oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:05

Dank je, Maarten.

In het geval de fotograaf is overleden zal de vraag dus bij de erven neergelegd moeten worden?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:10

Holkers schreef:[omdat er mensen zijn die er 'vrijer' mee omgaan dan gebruikelijk is.



Daar heb ik in mindere mate, maar Hans Vermeer en Dik van Malsen wat forser, al mee te maken gehad op een forum bij onze zuiderburen. Gelukkig gaan jullie (management RS.NL) er hier met respect mee om, maar op dat forum kreeg ik na een klacht mijnerzijds een lullige reactie op. Ik snap dat dit soort draadjes veel kijkers trekt en dus interessant is voor het aantal hits, maar zoals al eens door Hein hier op het forum uitgelegd; je dient met je fikken van andermans eigendom af te blijven. En foto's blijven, hoe dan ook, eigendom van degene die ze geschoten heeft.
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op vr jul 01, 2011 22:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Holkers » vr jul 01, 2011 22:11

In de basis wel, maar tenzij het foto's van Capa zijn, lijkt me het niet waarschijnlijk dat er mensen moeilijk gaan doen. ;)

Edit: ivm je 2de post, ik denk dat we hier iets strenger zijn omdat wij helaas de klappen van de zweep kennen. Op autosportforum zijn ze inderdaad makkelijker
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:13

Als ik foto's ga plaatsen heb ik een probleem. De gescande foto's zitten in een plakboek en vaak staat de fotograaf op een door hem geplaatste stempel, achterop, de foto. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:16

Holkers schreef:Edit: ivm je 2de post, ik denk dat we hier iets strenger zijn


Terecht, denk ik. Alleen al fatsoenshalve vind ik dat je aan de eigenaar van de foto moet vragen of je hem mag doorplaatsen. Maar ja, fatsoen..........
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Holkers » vr jul 01, 2011 22:21

Niet alle belgen over 1 kam scheren he, krijg je ze mee op de kast...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:22

uh, uh, ik neem het woord "belgen" niet in de mond. :D
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » vr jul 01, 2011 22:27

p.s. Ton & Maarten ; natuurlijk als ik foto's van iemand anders hier zou publiceren, en ik zou de herkomst weten; vermelden met naam van de fotograaf en/of maker !
Geloof alleen niet dat we hier te maken hebben met een Story/Weekend cultuur , waar iedere foto grof geld moet opbrengen.
Maar wat herkomst betreft hebben jullie gelijk ; eigenaar/maker bekend ;
vermelden bij evt publikatie !!
Hierbij toon je ook respekt naar de maker ervan ! :!:
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:31

Precies!!!

Als ik voor mijzelf spreek, de foto's die ik maak (tijdens historische rally's) maak ik niet om er geld voor te krijgen, maar voor mijzelf en voor de deelnemers. Helaas ben ik deze foto's later tegengekomen in commerciele bladen, die de foto's duidelijk van het enigste forum hebben afgeplukt waar ik ze had geplaatst. Nooit gevraagd, en ja.............. dan ga ik wel over de z**k :(
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:36

Maar weer eens een foto tussendoor?

Niet uit de oude tijd, maar wel met ouwe meuk (ik bedoel de auto :D )

Hans Ahlberg / Tino Jongmans tijdens de afgelopen Deltarally

Foto is door ondergetekende genomen :lol:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » vr jul 01, 2011 22:38

Holkers schreef:Niet alle belgen over 1 kam scheren he, krijg je ze mee op de kast...


Waarop baseer je deze opmerking, Maarten !?
Ken Belgen genoeg, waar ik het bijzonder goed mee kan vinden ! Bijna meer als "Ollanders" 8)
Moest ik emigreren ; ik ging naar Belgie ! :D Als ze mij tenminste zouden willen hebben 8)
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:42

hans van altena schreef:Ken Belgen genoeg, waar ik het bijzonder goed mee kan vinden ! Bijna meer als "Ollanders" 8)



Hier nog eentje. 'k Heb prettige ervaringen met de belgen en in den Bels. Sterker nog, één van m'n beste vrienden is een Belg. Niet alleen omdat we dezelfde hobby hebben, maar ook op persoonlijk vlak.

Onze hobby? rittensport met dit apparaat


http://www.vas.be/fotos2008/rittensport ... RIT086.JPG
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op vr jul 01, 2011 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » vr jul 01, 2011 22:48

Leuk karretje !!! 8) 8) 6 cyl. ??? of 4 ?? :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor erikjan » vr jul 01, 2011 22:51

dikke schermen is toch een 914/6 ?!
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jul 01, 2011 22:52

Een echte, een 914/ 6, met het originele fabrieks M471 (GT) pakket. Dus met de stalen, uitgebouwde schermen etc. Standaard 110 pk, na een kuur heeft deze nu 185 pk


Voor de neuzelritjes gebruiken we de 4 pitter
http://www.crrt-vzw.be/2007/Foto010.jpg
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op vr jul 01, 2011 23:04, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten