[WK-Poule] WRC - Wales Rally GB 2011

Een poule voor alle wedstrijden van het Rallyclinic Dutch Open

Berichtdoor lennartrally » di nov 15, 2011 1:04

volgende jaar doe ik ook maar weer eens mee dit jaar tog wel gemist hahah maar jorick gefeliciteerd
lennartrally
 
Berichten: 338
Geregistreerd: wo sep 17, 2008 16:25
Woonplaats: nijverdal

Berichtdoor Jorick » di nov 15, 2011 19:17

Hoppah! :shock:

Absoluut niet gedacht dat ik de zege nog kon pakken.
Bedankt voor de felicitaties! Grungie en Evo6 ook gefeliciteerd.
Holkers ook bedankt voor het organiseren van dit leuke spelletje.

Dan moet ik volgend jaar de titel maar gaan verdedigen.
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor EvoV6 » di nov 15, 2011 21:12

mmmm ff dompertje... maar toch nog podium! ;)

Jorick gefeliciteerd! Super gedaan!
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Berichtdoor rallyfan 5396 » wo nov 16, 2011 14:01

Volgend jaar doe ik ook mee VANAF HET BEGIN!

Jorick proficiat!
Brabant rallyland natuurlijk!!! :wink:
Avatar gebruiker
rallyfan 5396
 
Berichten: 324
Geregistreerd: vr mei 27, 2011 16:19
Woonplaats: Someren

Berichtdoor Stephan46 » wo nov 16, 2011 21:17

Hmmm too bad :lol: Slechts 6e terwijl ik voor Rally GB nog eerste stond..

Volgend jaar beter voor mij, Jorick gefeliciteerd!
Stephan46
 
Berichten: 492
Geregistreerd: za maart 18, 2006 22:22
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Grungie » do nov 17, 2011 21:59

Best tevreden met die 2e plek.
Totaal niet verwacht eigenlijk maar mijn goede WK-voorspelling heeft me geholpen.

Gefeliciteerd Joris en bedankt Holkers. :)
Grungie
 
Berichten: 104
Geregistreerd: di jan 20, 2009 23:48

Berichtdoor Holkers » vr nov 18, 2011 10:54

Ik had je al tot winnaar uitgeroepen Grungie, maar toen kwam er nog een konijn uit de hoed genaamd Jorick. Hij heeft 252 punten in de WK poule van de mogelijke 292 dus dat is echt een topprestatie te noemen.
Blijkt dat het nieuwe systeem qua telling goed werkt, alles zit lekker dicht bij elkaar (nummers 2 tot 7 binnen 10 punten).

Misschien, maar dat is geheel aan jou, is het een idee om het systeem wat aan te passen zodat ook de lage plekken meer punten kunnen opleveren. Als je nu bijvoorbeeld Ogier op plek 10 had staan in je voorspelling, kreeg je geen punten terwijl hij op plek 11 stond. Als dat plek 4 en 5 waren geweest kreeg je er 18 punten voor. Voor ons qua invullen is het niet meer werk, alleen de uitslagenreeks zou dan tot top 20 moeten doorgewerkt worden met de bijbehorende formules.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Grungie » vr nov 18, 2011 21:43

Best een interessante denkpiste.
En voor mij doenbaar om het de formules aan te passen.

Al moet ik er nog even over nadenken.

Enkele opmerkingen zo voor de vuist weg :
- Worden er wel altijd 20 wagens geklasseerd? (Al zou dat niet echt een probleem mogen zijn) - In de F1 niet, en aangezien de F1 en de WRC poules (pronostieke zoals wij Vlamingen het noemen) in België samen een nevencompetitie vormen wil ik ze wel alle twee liefst zo gelijk mogelijk houden.

- Anderzijds, als de puntentelling nu goed werkt en alles lekker dicht bij mekaar zit, gaat je voorstel dan niet juist zorgen voor grotere verschillen doordat er meer punten kunnen gescoord worden?

Gewoon opmerkingen, verder niets mee bedoelt.


Je zou trouwens ook kunnen argumenteren dat je niet verdient om punten te scoren met een piloot die niet in de top 10 finisht.
Maar alweer voor de vuist weg schieten me dan enkele andere ideeen te binnen. Je zou bv. kunnen uitbreiden naar slechts top 15 bv. of halve punten toekennen voor piloten buiten de top 10 ofzo.
Gewoon wat losse gedachten dus, verder niets speciaals mee bedoelt.

Zoals gezegd ga ik er nog even over nadenken.
En eventueel een discussie over voeren. Ofwel hier, ofwel in België, of op beide fora..... :)
Grungie
 
Berichten: 104
Geregistreerd: di jan 20, 2009 23:48

Berichtdoor pedduhwick » zo nov 20, 2011 15:53

Holkers schreef:13 pedduhwick 1790


Wel leuk aan het begin van het jaar als 13de posten, en nu als 13de eindigen :P

Jorrick gefeliciteerd!
pedduhwick
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 17:04
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Grungie » zo jan 01, 2012 10:36

Op autosportforum.be zal de WRC poule dit jaar hetzelfde zijn als afgelopen seizoen.
Ik heb de laatste weken absoluut geen tijd gevonden om zelfs maar een discussie te voeren over eventuele aanpassingen, laat staan om de wijzigingen in het WRC Excel bestand door te voeren.
Veel te veel andere dingen aan mijn hoofd gehad. Vooral het werk dan en dat gaat wel voor op dit spelletje dat ik nog steeds als een hobby beschouw.

Aangezien de Monte Carlo al over 2 en een halve week van start gaat en het poule topic altijd een week of 2 (of langer) voor de deadline online gaat kan ik niet anders dan de poule (op autosportforum.be) ongewijzigd laten.

Dat neemt niet weg dat ik niet open sta voor veranderingen en de discussie in de loop van het seizoen zeker niet uit de weg zal gaan.


En dat hoeft ook niet te betekenen dat er hier geen veranderingen zullen zijn. Holkers houdt zich hier met dit spelletje bezig (en hij doet dat goed) en hij mag er hier mee dan wat hij zelf wil.
Grungie
 
Berichten: 104
Geregistreerd: di jan 20, 2009 23:48

Vorige

Keer terug naar Rallypoule

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron