesystemen, zodat de deelnemers een goed beeld krijgen van het fenomeen Historisch Rallyrijden.


Voor diegenen die een beetje bekend zijn met rallyrijden: de verschillende etappes zullen bestaan uit bol-pijl, ingetekende lijn (al dan niet met barricaden), een foto-route en een route volgens het systeem pijlen-kortste route. Geen flauw idee waar we het over hebben? Geen nood, voorafgaand aan de rally zal er een gedetailleerde uitleg worden gegeven over de gebruikte systemen.


De rally zal een lengte hebben van ongeveer 120 kilometer en leidt de teams door het IJsselland en de Veluwe, zodat - zelfs bij deze wedstrijdrally - toch genoten kan worden van een stukje Nederland met fraaie landschappen en pittoreske dorpen.


Het programma ziet er als volgt uit (kleine wijzigingen voorbehouden):
- Start en finish bij Restaurant De Lunterse Boer in Lunteren.

- De Lunchlocatie blijft (voorlopig) nog een verrassing.



09:00 uur - Ontvangst met koffietafel. Inschrijving, uitdelen van de rallyschilden, wedstrijdreglement en dergelijke.

09:30 uur - Briefing door de wedstrijdleiding.

10:00 uur - Start van de eerste auto voor de ochtendetappes (er wordt om de 30 of 60 seconden gestart).

12:30 uur - Lunchbuffet op een 'verrassende' locatie.

14:00 uur - Start van de eerste auto voor de middagetappes.

16:00 uur - Verwachte finish van de eerste auto, inleveren route controlekaarten, borrelhapje en drankje.

17:30 uur - Uitleg van de etappes, bekendmaken van de uitslag en prijsuitreiking.



Zoals gebruikelijk bij dit soort rally's, dient bij de start een niet-aansprakelijkheids verklaring te worden getekend.


Het programma en de rally worden door ons samengesteld met medewerking van een professionele rallyorganisatie, RallyEvents uit Loosdrecht. Eigenaar en rallyfanaat Henny Miltenburg staat daarbij garant voor een spannende, maar vooral ook mooie en gezellige rally. Henny en zijn team zullen de rallyroute uitzetten, een aantal malen controleren, op de dag zelf natuurlijk de controleborden plaatsen en kijken of alle situaties nog zijn zoals in het routeboek beschreven. Ook zorgen zij voor de briefing, de begeleiding en de berekening van de uitslag.


Voor meer informatie, mail naar rally@opelclubs.nl.


De FedOC zal voor deze unieke rally een groot deel van de kosten voor zijn rekening nemen. Daardoor is het mogelijk om u deze fantastische dag te kunnen aanbieden voor het bedrag van €12,50 per persoon (per auto dus €25,-). En dat is dan inclusief de uitgebreide lunch en het drankje en hapje bij de finish, de rallyschilden, het gepersonaliseerde routeboek en natuurlijk de fraaie prijzen.


Gezien de vele voorbereidingen is het niet mogelijk om te starten zonder inschrijving. Lid van een aangesloten club zijn, is niet van belang.

Inschrijven kan via http://www.opelclubs.nl/rallyrit.html
rellie kel
 
Berichten: 49
Geregistreerd: wo mei 09, 2007 18:05
Woonplaats: Hôôôrs...

Berichtdoor TWENGELTJE » za sep 04, 2010 12:54

Ik snap dat je veel deelnemers wilt hebben maar was een apart topic niet al genoeg
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor rellie kel » za sep 04, 2010 13:08

Op deze manier probeer ik juist de Manta en Kadett c liefhebbers te vangen.
Mijzelf kennende kijk ik hier niet in de agenda om op de hoogte gehouden te worden van oud Opel gerelateerde evenementen.
Vandaar ik het ook hier geplaatst heb.
Gr Dennis
rellie kel
 
Berichten: 49
Geregistreerd: wo mei 09, 2007 18:05
Woonplaats: Hôôôrs...

Berichtdoor hans vermeer » wo sep 08, 2010 9:55

Deze fraaie Ascona's kwam ik tegen bij de Deutschlandrally :D

Afbeelding

Afbeelding

en ook nog een Kadettje :lol:

Afbeelding

Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor P2000 » do okt 07, 2010 23:08

bveen schreef:Kijk, hier is er nog eentje:
- Ex-works Gr B opel manta 400

rallycarsforsale.net schreef:Original Full Gr.B Rallycar.no:RM 16. ex Ari Vatanen (GG-CP 680)Rothmans '83. ex Billy Coleman (LIJ 9869)ODTI '84 Irisch Champion ex Jan v/d Marel (LZ-23-RT)Lease plan'85 Dutch Champion.


Auto is verkocht naar Duitsland,is opgenomen in een prive collectie.
P2000
 
Berichten: 387
Geregistreerd: wo mei 07, 2008 20:30
Woonplaats: Sleeuwijk

Berichtdoor mantaray » vr okt 08, 2010 21:41

P2000 schreef:
bveen schreef:Kijk, hier is er nog eentje:
- Ex-works Gr B opel manta 400

rallycarsforsale.net schreef:Original Full Gr.B Rallycar.no:RM 16. ex Ari Vatanen (GG-CP 680)Rothmans '83. ex Billy Coleman (LIJ 9869)ODTI '84 Irisch Champion ex Jan v/d Marel (LZ-23-RT)Lease plan'85 Dutch Champion.


Auto is verkocht naar Duitsland,is opgenomen in een prive collectie.
Afbeelding

dan moeten we het hier maar mee doen 8)
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor Jaccoooo » vr okt 08, 2010 22:32

supermooie Manta, een zelfgebouwde replica :?: zit er ook een dikke motor in :?:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten