oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor ceesford » di jul 05, 2011 21:37

"Volgens mij is het verhaal bij deze lotus, dat de wedstrijd motor waarmee proef was gereden, er niet meer inzat toen de wagen in Nederland aan kwam."

Ik moet dit verhaal even ontkrachten, beste Rene. Ik ben toen zelf met Guillaume plus 3 anderen naar Paul Lietaer geweest, daar heeft Pol zijn auto gedemonstreerd over de openbare weg aan Guillaume, en na een aantal uren alle onderdelen ( o.a. 60 banden met velg ! ) ingeladen te hebben, mét de Talbot weer vertrokken naar Nederland.

Dus een motorwissel is nagenoeg uitgesloten, toch evengoed een mooi verhaal !
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 05, 2011 21:50

Wout de Klerk schreef:
Peer schreef:Ele 1992


Nr. Inschrijver 1e bestuurder Licentie Nat. 2e
72 H.J. Vugs HansJurgen Vugs N06534 NL Wout de Klerk -4191 NL Toyota Starlet A5


Gekke dingen in die wedstrijd gehad.....

Jammer dat HJ er niet meer is. Mooie vent, briljante rijder.


Zoals over een slootje springen op Piroc Wout ;-)

Het jaar erna mocht ik naast Hans Jurgen zitten in de Starlet en kan er ook een boek over schrijven. Rondje te weinig op Son, ons vervolgens proberen te verstoppen voor de ff om een toptijd te versieren, hoge snelheidsspin op Luijksgestel, uitlaat verloren ook op Luijksgestel en met mijn schoenveters weer bevestigd, Mathieu Tak die stilstond met 140km/h dwars door de struiken voorbij gevlogen, derde tijd algemeen geklokt (gekregen ;-)) op Valkenswaard, etc..... Met Vugsie was het nooit saai. En we werden nog eerste A5 ook in 1993 en ergens voor in de 20 algemeen, ondanks de normtijd op Son. Thanx Hansie!
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Berichtdoor Peer » di jul 05, 2011 23:28

Martijn_Braat schreef:Rondje te weinig op Son, ons vervolgens proberen te verstoppen voor de ff om een toptijd te versieren ....... ondanks de normtijd op Son. Thanx Hansie!


De rekenkamer kende die trucjes ook :D
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Cinq-Power » di jul 05, 2011 23:32

Krijg je met die rondetellijsten, is een doorn in de band :P
Avatar gebruiker
Cinq-Power
 
Berichten: 1461
Geregistreerd: zo okt 28, 2007 13:47
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Peer » wo jul 06, 2011 4:51

Nog wat foto's dan - Ieper 1984

The late great Henri Toivonen
Afbeelding

De "kanarie" van Goudezeune
Afbeelding

Renger Guliker
Afbeelding

Wals van Vermeersch en ???
Afbeelding
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor Thibaud » wo jul 06, 2011 9:33

Vermeersch en Fransman Panciaticci
Thibaud
 
Berichten: 376
Geregistreerd: za aug 09, 2008 11:11
Woonplaats: Maillen

Berichtdoor joostkusters » wo jul 06, 2011 11:00

ceesford schreef:"Volgens mij is het verhaal bij deze lotus, dat de wedstrijd motor waarmee proef was gereden, er niet meer inzat toen de wagen in Nederland aan kwam."

Ik moet dit verhaal even ontkrachten, beste Rene. Ik ben toen zelf met Guillaume plus 3 anderen naar Paul Lietaer geweest, daar heeft Pol zijn auto gedemonstreerd over de openbare weg aan Guillaume, en na een aantal uren alle onderdelen ( o.a. 60 banden met velg ! ) ingeladen te hebben, mét de Talbot weer vertrokken naar Nederland.

Dus een motorwissel is nagenoeg uitgesloten, toch evengoed een mooi verhaal !


Dit is echt de Polle, voor de ORC 2008 vroeg ie of ik even langs wou komen om wat data van zijn S5 wrc te checken, en inderdaad bijna een halve wedstrijd in zijn regio op straat vol op snelheid, en dat net na een zeer smakelijk 4 gangen diner van zijn vrouw. maar ik heb dit ook met diverse andere belgen in gr A's en WRC's , soms niet helemaal lekker in de bijrijdersstoel.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jul 06, 2011 12:17

joostkusters schreef:En inderdaad bijna een halve wedstrijd in zijn regio op straat vol op snelheid. maar ik heb dit ook met diverse andere belgen in gr A's en WRC's , soms niet helemaal lekker in de bijrijdersstoel.


Is niet alleen in België... :roll: :oops: :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor mantaboy » wo jul 06, 2011 14:32

:lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Aan je manier van doen en rijden ben jij bijna "reserve" belg Mark. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Peer » wo jul 13, 2011 13:25

Weer een paar gescand, Scottish Rally eind jaren '80

Dai Llewellyn
Afbeelding

Jimmy McRae
Afbeelding

Didier Auriol
Afbeelding

Per Eklund
Afbeelding

Pentti Airikkala
Afbeelding

Malcolm Wilson
Afbeelding

Mark Lovell
Afbeelding

Mats Johnsson
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Peer op do jul 14, 2011 1:58, in totaal 2 keer bewerkt.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Berichtdoor 1600hf » wo jul 13, 2011 15:30

Peer schreef:Weer een paar gescand, Scottish Rally eind jaren '80

Afbeelding
Louise Aitken Walker (denk ik)

Starion?? Cool. Niets mis met grA auto's
Avatar gebruiker
1600hf
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo jul 27, 2005 9:54
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor SylviaVisser » wo jul 13, 2011 17:49

Holkers schreef:Snif, dit is de allereerste bocht waarbij ik ooit begon mijn fototoestel vast te houden... Jaar was... In de tijd van de Ford Focus Cup met de slechte aandrijfas/versnellingsbak


Neeeeeeeeeeeeee, niet die (!!!) tijd :roll:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser
 
Berichten: 4394
Geregistreerd: wo jan 30, 2002 20:20
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jul 13, 2011 20:15

Hoezo, ook ervaring met die fijne Focussen??? :roll:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor mantaboy » do jul 14, 2011 7:22

Ja, met 1 Focus wel, ze zijn wel erg veilig in standaard trim. :wink: :mrgreen:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor hans van altena » vr jul 15, 2011 22:16

Meen me te herinneren dat er bijzonder weinig aan de finish kwamen;
geen standaard fout :( , maar allerlei problemen :shock: van elektronika
tot versnellingsbak-problemen, van aandrijfassen tot ophanging ;
er ging van alles kapot :roll: )
Problemen nooit echt opgelost ; cup deelnemers waren toen al afgehaakt !
( WRC was misschien goedkoper, in ieder geval beter 8) )
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten