oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr jan 15, 2010 0:16

hans van altena schreef:Machtig geluid in die Rothmans Porsche van onze man uit het midden-
oosten ; moet hem nog "ergens" op video hebben !
Was een hele echte !! ( zelfde als toendertijd Toivonen )

Ja, echt wel! Dat was nog zo'n auto die je kon horen starten en finishen, ongeacht waar je op de proef stond... 8) :P
Mark Verhoeven

Berichtdoor joostkusters » vr jan 15, 2010 0:17

ik zal een deze dagen ook wat foto's inscannen, maar dat moet ik ff bij een kennis doen. ik heb zo'n ding niet.
wel vandaag een recorder gekocht dat ik video's kan digitaliseren, ik heb er een paar op youtube gezet, maar meer op kustersrallying.hyves.nl
joostkusters

Berichtdoor rallytourist » vr jan 15, 2010 8:39

hans vermeer schreef:
rallytourist schreef:Nice die foto's .

24H Ieper 1982

Is er iemand die fotos heeft vd Porsches

9 Hero
14 Ballet
15 Guliker
33 Haro

[/img]

Hallo Stijn,
De Porsche foto's die ik heb gemaakt heb ik hier al laten zien.
Ik zal binnenkort even naar je lijstje kijken mbt de Ieper-historie.
Ik ben de jaren 80,81,82,83,84 en 86 in de Kattenstad geweest.

Groet,
Hans

Thanks voor het opzoekingswerk .
rallytourist

Berichtdoor SylviaVisser » vr jan 15, 2010 13:51

antoine.reekers schreef:volgens bepaalde technische mensen nie want de stukken die wij op het eind hadden was nog nooit voor gekomen maar denk dat ik nog steeds voor iedereen op de foto kan spreken dat we een super wedstrijd gehad hebben .
maar mail me de foto's een door naar a.reekers@lodewijks.com
alvast bedankt

vrgr antoine

Er zijn een heleboel MBtjes naar je onderweg.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor hans van altena » vr jan 15, 2010 19:04

Even naar aanleiding van het antwoord van Mark voor wat betreft het geluid van de Porsche ; begin 80'er jaren zaten we in Ieper s'-nachts op
de proef te wachten op de deelnemers en toen hoorde je 10 minuten van te voren Tony Pond met zijn Triumph TR8 op de proef starten'; deze wagen kon je werkelijk de hele proef ( ong. 15 km. ) volgen op enkel het geluid . Machtige ervaring !! :P :D
hans van altena

Berichtdoor SylviaVisser » vr jan 15, 2010 19:23

hans van altena schreef:Even naar aanleiding van het antwoord van Mark voor wat betreft het geluid van de Porsche ; begin 80'er jaren zaten we in Ieper s'-nachts op
de proef te wachten op de deelnemers en toen hoorde je 10 minuten van te voren Tony Pond met zijn Triumph TR8 op de proef starten'; deze wagen kon je werkelijk de hele proef ( ong. 15 km. ) volgen op enkel het geluid . Machtige ervaring !! :P :D

O, dan weet ik er nog een...

Misschien niet de mooiste wagen (ik vond van wel :oops: ), maar zeker te volgen; de Puma destijds :D
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor hans van altena » vr jan 15, 2010 19:28

Zeker weten een mooiere ; de Golf Rally ( van mijn broer(tjes) )
Die kon ik s'-nachts in Achtmaal ook bijna de volledige KP volgen !
( tot de 100DB regeling 8) 8) 8) 8) 8)
hans van altena

Berichtdoor DvM » vr jan 15, 2010 19:28

Nog zo'n auto die heel veel geluid maakte was de GTV6 van Goudezeune.
Ook een auto die je vanaf de start al hoorde. Je dacht vaak dat het de volgende auto was die je zou zien,
maar dan kwamen er eerst nog een stuk of zes voor hem gestarte auto's. De Porsche van Snijers maakte trouwens ook wel
eens zo'n herrie dat je er zere oren van kreeg.
Afbeelding
DvM

Berichtdoor TWENGELTJE » vr jan 15, 2010 19:40

hans van altena schreef:Even naar aanleiding van het antwoord van Mark voor wat betreft het geluid van de Porsche ; begin 80'er jaren zaten we in Ieper s'-nachts op

Ik heb het even opgezocht maar je zult de TR7 bedoelen
TWENGELTJE

Berichtdoor duco234 » vr jan 15, 2010 19:48

TWENGELTJE schreef:

Ik heb het even opgezocht maar je zult de TR7 bedoelen

TR7 V8 oftewel TR8
duco234

Berichtdoor duco234 » vr jan 15, 2010 19:50

DvM schreef:Nog zo'n auto die heel veel geluid maakte was de GTV6 van Goudezeune.
Ook een auto die je vanaf de start al hoorde. Je dacht vaak dat het de volgende auto was die je zou zien,
maar dan kwamen er eerst nog een stuk of zes voor hem gestarte auto's. De Porsche van Snijers maakte trouwens ook wel
eens zo'n herrie dat je er zere oren van kreeg.
Afbeelding

Tijdens welke rally is deze foto gemaakt Dik?
duco234

Berichtdoor hans van altena » vr jan 15, 2010 19:50

Dank je wel Guido !
hans van altena

Berichtdoor DvM » vr jan 15, 2010 19:53

De foto van Goudezeune is van de Grenslandrally van 1984.
DvM

Berichtdoor Jef Koopman » vr jan 15, 2010 20:06

Afbeelding
Jef Koopman

Berichtdoor ceesford » vr jan 15, 2010 20:10

Triumph TR7 V8

--------------------------------------------------------------------------------

Tussen 1978 en 1980 is een kleine serie van het type TR7 V8 gemaakt, hoofdzakelijk voor de
homologatie om dit type in competitie in te kunnen zetten en voor export naar de USA.
De basis was de Triumph TR7 waarvan de produktie in 1974 was gestart. Deze TR7 was voorzien
van de Triumph Dolomite motor van 1998cc, leverde 105pk en werd gebouwd in Liverpool.
Triumph was toen al een onderdeel van British Leyland. Vanaf 1976 werd de TR7, nu voorzien
van de Dolomite 16-kleps Sprint motor, ingezet in rally's.
In 1978 werd de TR7 V8 gebouwd, met de 3500cc V8 motor uit de Rover. In totaal werden er
2750 van deze auto's geproduceerd waarvan er veel op de Amerikaanse markt terecht zijn
gekomen. Al snel had deze auto een slechte naam vanwege de mindere kwaliteit en door
een interne reorganisatie van Leyland werd in 1981 de produktie van alle TR7's stil gelegd.
British Leyland heeft de TR7 V8 ingezet in diverse rally's met als bekendste rijders Tony Pond
en Per Eklund.
Regelmatig werden er successen geboekt zoals:
1978 Ieper 1ste Pond, Manx 1ste Pond, RAC 4de Pond
1979 Finland 8ste Eklund, RAC 13de Eklund
1980 Ieper 1ste Pond, Manx 1ste Pond, Scottish 4de Pond, RAC 7de Pond

Tony Pond

De in 1945 geboren Brit begon begin jaren 70 met de rallysport. In 1976 reed hij zijn eerste
wedstrijd in een fabriekswagen van British Leyland.
In 1978 kreeg hij een aanbod om het WK team van Fiat te komen versterken, op dat
moment was dat het meest succesvolle rallyteam. Tony wilde echter niet in een linksgestuurde
auto rijden en bleef het contract dat hij had bij British Leyland trouw. In 1979 had Tony
een kort uitstapje naar Sunbeam (Talbot Lotus) om vervolgens weer bij Leyland terug te keren.

Naast de rally's reed Tony voor British Leyland ook in toerwagens, was testrijder en werd nauw
betrokken bij nieuwe ontwikkelingen.
Nadat British Leyland hun autosport-activiteiten in 1981 stopte zagen we Tony Pond op de
rallypaden in diverse Datsuns en Nissans rondrijden totdat hij in 1984 tesamen met Marc
Duez werd ingelijfd in het Austin-Rover team om hun nieuwe Groep B MG Metro 6R4 te gaan
ontwikkelen. In de RAC van 1985 werd Tony Pond in die auto 3de. In 1986 reed Pond nagenoeg
alle WK wedstrijden, echter zonder noemenswaardig succes. Met het verbannen van de
groep B auto’s eind 1986 eindigde ook Pond's carriere.

Tony Pond overleed begin 2002 aan de gevolgen van kanker.

In 1980 won Tony Pond (st.nr.11) met een Triumph TR7 V8 de 24 uren van Ieper
ceesford

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch