oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor rally-jeroenski » za dec 15, 2012 19:54

Ja goed gezien ,voor een oude ford zijn dat toch de mooiste.
Durf het bijna niet te zeggen, maar ja.
Het oog wil ook wat.

gr jeroen
Fun is not a straight line :D
!!Escort mk2 rs forever!!
www.vdzalmrallysport.nl
rally-jeroenski
 
Berichten: 62
Geregistreerd: do dec 17, 2009 17:21
Woonplaats: wassenaar

Berichtdoor Miniliteman » za dec 15, 2012 20:26

Dennis Klein schreef:Afbeelding
Voor Miniliteman een foto van mijn Ford Transit 3.0V6 automaat met een hoop (magnesium) minilites op het dak; lang geleden Leon! (en NUG op de trailer)


Mooie oude fotos Dennis!
Een goede kennis had vroeger een NUG replica, ooit zelfs met Ladbroke reclame erop. Ging die met die auto naar de ELE Rally kijken werd ie telkens het service-terrein op gedirigeerd!
:lol:

Afbeelding

Later heb ik de Escort overgekocht en was die deels wit.
Als je die Minilites met de auto mee hebt verkocht zijn die grotendeels hier terecht gekomen ....

Grt, Leon.
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 15, 2012 20:52

Terug in de tijd.

Heerlijk mijmeren terwijl ik jouw foto's bekijk, Dennis.

Zelf raakte ik in 1976 via een vriend betrokken bij de rallysport tijdens de 1e Amac-rally. Een collega van hem (Wim te Strake) deed mee met een ex-rallycross Alfetta. Niet lang daarna raakte ik in het Veenendaalse (mijn geboorteplaats) cluppie terecht rond Dick Waaijenberg, Gert-Jan Vermeulen en Rob van der Poel. Je zal dus wel snappen dat met name de Ford Escort foto's mij veel plezier doen :D

Voor Gert-Jan heb ik jarenlang meegeholpen bij de opbouw, het onderhoud en het servicen tijdens rally's van zijn Simca 1100's, de Reliant Kitten, de Escort RS2000 MK1 en de dealerteam Mitsubishi Colt.

Met Rob van der Poel heb ik ondermeer de servicebegeleiding gedaan van de mensen die hun eerste seizoen deden na de rally cursus van Rally77. Mooie tijden, schitterende herinneringen.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor BasJBuitendijk » za dec 15, 2012 21:13

Wat een historie allemaal. Geweldig.
Lukt het met de foto's Bruno?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor antoine » za dec 15, 2012 22:15

Leuke foto van die Renault 5 Alpine..Heb je daar nog meer van? Deze auto is 4 maanden verkocht er ziet er tegenwoordig zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Rene Markus » zo dec 16, 2012 9:29

Nog een paar mooie plaatjes die in tegen kwam op mijn harde schijf.

Dit zou zo maar de laatste foto kunnen zijn van de audi 80 ex JP van de Wauer? van Henk Vossen:

Afbeelding

Nog een keer in een audi:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Rene Markus » zo dec 16, 2012 9:36

Een paar oude VW foto's:

Van de Berg?

Afbeelding

Bosch:

Afbeelding

Eric Gorter:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 9:53

jos kerremans schreef:Volgens mij kan Dennis wel een topic over zijn verleden in de autosport starten . :lol:

Afbeelding
Jos, ja jij weet meer over mijn autosport verleden (en heden) dan de meeste op het forum! Daarom voor jou deze foto; ik met een wel heel beroemde Escort; David Sutton gebouwde RS1800, waarmee Ari Vatanen het wereldkampioenschap won in 1981. Deze foto is genomen bij Tony Maslen (International Rally Services) thuis in 1981 voordat de auto (samen met die van Tony) naar Griekenland verscheept werd voor de Akropolis rally, die Vatanen won.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Miniliteman » zo dec 16, 2012 10:40

Vatanen reed the 1981 Acropolis met DKP191T en de Sutton-Rothmans bestickering. Dit is de Rothmans bestickering van 1979. Toen reed Roger Clark met deze auto de Cyprus rally die hij won.
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 10:45

antoine schreef:Leuke foto van die Renault 5 Alpine..Heb je daar nog meer van? Deze auto is 4 maanden verkocht er ziet er tegenwoordig zo uit:

Afbeelding

Antoine ik heb nog veel meer fotos (die komen nog), maar even voor de duidelijkheid een Renault 5 Alpine en Gt Turbo hadden de moter voorin en voorwiel aandrijving.
Mijn auto, die van Cees Kruythof - wat een ex Jan Lammers circuitauto was! - en die van Eric de Jonghe, waren/zijn Renault 5Turbo's met middenmoter en achterwiel aandrijving!
Jouw foto laat een triest moment in het leven van een 5Turbo zien, daarom hier alvast een foto van een triest moment in het leven van mijn R5Turbo!
Afbeelding
Waalhavens 1990, Biesheuvel Piedro Rallysprint, met Dirk Dietz als navigator.
Laatste proef, we stonden 9e algemeen en iemand in een Ascona was op dat moment 8st, het verschil was maar een paar seconden. Ik was er nog eens goed voor gaan zitten (misschien een beetje te goed!?).
Het ging bij de tweede doorkomst langs de start (het was een rundkurz) mis, toen vanachter een container(niet zo slim) een andere auto gestart werd, net voordat ik langs kwam !
De eerste bocht was net na de start en het was een wonder dat we elkaar niet raakten; helaas raakte ik wel de stoeprand, waardoor eerst de achterophanging brak en ik vervolgens spinde en tegen de muur van een fabiek eindigde.
Pas later zag ik dat we daarbij een "kast met draden" van de muur gereden hadden. Later bleek dit iets met een Centraal TV net te maken te hebben; die avond zat IJsselmonde zonder TV !
Winnaar was Ger van Krimpen (RED - ex Didier Auriol GrA Sierra Cosworth), 2e Gerrit Kobus (natuurlijk Porsche 911) en 3de Bert de Jong (Lancia Delta).
Om wat minder triest te eindigen, een foto van de ronde daarvoor; dezelfde bocht, achter de auto zie je de container en links daarvan staan de autos klaar om gestart te worden !?
Ook een foto waarop zowel mijn als Eric de Jonghe's R5Turbo te zien zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor antoine » zo dec 16, 2012 11:04

Dennis, de gele Renault 5 is een Alpine met turbo ombouw, dus met de motor aan de voorkant. Leuke foto's van de turbo's en Fordjes natuurlijk.

Oja, mijn site: www.renault5alpineturbo.com :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 11:10

Miniliteman schreef:Vatanen reed the 1981 Acropolis met DKP191T en de Sutton-Rothmans bestickering. Dit is de Rothmans bestickering van 1979. Toen reed Roger Clark met deze auto de Cyprus rally die hij won.

He Miniliteman, je hebt gelijk ! Het was de Roger Clark auto voor Cyprus, alleen denk ik dat het 1980 was !? Clark won volgens mij ?
Deze foto ben ik met Dirk Dietz met de ex Toivonen, Snijers, Droogmans, Rook, Escort RS1800; dat heb ik hopelijk wel goed !?
Afbeelding
Even een vraag; ik begrijp niet waarom autos tegenwoordig worden ingeschreven in rallys als Escort BDA; het zijn of RS1600 (MKI) of RS1800 (MKII) met BDA, BDG, BDX enz moter !
(een Escort BDA als type is nooit gehomologeerd geweest).
Je schrijf toch een RS2000 ook niet in als Escort Pinto ?
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 11:13

Dennis Klein schreef:
jos kerremans schreef:Volgens mij kan Dennis wel een topic over zijn verleden in de autosport starten . :lol:

Afbeelding
Jos, ja jij weet meer over mijn autosport verleden (en heden) dan de meeste op het forum! Daarom voor jou deze foto; ik met een wel heel beroemde Escort; David Sutton gebouwde RS1800, waarmee Ari Vatanen het wereldkampioenschap won in 1981. Deze foto is genomen bij Tony Maslen (International Rally Services) thuis in 1981 voordat de auto (samen met die van Tony) naar Griekenland verscheept werd voor de Akropolis rally, die Vatanen won.

Had het dus helemaal mis (krijg je als je ouder wordt!): het was de Roger Clark Cyprus Rally auto - ook een beroemde auto.
Met dank aan Miniliteman !
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 11:44

Miniliteman schreef:Vatanen reed the 1981 Acropolis met DKP191T en de Sutton-Rothmans bestickering. Dit is de Rothmans bestickering van 1979. Toen reed Roger Clark met deze auto de Cyprus rally die hij won.


Was het mischien toch in 1981, en met Malcolm Wilson als rijder ? (dnf)
Ik twijfel!
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Miniliteman » zo dec 16, 2012 12:07

Dennis Klein schreef:
Miniliteman schreef:Vatanen reed the 1981 Acropolis met DKP191T en de Sutton-Rothmans bestickering. Dit is de Rothmans bestickering van 1979. Toen reed Roger Clark met deze auto de Cyprus rally die hij won.


Was het mischien toch in 1981, en met Malcolm Wilson als rijder ? (dnf)
Ik twijfel!


Hier nog eentje die al wat ouder wordt ....
In 1979 reed Vatanen met deze auto de WK rally in Cyprus en won. In 1980 was het Clark, zelfde auto die Cyprus won. Wilson had in 1981 een DNF met CLM184T.

Wellicht ken je de website van Christoph Jacob alwel, met de historie van NUG.
http://c-jacob.nuxit.net/index.php?file=Sections&op=article&artid=9
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten