oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Mark Wielens » do nov 29, 2012 17:44

Leuke foto van Marco Ruiter met zijn Manta,
en heb je toevallig nog fotos van Onze Corsa NR-VS-11 van 1997 tot 2000?
Groetjes Marcel

@ Marcel als ik meer tijd heb zal ik het nakijken, en hier plaatsen voor jouw/jullie.....

groetjes Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Berichtdoor antoine » do nov 29, 2012 19:56

ceesford schreef:tja antoine, hoe kan ik je vergeten..... :wink:


Toevallig Mick dinsdag nog aan de telefoon gehad. Hij had weer een leuke circuit auto bijgekocht.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor antoine » do nov 29, 2012 20:02

Mark, heb je misschien foto's van Nederlandse wedstrijden vanaf 1991 tot ongeveer 2000?

Waar ben ik naar opzoek..tja :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 29, 2012 20:05

erikjan schreef:en dat was een heel andere ervaring dan de RS200 groep B waarmee Stig ervoor reed...

;-)



Nope. Stigs tijdslijn was anders. Stig kwam in 1983 met zijn zelf opgebouwde MK2 BDA en toen al gaar en krom gereden voor het eerst naar Nederland. Het verhaal ging dat het een oude 1100 body was, waarvan door wat bak en braadwerk de aanpassingen waren aangebracht om de afwijkende delen (met name de achteras en reactiearmen) die bij een BDA horen eronder te schroeven.

Het seizoen daarna, 1984, is Stig door Ford Nederland (middels voorspraak van André Schoonenwolf die tevens Stigs navigator was geworden) aan budget geholpen om met een echte BDA te gaan rijden.

1985 was het teleurstellende jaar met de RS Turbo. Dezelfde RS Turbo waarmee Theo Knoop later nog probeerde wat te bereiken. Ook bij Theo kwam het niet echt tot resulaten. Iets wat niemand gewend was van Theo, want die kon echt een potje sturen.

1986 was het jaar van de RS200, met Anja (Antje Koek) Lieuwma.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor ceesford » do nov 29, 2012 20:21

@ Ton : bedoel je deze 1100 BDA van Andervang ? Haspengouw 1984

Afbeelding
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor ceesford » do nov 29, 2012 20:32

@ antoine : als je er nu naar kijkt.....

best wel lief hé, die foto van die renault jochies met die kleurige, fleurige pakjes !
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 29, 2012 20:36

@ceesford

Nee, ik bedoel die blauw gele Escort, die waarmee hij in 1983 voor het eerst in Nederland kwam. Daar heeft hij toen in ieder geval de Tulp en de ELE nog meegereden. Dat barrel was zo krom als een banaan. DvM heeft in dit draadje nog ergens foto's neergeplempt, als ik me niet vergis.


Edit

Hier wat beelden

http://www.youtube.com/watch?v=hvLLD35bd2w
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor antoine » do nov 29, 2012 20:53

@ Cees, ja leuk die opvallende kleuren :oops: :). Deze overal werd ook op het circuit gebruikt. Ik zal graag zo'n jas aan mijn verzameling toevoegen, overal heb ik al.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor A en P Rally Jan » do nov 29, 2012 20:54

Ton Van Spanje schreef:@ceesford

Nee, ik bedoel die blauw gele Escort, die waarmee hij in 1983 voor het eerst in Nederland kwam. Daar heeft hij toen in ieder geval de Tulp en de ELE nog meegereden. Dat barrel was zo krom als een banaan. DvM heeft in dit draadje nog ergens foto's neergeplempt, als ik me niet vergis.


Edit

Hier wat beelden

http://www.youtube.com/watch?v=hvLLD35bd2w


Bedoel je deze.....?
Afbeelding
A en P Rally Jan
 
Berichten: 491
Geregistreerd: za maart 22, 2008 18:52
Woonplaats: Elburg

Berichtdoor erikjan » do nov 29, 2012 20:56

@ Ton,

ik schaam me diep, maar het is ook al zoo lang geleden dat ik in de jaren tachtig ergens in een weiland langs de Piksenweg in Hoge Hexel de auto's voorbij zag komen ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor erikjan » do nov 29, 2012 20:57

dat waren nog eens tijden, m'n werkgever Vredestein beeldvullend op (nu inmiddels klassieke) rallyauto's ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Ton Van Spanje » do nov 29, 2012 21:00

A en P Rally Jan schreef:Bedoel je deze.....?


Dat is 'm!!!!
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor antoine » do nov 29, 2012 21:01

Nog een leuke sponsor, v/d Valk hotel Eindhoven.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor henk 400rr » do nov 29, 2012 21:22

DvM schreef:Nu we bij Andervang zijn aanbeland, kan ik het niet laten een aantal dia's te scannen. In 1983 kwam het Zweedse Junior
Rally Team aan de start in de Tulpenrally. Andervang maakte de meeste indruk. Zelfs bij Studio Sport waren ze onder de indruk.
Hij reed sensationeel en kwam nog een paar keer in Nederland aan de start met de blauw/gele Escort.

Afbeelding
Tulpenrally

Afbeelding
Tulpenrally

Afbeelding
Hellendoorn

In 1984 reed hij het Nederlands kampioenschap met de witte YCD988T. Hij won dat jaar de West Europa Cup.
Afbeelding
Hellendoorn

Afbeelding
Hellendoorn

Afbeelding
BAC

In 1985 moest hij met de Escort turbo rijden. De problemen met die auto
zijn hierboven al aan bod gekomen. Bovendien was een ondersturende voorwielaangedreven auto niets voor Andervang.
In de Limburgia kwam hij aan de finish, als negende.
Afbeelding
Limburgia

Afbeelding
Limbugia

In 1986 reed hij met de groep B RS200. Hij werd Nederlands kampioen.
Na dat jaar werd de groep B afgeschaft en was de RAC rally de rally waar iedereen zich in de kijker wilde rijden voor een stoeltje
voor het jaar erop. Andervang had net daarvoor de Himalaya rally gereden en kwam met een kromme auto aan de start.
Daar kreeg hij een meningsverschil over met Ford en die gingen toen verder met Mark Lovell. Althans, dat is wat ik ervan begrepen heb.
Afbeelding
Hellendoorn

Afbeelding
Grensland

Later is Andervang nog een keer naar Hellendoorn gekomen om voor Fiat met een Cinquecento te rijden.
Ik dacht dat Bergsteijn met de andere Fiat reed.
We hebben hem in 1989 nog in Zuid Zweden gezien toen hij als priverijder met een Sierra XR4x4 reed.
Afbeelding

Afbeelding


vond dit nog op pagina 66 over Andervang
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor hans van altena » do nov 29, 2012 22:05

Andervang was een manneke dat echt kon "sturen" ! Dat had Andre ( :D ) al zeer snel gezien ! Hij kon zich echter niet "presenteren" :( :( , en daar is het op fout gegaan. Na de RS200 kwam dat voorwielaangedrevenklotebakkie: rs turbo ! Een auto waar niemand , zowel Andervang , als later Knoop , NIETS mee konden beginnen.......
Ik zelf heb dat "orgel" meer op de trailer ( achter mijn auto ) als op de KP's gezien. :cry: :cry:
Samenvattend: einde verhaal.............................................. :shock:
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten