Leuke foto van Marco Ruiter met zijn Manta,
en heb je toevallig nog fotos van Onze Corsa NR-VS-11 van 1997 tot 2000?
Groetjes Marcel
@ Marcel als ik meer tijd heb zal ik het nakijken, en hier plaatsen voor jouw/jullie.....
groetjes Mark.
erikjan schreef:en dat was een heel andere ervaring dan de RS200 groep B waarmee Stig ervoor reed...
Ton Van Spanje schreef:@ceesford
Nee, ik bedoel die blauw gele Escort, die waarmee hij in 1983 voor het eerst in Nederland kwam. Daar heeft hij toen in ieder geval de Tulp en de ELE nog meegereden. Dat barrel was zo krom als een banaan. DvM heeft in dit draadje nog ergens foto's neergeplempt, als ik me niet vergis.
Edit
Hier wat beelden
http://www.youtube.com/watch?v=hvLLD35bd2w

DvM schreef:Nu we bij Andervang zijn aanbeland, kan ik het niet laten een aantal dia's te scannen. In 1983 kwam het Zweedse Junior
Rally Team aan de start in de Tulpenrally. Andervang maakte de meeste indruk. Zelfs bij Studio Sport waren ze onder de indruk.
Hij reed sensationeel en kwam nog een paar keer in Nederland aan de start met de blauw/gele Escort.
Tulpenrally
Tulpenrally
Hellendoorn
In 1984 reed hij het Nederlands kampioenschap met de witte YCD988T. Hij won dat jaar de West Europa Cup.
Hellendoorn
Hellendoorn
BAC
In 1985 moest hij met de Escort turbo rijden. De problemen met die auto
zijn hierboven al aan bod gekomen. Bovendien was een ondersturende voorwielaangedreven auto niets voor Andervang.
In de Limburgia kwam hij aan de finish, als negende.
Limburgia
Limbugia
In 1986 reed hij met de groep B RS200. Hij werd Nederlands kampioen.
Na dat jaar werd de groep B afgeschaft en was de RAC rally de rally waar iedereen zich in de kijker wilde rijden voor een stoeltje
voor het jaar erop. Andervang had net daarvoor de Himalaya rally gereden en kwam met een kromme auto aan de start.
Daar kreeg hij een meningsverschil over met Ford en die gingen toen verder met Mark Lovell. Althans, dat is wat ik ervan begrepen heb.
Hellendoorn
Grensland
Later is Andervang nog een keer naar Hellendoorn gekomen om voor Fiat met een Cinquecento te rijden.
Ik dacht dat Bergsteijn met de andere Fiat reed.
We hebben hem in 1989 nog in Zuid Zweden gezien toen hij als priverijder met een Sierra XR4x4 reed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten