oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Dennis Klein » ma dec 17, 2012 21:07

ceesford schreef:nog eentje voor Dennis :

Ari Vatanen - San Remo 1981 - met de DKP191T

Afbeelding

De toenmalige navigator van Ari (David "Prodrive' Richards), was ooit de BOEKHOUDER van MCD. MCD staat voor "Mainland Car Deliveries" en bestaat nog steeds 'voor zover ik weet). Geoff Fielding de eigenaar was een rally enthousiast en hij viel op met een door zijn eigen mensen fantastisch geprepareerde Escort Gr4. Op een bepaald moment had Boreham geen auto voor Roger Clark en huurde (!) de auto van Geoff Fielding: FORD, Boreham en Clark waren zo onder de indruk dat zij vroegen of Geoff en zijn mensen geen klanten auto's wilden bouwen ..........en zo geschiede onder de naam RED (Rally Engineering Development).
Niet alleen voor FORD, maar ook voor TOYOTA en vooral AUSTIN ROVER (Metro6R4) heeft RED auto's gebouwd, onderhouden en geserviced.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » ma dec 17, 2012 21:34

jeroensprint schreef:En nog meer voor Jeroen.

Dankjewel Dennis.

Nog nooit foto's gezien met Cibie's. Is dit ongeveer 1976??? Ik heb alleen foto's met marchalls en later toen ie rood met wit was met Hella Rally 2000.

Jeroen

Die fotos zijn van 1977; nu ik toch bezig ben meteen nog maar wat meer fotos van daarna .......(altijd met Cibie's !).
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

oude rallyfotos

Berichtdoor bruno van traa » ma dec 17, 2012 23:49

Leuk om de 74-FD-19 Dolomite weer eens te zien, waar Wim en ik in 1975+1976 in gereden hebben voor British Leyland Nederland.
bruno van traa
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo nov 25, 2012 11:07
Woonplaats: valkenswaard

Re: oude rallyfotos

Berichtdoor Dennis Klein » di dec 18, 2012 12:30

bruno van traa schreef:Leuk om de 74-FD-19 Dolomite weer eens te zien, waar Wim en ik in 1975+1976 in gereden hebben voor British Leyland Nederland.


Hallo Bruno, ja was een aparte auto........vinyl dak, notenhout dashboard !
Overigens zijn de eerste fotos niet van 1977, maar 1978 !
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 15:31

De beloofde Mexico van Peter Verspuy (1972?)



Afbeelding
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 15:48

De Simca in Ieper (moet eerder dan 1981 geweest zijn). Nu alleen de Abarth nog:

Afbeelding
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Dennis Klein » di dec 18, 2012 18:42

BasJBuitendijk schreef:De beloofde Mexico van Peter Verspuy (1972?)



Afbeelding


Ik denk dat het later is !? (Oranje met zwarte Mexico striping, de roden hadden volgens mij witte striping?)
Behalve dat het de enige Mexico in NL (voor zover ik weet) met dry-sump smering was, had de auto nog iets bijzonders voor een rally-auto ; een trekhaak !
Ik weet dat, moet 1976 geweest zijn, omdat ik een keer Peter Verspuy's auto gebruikt heb om mijn Escort body op een trailer naar Haarlem (TONA Tuning= Ton Nachtegeller) te brengen en tegelijkertijd Peter zijn moter te laten afstellen.
We moeten niet vergeten dat voor velen van ons, de rally-auto ook voor dagelijks gebruik was ! (naar het werk, avondje stappen enz)
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 18:58

We moeten niet vergeten dat voor velen van ons, de rally-auto ook voor dagelijks gebruik was


Ik ben slecht in jaartallen.
Wat dacht je van wonen 3-hoog achter op de Wolphaertsbocht in Rotterdam. Auto schoonmaken met een emmertje sop en op maandagochtend aanduwen met mijn vriendin, want er had weer eens olie op de startmotor gelekt. Als het starten niet lukte, blokkeerden we de trambaan en was ik niet de enige die te laat op z'n werk kwam :)
De Simca'tjes. Links de mijne, rechts broer Henk 's ochtends vroeg op de A12 (jawel, bij stoplichten)

Afbeelding
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Ton Van Spanje » di dec 18, 2012 19:04

@Dennis,

Zowel bij de rode als bij de blauwe kon je kiezen uit zwarte of witte striping.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op di dec 18, 2012 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » di dec 18, 2012 19:16

Leuk Bas!!!!

Foto uit 1976 van mijn Rallye 1. Hiervoor heb ik nog een Rallye (zonder cijfertoevoeging) gehad.

Afbeelding

Stoeltjes heb ik nog in de schuur staan. Worden binnenkort omgebouwd naar Renault Alpine A110 uitvoering. Die hadden in basis dezelfde kunststofschaal. Als ze klaar zijn komen ze in mijn MG B te staan.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » di dec 18, 2012 19:20

Terug in de tijd.

Presentatie van "ons" team aan het begin van 1980.
Foto stond in de bladen met als onderschrift iets in de geest van dat dit het servicevliegtuig was :D

Vliegtuig was van de hoofdsponsor

Afbeelding
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Dennis Klein » di dec 18, 2012 19:21

[quote="Ton Van Spanje"]@Dennis,

@Ton
Ik heb zelf nooit een Mexico gehad, maar was wel smoorverliefd op een gele, met zwarte strepen en dikke schermen. Stond heel lang naar me te lonken in de showroom van Ford dealer Blijdorp (Rotterdam)!
Wat ik nooit begrepen heb is de MK11 Mexico; de Escort MK1 Mexico was er ter ere van de London-Mexico rally; maar de MK11 .............?
Als ik me goed herinner was er tegelijkertijd een Escort MK11 1600 Sport (Kent moter, zoals de MK1 Mexico) en had de MK11 Mexico een 1600 OHC onder de moterkap. Is die ooit in NL op de markt gebracht ?
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor 70er80erFan » di dec 18, 2012 19:46

Herrliche Fotos.
Wir waren in den 80 Jahren mit einem Manta i200 in Holland unterweges.
Kenteken DU-?? ??
Driver" Günter Schrader", ik was en Monteur vor hem.
Hat da jemand Fotos van, TulpenRallye, Haspengouw etc.
Manta hatte eine Rothmanns Lakierung.
gruß rainerAfbeelding[/code]
Laatst bijgewerkt door 70er80erFan op di dec 18, 2012 20:13, in totaal 1 keer bewerkt.
70er80erFan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do feb 09, 2012 16:10
Woonplaats: Nettetal Duisland

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 19:47

Foto uit 1976 van mijn Rallye 1.


Geweldig Ton. ik had een Rallye 1 en mijn broer, die wat ouder is, een Rallye. Ooit een bocht mee gemaakt zonder dwars te gaan? En hoeveel dynamosteunen heb je versleten?
Heerlijke auto om te leren sturen. In een slalom op het veilingterrein in
's Gravesande bijvoorbeeld of met vrijrijden voor 25 gulden in Zandvoort :wink: .
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 20:01

Zoiets Dennis?
Mijn eerste Escort - 1979 - de hairpin in Vaals. Vroeger een heuvelklim, maar op deze foto al niet meer.
De RS 2000 was te duur voor mij, dus werd het deze 1600 Sport (zo werd-ie verkocht in NL) met Kent blokje (crossflow) en 2 traps carb.. Kwam ook van Blijdorp, via een teammaatje van Gulf Star met een eigen garage.Verkocht omdat ik een Taunus van de zaak kreeg en spijt, spijt, spijt... Later goedgemaakt met een RS2000 (in 2010 verkocht).

Afbeelding
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten