oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor BasJBuitendijk » do nov 01, 2012 11:08

@Henk. Ik heb geen seconde gedacht aan Slowly Sideways, maar hoort er wat mij betreft gewoon bij. Het materiaal is te mooi om over te slaan,
althans in de vorm van foto's.

Dit is het nadeel van een discussie op een forum. Je kunt geen nuances aanbrengen of toelichting geven, voordat er reacties zijn. Liever een 'live' discussie, maar we zullen het er mee moeten doen. Het helpt wel als we oplossingsgericht blijven en voor elkaars mening openstaan.

Denk overigens dat we er hier niet uit gaan komen, tenzij er een scherpe definitie vastgelegd wordt. Zou wat mij betreft ook kunnen zijn, zoals het kennelijk vanaf het begin bedoeld is, maar dan wil ik het goed begrijpen.

Betekent dat dan?
Alleen Nederland
Beelden/artikelen uit de jaren 70-80-90
en verder niets?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor henk 400rr » do nov 01, 2012 11:59

Je hebt gelijk en als je de kern van het probleem bekijkt dat is het de beperking van de vrijheid dat je geen extra los topic voor de doelgroep van je keuze kan maken en alles maar op 1 hoop moet eigenlijk de grondslag van de discussie.

Mijns inziens, als je daar meer vrijheid in hebt (het past niet in de topic, dus een nieuw topic) dan ben je al veel discussie's voor en kan men laten zien wat bij het topic hoort.

Nu mis je veel interessante zaken (foto's, informatie) omdat het niet passend is voor het topic.

Eerlijkheidshalve gezegd (nogmaals) ik begrijp die beperking niet, over veel onderwerpen rondom rally's, foto topic's e.d. wordt lang niet zo ingewikkeld en moeilijk gedaan. Je kan ook daar zeggen dat alle foto's van de Hellendoorn rally ieder jaar in hetzelfde topic kan.

Wat je laatste alinea betreft, ik zou zeggen gezien de Nederlands basis van dit forum dat het ook daarmee gerelateerd zou moeten zijn, alles wat erbuiten valt zou een ander topic moeten hebben.

Maar: wie zet de 1e stap om een extra topic over bijv. oude rallywagens van toen en nu neer te zetten, slowly sideways in Nederland, regularity wagens,...etc.

Mijn zegen is er, al zal dat niet bepalend zijn, het zou wat mij betreft een welkome aanvulling zijn.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor michel uit berg » do nov 01, 2012 12:19

huh? was dit niet een topic met mooie oude ingescande rallyfoto's?

wat een discussies allemaal :wink: :wink:
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor Holkers » do nov 01, 2012 13:07

henk 400rr schreef:Je hebt gelijk en als je de kern van het probleem bekijkt dat is het de beperking van de vrijheid dat je geen extra los topic voor de doelgroep van je keuze kan maken en alles maar op 1 hoop moet eigenlijk de grondslag van de discussie.

Mijns inziens, als je daar meer vrijheid in hebt (het past niet in de topic, dus een nieuw topic) dan ben je al veel discussie's voor en kan men laten zien wat bij het topic hoort.

Nu mis je veel interessante zaken (foto's, informatie) omdat het niet passend is voor het topic.

Eerlijkheidshalve gezegd (nogmaals) ik begrijp die beperking niet, over veel onderwerpen rondom rally's, foto topic's e.d. wordt lang niet zo ingewikkeld en moeilijk gedaan. Je kan ook daar zeggen dat alle foto's van de Hellendoorn rally ieder jaar in hetzelfde topic kan.

Wat je laatste alinea betreft, ik zou zeggen gezien de Nederlands basis van dit forum dat het ook daarmee gerelateerd zou moeten zijn, alles wat erbuiten valt zou een ander topic moeten hebben.

Maar: wie zet de 1e stap om een extra topic over bijv. oude rallywagens van toen en nu neer te zetten, slowly sideways in Nederland, regularity wagens,...etc.

Mijn zegen is er, al zal dat niet bepalend zijn, het zou wat mij betreft een welkome aanvulling zijn.


Klinkt in de basis leuk, maar tel maar mee

per rally:
ford
opel
daf
subaru
etc etc

dan:
2012 wagens
2011 wagens
2010 wagens
2009 wagens

Dan:
325i
350Z
205
of
Div 1
Div 2
Div 3
Div 4
Div 5


Zie het nu heel zwart / wit, weet ik, maar de enorme losbandigheid aan diverse topics alleen maar om je foto's te plaatsen (want daar gaat het uiteindelijk om) is totaal onoverzichtelijk en geeft een enorme rotzooi aan topics met 2, 4 posts.

De foto / video topics van vroegah stonden vol met CF-dumps en post na post enorme lappen foto's van alles en iedereen. Door een max. = 5 regel in te voeren kon iedereen op een normale manier zijn 5 mooiste foto's plaatsen, brachten we een versoepeling mee dat er een link naar de website mocht staan voor de rest en (voornaamste IMHO) de kwaliteit ging omhoog waardoor meer mensen keken/plaatsten. Nu krijg je die CF-dumps over 10-tallen topics..

Mijn idee en gedachte erachter was, dat jullie 'oudere garde' het wel eens zouden zijn met het plaatsen van de oude rallyauto's omdat het natuurlijk voornaamste gaat over die oude wagens van welleer. Dat heb ik foutief ingeschat, de hoeveelheid commentaar ook en daarom heb ik het weer terug gezet. Jammer, maar door met het oude concept.

Maar om je vraag te beantwoorden, nee, het heeft geen zin/nut om voor elke wagen, tijdstip, rijder of sponsor een nieuw topic aan te maken.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Holkers » do nov 01, 2012 13:08

michel uit berg schreef:huh? was dit niet een topic met mooie oude ingescande rallyfoto's?

wat een discussies allemaal :wink: :wink:


Ik zal, als de discussie klaar is en indien wenselijk, het gedeelte met de discussie kunnen afsplitsen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor michel uit berg » do nov 01, 2012 13:59

doe geen moeite maarten, ik scroll gewoon naar beneden als ik iets niet wil lezen en kijk dan naar de foto's :D
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor hans van altena » do nov 01, 2012 20:47

Na al dit ge... ; ik zoek oud "NIEUWS" ; d.w.z. foto,s /filmpjes van VOOR of uit de 90'er jaren ! GEEN foto's van gisteren van auto's van TOEN !
Die zie ik ook graag , maar dan in een een ander topic !
P.S. voor wat betreft een avondje ............... , heb zaterdag j.l. nog een school-reunie gehad in mijn "kroegje" ; werd 07.00 uur !!!!!!!!!!!!!!!! En zo'n eindtijd is wel erg lang geleden .....................
Ben net weer een beetje bijgekomen 8) ( ben ook geen 20 meer ! ) :shock: Dus nog effe rustig ! :lol: :lol: Ik ga me wel melden 8)
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 01, 2012 21:22

Met een paar dagen ben je toch wel weer bijgekomen Hans? :roll: Lijkt me leuk die bijeenkomst! Ik verwacht dan ook wel een aantal mensen die jij kent (en ik ook) die niet op het forum vertegenwoordigd zijn. :)
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor ferry bakker » vr nov 02, 2012 6:43

Hoop gelul,,,,, maar waar zijn de foto,s mannen :!:
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Rene Markus » vr nov 02, 2012 10:15

Wanneer was de filmavond ook al weer? Ik moet toch ergens op een film staan! :D
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor metisse » vr nov 02, 2012 10:46

ferry bakker schreef:Hoop gelul,,,,, maar waar zijn de foto,s mannen :!:


Om aan dat ge...... een eind te maken:
Afbeelding

Dit was de eerste Golf waar Volkswagen Motorsport mee begon.
Was zelfs nog geen GTI maar een 85 pk versie.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor metisse » vr nov 02, 2012 10:47

Oeps........ maar gelijk grootschalig een eind aan het gel..... gemaakt :lol:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor Aeolus » vr nov 02, 2012 11:08

metisse schreef:Oeps........ maar gelijk grootschalig een eind aan het gel..... gemaakt :lol:


Ja geen woorden maar daden...

Gaaf trouwens... 85pk :lol:

Zo begon het......
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor ferry bakker » vr nov 02, 2012 11:42

Je kunt het ook overdrijven haha :wink: maar wel top Golf.
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Rene Markus » vr nov 02, 2012 12:14

Het is al genieten om door zo'n stapel bladen te gaan. :D
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten