oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo dec 05, 2012 22:34

BasJBuitendijk schreef:
Ben de kast aan het opruimen en kwam deze tegen.
Begin jaren tachtig Ieper, maar wie en wanneer precies?



Joop Kuipers, 1981



Met alle respect, maar onbekend bij mij. Daarom juist interessant.
Iemand aanvullende informatie?


Joop Kuipers niet bekend? Heeft ondermeer met Ernest Hoogkamer (en ik dacht ook nog met een Smeets) in de bijzit gereden. Niet alleen met deze i2000, maar ook met de Ascona 400 van Van der Lee. Dezelfde 400 waar ook Johnny Hoes mee heeft gereden en later Harry Doosje. Joop heeft ook nog eens deelgenomen aan de nacht van Achtmaal met een Manta 400.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo dec 05, 2012 22:35

Bjorn bruins schreef:Het lijkt mij Johan van Heek met Ab Molkenboer (opel dealer team).
Maar ja helemaal zeker weet ik het ook niet


Van Heek had de GG-37-SB
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Rene Markus » do dec 06, 2012 9:29

Ik wou net zeggen het is wel een ascona uit de GG reeks. Ooit maar1 wezen kijken ik dacht in Veenendaal of Ede.
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor GérardWRM » do dec 06, 2012 10:12

Ton Van Spanje schreef:
BasJBuitendijk schreef:
Ben de kast aan het opruimen en kwam deze tegen.
Begin jaren tachtig Ieper, maar wie en wanneer precies?



Joop Kuipers, 1981



Met alle respect, maar onbekend bij mij. Daarom juist interessant.
Iemand aanvullende informatie?


Joop Kuipers niet bekend? Heeft ondermeer met Ernest Hoogkamer (en ik dacht ook nog met een Smeets) in de bijzit gereden. Niet alleen met deze i2000, maar ook met de Ascona 400 van Van der Lee. Dezelfde 400 waar ook Johnny Hoes mee heeft gereden en later Harry Doosje. Joop heeft ook nog eens deelgenomen aan de nacht van Achtmaal met een Manta 400.


:) :) zelfs WK verleden .,... http://www.rallybase.nl/index.php?type= ... verid=6086
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor ceesford » do dec 06, 2012 10:36

ik denk dat de GG-40-SB wel één van de meest verhuurde auto's in Nederland is geweest.....
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor A en P Rally Jan » do dec 06, 2012 11:10

ceesford schreef:ik denk dat de GG-40-SB wel één van de meest verhuurde auto's in Nederland is geweest.....
Ik heb zelf privee ook nog met deze geel-witte ascona i 2000 gereden [waren er volgens mij maar 200 van gebouwd] ook met kenteken dat met GG begon,maar was wel een fijn karretje 8)
A en P Rally Jan
 
Berichten: 491
Geregistreerd: za maart 22, 2008 18:52
Woonplaats: Elburg

Berichtdoor BasJBuitendijk » do dec 06, 2012 11:57

Toch wel een leuke historie, deze auto. Zou-ie nog leven
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Theo Dage » do dec 06, 2012 12:11

BasJBuitendijk schreef:Toch wel een leuke historie, deze auto. Zou-ie nog leven


Volgens de RDW wel en staat hij nog steeds op naam van de eerste eiggenaar !!!!! :? :?
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor henk 400rr » do dec 06, 2012 12:18

D'r zijn veel meer i2000's gebouwd, maar hoeveel exact dat is niet bekend omdat het slechts een uitvoering was wat in de productie meegenomen werd.

Ze zijn ook niet allemaal geel-wit verkocht, ook grijs-wit was optioneel verkrijgbaar, of geheel wit, net wat de klant wou.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor gerard » do dec 06, 2012 19:14

ceesford schreef:ik denk dat de GG-40-SB wel één van de meest verhuurde auto's in Nederland is geweest.....




Als ik het goed heb is De GG-35 tot 41- SB gebruikt voor de serie wie is de beste allround rijder van Nederland dit was een uitzending van Veronica begin 1980. Rally proef was op de parkeerplaats van Ahoy
gerard
 
Berichten: 70
Geregistreerd: di aug 20, 2002 19:40
Woonplaats: gouda

Berichtdoor metisse » do dec 06, 2012 21:01

gerard schreef:
ceesford schreef:ik denk dat de GG-40-SB wel één van de meest verhuurde auto's in Nederland is geweest.....




Als ik het goed heb is De GG-35 tot 41- SB gebruikt voor de serie wie is de beste allround rijder van Nederland dit was een uitzending van Veronica begin 1980. Rally proef was op de parkeerplaats van Ahoy



Klopt helemaal, ben nog bij de ovalrace opnames in Dongen geweest.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor DvM » do dec 06, 2012 21:13

Ton van Spanje schreef:
Joop Kuipers niet bekend? Heeft ondermeer met Ernest Hoogkamer (en ik dacht ook nog met een Smeets) in de bijzit gereden.
Niet alleen met deze i2000, maar ook met de Ascona 400 van Van der Lee. Dezelfde 400 waar ook Johnny Hoes mee heeft gereden
en later Harry Doosje. Joop heeft ook nog eens deelgenomen aan de nacht van Achtmaal met een Manta 400.

Hij reed ook met een Toyata Corolla. Met dit type werd in een merkencup op Zandvoort gereden.
Afbeelding
Tulpenrally 1983

Afbeelding
Achtmaal 1989
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor mantaray » do dec 06, 2012 21:25

http://youtu.be/UJK7760Raqg

hier de bewegende beelden van de manta 400 van kuipers

( zoek de fotograaf :lol: )
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor DvM » do dec 06, 2012 21:41

Het is inderdaad dezelfde bocht maar ik kan mezelf niet ontdekken.
Avatar gebruiker
DvM
 
Berichten: 311
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 15:51
Woonplaats: Lunteren

Berichtdoor mantaray » do dec 06, 2012 21:45

DvM schreef:Het is inderdaad dezelfde bocht maar ik kan mezelf niet ontdekken.


ik zie aan het eind van het filmpje iemand met een oranje hesje aan
ben jij dat niet ?
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron